آموزش برقرار تماس ویدیویی در اینستاگرام با آيفون

نوشته شده در تاریخ1399-02-24 توسط 13426

ابزار های زیادی برای برقراری ویدیو کال یا تماس ویدیویی وجود دارد که یکی از آن‌ها اینستاگرام است. با ماکروتل در بررسی و آموزش نحوهٔ گرفتن تماس ویدیویی یا تصویری در اینستاگرام با آيفون یا آیپد همراه باشید.

همه می‌دانیم که اینستاگرام (Instagram) محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین شبکه‌ی اجتماعی برای به اشتراک گذاری تصاویر در تمام جهان می‌باشد و حتی در بین ایرانی‌ها نیز اینستاگرام از جایگاه بالایی برخوردار است؛ تنها کاربرد این اپلیکیشن به اشتراک گذاری یا Share کردن تصاویر و کلیپ های به نسبت کوتاه نیست و شما می‌توانید به صورت کاملا رایگان با دوستان خود تماس ویدیویی یا Video Call برقرار کنید؛ قابلیتی که نمونهٔ آن را در پیام‌رسان واتساَپ نیز مشاهده می‌کنیم.

آموزش برقراری تماس تصویری در اینستاگرام

اگر از قبل اپلیکیشن اینستاگرام را روی آیفون یا آیپد خود نصب کرده باشید، به راحتی می‌توانید برای برقراری تماس تصویری اقدام کنید؛ در غیر این صورت از لینک زیر می‌توانید برنامه Instagram را از اپ استور دانلود و نصب کنید.

لینک دانلود نرم‌افزار اینستاگرام از App Store

برای برقراری تماس ویدیویی با یک یا چند نفر در instagram، کافی است مراحل زیر را تا انتها دنبال کنید:

اپلیکیشن Instagram را از آيفون یا آیپد خود اجرا کنید.

اگر از قبل اینستاگرام روی سیستم شما نصب و از آن استفاده می‌کردید، به مرحله بعد بروید در غیر این صورت اگر به تازگی Instagram را نصب کرده‌اید، مجبور هستید که بر روی دکمه‌ی Sign Up بزنید و یک حساب کاربری جدید بسازید.

نصب اینستاگرام در آيفون

اکنون صفحه اصلی اینستاگرام که اصطاحاً به آن Feed می‌گویندرا مشاهده می‌کنید؛ از گوشهٔ بالا سمتِ راست، بر روی آیکون Direct بزنید که می‌توانید تصویر آن را در عکس زیر ببینید.

تماس تصویری در آیفون با اینستاگرام

بدون شک همه‌ی ما صفحه‌ای که اکنون باز شده را مشاهده کرده‌ایم؛ در اینجا لیستی از گروه‌ها یا افرادی که به در آن‌ها پیام فرستاده یا دریافت کرده‌اید را مشاهده می‌کنید و با انتخاب هر کدام از افراد، می‌توانید وارد صفحه چت (Chat Room) خصوصی خود با آن فرد شوید. در بالا سمتِ راست، یک آیکونِ دوربین فیلم‌برداری وجود دارد که در عکس زیر نیز به تصویر کشیده شده است، روی آن بزنید.

video call در instagram

اکنون می‌توانید افرادی را که دوست دارید با آن‌ها تماس تصویری بگیرید را جستجو و یا از دایره سمت راست نام‌شان را انتخاب کنید. پس از انتخاب فرد یا افراد مورد نظر، بر روی دکمه Start بزنید تا ویدیو کال شروع و درخواست آن برای افراد منتخب فرستاده شود و اگر آن‌ها قبول کنند تماس تصویریِ شما برقرار خواهد شد.

آموزش تماس تصویری با اینستاگرام در آيفون یا آیپد

تبریک می‌گوییم! به همین سادگی شما موفق شدید که با آیفون یا آيپد خود، یک تماس تصویری را در اینستاگرام ایجاد کنید. لازم به ذکر است که وقتی شما با تعدادی از افراد، یک Video Call را شروع می‌کنید، به صورت کاملا خودکار یک گروه برای اعضای آن تماس تصویری توسطِ اینستاگرام تشکیل می‌شود تا پس از پایان تماس، بتوانید به یکدیگر پیام دهید.

حداکثر تعداد افراد در تماس تصویری اینستاگرام چقدر است؟

یکی از نکاتی که نیاز است به آن توجه داشته باشیم، حداکثر تعداد افرادی می‌باشد که در یک تماس تصویری به صورت هم‌زمان می‌توانند برخط یا آنلاین باشند، هست که این عدد به حداکثر ۶ نفر می‌رسد؛ زمانی که به رقیب اینستاگرام یعنی اسنپ‌چت نگاهی می‌اندازیم، می‌بینیم که ۶ نفر در برابر ۱۶ نفر کم است و هنوز Instagram در این زمینه جای کار دارد.

چند مورد مهم درباره تماس تصویری با اینستاگرام

اپل برای دستگاه های خود که از سیستم عامل های iOS یا iPadOS استفاده می‌کنند، اپلیکیشن Group FaceTime را منتشر کرده که به دلیل انحصاری بودن آن، فقط افرادی که آيفون یا آيپد دارند، می‌توانند از آن برای برقراری تماس تصویری تا سقف ۳۲ نفر بهره ببرند. معمولا دلیل تماس های تصویری‌ که در اینستاگرام اتفاق می‌افتد، در دسترس بودن این برنامه می‌باشد نه به دلیلِ بهترین بودن؛ اپلیکیشن هایی مانند Skype، Google Duo و Zoom به مراتب کیفیت و قدرت بالاتری در زمینه تماس های ویدیویی دارند و هم‌چنین ظرفیت بیشتری از افراد را به یکدیگر وصل می‌کند؛ اگر درباره موضوع مهمی مثل مصاحبه کاری می‌خواهید اقدام کنید، معمولا اسکایپ مقبولیت بیشتری را در بین مردم و متخصصان دارد و از Zoom به دلیل نیاز به خرید حق اشتراک، معمولا برای کنفرانس های اداری استفاده می‌شود؛ پس پیشنهاد میکنم تماس تصویریِ را اینستاگرام فقط برای مواقع عادی و غیر ضروری، مانند صحبت با دوستان استفاده کنید؛ زیرا این اپلیکیشن هنوز جای کار زیادی برای بهتر شدن در این زمینه دارد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم