آموزش تعویض تاچ ال سی دی آیفون 5

نوشته شده در تاریخ1396-08-19 توسط 4210

از این مقاله برای تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5 استفاده کنید. روی اغلب تاچ و ال سی دی ها از قبل قطعات دوربین جلو، بلندگو، اسپیکر و صفحه محافظ shield نصب شده است. تمام چیزی که نیاز دارید این است که تاچ و ال سی دی قدیمی خود را جدا کنید و دکمه خانه آن را به تاچ و ال سی دی جدید آیفون 5 انتقال دهید.

بعد از تعویض موفقیت آمیز تاچ و ال سی دی آیفون 5، با نصب محافظ صفحه از تاچ و ال سی دی جدید آیفون 5 خود در برابر خط و خش محافظت کنید. اگر به تازگی جزو کاربران اپل شده اید باید بدانید که شکنندگی و ظرافت تاچ و ال سی دی های آیفون در مقایسه با بقیه گوشی ها اندکی بیشتر است؛ اپل و نادیده گرفتن مشکل صفحه نمایش های شکسته آیفون

آیا قصد تعویض تاچ ال سی دی آیفون 5 خود را دارید و قصد دارید این کار را به یک تعمیرکار بسپارید. این که کار تعویض قطعات آیفون 5 خود را به تعمیرکار می سپارید جنبه های مثبتی دارد اما اگر از ترفندها و سوء استفاده هایی که برخی از تعمیرکاران متقلب به کار می برند اطلاع داشته باشید کمتر به دام آن ها می افتید.  حقایقی در مورد تعمیر گوشی های موبایل و سوء استفاده هایی که تعمیرکاران متقلب به کار می برند.

در زیر شما نحوه تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5 را به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل یاد می گیرید.

راهنمای کامل تعویض تاچ ال سی دی آیفون 5

درجه سختی: متوسط

تعداد مراحل14

زمان مورد نیاز: 15 دقیقه

ابزار تعمیرات موبایل مورد نیاز:

  • پیچ گوشتی p2 پنتالوپ فیلیپس
  • پیچ گوشتی Phillips #000 
  • ابزار باز کننده 
  • کاپ مکنده یا ابزار iSclack 

مرحله1: نوار چسب زدن به آیفون 5 برای ایمنی بیشتر 

-  اگر صفحه نمایش آیفون 5 شما شکسته است، با زدن نوار چسب بروی گلس آن از شکستگی بیشتر و آسیب بدنی در هنگام تعمیر موبایل جلوگیری کنید.


نوار چسب های شیشه ای را کنار هم بچسبانید طوری که اندکی از لبه ها روی هم را بپوشانند، این کار را آنقدر انجام دهید تا کل سطح صفحه نمایش آیفون 5 پوشیده شود.

این باعث می شود خورده شیشه ها احاطه شود و هنگام بلند کردن و باز کردن تاچ و ال سی دی آیفون 5 ساختار یکپارچه ای داشته باشد.
از عینک ایمنی استفاده کنید تا چشمان خود را در برابر پرت شدن خورده شیشه ها در هنگام کار محافظت کنید.

1

مرحله 2: باز کردن پیچ های پنتالوپ

نکته: قبل از این که شروع به کار کنید، شارژ باتری آیفون 5 خود را به زیر 25% برسانید. باتری های لیتیوم یونی چنان چه پرشارژ باشند و در حین کار به طور اتفاقی سوراخ شوند ممکن است منفجر شوند یا آتش بگیرند.

قبل از شروع باز کردن آیفون 5 آن را خاموش کنید.
پیچ های پنتالوپ 3.6 میلی متری اطراف پورت شارژ را جدا کنید.

آموزش تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5

مرحله 3: جدا کردن صحیح تاچ ال سی دی از قاب iPhone 5

- در مراحل زیر شما باید صفحه نمایش آیفون 5 را از بدنه آن جدا کنید. این صفحه نمایش از صفحه شیشه ای یا تاچ اسکرین و حاشیشه پلاستیکی با گیره های فلزی تشکیل شده است.

- صرف نظر از ابزاری که استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که صفحه نمایش را به طور کامل جدا کرده اید، برای مثال همانند تصویر اول، اگر گلس گوشی داشت از پلاستیک زیر آن جدا می شد، یک ابزار باز کننده پلاستیکی بین فریم پلاستیکی بدنه فلزی آیفون 5 داخل کنید تا گیره های فلزی از سر جای خود رها شوند.
نکته: اگر در حال سرهم کردن دوباره قطعات گوشی با حاشیه صفحه نمایش جدا شده بود، می توانید یک نوارچسب باریک بین حاشیه پلاستیکی و گلس بگذارید تا گوشی را بسته نگهدارید.

2_1

مرحله 4: آموزش استفاده از کاپ های مکنده iPhone 5

- دو مرحله بعدی استفاده از ابزار iSclack را نشان می دهد که ابزار مناسبی برای باز کردن ایمن آیفون 5 است که ما استفاده از آن را برای هر کسی که بیش از یک بار تعمیر موبایل انجام می دهد پیشنهاد می کنیم.
- اگر این ابزار را در دسترس ندارید به مرحله 6 بروید.
- دسته ابزار iSclack را ببندید تا فک های مکنده آن باز شوند.
- پایین آیفون خود را مابین کاپ های مکنده، مقابل عمق سنج پلاستیکی قرار دهید.
- کاپ مکنده باید دقیقا در بالای دکمه خانه قرار بگیرد. دسته ها را ببندید تا فک های iSclack بسته شوند. کاپ های مکنده را در مرکز قرار دهید و آن ها را محکم روی بالا و پایین آیفون فشار دهید.

7_1

- گوشی آیفون 5 خود را محکم نگهدارید و دسته iSclack را ببندید تا کاپ های مکنده از هم جدا شوند و پنل جلوی گوشی از روی قاب و شاسی آیفون 5 بلند شود.
- ابزار iSclack برای باز کردن ایمن آیفون است و طوری طراحی شده است که گوشی آیفون شما را تا حدی باز می کند که قطعات از هم جدا شود و این مقدار باز شدن آنقدری نیست که به هیچ کدام از کابل ها صدمه ای وارد شود.
- دو کاپ مکنده را از روی آیفون جدا کنید.

3

مرحله 5: مرحله دستی باز کردن آیفون 5

- یک کاپ مکنده را روی صفحه تاچ و ال سی دی آیفون 5 و درست در بالای دکمه خانه فشار دهید. مطمئن شوید که کاپ مکنده محکم روی صفحه نمایش به طور کامل قرار گرفته است تا به محکمی بر روی آن بچسبد.
- اگر در حال باز کردن آیفون با گلس شکسته هستید، چند نوار چسب را به طور منظم روی صفحه آن چسب بزنید و تا جایی که می توانید حباب های زیر آن را خارج کنید.
- این باعث می شود که سطح صافی برای چسبیدن کاپ مکنده فراهم شود و خطر پرت شدن خورده شیشه ها در حین تعمیر را به حداقل می رساند.

آموزش تعویض تاچ ال سی دی آیفون 5

 نکته: اطمینان یابید که کاپ مکنده به محکمی روی صفحه جلوی گوشی چسبیده است. درحالی که با یک دست آیفون را به پایین نگه داشته اید، با دست دیگر کاپ مکنده را به سمت بالا بکشید تا به آرامی مجموعه قطعات پنل جلوی گوشی را از قاب پشت آیفون 5s جدا کنید.
- اندکی زمان صرف کنید و فشار پیوسته و محکم وارد کنید. تاچ و ال سی دی آیفون 5 نسبت به بسیاری از صفحه نمایش دیگر گوشی ها محکم تر سر جایش چسبیده است.
- با یک ابزار باز کننده پلاستیکی، شروع کنید به آرامی قاب پشت را به سمت پایین فشار دهید و در همین حین کاپ مکنده را به سمت بالا بکشید.
- چندین گیره وجود دارد که پانل جلوی گوشی را به قاب پشت آیفون 5 متصل کرده است، بنابراین نیاز است همزمان از کاپ مکنده و ابزار بازکننده پلاستیکی استفاده کنید تا پانل جلوی گوشی را جدا کنید.

آموزش تعویض تاچ ال سی دی آیفون 5

مرحله 6: جدا کردن گیره های جانبی تاچ و ال سی دی آیفون 5

- ابزار باز کننده پلاستیکی را به اطراف گوشی بچرخانید تا گیره هایی که در امتداد جوانب راست و چپ پانل جلوی گوشی قرار گرفته اند را جدا کنید.

آموزش تصویری تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5

مرحله 8: نحوه صحیح جدا سازی تاچ ال سی دی iPhone 5

- سعی نکنید که پنل تاچ و ال سی دی آیفون 5 را به طور کامل از روی قاب پشت جدا کنید چرا که در این مرحله هنوز هم چند گیره وجود دارد که آن را به بالای آیفون 5 متصل کرده است.
- زمانی که گیره های لبه پایین و جوانب از روی پنل تاچ و ال سی دی صفحه نمایش آیفون 5 رها شد، می توانید لبه پایین صفحه نمایش را گرفته و از قاب پشت دور کنید. تاچ و ال سی دی آیفون 5 را تا حدود زاویه 90 درجه باز کنید و آن را به چیزی تکیه دهید تا در حین کار کردن محکم سرجایش قرار بگیرد.
- یک کش پلاستیکی به دور آن بیندازید تا هنگامی که با آن کار می کنید محکم و ثابت باشد. این کار از فشار وارد شدن بیش از حد به کابل های صفحه نمایش جلوگیری می کند.

4

مرحله 9: باز کردن پیچ های شیلد فلت باتری آیفون 5

 دو پیچ زیر را که براکت فلزی کانکتور باتری را روی برد منطقی محکم نگه داشته اند باز کنید:
- 1 پیچ 1.8 میلی متری فیلیپس.
- 1 پیچ 1.6 میلی متری فیلیپس.

خرید و قیمت تاچ و ال سی دی آیفون 5

مرحله 10: قطع کردن اتصال کانکتور باتری iPhone 5

- از یک ابزار باز کننده پلاستیکی استفاده کنید و به آرامی زیر کانکتور باتری اهرم کنید تا آن را از روی سوکتش بر روی برد منطقی جدا کنید.
- حواس تان باشد صرفا کانکتور باتری آیفون 5 و نه سوکت آن را از روی برد اصلی جدا شود. اگر سوکت را هم به همراه آن جدا شد ممکن است کانکتور به طور کامل بشکند.

آموزش تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5

آموزش تعویض تاچ و ال سی دی آیفون 5

مرحله 11: باز کردن پیچ های براکت کابل تاچ و ال سی دی آیفون 5

- پیچ های زیر را که براکت کابل تاچ و ال سی دی را روی برد منطقی نگه داشته اند باز کنید:
- دو پیپ 1.2 میلی متری فیلیپس
- 1 پیچ 1.6 میلی متری فیلیپس
- این پیچ معمولا به پیچ گوشتی مغناطیسی جذب نمی شود. حواس تان باشد که آن را موقع باز کردن گم نکنید و مطمئن شوید که هنگام سرهم کردن قطعات آن را درست در سر جایش نصب کرده اید چرا که این پیچ غیر مغناطیسی است و اگر به اشتباه پیچ دیگری به جای آن به کار رود ممکن است با قطب نما تداخل ایجاد کند.

خرید و قیمت تاچ و ال سی دی آیفون 5 به همراه آموزش تعویض کامل

مرحله 12: برداشتن براکت کابل تاچ و ال سی دی آیفون 5

- براکت کابل تاچ و ال سی دی آیفون 5 را به سمت باتری بلند کنید تا قلاب آن را باز کنید و از روی آیفون جدا کنید.
- در هنگام سرهم کردن مجدد قطعات، قلاب های سمت چپ را زیر برد منطقی ببرید و براکت را به سمت خارج از گوشی پایین بیاورید.

5

مرحله 13: قطع اتصال کابل های تاچ و ال سی دی آیفون 5

- از یک ابزار باز کننده پلاستیکی استفاده کنید تا اتصال سه کابل تاچ و ال سی دی را قطع کنید:
- کابل سنسور و دوربین جلو
- کابل ال سی دی
- کابل دیجیتایزر
- هنگام سرهم کردن مجدد قطعات موبایل، کابل ال سی دی ممکن است از زیر کانکتور خود رها شود. این ممکن است باعث شود تا بعد از روشن کردن گوشی با خطوط سفید یا صفحه نمایشی که هیچ چیز را نشان نمی دهد مواجه شوید. اگر این اتفاق افتاد، به سادگی کابل را دوباره جا بزنید و گوشی خود را دوباره روشن کنید. بهترین روش برای روشن کردن گوشی هنگام تعمیر اتصال و قطع اتصال باتری است.

6_1

مرحله 14: جدا کردن تاچ و ال سی دی از قاب پشت iPhone 5

-تاچ و ال سی دی آیفون 5 را از روی قاب پشت جدا کنید. تاچ و ال سی دی که جدیدا خریداری کرده اید را بردارید و دکمه خانه تاچ ال سی دی قبلی را روی آن جایگزین کنید و تمام مراحل بالا را به طور عکس انجام دهید.  

آموزش تعویض کامل تاچ و ال سی دی آیفون 5 به همراه لینک خرید

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم