معرفی ابزار های ویرایش تصویر در آيفون و آيپد

نوشته شده در تاریخ1398-11-07 توسط 2644

با معرفی iOS 13 شاهد بهبود قسمت ویرایش عکس در دستگاه های آیفون و آيپد هستیم و حالا کاربران اپل کم‌تر به یک نرم‌افزار شخص سوم (Third-Party) احساس نیاز می‌کنند. ویرایش تصاویر نسبت به قبل دچار تغییرات مثبتی شده است که به در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. با ماکروتل در معرفی ابزار های ادیت و ویرایش عکس در آيفون وآيپد همراه باشید.

ویرایش عکس در آيفون و آيپد

بخش ویرایش عکس در سیستم‌عامل iOS 13 به سه قسمت کلی تقیسم شده است:

  • بخش تنظیمات (Adjustments)
  • بخش فیلترها (Filters)
  • بخش بُرش (Cropping)

این تقسیم بندی باعث شده که روند ویرایش تصاویر نسبت به گذشته برای تمام کاربران راحت‌تر و منظم‌ترشود. در ادامه برخی از مهم‌ترین قابلیت ها را معرفی می‌کنیم و به کابرد آن ها نگاهی می‌اندازیم.

در گام اول باید برنامه Photos را از آيفون یا آيپد خود اجرا کنید، آيکون این برنامه به شکل زیر است:

iphone edit app

به روی عکس یا تصویری که قصد ویرایش آن را دارید، بروید و در گوشه بالا سمت راست بر روی دکمه Edit بزنید.

how edit iphone pic

اکنون منوی ویرایش در پایین تصویر نمایان می‌شود که به ترتیب از سمت چپ به راست شامل آيکون های بخش تنظیمات، فیلتر و بُرش می‌شود. در حالت عادی وقتی تصویری را می‌خواهید ویرایش کنید، تنظیمات به صورت پیش‌فرض روی قسمت Adjustments قرار دارد.

ابزار Auto:

 اولین ابزاری که در بخش Adjust قرار گرفته است، Auto نامیده می‌شود که آيکون یک عصای جادویی (Magic Wand) را دارد که می‌توانید در عکس زیر آن را مشاهده کنید. با ابزار Auto می‌توانید به صورت کلی، عکس های خود را بهبود و ارتقا ببخشید؛ این تغییرات به صورت خودکار توسط هوش مصنوعی آيفون یا آیپد شما شناسایی و انجام می‌شود.

روتوش عکس در آيفون

اگر تغییرات اعمال شده یا نتیجه کار برای شما رضایت‌بخش نیست، می‌توانید دوباره روی آيکون «عصای جادویی» بزنید تا تمامی ویرایش ها به حالت اولیه برگردد و غیرفعال شود. کاربرد Auto خیلی دقیق نیست و اگر می‌خواهید اختیار بیشتری در ویرایش داشته باشید باید به سراغ ابزار های دیگر بروید.

ابزار Exposure

این قابلیت در تمامی نرم‌افزار های ویرایش عکس ساده و حرفه‌ای نیز قرار دارد. با این ابزار می‌توانید میزان نور تصویر را کنترل کنید و تغییر دهید. در پایین صفحه نمایش یک نوار لغزان (Slider) قرار دارد که با کشیدن آن به سمت راست نور بیشتر و با کشیدن به سمت چپ نور کم‌تر می‌شود. میزان تغییرات نور را در آيکون Exposure نیز می‌توانید مشاهده کنید.

میزان نور عکس در آیفون

Brilliance

این سومین ابزاری است که در بخش تنظیمات (Adjust) قرار دارد. تمرکز این ابزار بر روی نواحی تاریک تصاویر است و با استفاده از درخشش (Brilliance) می‌توانید بخش های تاریک که شامل سایه ها می‌شود را روشن‌تر کنید و به صورت کلی کنتراست (Contrast) عکس را در سطح معمول تغییر دهید.

ابزار Highlights

این ابزار روی قسمت های روشن‌تر تصویر تمرکز دارد. با استفاده از ابزار های‌لایت می‌توانید بخشی از تصاویر که نیاز به نور بیشتری دارد را ویرایش و ادیت کنید تا به مقدار مورد نظر شما نزدیک شود.

ابزار Shadows

این ابزار کاربردی برخلاف Highlights دارد و روی بخش های تاریک تمرکز می‌کند. با استفاده از آن می‌توانید بخش هایی از تصویر که نیاز به تاریکی بیشتر و سایه دارند را تغییر دهید.

ابزار Contrast

با استفاده از این ابزار می‌توانید کنتراست رنگ تصاویر را تغییر دهید. لازم به ذکر است که در استفاده از این ابزار نباید زیاده‌روی کنید؛ زیرا عکس شما را از حالت طبیعی خارج می‌کند. اگر درجه آن را بالا ببرید به اصلاح تصویر شکسته می‌شود و اگر خیلی پایین بیاید تصویر ساییده می‌شود. با افزایش کنتراست (Contrast) قسمت های تاریک، تاریک‌تر و قسمت های روشن، روشن‌تر می‌شود.

ابزار Brightness

این قسمت مربوط به نور تصویر می‌شود و با استفاده از این ابزار (Tool) امکان افزایش یا کاهش نور وجود دارد.

ابزار Black Point

کارکرد این بخش بسیار به ابزار Shadows نزدیک است. با استفاده از این ابزار اجزای تیره تصویر را می‌توانید تاریک‌تر کنید. بهتر است روی یک تصویر یکسان این ابزار را با Shadows مقایسه کنید تا تفاوت آن‌ها به چشم بی‌آید.

ابزار Saturation

این ابزار هم یکی از ویژگی هایی است که در تمامی نرم‌افزار های ویرایش عکس وجود دارد. با استفاده از ابزار Saturation می‌توانید میزان اشباع رنگ را تغییر دهید. این امر با افزایش و کاهش چگالی رنگ ها امکان پذیر می‌شود.

ابزار Vibrance

کارکردی شبیه به Saturation دارد اما به شکلی بهینه‌تر تغییرات را اعمال می‌کند. با استفاده از ابزار Vibrance می‌توانید چگالی و اشباع رنگ را کنترل کنید، بدون آنکه تصاویر خراب شوند یا از بین بروند.

اشباع رنگ در آيفون

Warmth

این قابلیت در اکثر نرم‌افزار های ویرایش تصویر، تحت عنوان “Color Temperature” شناخته می‌شود و همانطور که از نام آن مشخص است با استفاده از آن می‌توانید گرما یا سردی تصاویر را کنترل و تغییر دهید.

Tint

این ابزار به اصطلاح «ته‌رنگ» تصاویر را با سوق دادن آن‌ها به ارغوانی یا سبز، کنترل می‌کند.

Sharpness

اصطلاحی بسیار نام‌آشنا و فراگیر در دنیای عکاسی است. با استفاده از این ابزاری می‌توانید میزان وضوح تصویر یا شارپ بودن تصویر را تغییر دهید.

Definition

تمرکز و کارکرد این وسیله بر روی مرز و لبه‌های تصویر است. با استفاده از Definition بخش های ذکر شده از جزئیات بیشتری برخوردار می‌شوند.

Noise Reduction

اگر تا الان در محیطی که دارای کمبود نور است، عکس گرفته باشید، متوجه نقطه نقطه شدن تصویر در قسمت های تاریک‌تر می‌شوید. با استفاده از این ابزار به صورت کلی در قسمت هایی که دچار مشکل است، یک لایه صاف‌سازی برای بهبود اضافه می‌شود؛ البته ممکن است در نهایت تصویر خروجی خیلی راضی کننده نباشد.

Vignette

این ابزار گوشه و کنار های تصویر را کمی تیره می‌کند تا حس و حال یکپارچگی بیشتری به شما القا شود.

در قسمت بالایی به بررسی مختصر ۱۶ ابزار مهم در بخش Adjustments پرداختیم و سعی شد تا جایی که میسر است کاربرد های آن ها را به شما معرفی کنیم. شاید بعضی از ابزار‌ها کاربردی شبیه به یکدیگر داشته باشند و شما را دچار سردرگمی کنند؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که خودتان به صورت واقعی از آن‌ها استفاده کنید تا بهتر متوجه کارکرد این وسایل شوید. هر کدام کاربرد خود را دارند و شما هستید که باید زمان و مکان استفاده از قابلیت ها را تشخیص دهید.

فیلترهای عکس آیفون و آيپد

بخش دوم ویرایش تصاویر، مربوط به فیلترها (Filters) می‌شود. با توجه به تصویر زیر می‌توانید با محل قرارگیری فیلترها آشنا شوید که آیکونی تشکیل شده از سه دایره روی هم دارد.

 در این بخش تعدادی فیلتر متفاوت و کاربردی وجود دارد که می‌توانید هرکدام که به تصویر شما بیشتر هماهنگی ایجاد می‌کند را انتخاب کنید. در iOS 13 علاوه بر انتخاب فیلتر، امکان تغییر چگالی و تراکم آن‌ها نیز وجود دارد. فیلترها قابل تشریح نیستند و شما برای پیدا کردن فیلتر موردعلاقه خود باید یکی به یکی آن‌ها را امتحان کنید.

فیلتر های عکاسی در آيپد و آیفون

بازگردانی تصاویر به حالت اولیه

اگر به هردلیلی از ویرایش های اعمال شده راضی نیستید و می‌خواهید تمامی تنظیمات را به حالت اول برگردانید، کافی است:

  • عکس مورد نظر را انتخاب و گزینه “Edit” را بزنید.
  • سپس از پایین تصویر روی دکمه “Revert” بزنید.

برگرداندن عکس های بعد از ویرایش در آيفون به حالت اول

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم