برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

باتری آیفون 5 و راه حل اساسی برای تخلیه باتری آن: خرید باتری جدید

نوشته شده در تاریخ1396-08-20 توسط 12706

در زیر مشکلات یک کاربر را با باتری آیفون 5 می خوانید و راه حل اساسی تخلیه شارژ باتری آیفون 5 را نیز درمی یابید.

بعد از حدود 9 ماه داشتن آیفون 5، متوجه شدم که انگار نسبت به قبل سریع تر باتری آن تخلیه می شود و اگر آن را وسط روز به شارژر آیفون نزنم باتری آیفون 5 من تا پایان روز خاموش می شود.

باتری آیفون 5 و راه حل مشکل تخلیه شارژ آن

الگوی مصرف من از گوشی آیفون تغییر نکرده بود، اما معلوم بود که باتری آن همانند روزهای اولش کار نمی کند. من مجبور بودم با خود پاور بانک حمل کنم تا در صورت شارژ تمام کردن باتری آیفون 5 از آن استفاده کنم.

باتری آیفون 5 و حل اساسی مشکل تخلیه باتری آن

چندماه بعد اوضاع از این هم بدتر شد، برای مثال در یک لحظه باتری آیفون 5 از شارژ 40% به 10% یا از 20% به 2% کاهش پیدا می کرد. آیفون 5 من اغلب خاموش می شد حتی اگر شاخص شارژ باتری آن نشان می داد که هنوز 20 -30 درصد شارژ آن باقی مانده است که در این مواقع من نمی توانستم  گوشی آیفون 5 را روشن کنم تا زمانی که آن را دوباره به شارژ می زدم. گاهی اوقات هم بعد از خاموش شدن می توانستم آن را روشن کنم و اندکی بیشتر با آن کار کنم. گاهی اوقات هم زمانی که آن را از شارژ می کشیدم دوباره خاموش می شد.

تابستان 93 در ابتدای ورود آیفون 5 اس به بازار، اپل به مشکلاتی در مورد باتری هایش اعتراف کرد. با این حال، زمانی که من شماره سریال 9 رقمی آیفون 5 خود را به صورت آنلاین بررسی کردم واجد شرایط تعویض باتری رایگان آیفون 5 اپل نبودم.

بنابراین، من آیفون 5 خود را برداشتم و به یکی از مراکز اپل استور مراجعه کردم و در مورد عمر باتری آیفون 5 اعتراض کردم.  آن ها چندین تست روی باتری آیفون 5 من انجام دادند که نشان داد ظرفیت کلی باتری به زیر 90% رسیده است که برای باتری که حدودا 300 بار چرخه شارژ داشته است نرمال بود.

ظرفیت کامل باتری آیفون 5 بایستی 1440 باشد و با گذشت زمان و استفاده از آن این مقدار کاهش پیدا می کند.

بنابراین شارژ 100% برای یک گوشی 2 ساله همان چیزی نیست که روزهای اول دریافت می کردید چرا که باتری تان دیگر نو نیست. چطور سلامت باتری اپل آیفون را چک کنیم؟

باطری آیفون 5 و راه حل اساسی شارژ خالی کردن آن

من قبلا ظرفیت باتری آیفون 5 خود را با استفاده از ابزاری به نام iBackupBot بررسی کرده بودم که می توانید این برنامه را به طور رایگان دانلود کنید. گاهی اوقات ظرفیت آن 85-90 و گاهی اوقات نیز 60 درصد بود. من این مورد را به Apple Genius گزارش کردم اما آن ها اصرار داشتند که باتری شما مشکلی ندارد و احتمالا مشکل از نرم افزاری که استفاده کرده اید می باشد.

من پرسیدم که چگونه می توانم این مشکل را حل کنم، به من گفته شد که گوشی آیفون 5 خود را پاک کنم و از اول آن را تنظیم کنم یعنی مثلا آن را از روی نسخه پشتیبان به حالت اول برنگردانم.

از آن جایی که من نمی خواستم به ios فعلی اپل ارتقا دهم، چون عملکرد گوشی من را کند می کرد و از آن جایی که آن موقع قادر نبودم از اطلاعات داخل گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنم این راه حل را نادیده گرفتم.

در عوض، من تصمیم گرفتم که شانسم را با یک باتری جدید برای آیفون 5 امتحان کنم.

باتری ایفون 5 و راه حل اساسی مشکل تخلیه باتری آن
زمانی که من از کارگزار اپل درخواست کردم که برای من باتری نصب کنند، آن ها نپذیرفتند چون طبق آزمایشات آن ها باتری من در شرایط مناسبی قرار داشت، از طرف دیگر حس این که بتوانم خودم باتری آیفون 5 را تعویض کنم من را قلقلک می داند، سرانجام تصمیم گرفتم این کار را تجربه کنم. حقایقی در مورد تعمیر گوشی های موبایل و سوء استفاده هایی که تعمیرکاران متقلب به کار می برند

از آن جایی که می دانستم بازار ایران پر از باتری های تقلبی است و اگر دقت نکنم ممکن است هزینه و وقت خود را هدر دهم ابتدا به خواندن مقایسه باتری اصلی با تقلبی آیفون. سپس 5 فروشگاه برتری را که باتری آیفون 5 می فروختند از نظر اعتبار، قیمت، گارانتی و ...بررسی کردم از آن جایی که دیدم فروشگاه اینترنتی ماکروتل علاوه بر اعتبار و قیمت منصفانه، گارانتی تست و تعویض و پشتیبانی قوی دارد و برای کاربرانی چون من آموزش مرحله به مرحله تعویض باتری آیفون 5 را در اختیار گذاشته اند، این فروشگاه را انتخاب کردم.

باتری آیفون و راه حل اساسی مصرف زیاد باتری آن

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم