برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چطور مشکل شارژ نشدن آیفون 6s بعد از افتادن در آب را حل کنیم؟

نوشته شده در تاریخ1396-07-10 توسط 3929

آیفون 6s نشان داده شده که می تواند در برابر غوطه ور شدن لحظه ای در آب دوام بیاورد بدون این که پر از آب شود، اگرچه اپل روی هیچ کدام از ویژگی های کلیدی این گوشی لایه ضد آب اضافه نکرده است.

هر چند گزارش هایی وجود دارد مبنی بر این که آیفون 6 اس بعد از خیس شدن قادر به شارژ شدن نیست و این برخی از کاربران iphone 6s را نگران کرده است.

این مشکل به خاطر این است که آبی که با پورت شارژ آیفون 6s تماس برقرار کرده است رطوبت زیادی به وجود آورده طوری که عمل شارژ کردن انجام نمی شود و زمانی که آن را به پریز برق وصل می کنید خطای شارژ می دهد.

خوشبختانه، شما قادرید مشکل شارژ نشدن آیفون 6 اس را در خانه و بدون بازگرداندن آن به فروشگاه برای تعمیرات حل و فصل کنید.

حل مشکل شارژ نشدن آیفون 6s بعد خیس شدن

حل مشکل شارژ نشدن آیفون 6 اس بعد از خیس شدن در آب

اگر آیفون 6s تان به خاطر آسیب با مایعات شارژ نمی شود اولین چیزی که باید انجام دهید این است که گوشی را خاموش کنید تا آب با الکتریسیته ترکیب نشود و صدمات بیشتر ایجاد نکند، قبل از دوباره روشن کردن گوشی حداقل 24 ساعت صبر کنید.

در مرحله بعدی، تمام پورت ها از جمله پورت و خشاب سیم کارت آیفون 6s را باز کنید و گوشی را تکان دهید تا تمام رطوبت و آب باقی مانده از پورت ها خارج شود.

حل مشکل شارژ نشدن آیفون 6s بعد از خیس شدن

گاهی اوقات، تکان دادن به اندازه کافی موثر نیست و باید درون یکی از پورت ها فوت کنید تا آب باقی مانده از پورت دیگر خارج شود.

زمانی که این کار را انجام دهید، مرحله بعدی خشک کردن آیفون 6 اس در هوای آزاد است تا مطمئن شوید آب درون آن به طور کامل خارج شده است.

زمانی که مراحل بالا را انجام دادید، از پد گوش پاک کن یا یک جاذب مشابه برای جذب هر گونه مایع باقی مانده درون پورت شارژر استفاده کنید.

حل مشکل خطای شارژ آیفون 6s بعد خیس شدن

بعد از این مراحل نوبت به روشن کردن گوشی و تست کردن پورت شارژ آن بعد از 24 ساعت بعد می باشد.

از آن جایی که مدت زمان 24 ساعته لازم است توصیه می شود که در این مدت برای جلوگیری از آسیب های بیشتر گوشی خود را روشن نکنید.

چیز دیگر این است که نباید دستگاه خود را درون کیسه خام برنج قرار دهید. این راه حل برای آیفون 6 اس در آب افتاده کارساز نیست و می تواند به جای حل مشکل صدمات بیشتری به آن وارد کند. به جای آن از ژل سیلیکا یا چیز مشابه به آن که در مراکز تعمیر گوشی معتبر به فروش می رسد برای حذف مایع از دستگاه تان استفاده کنید. این ها به صورت حرفه ای برای حذف مایعات از گوشی تان تولید شده اند و بسیار توصیه می شوند.

گاهی اوقات ممکن است رطوبت به قسمت های عمیق تر گوشی تان نفوذ کرده باشد و مجبور باشید آن را به صورت دستی باز کنید و آن را با یک مسواک آغشته به الکل ایزوپروپیل تمیز کنید.

حل مشکل شارژ نشدن آیفون 6s بعد خیس شدن

گاهی اوقات حتی به تعویض قطعات گوشی تان نیاز پیدا می کنید که باید آن را به مراکز تعمیر معتبر محل تان بفرستید. البته اگر خودتان به اندازه کافی مهارت فنی و ابزارآلات لازم برای تعمیرات موبایل دارید می توانید مقاله تعمیر اساسی آیفون خیس شده با آب یا دیگر مایعات را مطالعه کنید. 

اگر تمام کارهای مذکور را انجام دادید و بعد از 24 ساعت ایفون 6s خود را روشن کردید و دیدید همچنان مشکل عدم شارژ شدن دارد، پس ممکن است به یکی از سخت افزارهای داخلی گوشی تان آسیب رسانده باشند که باید توسط یک متخصص بازبینی شود.

مشکل شارژ آیفون 6s بعد خیس شدن و راه حل آن

اگر گارانتی گوشی تان تمام نشده باشد که این مسئله مشکلی ندارد، در غیر این صورت اگر به مهارت فنی تعمیراتی خود اطمینان کامل ندارید پرداخت هزینه برای تعمیر حرفه ای آیفون 6 اس بهترین راهکار است.

برای تعمیر این گوشی می‌توانید به دفتر تعمیرات موبایل ما تشریف بیارید یا از صفحه درخواست تعمیرات موبایل اقدام کنید

امیدواریم این مقاله سوالهای شما را در مورد عدم شارژ آیفون 6s تا جای ممکن پوشش داده باشد و شما در تمیز کردن گوشی تان از آب کمک کرده باشد. مهم ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که مشکل شارژ نشدن آیفون 6s بعد از خیس شدن در اکثر موارد در خانه و بدون مواد و ابزار خاص امکان پذیر است. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم