برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی

نوشته شده در تاریخ1396-02-23 توسط 138651
  • تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی یکی از معضلاتی است که کاربران گوشی‌های آیفون با آن روبرو هستند. ما در این مقاله با توضیح در مورد چگونگی تولید هندزفری اپل و تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی اپل به شما در خرید هندزفری اصل اپل کمک میکنیم

در اول آگوست سال 2014 شرکت اپل کل سهام شرکت بیتس که یکی از مارک‌های سازنده هدفون و هندزفری است را به مبلغ سه میلیارد دلار خریداری کرد. در حال حاضر هندزفری آیفون یکی از با کیفیت‌ترین محصولات در بازار است. برای همین تشخیص اصلی یا تقلبی بودن آن یکی از معضلات امروزه کاربران است. در ادامه با بررسی این محصول شرکت اپل، مشخصات جنس اصلی و فیک یا تقلبی آن را بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

هندزفری‌های اپل سفید رنگ هستند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی داخل گوش جای می‌گیرند. طراحی جدید این محصول ابتدا با محصولات iPod و iPhod Touch رونمایی شد که همراه با آن‌ها فروخته می‌شد. پس از آن این نوع طراحی به عنوان انقلابی در طراحی و زیبایی شناختی هندزفری‌ها توصیف شد. اما بازتولید جدید اپل در هندزفری‌هایش به خاطر عدم وجود گوشی‌های پلاستیکی با انتقادهایی روبرو شد.

خرید هندزفری از بازار مثل پا گذاشتن در میدان مین است. چرا که تعداد بسیار زیادی هندزفری‌های تقلبی، کپی و جعلی مخصوصا برای هدفون‌های محبوب در بازار وجود دارد. با این حال حتی اگر از هندزفری روی کارتونی اپل استفاده می‌کنید باز هم در آینده با امکان پاره شدن و یا شکستن آن روبرو هستید. بنابراین ممکن است در آینده نیاز به خرید هندزفری جدید برای گوشی خود داشته باشید. اگر فروشگاه‌های اینترنتی آنلاین نظیر ماکروتل را بررسی کنید می‌بینید که بسیاری از آن‌ها در لیست محصولات‌شان این محصول را موجود دارند. برای خرید این محصولات به لینک هندزفری اپل مراجعه کنید.

بنابراین ما می‌خواهیم شما هنگام خرید مطمئن شوید که چه چیزی تحویل می‌گیرید و هدف از این مقاله کمک به شناسایی هندزفری‌های تقلبی است که به نظر می‌رسد بازار را پر کرده است.

12 راهکار برای تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی

1-قیمت

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

اولین چیزی که باید هنگام خرید هندزفری‌های گوشی‌های اپل توجه کنید برچسب قیمت است. هندزفری‌های اصلی آیفون نسبت به آن‌هایی که توسط شرکت‌های ثالث ساخته شده‌اند قیمت گران‌تری دارند.

2-توجه به جعبه در هندزفری اصلی اپل آیفون 6

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

همین که هندزفری مورد نظر خود را در دست گرفتید نشانه‌ها و علایم زیر را چک کنید تا در مورد اصلی بودن یا تقلبی بودن آن مطمئن شوید:

  • روی پشت بدنه جعبه به دنبال لوگوی اپل بگردید
  • آن را از نظر نشانه‌های وجود پلاستیک اضافی و علامت قابل مشاهده ماشین کاری بررسی کنید
  • جعبه را بررسی کنید که آیا به طور صحیح باز و بسته می شود یا نه. 

جعبه اصلی دارای لوگوی این شرکت هستند. علاوه بر این، کیفیت پلاستیک هندزفری اصل، بالاست و سطح صاف و صیقلی دارد. اگر سرنخی از سطح ناهموار و خش‌دار یا چسب روی جعبه پیدا کردید بدانید که به احتمال زیاد توسط شرکت‌های متقلب تولید شده است.

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

بسته‌بندی هندزفری‌های اصل بدنه صاف و صیقلی دارند، اگر نگاهی به بازتاب نور بیندازید، به سادگی متوجه تفاوت آن‌ها می‌شوید.

اگر در بازتاب نور هیچ سایه‌ای مشاهده نکردید نسخه اصلی است.

3- رنگ هندزفری‌ها

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

این شاید راه ساده‌ای برای تفکیک کردن اجناس تقلبی از اصل باشد. به یاد داشته باشید که محصولات اورجینال اپل صرفا در رنگ سفید به فروش می‌رسند. بنابراین، اگر تفاوت رنگی در آن مشاهده کردید پس حتما تقلبی است.

4- تشخیص هندزفری اصلی اپل از کیفیت ساخت

اگر به طور دقیق طرز ساخت گوشی هندزفری را مشاهده کنید، هندزفری‌های اصلی از دو قسمت ساخته شده است که هر دو قسمت بدون هیچ پلاستیک یا زبری اضافه به هم متصل است. اما قسمت گوشی اجناس تقلبی از سه قسمت ساخته شده است که به طور نازیبایی به هم دیگر اتصال دارند. علاوه بر این، مدل‌های تقلبی نسبت به مدل‌های اصلی وزن سبک‌تری دارند و این به خاطر مواد با کیفیت به کار رفته در آن است.

5- متناسب بودن با ساختار گوش

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

هندزفری‌های اورجینال اپل به بهترین شکل ممکن با ساختار گوش هماهنگ می‌شوند و به خوبی داخل حفره گوش جای می‌گیرند و نباید بیرون بیفتند. محصولات تقلبی این شرکت طراحی‌شان به گونه‌ای است که به خوبی داخل گوش‌ها فیت نمی‌شوند و مرتب از گوش بیرون می‌افتند که از این‌جا به راحتی می‌توان به تقلبی بودن آن‌ها پی برد.  

6-تشخیص هندزفری اصلی اپل با رنگ کنترلرهای صدا

EarPods-volume-control-768x441

این عامل برای تشخیص تقلبی بودن یا نبودن بسیار دشوار است مگر این که دو هندزفری در دست داشته باشید و مطمئن باشید که یکی از آن دو حتما اصلی است. رنگ دکمه های + و – روی کنترلرهای صدای هندزفری‌های اصلی به رنگ خاکستری تیره است. اگر رنگ این دکمه‌ها اندکی تیره‌تر بود بدانید که آن جنس احتمالا تقلبی است.

7- علائم تجاری حک شده روی سیم هندزفری آیفون

اگر سیم هندزفری میان جک صوتی و کنترلر را بررسی کنید نشانه‌ای از علامت تجاری می‌بینید که روی آن عبارت «Designed by Apple in California» حک شده است. اگر هیچ نشانی از علائم تجاری روی سیم پیدا نکردید پس حتما محصول شرکت‌های متقلب است.

8-تست کیفیت صدا و تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی اپل

این اجناس طوری طراحی شده‌اند که با طراحی گوشی هندزفری‌های‌شان بهترین تجربه شنوایی را فراهم کنند. این طراحی جدید تضمین‌گر این است که شما صدایی عمیق‌تر و شفاف‌تر هنگام پخش موزیک دریافت می‌کنید. اگر کیفیت صدای موزیک از هندزفری خوب نبود پس احتمالا جعلی است.

9-سوراخ صدای بم(Bass) روی گوشی‌ها

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

هندزفری‌های کیفیت اورجینال اپل جریان صدایی در انتهای سوراخ‌های مربوط به صدای بم ایجاد می‌کنند که برای کیفیت بهتر صداهای بم ساخته شده است. اگر این سوراخ‌ها را با انگشت خود بپوشانید صدای بم کمتری می‌شنوید. اما این سوراخ ها در هندزفری‌های تقلبی صرفا تزئینی هستند و با پوشاندن آن‌ها چنان نتیجه را مشاهده نمی‌کنید. این روش یکی زا بهترین روش های تشخیص هندزفری اصلی از تقلبی در اپل است.

10- کیفیت میکروفون اپل

این عامل یکی از ویژگی‌های سخت برای تشخیص هندزفری‌های تقلبی است. برای این کار باید آن را به گوشی آیفون خود متصل کنید سپس با دوستی تماس برقرار کنید و از او در مورد کیفیت صدایی که می‌شوند سوال کنید از او بپرسید که آیا می‌تواند صدا را بدون هیج گونه اختلال یا نویز بشنود؟ معمولا افراد به این گزینه در شناسایی هندزفری‌های فیک(fake) توجه نمی‌کنند.

11- بررسی صدا موقع فشار دادن دکمه‌ها

هندزفری اصل آیفون طوری طراحی می‌شود که موقع فشار دادن صدای کلیک خیلی کمی دارد، درحالی که در هندزفری‌های تقلبی شما نویز را از سه قدمی آن به وضوح می‌شنوید.

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

نگاهی دقیق‌تر بیندازید، شکاف بین دو بخش پلاستیکی کنترلرها روی هندزفری‌های اصل باریک‌تر از مدل‌های تقلبی است.

12- بررسی میزان روشنایی 

تشخیص هندزفری اصلی اپل از تقلبی - ماکروتل

در زیر نور فلش، هندزفری اصل و همینطور تقلبی به وضوح روشن می‌شوند. طوری که محتویات درون آن کاملا قابل مشاهده است. هندزفری‌های اصل برای تضمین صدای بم(bass) ساختار داخلی پیچیده‌تری دارند که آن را ضخیم‌تر از بقیه می‌کند.

برخی تفاوت‌های دیگر :

پنجره مشبک هندزفری‌های اصلی متریال با کیفیت خوبی دارند درحالی که در نمونه‌های تقلبی پنجره‌های مشبک کیفیت مطلوبی ندارند.
سیم هندزفری‌های اصلی نرم بوده و زمانی که آن را خم کنید شکل خود را حفظ نمی‌کنند. در عوض هنگامی که سیم هندزفری‌های تقلبی آیفون را تا یا خم می‌کنید سریعا آن شکل را به خود می‌گیرد.

انواع هندزفری‌های موجود اپل در بازار

احتمالا این را بدانید که گوشی‌های iPhone دارای چند مدل شارژر هستند. یکی از آن‌ها همین مدل معمولی با پورت 3.5 میلی متری است که در بالا اصلی یا تقلبی بودن آن صحبت کردیم. نوعی دیگر از هندزفری اپل وجود دارد که به صورت بی‌سیم است و از طریق بلوتوث به گوشی وصل می‌شود و به آن هنذفری بلوتوث ایرپاد می‌گویند. البته این نوع هندزفری به صورت اختصاصی برای محصولات اپل ساخته شده و به دیگر برندها متصل نخواهد شد. مدل دیگری از هندزفری نیز وجود دارد که مخصوص گوشی‌های iPhone 7 به بعد است. زیرا از این مدل به بعد شرکت اپل برای ضد آب کردن گوشی‌های خود پورت 3.5 میلی‌متری هندزفری را حذف کرده است و از این به بعد از پورت شارژ برای متصل کردن هندزفری باسیم استفاده می‌شود. که در بازار نام این کالا به هنذفری اپل 7  معروف شده است. نگران این نباشید که از این به بعد دیگر نمی‌توان هنگام شارژ از هندزفری استفاده کرد، زیرا رابط‌هایی برای این وضعیت ساخته شده است که هندزفری و کابل شارژ را به صورت همزمان به پورت شارژ متصل می‌کند.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که اورجینال بودن هندزفری‌های با پورت Lightning را چگونه متوجه شویم. تشخیص اورجینال بودن هندزفری لایتنینگ بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر است، در واقع دستگاهی وجود دارد که اورجینال بودن کابل و شارژر Apple را مشخص می‌کند و از آنجایی که این مدل هندزفری نیز دارای سوکت Lightning است، پس می توان از طریق همین دستگاه اورجینال یا تقلبی بودن آن را تایید کرد. شرکت ماکروتل با استفاده از این دستگاه تست کابل آیفون و هنذفری آیفون این محصولات را بررسی می‌کند و شما می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران یا خرید آنلاین از این کالا استفاده کنید. البته برای اطمینان حاصل کردن شرکت ماکروتل برای هنذفری‌هایی که به فروش می‌رساند یک ماه گارانتی اختصاص داده است.

محصولات مرتبط
41 نظر
  • محمدرضا

    محمدرضا 1398-11-20

    سلام من الان هندزفری اصل 7 دارم چه قیمتیه

    • 1398-11-20

      سلام
      ما خرید نداریم، قیمت فروشمون رو میتونید از لینک زیر ببینید


      هندزفری اصل iPhone 7

  • 1
  • amn

    amn 1398-10-30

    سلام
    هرچقدرم این هندزفری اصل باشه به کیفیت هندزفری رو جعبه نمیرسه!!

    • 1398-10-30

      سلام
      هندزفری همون چیزی هست که روی جعبه قرار داره و از نظر کیفیت تفاوتی نداره

  • 2
  • امیر

    امیر 1398-10-19

    سلام خسته نباشید من یه هنذفری ایفون ۶ خریدم ۱۵۰ تومن از همه این ویژگی ها که گفتید فقد صدای کلیک کنترلرش زیاده فیکه ایا؟!؟

    • 1398-10-19

      سلام


      شاید های کپی هست


      بهترین روش برای تست اورجینال یا فیک بودن اینا از کیفیت صدا هست اگه صداش به نظرتون با اورجینال فرق نداره استفاده کنید مشکلی نیست


      موفق باشید

  • 3
  • مسعود

    مسعود 1398-09-20

    سلام من یک هندزفری خریدم یعنی فابریک آیفون ۷وای زدم به آیفون ۶شناسایی نکرد میشه بفرمایید اشکالش چیه

    • 1398-09-20

      سلام


      اگه 100 درصد مطمئن هستید هندزفری اورجیناله میتونه از فلت شارژ گوشیتون باشه 


      ممکنه هم پورت شارژ کثیف باشه و با سرویس مشکلش حل بشه


      موفق باشید

  • 4
  • مليكا

    مليكا 1398-09-09

    هندزفرى ايفون 6 پلاس رو ميشه براى لپ تاپ ايسوس استفاده كرد؟ يا خراب ميشه

    • 1398-09-09

      سلام


      خیر مشکلی پیش نمیاد استفاده کنید.

  • 5
  • Erfan.93

    Erfan.93 1398-09-05

    سلام
    هندزفری اصلی ایفون۷ گوش راستش خراب شده صدا نمیاد ولی همون گوش راست که دکمه هاست کار میکنه!!!! مشکل کجاس؟؟؟

    • 1398-09-05

      سلام


      احتمالا سیم قیمت هندزفری را ست قطعی داره یا پورت شارژ کثیفه و مانع کانکت شدن گوش راست به گوشی میشه



  • 6
  • سیداحمد

    سیداحمد 1398-08-15

    سلام وقت بخیر هندزفری آیفون بگیریم روی گوشی شیائومی میشه استفاده کنیم؟؟زودترهم خراب میشه درسته؟؟

    • 1398-08-15

      سلام. بله میشه اتسفاده کرد اما دکمه هاش کار نمیکنه

  • 7
  • بنیامین

    بنیامین 1398-06-01

    سلام من دنبال Air pod1/2/wirlessهستم به صورت اقساطی شرکتی رو سراغ دارین؟

    • 1398-06-01

      سلام . خیر 

  • 8
  • ali

    ali 1398-05-07

    سلام من دیروز یک ایرپاد 2 خریدم ولی نمیتونم تشخیص بدم واقعا 2 هست یا نه؟
    در گوشی قسمت about قسمت hardware version نوشته 1 ولی سریال ایرپاد رو که در سایت اپل زدم نوشته airpods (2nd generation ) لطفا راهنمایی بفرمایید

    • 1398-05-07

      باید بیارید بررسی کنیم 
      اینجوری نمیشه تشخیص داد

  • 9
  • محسن

    محسن 1398-04-18

    من ی ایفون شیش دارم هندزفیری ایفون ۷ روش‌ جواب میده ؟

    • 1398-04-18

      بله مشکلی نداره

  • 10
  • Mani Ebrahimi

    Mani Ebrahimi 1398-04-07

    سلام من هندزفري ايفون ٦ خريدم ٩٠ ت گفتن اصله ولي الان سمت چپش از كار افتاده چه كار كنم البته بعضي از چيزاشم با تقلبيا متابقت داشت

    • 1398-04-07

      راهی برای تعمیرش نیست باید هندزفری جدید خریداری کنید

  • 11
  • مهسا

    مهسا 1398-03-15

    سلام ببخشید من یکماه پیش یه هندز فری جدید أپل ۶ گرفتم و مشخصاتش با اصل که نوشتین یکی هست ولی چند روز پیش چند ساعت با گوشی سامسونگ ازش استفاده کردن و یکی از گوشیاش از کار افتاد
    ینی الان دیگه تعمیر نمیشه؟

    • 1398-03-15

      درود وقت بخیر
      خیر احتمالا اتصالی در سیم بوده و بدلیل نازک بودن این سیم ها تعمیر این هندزفری ها مشکله و معمولا کسی انجام نمیده. البته ارزش تعمیر هم ندارن
      موفق باشید

  • 12
  • تارا

    تارا 1398-03-15

    سلام
    من آیفون ۷ پلاس دارم و از گوشی سمت راست هندزفری اورجینالم دیگه صدا نمیاد میخواستم ببینم قابل تعمیر هست؟

    • 1398-03-15

      درود وقت بخیر
      خیر این هندزفری ها خیلی حساس و ظریف هستن و ارزش تعمیر هم ندارن

  • 13
  • Sina

    Sina 1398-03-10

    سلام خسته نباشيد
    من گوشيم ايفون 6s هستش هندزفري اصليش خراب شده براش هندزفري سيمي ايفون 8 گرفتم يه چند مدت كار ميكرد ولي گوشي رو آبديت كردم ديگه شناسايي نكرد هندزفري رو گفتم بايد چي كار منم
    ممنون ميشم راهنمايي كنين

    • 1398-03-10

      باید بیارید دفتر بررسی کنیم

  • 14
  • فاطمه

    فاطمه 1398-01-24

    سلام وقتي صدايِ يك طرف هنزفري كمتر شده يني ميخواد خراب شه؟

    • 1398-01-24

      سلام وقت بخیر
      اگر هندزفری بی سیم (ایرپاد) هست باید گوشی هاش رو تمیز کنید و همیشه سیع کنید تمیز نگه دارید که باعث خرابی نشه و اگر هندزفری سیم دار هست و مدت زمان زیادیه که استفاده میکنید سیم های داخل هندزفری فاسد شده و اتصالی کرده و صدای گوش کم شده. درکل هندزفری ها و کابل های اپل بدلیل مسائل محیط زیستی و تجزیه کیفیت سیمشون پایینه و به مرور خراب میشه و باید تعویض بشه
      موفق باشید

  • 15
  • Agahi90.iR

    Agahi90.iR 1397-12-29

    بسیار زیبا توضیح دادید سپاس

  • 16
  • A

    A 1397-11-09

    سلام
    من میخوام یک ایرپاد (بیسیم) بخرم اما قیمتش زیاده. چند تا کپی قیمت کردم کم تر بود ۴۰۰ هزار تومان.
    میخوام بدونم از لحاظ کارایی و عمر چقدر با اصلش فرق داره ممنون میشم پاسخ بدین
    تشکر

    • 1397-11-09

      اطلاعی ندارم

  • 17
  • امیر

    امیر 1397-10-05

    بسیار بسیار مطلبتان سودمند افتاد
    با احترام

  • 18
  • ابوالفضل صباغی

    ابوالفضل صباغی 1397-10-01

    باسلام
    گوشی من آیفون6s وهدفون اورجینالش خراب شده است.
    آیا این هدفون مشابه همانی است که در جعبه آیفونه ؟
    یعنی اورجینال وبا بسته بندی اپل؟

    • 1397-10-01

      سلام وقت بخیر
      بله دقیقن همونه از نظر کیفیت و کارایی با بسته بندی اپل


      موفق باشید

  • 19
  • پ

    پ 1397-07-26

    سلام من ب هندزفری خریدم صداش خیلی زیاد و تیزه ،گذاشتمش روی نور ولی نور رد نشد
    تنها اشکالش اینه ک وقتی سیمو تا میکنم جاش میمونه و خشکه تقریبا
    ۲۰۰خریدمش خواستم بدونم چقد سرم کلا رفته
    سون پلاس

    • 1397-07-26

      کپی هستش
      موفق باشید

  • 20
  • علی

    علی 1397-07-03

    الان این هندزفیری که گذاشتید ۱۲۰ اصله؟؟؟؟؟

    • 1397-07-03

      بله اصل هست

  • 21
  • یوسف

    یوسف 1397-02-16

    ممنون از راهنمایی جامع و خوبتان

  • 22
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم