آیفون 8 چه تفاوت هایی با آیفون 7 خواهد داشت؟

نوشته شده در تاریخ1396-06-05 توسط 24307

راه اندازی آیفون 8 در حال حاضر کمتر از یک ماه است که شروع شده و شایعه های پیرامون آن چه از نظر تصاویر و چه از نظر ویژگی هایی که می تواند داشته باشد اوج گرفته است.

به عنوان دهمین سالگرد اولین آیفون، از این پرچمدار جدید اپل انتظار می رود که بزرگتر از آیفون 7 و اندکی کوچکتر از آیفون 7 پلاس باشد. به احتمال زیاد خصوصیات ایفون 8 ویژگی های فوق العاده جدیدی چون، امنیت تشخیص چهره Face ID و صفحه نمایش تمام اج داشته باشد.

در این جا تفاوت میان آیفون 8 و آیفون 7 را بررسی می کنیم بررسی می کنیم؟

تفاوت آیفون 8 با آیفون 7 و 7 پلاس چیست؟

خصوصیات و ویژگی های گوشی جدید آیفون 8

طراحی و اندازه صفحه نمایش آیفون 8

از آیفون 8 انتظار می رود که کوچکتر از آیفون 7 پلاس، اما با صفحه نمایشی بزرگتر باشد. کمی بزرگتر از آیفون 7 که صفحه نمایش 4.7 اینچ دارد، گوشی آیفون 8 می توان صفحه نمایش 5.8 اینچی OLED داشته باشد که تقریبا کل قسمت جلویی گوشی را دربر می گیرد. آیفون 7 پلاس صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد.

به نظر می رسد که اپل قصد دارد دکمه خانه را حذف کند، شکل صفحه نمایش را عوض کند و به منظور دستیابی به این ها، دستگاه را یکپارچه تر بسازد.

آیفون 8 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

با توجه به منابع نموداری می توان حدس زد که این گوشی جدید طول 14.4 سانتی متر و عرض 7.1 خواهد داشت. گوشی قبلی یعنی آیفون 7 ابعاد 13.8 در 6.7 سانتی متر داشت درحالی که آیفون 7 پلاس دارای ابعاد 15.8 در 7.8 سانتی متر بود.

بدون وجود دکمه خانه، صفحه نمایش آن تقریبا تا پایین گوشی را اشغال می کند درحالی که دوربین سلفی و آن چه که برای سنسور تشخیص چهره در نظر گرفته شده است در نوار بالایی قرار خواهد گرفت.

دوربین آیفون 8

یکی از تغییرات زیبایی شناسی اصلی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس تا آیفون 8 طراحی دوربین آن خواهد بود. روی گوشی آیفون 7 پلاس، اپل یک دوربین 12MP دوگانه ارائه کرد که زوم اپتیکال دوبرابر داشت و به عکاسان گوشی های هوشمند امکان ایجاد افکت های عمیق را فراهم می کرد.

مشخصات و ویژگی های آیفون 8 چیست؟

از آیفون 8 انتظار می رود که دوربینی با لنز دوگانه قوی داشته باشد که به جای این که افقی قرار بگیرد به صورت عمودی قرار داشته باشد، این را می توان از تصاویر پخش شده و طراحی های مفهومی آن حدس زد.

رنگ های آیفون 8

ایفون 7 قبلا در رنگ های اسپیس گری، گلد، رز گلد، جت بلک، سیلور و لیمیتد ادیشن رد عرضه می شد. مشخص نیست که آیا آیفون 8 هم در شش رنگ ارائه می شود یا نه، اما گزارش ها حاکی از آن است که ایفون 8 در سه رنگ شامل مشکی، نقره ای و رنگ مسی با عنوان«بلاش گلد» عرضه خواهد شد.  

آیفون 8 در چه رنگ هایی عرضه می شود؟

از آن جایی که صفحه نمایش تقریبا تمام جلوی گوشی را می پوشاند، انتظار می رود که اپل نسخه سفید رنگ را به نفع رنگ سیاه حذف کند چرا که با رنگ سیاه تمام اج بودن لبه های آن مشخص تر خواهد بود.

متریال مورد استفاده در آیفون 8

اصلاحات اساسی آیفون های اپل برای دستگاه های جدیدتر شامل تغییر متریال های مورد استفاده نیز می باشد. برای مثال پرچمدار آیفون 5 با صفحه نمایش ال سی دی و قاب پشت آلمینیومی عرضه شد. ایفون 8 در مقایسه تا حد زیادی انتظار می رود که صفحه نمایش OLED و قاب پشت شیشه ای داشته باشد. OLED از بسیاری جهات نظیر بهبود روشنایی و زوایای دید از LCD بهتر است.

متریال مورد استفاده در آیفون 8 چیست؟

مدیر ارشد طراحی اپل Sir Jony Ive آرزوی ساخت گوشی آیفونی را دارد که ظاهری تقریبا شبیه یک ورقه شیشه ای داشته باشد. منابع خبری تصور می کنند که این آرزو ممکن است در آیفون 8 محقق شود.

اپل می تواند قاب پشت آلمینیومی آیفون 7 را با قاب شیشه ای و یک صفحه نمایشی که اطراف جوانب آن انحنا پیدا می کند تعویض کند. آیفون 8 می تواند یک فریم آلمینیومی داشته باشد که جدا کننده دو قسمت شیشه ای از هم است.

فیس آی دی Face ID جایگزین تاچ آی دی Touch ID

انتظار می رود که اپل تاچ آی دی(سیستم شناسایی کاربران از طریق اسکن اثر انگشت) را با تشخیص چهره به عنوان متد اصلی باز کردن قفل آیفون 8 جایگزین کند.

دلیل اصلی ادعای وجود سیستم تشخیص چهره که از مدت ها پیش شایعه شده بود این است که اخیرا این سیستم در بلندگوهای هوشمند اپل HomePod استفاده شده است. این نرم افزار به «Pearl ID» اشاره دارد که به نظر می رسد در سیستم تشخیص چهره مادون قرمز گوشی آیفون جدید به کار خواهد رفت.

تفاوت میان آیفون 8 با آیفون 7 چه خواهد بود؟

انتظار می رود که آیفون 8 تکنولوژی پیشرفته ای داشته باشد و مانند آیفون 7 قادر به پاسخ به نگاه های صاحبش از دور باشد.

ویژگی ها و قابلیت های دیگر

از دیگر ویژگی های جدید آیفون 8 که در آیفون 7 وجود ندارد می توان به شارژ بی سیم و ضد آب بودن اشاره کرد. متاسفانه هیچ منبعی بازگشت دوباره جک هدفون را حدس نزده است.

یکی از بزرگترین تغییرات آیفون 7 به آیفون 8 عدم وجود دکمه خانه خواهد بود. برای اولین بار، اپل دکمه فیزیکی خانه را نفع یک دکمه خانه مجازی حذف می کند.

ویژگی ها و مشخصات آیفون 8 چیست؟

توسعه دهنده Steve Troughton-Smith کدی را برای دکمه خانه ای مجازی و انعطاف پذیر بر روی آیفون 8 ساخته است که می تواند بر اساس 9to5Mac تغییر سایز پیدا کند یا مخفی شود.

نرم افزار و پردازنده

آیفون 8 با آخرین نسخه سیستم عامل اپل یعنی iOS 11 عرضه می شود. این سیستم عامل جدید بازطراحی جدیدی از iOS 10 است که اخیرا در آیفون 7 به کار رفته بود. این سیستم عامل جدید شامل مرکز کنترل جدید، پرداخت peer-to-peer اپل و ارتقاء Siri می باشد.

مشخصات آیفون 8 چه خواهد بود؟ تفاوت آیفون 8 و آیفون 7 در چیست؟

آیفون 7 دارای تراشه A10 Fusion که به عنوان رعد و برق سریع توصیف می شود می باشد. آیفون 8 انتظار می رود که با تراشه سریع تر A11 عرضه شود. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم