برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه صفحه گوشی خود را تمیز کنیم؟

نوشته شده در تاریخ1398-08-09 توسط 5620

ما هر روز ساعت های زیادی از موبایل و تبلت خود استفاده می‌کنیم ولی معمولا کمتر کسی به پاکیزگی صفحه نمایش اهمیت می‌دهد ولی باید حواستان باشد که آن ها یکی از مستعد ترین اشیای اطراف و پیرامون ما در جذب آلودگی هستند .

باورهای غلطی برای تمیز کردن صفحه نمایش موبایل و تبلت وجود دارد. شاید صفحه گوشی را با کشیدن به شلوار یا لباس خود تمیز کنید، که کاری بهداشتی و همچنین بهترین روش برای تمیز کردن آن ها نیست و یا از موادی استفاده می‌کنید که به جای کمک کردن برای پاکیزگی، بیشتر باعث صدمه دیدن صفحه نمایش می‌شوند. با اینکه بعضی از مواد در صورت استفاده نتیجه مطلوبی را نشان می‌دهند ولی به مرور زمان به صفحه گوشی یا تبلت شما صدمه خواهند زد.

اگر چندبار از مواد متفرقه‌ای که ما در ادامه ذکر میکنیم استفاده کرده اید به احتمال زیاد مشکلی پیش نیامده، پس نگران نباشید و این مقاله را بخوانید تا متوجه شوید از این به بعد چه کار هایی را باید و نباید انجام دهید.

موادی که هرگز نباید برای تمیز کردن صفحه گوشی استفاده کنید:

شیشه پاک کن:

شیشه پاک کن شاید یک تمیز کننده خوب برای شیشه و آینه خانه شما باشد ولی استفاده از آن برای تمیز کردن موبایل اشتباه است، به خصوص برای گوشی های جدید تر مثل آیفون XR یا آیفون 11 که دارای پوششی نازک برای محافظت در برابر چربی ومقاومت در برابر آب هستند، که استفاده از شیشه پاک کن به صورت مداوم باعث از بین رفتن این لایه به مرور زمان خواهد شد.

تمیز کردن گوشی با شیشه پاک کن

استفاده از پارچه هایی که جنس ضخیمی دارند و یا دندانه های ریز روی آن ها وجود دارد می‌تواند باعث خراشیدن نوار باریک ضد چربی روی صفحه نمایش شوند،  پس حتما از این نوع پارچه و تمیز کننده دوری کنید.

الکل:

معمولا بهترین ضدعفونی کننده‌ای که اطراف ما پیدا می شود الکل است. خیلی ها از الکل برای تمیز کردن صفحه موبایل یا تبلت استفاده می‌کنند که اشتباه بزرگی به شمار می‌رود. در ساخت لایه ضدچربی از فناوری نانو استفاده شده و خیلی سریع توسط الکل مورد صدمه قرار می‌گیرد و استفاده مکرر از آن مطمئنا باعث از بین رفتن این لایه نازک خواهد شد.نوعی الکل وجود دارد که روی آن کلمه Safe To Use نوشته شده که می‌توانید آن را تهیه کنید، ولی در کل پیشنهاد میکنم به سراغ الکل نروید.

تمیز کردن گوشی با الکل

دستمال کاغذی:

شاید تمیز کردن دست، صورت و یا خشک کردن آب ریخته شده روی میز کار شما با دستمال کاغذی موردی نداشته باشد ولی قید تمیز کردن صفحه موبایل خود را با آن بزنید. سطح دستمال کاغذی صاف نیست و تا حدودی زیادی زبر است، مخصوصا دستمال های ارزان قیمت که استفاده مکرر از آن بدون شک باعث خط و خش های ریز روی صفحه موبایل شما می‌شود.

تمیز کننده آشپزخانه:

روی صفحه نمایش لایه دیگری تحت عنوان ضد‌خش وجود دارد که به راحتی مانند لایه ضد چربی از بین نمی‌رود مگر آنکه از مواد تمیز کننده قوی و غلیظ استفاده کنید، به همین علت کمپانی اپل هم اعلام کرده بود که صفحه نمایش خود را با تمیز کننده های آشپزخانه پاک نکنید.

پاک کننده آرایشی:

پاک کننده لوزام آرایشی هم جزو آن دسته از موادی می‌باشد که نباید سراغش رفت. معمولا مواد شیمیایی در آن می‌تواند به صفحه نمایش آسیب بزند.

هوای فشرده:

هوای فشرده در تمیز کردن قسمتی از موبایل که در حالت عادی غیر قابل دسترس است یک راه حل مناسب تلقی می شود ولی استفاده از آن برای تمیز کردن صفحه نمایش کار درستی به حساب نمی‌آید و به قسمت های حساس و ظریف موبایل شما، همچون بلندگو و میکروفون آسیب می‌زند.

مایع ظرفشویی و مایع دستشویی:

استفاده از آن برای تمیز کردن صفحه جزو بهترین گزینه های نخواهد بود و بهتر است از آن دوری کنید ولی اگر موقعی پیش آمد که مجبور به استفاده از مایع ظرفشویی یا دستشویی شدید، حداقل آن را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود و از پارچه‌ای نم دار برای تمیز کردن استفاده کنید . 

سرکه:

یک نباید خیلی بزرگ. به هیچ وجه از سرکه برای تمیز کردن صفحه گوشی استفاده نکنید. شاید تنها کمکی که در حق شما انجام دهد این است که آن را با مقدار زیادی آب حل کنید تا رقیق شود تا کنار و پشت گوشی را با آن تمیز کنید.

دستمال مرطوب ضدعفونی کننده :

بر روی اکثر دستمال مرطوب ها اخطاری وجود دارد تحت اینکه بعد از استفاده از دستمال های مرطوب ضد‌عفونی کنند بهتر دست خود را با آب بشویید. پس استفاده از آن برای تمیز کردنی صفحه نمایشی که با آن به تماس های خود پاسخ می‌دهید زیاد فکر خوبی نیست. یکی از دلایل آن، وجود الکل در این نوع از دستمال هاست که باعث از بین رفتن لایه ضد چربی می‌شود.

تمیز کردن گوشی با دستمال مرطوب

چطوری صفحه گوشی را تمیز کنیم؟

اینکه رد انگشت ما روی صفحه نمایش نماند تقریبا ناممکن است زیرا پوست ما به طور مداوم در حال تولید چربی می باشد. هر دفعه که موبایل خود را در دست می‌گیرید تعدادی لکه روی آن باقی خواهد ماند؛ بهترین روش برای پاک کردن اثر انگشت استفاده از دستمال های میکروفایبر می‌باشد.ابتدادستمال میکروفایبر خود را به مقداری آب آغشته کنید تا مروطوب شود سپس از بالا به پایین صفحه بکشید تا لکه ها از بین برود.

تمیز کردن گوشی با مایکروفایبر

همراه داشتن یک دستمال عینک به طور مشخص برای تمیز کردن صفحه گوشی می تواند راه کار بسیار مناسبی باشد و یا می‌توانید مایع های تمیز کننده مخصوص برای صفحه نمایش بخرید که در آن از الکل استفاده نشده است، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید انواع آن را پیدا کنید.

سخن آخر 

عموم مردم از روش های متفاوتی برای تمیز کردن صفحه نمایش گوشی خود استفاده می‌کنند که متاسفانه اکثر آن ها غلط هستند و باعث آسیب به صفحه می‌شود.در این مقاله بررسی کردیم که از چه موادی استفاده نکنید و پیشنهاد میکنیم همیشه یک دستمال عینک مخصوص همراه خود برای تمیز کردن صفحه نمایش این نوع وسایل داشته باشید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم