بازیابی شماره های پاک شده در آيفون و آیپد

نوشته شده در تاریخ1398-11-27 توسط 30607

شماره هایی که در دفترچه تلفن هستند برای همه‌ی ما دارای اهمیت است، اگر بازی یا برنامه های موجودِ روی گوشی پاک شود به اندازه‌ی حذف اطلاعات شخصیِ مهم مانند شماره تماس شما را ناراحت نمی‌کند. با ماکروتل در بازیابی شماره های پاک شده در آيفون و آیپد همراه باشید.

بازگردانی دفترچه تلفن آیفون و آیپد

 امروزه غیر از افرادی که زمان زیادی را با آن ها در ارتباط هستیم، تقریبا شماره اشخاص دیگر را حفظ نمی‌کنیم و طبیعتا انجام این کار هم خیلی عقلانی نیست؛ چون هر کدام از ما شاید با صد نفر انسان دیگر آشنا باشد، پس بهترین کار Save یا ذخیره کردن آن ها در تبلت یا تلفن همراه است. در دنیای نرم افزار و اپلکیشن ها، هیچ چیزی دارای پایداری صد در صد نیست. همانطور که می‌دانیم تقریبا تعدادی باگ در انواع سیستم عامل ها و آپدیت اپلیکشن های متفاوت در زمان انتشار اولیه وجود دارد. برای مثال اپل نسخه‌ی جدیدی از iOS را منتشر می‌کند و شما بلافاصله آن را نصب می‌کنید؛ امکان دارد باگ یا حفره‌ی امنیتی آپدیت جدید، حذف شماره تماس های شما باشد، آن موقع چه کار می‌کنید؟ البته احتمال اتفاق افتادن چنین مسائلی کم‌تر از یک درصد می‌باشد اما هم‌چنان امکان پذیر است و چه خوب می‌شود که شما از قبل برای آن آماده باشید.

برگردوندن شماره های پاک شده در آيفون

سناریوی دیگری را تصور کنید که حواستان نیست و یکی از بکاپ های خیلی قدیمی خود را به صورت آفلاین از طریق آیتونز (iTunes) بازگردانی می‌کنید؛ در این حالت شماره هایی که از آن موقع به بعد ذخیره شده را از دست خواهید می‌دهید. به لطف سرویس ابری شرکتِ اپل که iCloud نام دارد، دیگر خیلی نیازی نیست که نگران از دست رفتن دائمیِ اطلاعاتِ مهمی مانند شماره تلفن های خود باشید. سرویس ابری اپل از تمامی محصولات هوشمند این کمپانی مانند آیفون، آيپد، مک و غیره را پشتیبانی می‌کند و اگر از قبل iCloud را روی دستگاه خود روشن یا فعال کرده باشید، فقط کافی است که با توجه به ادامه مطلب آن را بازگردانی کنید.

هر زمانی که شما برای آيفون یا آیپد خود اپل آي‌دی (Apple ID) درست کنید به صورت پیش فرض iCloud برای شما فعال خواهد شد و شروع به کار می‌کند. اپل به صورت رایگان ۵ گیگابایت فضا برای استفاده‌ي اولیه از این سرویس در اختیار شما قرار می‌دهد. تا اطلاعات مهم خود مانند شماره تماس، رویداد های تقویم و پیام ها را به صورت آنلاین ذخیره کنید اما طبیعتا این حجم برای ذخیره سازی ویدیو، عکس و برنامه های شما کافی نیست؛ اگر هم دوست داشتید می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی سالیانه یا ماهیانه برای حجم و ظرفیت بیشتر اشتراک تهیه کنید.

آموزش بازیابی شماره تلفن ها در آيفون از طریق آیکلود

آیکلود تنها راه حل بازگردانی شماره های پاک شده نیست اما بهترین و راحت ترین روش می‌باشد و فقط کافی است که به یک مرورگر مانند گوگل کروم، فایرفاکس و... دسترسی داشته باشید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از طریق مرورگر خود وارد وب سایت iCloud.com شوید و سپس Apple ID و رمز آن را وارد کنید و سپس با توجه به عکس زیر، روی آیکونی که به شکل یک پیکان است بزنید تا وارد حساب خود شوید. مراقب باشید که به اشتباه وارد سایت های دیگر نشوید؛ زیرا امکان دارد جعلی باشد و اطلاعات شما به سرقت برود.

بازیابی شماره تلفن حذف شده با iCloud

  • به یک صفحه که دارای شکل زیر است وارد می‌شوید، روی Account Settings که پایین عکس و نام پروفایل شما قرار دارد بزنید.

بازیابی شماره های پاک شده در آيفون

  • در پایین صفحه از بخش Advanced گزینه‌ای تحت نام Restore Contacts وجود دارد، روی آن بزنید تا کادر برای شما باز شود.

تلفن های پاک شده در iOS

  • لیستی از تمامی بکاپ هایی که در گذشته گرفته‌اید و شامل دفترچه تلفن می‌شود، در این بخش نمایش داده خواهد شد. بکاپ ها بر اساس زمان و تاریخ دسته بندی شده اند، هر کدام که مدِ نظر دارید انتخاب کنید و دکمه Restore را از روبروی آن بزنید.

بازیابی شماره های پاک شده در آيپد

  • یک کادر تاییدیه ظاهر می‌شود و از شما برای بازیابی شماره تلفن های پاک شده اجازه می‌گیرد. بر روی Restore بزنید تا عملیات شروع شود. اگر تعداد شماره ها زیاد باشد شاید بازگردانی چند دقیقه‌ای طول بکشد.

آیا می‌توان شماره های پاک شده را بازگردانی کرد؟

  • به محض اینکه عملیات انجام شد، iCloud بدون درنگ شروع به گرفتن فایل پشتیبانی جدیدی از شماره تماس های موجود می‌کند تا هیچ مشکلی برای‌تان پیش نیاید. پس از اتمام کار روی Done که در تصویر می‌بینید بزنید.

دفترچه تلفن پاک شده در iphone

اگر از طریق iCloud عملیات بکاپ گیری را انجام دهید، در تمامی دستگاه های دیگر خود مانند آيپد یا مک نیز در صورت Restore کردن، می‌توانید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. سرویس های دیگری مانند Google Drive هم وجود دارد که شبیه به iCloud عمل می‌کنند اما این سرویس بخاطر اینکه برای خود اپل می‌باشد، از سازگاری بیشتری با محصولات این شرکت نیز برخوردار است. یکی از روش های دیگر برای بازیابی استفاده از iTunes است که طبیعتا کارایی و راحتی کار با آیکلود را ندارد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم