مقایسه باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری گوشی های هوشمند

نوشته شده در تاریخ1396-05-13 توسط 152612

امروزه، بیشتر باتری های اسمارت فون ها مجهز به یکی از این دو نوع باتری است. یعنی باتری لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری که در این مقاله به تفاوت بین باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمر می پردازیم و مقایسه این دو باتری را از نظر کارایی به شما عرضه خواهیم کرد.

در ابتدا اگر اطلاعات بیشتر درباره باتری‌های لیتیومی نیاز دارید و می‌خواهید آن‌را با سایر باتری‌ها مقایسه کنید، مقاله باتری لیتیومی گوشی چیست رو مطالعه کنید.

تفاوت باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری از نظر ایمنی

هم باتری های لیتیوم یونی Li-Ion و هم لیتیوم پلیمری Li-Po نسبت به شارژ شدن بیش از حد حساس هستند که این موجب منفجر شدن آن ها می شود. مدار محافظ موجود در این باتری ها تضمین کننده این است که هیچ چیز غیرمنتظره ای رخ نمی دهد.

بخوانید:  چرا برخی از باتری های لیتیوم یونی منفجر می شوند؟

شاید کلیشه به نظر برسد اما گوشی های هوشمند اکنون مرحله نوآوری خود را پشت سر گذاشته‌اند و در حال حاضر به سرعت در حال کامل‌تر و هوشمندتر شدن هستند. تولید کنندگان در طول زمان، چه خوب یا بد تمرکز خود را به سمت بخش‌های داخلی گوشی‌های موبایل معطوف کرده‌اند به جای این که مجدانه تلاش کنند تا گوشی‌های هوشمند خود را نسبت به سایرین برجسته تر نشان دهند. این باعث به وجود آمدن سخت افزارهای فوق العاده قوی شده که به درون گوشی‌های موبایل راه یافتند.

اگر یک گوشی هوشمند با قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیاد باتری مناسب با عمر خوب نداشته باشد صرفا همچون یک اسباب بازی گران قیمت می‌ماند. هر چند در گذشته تولیدکنندگان در غفلت از این جنبه از دستگاه‌های که تولید کردند مقصر بودند اما اکنون همه چیز بهتر شده و تحقیقات زیادی روی نوع باتری که قرار است یک گوشی را تامین شارژ کند در حال انجام است.

در طول چند دهه گذشته، بعد از آزمون و خطاهای بسیار، دو نوع از باتری‌ها یعنی باتری‌های لیتیوم پلیمری و لیتیوم یونی به عنوان بهترین انتخاب برای باتری‌های موبایل گزیده شدند. حالا می‌خواهیم بدانیم مزیت هر کدام از این باتری‌ها بر دیگری چیست و هر یک چه محدودیت‌هایی دارند؟ در ابتدا خوب است این نکته را عرض کنیم که اگرچه هر دو نوع از این باتری‌های قابل شارژ اختلاف‌هایی دارند اما شباهت‌های بسیاری نیز دارند. در این جا به مزایا و معایب هر کدام از باتری‌های لیتیوم پلیمری و لیتیوم نگاهی می اندازیم.

ویژگی های باتری های لیتیوم یونی

در این بررسی ما سعی کردیم ویژگی باتری‌های لیتیوم یون را بررسی کرده و به شما ارائه دهیم که قبل از خرید گوشی موبایل خود بدانید باتری‌ لیتیومی که روی گوشی هوشمند شما سوار شده چه ویژگی‌های خاصی دارد و چگونه این باطری نسبت به باتری لیتیوم پلیمر برتر است.

ترکیب و کیفیت ساخت باتری لیتیومی چیست؟

باتری لیتیومی مدت زمان حضور طولانی داشته اند و جزو اولین باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند بوده‌اند. این باتری‌ها از یک الکترود مثبت (اکسید کبالت لیتیوم، فسفات آهن لیتیوم یا اکسید منگنز لیتیوم)، الکترود منفی (معمولا گرافیت) و یک الکترولیت (کربنات اتیلن، کربنات دی اتیل) استفاده می کنند.
الکترولیت در یک حلال آلی بین الکترودها ذخیره می شود. کل باتری توسط یک قاب فلزی به محکمی پیچیده می شوند.

باتری لیتیوم یونی بهتر است یا لیتیوم پلیمری؟

مدار محافظ نیز برای تنظیم ولتاژ و جریان باتری در محدوده امن تعبیه می گردد.

مزیت های باتری لیتیوم یون:

  • باتری‌های لیتیوم یون چگالی انرژی بالایی دارند
  • آن ها عمر طولانی دارند
  • باتری‌های لیتیومی معمولا قابل تعویض توسط کاربر هستند

معایب باتری لیتیومی:

  • باتری لیتیومی معمولا وزن سنگین تری دارند
  • اضافه کردن مدار محافظ به هزینه آن ها می افزاید
  • آن ها سطح خود تخلیه شارژ نسبتا بالایی دارند
  • آن ها عمدتا به شکل مستطیلی در دسترس هستند

ویژگی باتری های لیتیوم پلیمری

باتری‌های لیتیوم پلیمری کمی بعد از همتایان لیتیوم یونی خود به صحنه آمدند. آن ها اساسا اجزای بسیار مشابهی با باتری‌های لیتیومی دارند. تفاوت اصلی آن ها در ماده جداساز آن است یعنی همان ماده ای که از درون آن یون ها بین دو الکترود حرکت می کنند.

در باتری‌های لیتیوم پلیمر یا li-po، ماده جداساز از پلیمر میکرو متخلخل تشکیل شده است که در یک ژل الکترولیتی پوشیده شده است.

در این مورد، جداساز به عنوان یک کاتالیزور در کل فرآیند شیمیایی عمل می کند. همچون باتری‌های لیتیوم یونی، این ها نیز نیاز به یک مدار محافظ برای اطمینان از این که ولتاژ و جریان در محدوده امن است دارند. اما برخلاف همتای خود باتری لیتیوم پلیمر نیاز به محفظه یا قاب فلزی ندارد.

مقایسه باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری

مزیت ها:

  • آن ها سطح خود دشارژی پایینی دارند
  • آن ها بسیار سبک هستند
  • باتری‌های لیتیوم پلیمر در اشکال مختلفی در دسترس هستند

معایب:

  • آن ها چگالی انرژی پایینی دارند
  • آن ها گران قیمت هستند
  • باتری‌های لیتیوم پلیمر عمر مفید کوتاه‌تری دارند
  • آن ها توسط کاربر قابل تعویض نیستند

مقایسه باتری لیتیوم یونی با لیتیوم پلیمری: کدام یک بهتر است؟

هر دو نوع از باتری‌های لیتیومی بسیار پرطرفدار هستند و امروزه در اکثر تلفن های همراه به کار می روند. باتری‌های لیتیوم یون برای اکثر گوشی های معمولی و لول پایین عالی است درحالی که باتری‌های لیتیوم پلیمر  برای گوشی های پریمیوم با بدنه ای باریک و شیک انتخاب خوبی است.

هیچ کدام یک از این باتری‌ها در شکل فعلی شان نمی توانند جایگزین یکدیگر باشند. استفاده و شارژ معقول بهترین روش برای اطمینان از این است که باتری موبایل شما بدون هیچ اختلالی گوشی تان را شارژ می کند.

باتری‌های اصلی لیتیوم یونی یک نوع باتری قابل شارژ هستند که برای اولین بار به خاطر استفاده شرکت های بزرگ الکترونیکی در اوایل دهه 1990 محبوبیت شان افزایش یافت. آن ها اساسا گروهی از اجزای تولید کننده برق محکم و بدون انعطاف هستند که از سه بخش تشکیل شده اند: قطب منفی، قطب مثبت و یک الکترولیت که همان ترکیب شیمیایی مایع بین قطب مثبت و منفی است.

اکثر باتری‌های لیتیوم یون، برخلاف مدل های قدیمی ترشان، شامل یک کنترل کننده الکتریکی هستند که جریان تخلیه شارژ و قدرت شارژ را تنظیم می کند تا باتری‌ها زیادی داغ و یا منفجر نشود.

مهم‌ترین تفاوت فاحش بین باتری‌های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمر تفاوت در الکترولیت شیمایی بین قطب و منفی آن هاست.

باتری‌های لیتیوم پلیمری الکترولیت مایع ندارد. به جای آن از تکنولوژی استفاده می کنند که از سه بخش تشکیل شده است، یک ماده جامد که در نمونه های اولیه باتری‌های لیتیوم پلیمر به طور کلی حذف شد؛ یک ترکیب شیشمایی متخلخل یا یک الکترولیت ژل مانند.

محبوب‌ترین باتری‌های لیتیوم پلیمر آن‌هایی است که جدیدا تولید شده اند و شما در لپ تاپ‌ها و ماشین های الکتریکی جدید مشاهده می کنید. البته باید بدانید که بسیاری از شرکت‌ها در واقع به شما باتری لیتیوم پلیمر واقعی نمی‌فروشند، بلکه به جای آن از یک باتری لیتیوم یون پلیمری یا یک باتری لیتیوم یون با پوشش انعطاف پذیرتر ارائه می کنند. در این مقاله به باورهای اشتباه در مورد شارژ باتری های موبایل که باید فراموش شوند میپردازیم.

نتیجه گیری پایانی:

هم باتری لیتیومی و هم لیتیوم پلیمر مزایا و معایب خودشان را دارند.معمولا، مزیت باتری‌ لیتیومی این است که چگالی شارژ بالاتری دارند، فاقد چیزی هستند که اثر حافظه نامیده می شود که با این اثر باتری‌ها با گذر زمان سخت تر شارژ می شوند و مزیت سوم آن این است که نسبت به باتری‌های لیتیوم پلیمری هزینه کمتری دارند. نحوه درست شارژ کردن باتری گوشی موبایل را در این مقاله به بحث گذاشتیم. با بررسی این مقاله به خطاهای خود هنگام شارژ کردن گوشی موبایل خود پی میبرید.

کلیک کنید: خرید باتری موبایل

به عبارت دیگر، باتری‌های لیتیومی فوق العاده مقرون به صرفه هستند. آن ها مقدار انرژی زیادی را در یک واحد کوچک ذخیره می کنند. با این حال، ممکن است دیده باشید که برخی از برندهای خاص تلفن همراه هنگام پرواز ممنوع هستند و این به خاطر این است که باتری لیتیومی به طور ذاتی بی ثبات هستند و با گذر زمان کیفیت شان پایین می آید و به طور بالقوه خطرناک هستند.

اگر زمانی ماده جداساز بین الکترود مثبت و منفی شکسته شود، واکنش شیمیایی بین آن ها منجر به احتراق(آتش سوزی) می شود. با پرطرفدار شدن استفاده از باتری‌های لیتیومی در لوازم الکترونیکی، شرکت ها نیز تلاش کرده اند هزینه جانبی تولید آن ها را کاهش دهند. 

درحالی که باتری های با کیفیت کاملا ایمن هستند، اما باید هنگام خرید مراقب باشید که برای گوشی های خود از شرکت های نامعتبر باتری خریداری نکنید.

مفید: تشخیص سلامت باتری گوشی و اینکه چه موقع باید باتری گوشی تعویض شود

مقایسه باتری لیتیوم پلیمری با لیتیوم یونی؛ کدام بهتر است؟

از سوی دیگر، باتری‌های لیتیوم پلیمر به طور کلی قوی و انعطاف پذیر هستند، به خصوص زمانی که آن ها را از نظر شکل و اندازه ساخت شان بررسی کنیم. آن ها سبک وزن هستند و اندازه جمع و جوری دارند و احتمال نشت ماده الکترولیت شان کمتر است. اما باتری‌های لیتیوم پلیمر نیز کاملا بی عیب و نقص نیستند. تولید آن ها هزینه بر تر است و نه چگالی انرژی شان و نه عمر مفیدشان به پای باتری‌های لیتیومی می رسد.

48 نظر
  • مهدی

    مهدی 1398-11-22

    سلام
    ایفون5se بطری خوبی دارد آیا

    • 1398-11-22

      سلام
      باتری اورجینال تقویت شدش رو موجود داریم میتونید از لینک زیر خرید کنید


      باتری iPhone SE

  • 1
  • حسین

    حسین 1398-10-16

    سلام
    من یک دستگاه جی پی اس دارم
    باتری لیتیوم پلیمری کوچک داره خراب شده
    آیا میتوانم و امکان دارد که باطری لیتیوم یونی گوشی را که در همان سایز هست با لحیم کردن قطب های مثبت به سیم قرمز مثبت دستگاه و قطب منفی باتری به سیم مشکی و منفی دستگاه وصل کنم و بجای پلیمری از باتری یونی استفاده کنم؟؟؟؟؟

    • 1398-10-16

      سلام


      بهتره این کارو نکنید چون کار اصولی نیست

  • 2
  • مرجان

    مرجان 1398-10-08

    من مدتهاست که از پاور بانکای مختلف استفاده میکنم و تقریبا همه برندهارو امتحان کردم توصیه میکنم پاور بانک 10000 امپر هنور شرکت هوااوی رو بگیرید هم قیمتش مناسبه هم باطری لیتییوم پلیمری . از نظر قیمت واقعا مناسب و کاربردیه تقریبا بین130 تا 140 هزار تومنه

  • 3
  • هومن

    هومن 1398-09-17

    با عرض سلام وخسته نباشید یه سوال داشتم برای ساخت جامپ استارتر میتوان از باتری لیتیوم پلیمر استفاده کرد ایا این نوع باتریها جریان خروجیشون زیاد هست یا خیر ممنون.

    • 1398-09-17

      سلام


      متاسفانه در این مورد اطلاعی ندارم این مقاله صرفا برای گوشی های موبایل در نظر گرفته شده


      موفق باشید

  • 4
  • پیروز

    پیروز 1398-09-14

    درود بزرگوار ببخشید بنده 2 پرسش دارم
    1- میخوام گوشی آنر 8c و گوشی بلو tank3 رو بخرم از این 2 گوشی زیاد تعریف میکنن لطفا نظرتون رو بفرمایید؟ سپاسگزارم
    2-آیا باتریهای لیتیوم یونی هم همیشه درصد شارژشون باید بین 20 تا 80 باشه؟اینکه میگن در هر ماه یه بار باتری کامل خاموش بشه و تا 100 درصد شارژ کنیم برا باتری مناسبه واقعیت داره؟
    سپاسگزارم

    • 1398-09-14

      سلام


      درخصوص کیفیت گوشی های موبایل اطلاعاتی ندارم ولی درمورد سوال دوم بله درست می فرمایید


      به 20 درصد که رسید بزنید به شارژ و 80 درصد از شارژ بکشید


      قسمت دوم سوالتون که اصطلاحا به کالیبره کردن باتری معروفه، ممکنه هر ماه یک بار سخت باشه بنابراین سعی کنید هر دو یا سه ماه یک بار برای افزایش عمر باتری انجام بدید


      موفق باشید

  • 5
  • اسماعیلی

    اسماعیلی 1398-09-10

    سلام یه راهنمایی میشه بکنید که به نظرتون پاوربانک انکر مدل A1215 Powercore ظرفیت 13000 امپر بهتره یا شیائومی plm 09zm ؟ واقعا موندم چون هیچ سررشته ای ندارم، مثلا شیائومی باتریش پلیمری، انکر یونی، بدنه شیائومی الیاژ المینیومه و انکر پلاستیک، یه نفر خیر کمکم کنه لطفا

    • 1398-09-10

      سلام


      متاسفانه در زمینه برند های پاور بانک اطلاعات چندانی نداریم ولی معمولا شیائومی فروش بیشتری داشته نسبت به بقیه برند ها


      موفق باشید.

  • 6
  • Mahdi

    Mahdi 1398-08-12

    سلام ممنون خیلی مفید بود .در ضمن بنده ی سوال داشتم .من دارم میرم خدمت سربازی میخام گوشیمو خاموش کنم ایا واس باتری مشکلی پیش نمیاد چیکارش کنم گوشی هم a30هستش مدیر لطفا راهنماییم کنید ممنون

    • آرش

      آرش 1398-08-18

      اگه باتری لیتیومی بدون شارژ باقی بمونه با سرعت زیادی خراب خواهد شد بهترین حالت برای نگهداری طولانی مدت و انبار کردن باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری ۶۰ تا ۶۵ درصد شارژ و در دمای خنک بدون یخ زدن هست.
      اگه دقت کنید گوشی های تازه وقتی از شرکت مبدا ارسال میشن همه شارژشون روی حدود ۶۲ درصده مگه اینکه توسط مغازه دار باز شده باشه یا باتریش خراب باشه تا جایی که یکی از فاکتور های تایید سلامت باتری در خرید گوشی همین عدد شارژ هست.
      مقاله های زیادی در مورد این مطلب موجوده که میتونین سرچ بفرمایید.
      از مدیر محترم خواهش میکنم یه بازبینی روی پاسخ ارائه شده به Mahdi بفرمایند.

      • 1398-08-18

        سلام


        باتری های لیتیموی درصورتی که دارای شارژ واقعی بیشتر 30 درصد باشن، به مرور زمان امکان باد کردن باتری یا حتی انفجار رو داره این موضوع تست شده هست.


        گوشی هایی که از کارخونه میاد با دستگاه های فوق سریع شارژ میشن که یک شارژ کاضب به باتری میده که صرفا برای اینه که ولتاژ درون باتری از 3.7 پایین تر نیاد و دچار خواب الکتریکی نشه.


        به همین دلیل هست که برای استفاده باید شارژ اولیه تخلیه بشه و حدود 2 ساعت و نیم تا ساعت برای بار اول شارژ بشه.


        بطور کلی شما درست میفرمایید باتری نباید کاملا خالی باشه و از 30 درصد هم نباید بیشتر باشه.

    • 1398-08-12

      درود
      خیر مشکلی پیش نمیاد شارژشو خالی کنید
      موفق باشید

  • 7
  • صادق

    صادق 1398-06-05

    سلام.
    واسه پاوربانک کدوم باطری رو پیشنهاد میکنید؟
    پاوربانک شیائومی میخوام بخرم مدل 2c و plm06zm حدود قیمتشون یکیه هردوهم ۲۰.۰۰۰میلی آمپر هستن.
    با این تفاوت ک یکیش لیتیوم پلیمریِ و یکی یونی, کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    • 1398-06-05

      سلام
      پاور بانک چون میتونه به گوشی آسیب بزنه پیشنهاد من اینه که پاور بانک از شرکت معتبر با کیفیت بالا خریداری کنید
      متاسفانه ما در مشاوره خرید پاور بانک سر رشته نداریم خودتون تحقیق کنید. پاور بانک های شیائومی عالیه...
      موفق باشید

  • 8
  • Ali-Ali

    Ali-Ali 1398-06-02

    آقا دمتون گرم ، عالی بود !
    فقط فک کنم یکی از معایب پلیمری این باشه که بدنه ی دستگاه داغ میکنه !
    چون پشت لپ تابم هر وقت چند تا کار ازش میکشم داغ میشه البته لمسی هم هست ...

    • 1398-06-02

      سلام
      کلا خرابی باتری باعث داغ شدن دستگاه میشه
      موفق باشید

  • 9
  • SAJJAD

    SAJJAD 1398-06-01

    سلام من همیشه از گوشی های سامسونگ استفاده میکنم سامسونگ توی پرچمداراش مثه S10 از باتری لیتیوم یونی استفاده میکنه ولی توی میان رده هاش مثه A50 از لیتیوم پلیمری استفاده میکنه توی سایت گفته شده باتری لیتیوم پلیمری بهتره و گرون تر. میتونین دلیل
    استفاده سامسونگ از باتری لیتیوم یونی توی پرچمداراش رو بگید؟

    • 1398-06-01

      سلام
      درواقع نمیشه گفت ضعیف تره هرکدوم توی یک قسمت خاصی بکار میاد اما من به تیم تحریریه اطلاع میدم تحقیقی راجع به این جریان انجام بدن و یک مقاله براش منتشر کنند
      شما با عضویت در خبرنامه میتونید از مشخصات قطعات موبایل و بررسی اونها توسط تیم تعمیرات موبایل و تحریریه ماکروتل با خبر بشید
      موفق باشید

  • 10
  • امیر

    امیر 1398-05-23

    سلام؛
    بین برند هایی مثل سیلیکان پاور و انکر و شیاومی کدوم یکی رو پیشنهاد میکنید؟
    پاور های انکر لیتیوم یونی هستند ولی توی تبلیغاتشون نوشتن که بدنشون نسبت به ضربه مقاومت بیشتری داره، ولی توی تبلیغات سیلیکان پاور ندیدم این مورد رو به جاش پاور های این یکی پلیمری هستن. شیاومی چطوره؟ چون اینا هم پلیمری ان ولی از آسیب پذیری بدنه شون اطلاعاتی ندارم. در کل شما از بین این سه تا کدوم رو پیشنهاد میکنید؟

    • 1398-05-23

      سلام
      تمام این برندها خوبن. اما ما چون در فروش پاور بانک تخصص نداریم نمیتونم اطلاعات دقیق یا بررسیش رو براتون بگم باید از سایت هایی که لوازم جانبی موبایل میفروشند بپرسید
      موفق باشید

  • 11
  • یاسر

    یاسر 1398-05-09

    سلام. تا 3 تومن چه گوشی پیشنهاد میکنید؟

    • 1398-05-09

      سری A10 تا A50 سامسونگ عالیه در حال حاضر با این قیمت

  • 12
  • صفا

    صفا 1398-04-25

    سلام و تشکر از مطالب خوبتون
    در خصوص ساخت باتری لیتیوم پلیمر یا یونی در ایران میخواستم بدونم شرکتی یا دانشگاهی شروع بکار کرده؟
    یا در انحصار شرکتهای خارجی هست؟
    ممنون میشم اگر پاسخ بدید.

    • 1398-04-25

      سلام
      متاسفانه بیشتر از شرکت های خارجی وارد میشه برای مصرف مشتری که موقع وارد کردن هزینه خیلی زیادی دریافت میشه بابت گمرک و زمان زیادی هم طول میکشه که برسه به ایران چونکه این باتری هارو نمیذارن با هواپیما وارد کرد باید با کشتی وارد ایران کنیم
      اما توی ایران علم تولید این باتری هارو دارن. توی دانشگاه های فناوری در مورد این دو نوع باتری تحقیقات زیادی انجام و ارائه شده. ما امیدواریم توی ایران تولید این باتری ها شروع بشه که نیاز به واردات نباشه و با هزینه کمتری مشتری بتونه باتری دستگاهش رو تعویض کنه

  • 13
  • Amir

    Amir 1398-04-11

    سلام من میخوام گوشی بخرم بین گوشی m20و30که ام سی 5000لیتیوم پلیمری هست ولی ام بیست 5000 لیتیوم یون کدوم بهتره؟

    • 1398-04-11

      درود وقت بخیر
      M30 بهتره از نظر کارایی اما کلا این مدل هارو ما پیشنهاد نمیکنیم چونکه خرابی زیاد داشتن تا الان

  • 14
  • امیررضا

    امیررضا 1398-03-07

    سلام وقتی گوشیم رو به شارژ میزنم هم شارژر داغ میشه هم گوشی آیا مشکل پیش آمده؟

    • 1398-03-07

      درود
      احتمالا شارژر مشکل داره باید بررسی بشه ارسال کنید شارژر و دستاهتون رو بررسیش میکنیم

  • 15
  • علیرضا

    علیرضا 1398-02-20

    سلام
    من گوشیم سامسونگ سری a با باتری پلیمری ۴۰۰۰میلی امپر با شارژ سریع است
    من من وقتی گوشی رو به شارژ وصل کردم گوشیم ۳ الی ۵ ساعت بعد از صد در صد شدن به شارژر وصل بود
    اینکار ایا به گوشی و باتری اسیب میرساند
    لطفا پاسخ دهید

    • 1398-02-20

      درود
      بله برای اینکه عمر باتری بیشتر بشه بین 20 تا 80 درصد بهتره

  • 16
  • محمد

    محمد 1398-01-30

    سلام و خسته نباشید
    گوشی ردمی نوت ۶ شیامویی باتری ۴۰۰۰ میلی امپری لیتیوم پلیمری
    و
    هواوی P Smart باتری ۳۱۰۰ میلی امپری لیتیوم یونی
    از لحاظ امکانات و ال سی دی تقریبا یکسانن اما چیپست شیامویی اسنپدراگون ۶۳۶ با لیتوگرافی ۱۴ نانومتری و هواوی با چیپست کایرن ۷۱۰ با لیتوگرافی ۱۲ نانومتری
    از نظر شما کدوم بهتره؟از لحاظ طول عمر.شارژ و دشارژ که به مرور زمان به ای سی تغذیه اسیب نرسونه...
    ممنون میشم نظرتون رو بگین..

    • 1398-01-30

      سلام
      گوشیهای شیاومی شارژ دهی بیشتری نسبت به برند های دیگه دارن و از باتری های قوی تری برخوردارن و باتری هاشون دیرتر خراب میشه
      موفق باشید

  • 17
  • افسانه

    افسانه 1398-01-10

    من یک تبلت ایسر ویندوزی دارم که باتری دو سلولی لیتیوم پلیمری ۵۹۱۰ آمپر دارد .مدت زمان شارژ شدن آن طولانی و در حدود ۷ تا ۸ ساعت هست می خواستم بدونم این امر طبیعیه یا دستگاه مشکل دارد ؟؟

    • 1398-01-10

      سلام
      ما ایسر کار نمیکنیم ولی با توجه به آمپر بالای باتری باید طبیعی باشه

  • 18
  • مرتضی بیاتی

    مرتضی بیاتی 1397-12-18

    سلام ایا باطریهای لیتیوم یونی وقتی دشارژ می شوند ولتاژ آنها صفر ولت می شود یا اینکه خراب شده باید تعویض شود.

    • 1397-12-18

      سلام
      بله باتری دچار خواب الکتریکی شده باید باتری شوک بخوره
      اگر دستگاهش رو ندارید بیارید به آدرس دفتر براتون شوک میدیم باتری رو میاد بالا
      موفق باشید

  • 19
  • Elnaz Amirinasab

    Elnaz Amirinasab 1397-10-04

    مطالب خوبی بود مرسی

  • 20
  • Mohammad amiri

    Mohammad amiri 1397-09-23

    به نظر من اگه مقوله قیمت رو در نظر نگیریم ک البته در دو باطری مشابه حداکثر 30 درصد تفاوت قیمت وجود داره باطری های پلیمری بسیار کارا تر هستند چون هم تقریبا وزن و اندازشون نصفه یونی هست هم در حالت استفاده نشدن خیلی کمتر دشارژ میشن و کم خطر تر هستن. البته تو سایزای کوچیک بخاطره اینکه از لحاظ ساختی قبل انعطاف تر هستند خیلی پرکاربرد ترن بطوریکه اکثر دستگاههایی ک کوچک هستن از باطریهایی پلیمری استفاده میکنن چون ب هرشکلی ک بخوان ساخته میشه و عملا فضای متری اشغال میکنه ولی باطریهای یونی تقریبا همگی مستطیل هستند و باید یه محله نصبشون طراحی بشه

  • 21
  • بهروز

    بهروز 1397-08-27

    سلام
    من یکسال پیش یک اسپیکر ساختم و یک گوشی سونی اریکسون داشتم خراب بود باطری گوشی را روی اسپیکر نصب کردم و شارژ کردم بعد تو جابجایی وسایل اسپیکر گم شد اتفاقی بعد از یکسال پیداش کردم روشن کردم باکمال تعجب نزدیک به 3 ساعت با صدای بلند از رو فلش آهنگ پخش کرد برام سوال شد که باطری از چه جنسیه اسپیکر را باز کردم روی باطری نوشته بود لیتیوم پلیمری

  • 22
  • امیر

    امیر 1397-02-26

    باسلام وتشکراز شما خیلی خوب توضیح داده شده اگر امکان داره در این موردکه اگر بطور اتفاقی موادشیمیایی داخل باطری باپوست انسان تماس پیدا کنه زیان آور هست یانه واگرهست چه اقدامی باید بشه توضیحاتی بدهید.باتشکر وسپاس فراوان از شما

  • 23
  • مارتین

    مارتین 1397-02-09

    به نظر من باتری پلیمری نسبت به یونی خیلی بهتره،تجربم بهم ثابت کرده،دقیق 2 ساله استفاده میکنم البته به صورت صحیح الان باورم نمیشه هنوز بی عیب نقص کار میکنه جالبش اینه با بازی انلاین که عمر باتری کم میکنه این باتری من هنوز سرپا.باتری گوشی من پلیمری 3000 میلی امپر حالا باتری یونی دیدم 3 ماه حداقل،حداکثر 17 ماه کار میکنه بعد از اون باید بندازیش دور،من قدیمم نوکیا داشتم رو همشون مشکل باتری داشتم همه مدلش اینجوری بود چون باتریاش لیتیوم یونی بوده،حقیقت اینه به روز بودن بهتر از نسل جدید باتری استفاده کنیم نه از باتری 1990

    • محراب

      محراب 1398-11-04

      بله پلیمری بهتر تر از یونی هست حتی ثابت و ازمایش شده مواد پلیمر از مواد یونی بهتره من خودم با ۲۰۰۰ میلی امپر الان چهار پنج ساعت کلش با بازی گرافیکی انجام میدم
      در کل پلیمری بهتره من با دو خزار راضی ام هالا بزار یه ا ده اس بگیرم تجربه ۴۰۰۰ میلی امپر داشته باشم

  • 24
  • مصطفی

    مصطفی 1397-01-12

    واقعا عالی بود ... سپاس

    • مجید

      مجید 1397-02-08

      از لحاظ قیمتی بسیار بالا هم نیستند مثلا در پاور بانک یونی با پلیمری تقریبا30000ت اختلاف هست
      اختلاف وزن زیاد نیست یک مدل یونی400 گرم ولی پلیمری 350 گرم بوده ولی باید شرایط و محیط یکسان را در نظر گرفت

    • مجید

      مجید 1397-02-08

      واقعا مطلب مثمر ثمر بود خلاصه و مفید.
      برای پاور بانک ها خیلی کاربرد دارد چون خیلی از انها بعد از مدتی شارژ شدنشان کند میشود و بعضی داغ میکنن و یا ظرفیتشان را از دست میدهند

  • 25
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم