برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اپل واچ 3 بخریم یا اپل واچ 4؟

نوشته شده در تاریخ1398-09-10 توسط 8904

اگر از طرفداران پر‌و پا‌قرص اپل هستید و دوست دارید از ساعت های هوشمند این کمپانی استفاده کنید، شاید بین خرید اپل واچ 3 و اپل واچ ۴ مردد باشید و هنوز انتخاب نکرده‌اید که کدام یک مناسب شما خواهد بود. این مقاله به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید. Apple Watch های سری ۵ به تازگی معرفی شده‌اند و به همین دلیل قیمت بالایی دارند، پس الان بهترین زمان ممکن برای خرید نسخه های قبلی است. با ماکروتل همراه باشید.

سال تولید Apple Watch 3 و Apple Watch 4  

اپل حدود 4 سال است که در زمینه طراحی و تولید ساعت های هوشمند فعالیت می‌کند. نسل اول و دوم ساعت های این کمپانی در سال 2016 معرفی و عرضه شدند؛ اپل واچ 3 و 4 به‌ترتیب در سال های 2017 و 2018 به بازار آمدند. اپل واچ نسبت به نسل گذشته دارای پردازنده‌ای سریع‌تر، صفحه‌ نمایشی بزرگ‌تر با روشنایی بیشتر و اسپیکری قوی‌تر است.

اگر به صورت کلی بخواهیم مقایسه کنیم، بدون شک نسل چهارم برنده این رقابت است؛ اما تفاوت مشخصات فنی با نسل سوم خیلی با‌فاصله و زیاد نیست و موضوعی که باعث می‌شود هنوز اپل واچ 3 یکی از گزینه های روی میز باشد، بدون شک قیمت کم‌تر آن نسبت به برادر بزرگ‌تر خود است.

مقایسه اپل واچ ۳ با اپل واچ ۴

طراحی و شکل ظاهری

در حالت کلی شکل و ظاهر هر دو نسل بسیار شبیه به یکدیگر است و از زبان طراحی یکسانی استفاده می‌کنند. بدنه Apple watch های نسل چهارم ضخامت کم‌تری دارد و صفحه نمایش آن حدود 35 درصد بزرگ‌تر است که باعث شده در لبه های ساعت شاهد حاشیه‌ای کم‌تر باشیم؛ این بزگی صفحه نمایش علاوه بر زیبایی بصری، در کاکرد آن نیز بهبود هایی ایجاد کرده است؛ حالا می‌توانید از انواع پوسته های متنوع برای صفحه ساعت استفاده کنید و کار کردن با انگشت نیز راحت تر از قبل شده است.

مقایسه صفحه نمایش اپل واچ ۳ با اپل واچ ۴

پنلی که در صفحه نمایش های نسل ۴ استفاده شده، نسب به نسل قبل از کیفیت بهتری برخوردار است و تصاویر واضح تر و شفاف‌تر به نظر می‌رسند. اکنون در زیر نور خورشید خیلی راحت‌تر می‌توانید با ساعت خود کار کنید، زیرا نور کم‌تری منعکس می‌شود. با اینکه هر دو نسل اندازه‌ی متفاوتی دارند ولی هم‌چنان می‌توان از یک نوع بند برای آن ها استفاده کنید.

به گفته اپل خروجی صدا در Apple Watch 4 حدود ۵۰ درصد بلند‌تر است و مکان میکروفون بین چرخ دنده دیجیتالی (Digital Crown) و دکمه خانه‌ (Home) قرار دارد که باعث بهبود عملکرد میکروفون در زمان مکالمه می‌شود.

تفاوت ظاهری نسخه LTE با نسخه Wi-Fi اپل واچ

در اپل واچ های نسل سوم برای تمایز قائل شدن بین نسخه های سیم کارت خور یا LTE با نسخه های Wi-Fi، چرخ‌دنده دیجیتالی ساعت کاملا قرمز رنگ بود که نشان می‌داد این دستگاه ورژن LTE است و در نسخه ساده یا وای-فای هیچ ردی از آن نمی‌دیدیم. این طراحی برای خیلی از کاربران خوشایند نبود، پس به همین دلیل اپل در نسل چهارم به‌جای رنگی آمیزی کامل چرخ دنده، ترجیح داد که فقط با نواری قرمزی دور Crown چنین ویژگی‌ای را مشخص کند.

تفاوت اپل واچ LTE با WiFi

چرخ دنده دیجیتالی Apple Watch 4 حالا تجربه بهتری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و زمانی که شما در صفحه پیمایش (Scroll) می‌کنید بازخورد لمسی آن را مشاهده خواهید کرد.شایان ذکر است که فقط در نسل چهارم امکان خرید نسخه استیل ضد زنگ ساعت را دارید، زیرا در نسل سوم فقط می‌توان نسخه های آلومینیوم خاکستری، نقره‌ای و طلایی را تهیه کنید.

مقایسه قدرت و کارایی اپل واچ ۳ با اپل واچ ۴

اپل واچ ۴ پردازنده قدرتمند‌تری نسبت به برادر قدیمی خود دارد و اپل ادعا می‌کند که حدود دو برابر کارایی بیشتری را در نسل چهارم خواهیم دید اما واقعا این کمپانی اغراق کرده و تفاوت انقدر‌ها زیاد نیست که بتوان آن را دو برابر خواند و حتی تجربه کاربری (UX) متفاوت و بهتری هم به آن معنا مشاهده نمی‌کنیم.

تمامی اپل واچ ها غیر از نسخه اول، حداقل به سیستم عامل WatchOS 5 آپدیت می‌شوند. البته جدید ترین نسخه این سیستم عامل ورژن ۶ است که از طریق بلاگ قابلیت های جذاب WATCHOS 6 چیست؟ می‌توانید درباره آن اطلاعاتی را کسب کنید.

کارایی اپل واچ 4 و اپل واچ ۳اپل واچ مناسب برای ورزش

اگر از افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و ورزش می‌کنید پس خیلی بین دو راهی نخواهید ماند زیرا هر دو نسخه کارایی خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورند. اگر بخواهیم کمی جزئی تر بررسی کنیم؛ به دلیل صفحه نمایش بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر در نسل چهارم، هنگام ورزش راحت‌تر می‌توان متون و تصاویر را از روی نمایشگر بخوانید مخصوصا اگر ورزش هایی را انجام می‌دهید که تحرک و سرعت‌عمل در آن ها مهم است مانند: دویدن و دوچرخه‌سواری.

این برتری فقط مربوط سخت افزار بهتر اپل واچ 4 است، زیرا هر دو در نهایت از یک سیستم عامل یکسان استفاده می‌کنند.

ابزار های سلامتی اپل واچ

یکی از امکانات جذاب اپل واچ ۴، قابلیتی است که در شرایط خطرناک و اضطراری به شما کمک می‌کند. ریتم و آهنگ ضربان قلب می‌تواند نشانه‌ای ‌از بیماری های نهفته در بدن شما باشد که در این نسل اگر مشکلی داشته باشید به شما اطلاع می‌دهد؛ البته خیلی از ویژگی های خوب دیگر نیز در اپل واچ ۳ هم وجود دارد، به طور مثال در هر دو سری، اگر تپش قلب خیلی کم یا خیلی زیاد باشد یا در صورت سکون بیش از حد در یک مکان، می‌تواند به شما اعلان هشدار کند. باید متذکر شد که خیلی از این ویژگی ها در حوزه سلامت، مربوط به نسخه سیستم عامل ساعت است، تا نسل ساعت شما.

نمایش ضربان قلب در اپل واچ

آیا اپل واچ ۴ ارزش خرید را دارد؟

اگر در حال حاضر دنبال خرید یک ساعت هوشمند از کمپانی اپل هستید باید بین نسخه های ۳،۴ و ۵ یکی را انتخاب کنید زیرا نسخه قبلی دیگر خیلی قدیمی هستند.اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید بدون شک Apple Watch 5 شما را عاشق خودش می‌کند و خرید آن یک تصمیم عالی است زیرا به جدید‌ترین و قدرتمند‌ترین فناوری اپل در حوزه گجت های پوشیدنی دسترسی خواهید داشت.

در حالی که از نظر بودجه برای خرید اپل واچ ۴ مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنم به سراغ نسل سوم این ساعت ها بروید؛ با اینکه اپل واچ ۴ جدید‌تر و قدرتمند‌تر است اما اختلاف خیلی زیادی با نسخه قبلی خود ندارد و می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. در شرایطی که در حال حاضر اپل واچ ۳ دارید، پیشنهاد میکنم خیلی به فکر تهیه نسخه چهارم نباشید، زیرا همانطور که در بالا ذکرشد، چیز زیادی را از دست نمی‌دهید.

سخن آخر

مانند تمامی محصولات اپل، ساعت های این کمپانی هم از قیمت بالایی برخوردار هستند اما کیفیت و کارایی این ساعت ها شما را مجذوب خودش می‌کند. شاید پس از مطالعه این مقاله با خود بگویید اگر اپل واچ ۴ بهتر است پس چرا دیگر این مطلب به قلم تحریر درآمده است؟ بهتر بودن اپل واچ ۴ نسبت به نسل قبل طبیعی می‌باشد، اما هدف ما بررسی اجمالی بین این دو نسخه بود، تا مشخص کنیم آیا این برتری ارزش هزینه بیشتری را دارد یا خیر.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم