آیا از هر شارژر گوشی می توانید برای شارژ گوشی یا تبلت خود استفاده کنید؟

نوشته شده در تاریخ1396-10-07 توسط 29088

شما ممکن است در طول چند سال، چندین گوشی و تبلت خریداری کرده باشید. با گذشت زمان احتمالا به اندازه کافی شارژر گوشی usb خواهید داشت که می توانید در هر کدام از اتاق های خانه یکی از آن ها را به پریز بزنید.

بنابراین شاید گوشی Moto G5 خود را با شارژر گلگسی اس 8 شارژ کنید یا آیفون خود را با شارژر آی پد تان. آیا این کار درست است؟ شما ممکن است این سوال را از خود بپرسید«آیا می توانیم از هر شارژر گوشی برای شارژ موبایل یا تبلت خود استفاده کنیم؟»

استفاده از هر شارژر گوشی برای شارژ کردن درست است؟

زمانی بود که شارژر گوشی های موبایل کاملا متفاوت از هم بودند و شما مجبور بودید قبل استفاده از هر شارژر گوشی، ولتاژ خروجی آن را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید که با مقداری که دستگاه شما پشتیبانی می کند سازگار است. استفاده از شارژر گوشی که با دستگاه شما سازگار نبود باعث بد کار کردن می شد و بدتر از آن گاهی اوقات گوشی تان هرگز دیگر روشن نمی شد.

برای حل این مشکل، تولیدکنندگان گوشی های موبایل در سال 2007 دست به دست هم دادند و برای شارژ USB استاندارد تعریف کردند. در نتیجه، اکنون تقریبا هر گوشی و تبلتی با شارژر usb به بازار عرضه می شود که می توان بدون نگرانی به صورت مشترک بین دستگاه های مختلف استفاده کرد.  

هر گوشی یا تبلتی که از تعریف شارژ باتری 1.1 یا بالاتر پشتیبانی کند می تواند مقدار شارژ ارائه شده به خود را تشخیص بدهد، مدیریت کند و بنابراین خود را با آن سازگار کند.

آیا می توان هر شارژر گوشی را برای شارژ دستگاه خود استفاده کنید؟این بدان معناست که بدون نگرانی و با خیال راحت می توانید از هر شارژر usb مربوط به گوشی یا تبلت خود برای شارژ هر گوشی یا تبلت دیگری که بعد از سال 2007 ساخته شده است استفاده کنید. بنابراین دیگر مثل سال های قبل نیاز به خرید شارژر یونیورسال یا همه کاره نخواهید داشت. 

آداپتور شارژر آیفون را می توانید به کابل usb نوع c اندروید بزنید؟ بله مطمئنا. آیا آداپتور شارژر اندروید را به کابل لایتنینگ آی پد بزنید؟ بله مشکلی ندارد. شما می توانید از هر شارژر برای شارژ گوشی خود استفاده کنید به شرط این که بعد از سال 2007 ساخته شده باشد و شارژر اصل باشد. برای تشخیص اصل بودن شارژر گوشی و کابل شارژ آن این مقاله را مطالعه کنید.

شارژر گوشی، کابل شارژ و خرید آنلاین

50 درصد از شارژرهای ارزان قیمت ممکن است ظاهر شکیل و فریبنده ای داشته باشند اما آزمایش ها نشان داده است که برندهای نام آشنا برای استفاده بهتر و ایمن تر هستند.

به دنبال ارزان قیمت ها نباشید! کابل ها و شارژر گوشی های ارزان قیمت در سال های اخیر با مشکلات متعددی رو برو شده اند. این مشکل چنان غیرقابل اغماض بوده که آمازون مجبور شده فروش تمام کابل های ارزان و غیر معتبر را در سایت خود ممنوع کند. در صورتی که برای دیگر اجناس تقلبی و ارزان قیمت کمتر چنین اقدامی را انجام داده است. برای آشنا شدن با دردسرهای شارژر گوشی ارزان قیمت این مقاله را بخوانید.

به عنوان مثال هنگام خرید شارژر گوشی و کابل شارژ به دنبال برندهای تولید کننده گوشی خود یا برندهای شناخته شده ای چون Belkin  و Monster بگردید.

پرسش و پاسخ های متداول در زمینه استفاده از هر شارژر گوشی برای شارژ هر نوع موبایل و تبلت: 

1) آیا استفاده از آداپتور یک شارژر برای تبدیل کانکتور یک شارژر و کابل به نوع دیگر اشکالی ندارد؟

بله، فرض می کنیم که شما کابل، شارژر و آداپتور شارژر ارزان قیمت نخریده اید و نسخه اصل و اورجینال آن ها را تهیه کرده اید. تحت این شرایط، شما می توانید به عنوان مثال از یک شارژر با کانکتور USB-C با یک آداپتور شارژر به آیفون یا هر گوشی که دارای کانکتور میکرو usb است استفاده کنید.

2) آیا می توان شارژر گوشی 30 پین اپل و کابل آن را با استفاده از یک آداپتور شارژر به شارژری با کانکتور USB-C تبدیل کرد؟

در مورد استفاده از پورت usb برای شارژ کردن گوشی بدون استفاده از کگی شارژر چه می توان گفت؟ شما می توانید ستگاه خود را به هر نوع پورت usb بزنید و دستگاه شما به درستی شارژ شود.

استفاده از هر شارژر usb برای شارژ گوشی تان؟

3) گوشی من قدیمی است. از کجا مطمئن شوم که با هر نوع شارژر گوشی کار می کند؟

شما باید ابتدا ببینید که گوشی شما از تعریف شارژ باتری یو اس بی 1.1 یا بالاتر پشتیبانی می کند یا خیر. پیدا کردن این اطلاعات مشکل است چون که اغلب در قسمت مشخصات محصول درج نمی شود. البته برخی از تولیدکنندگان در سایت خود این اطلاعات را در بخش مشخصات فهرست می کنند. در بیشتر موارد باید این مورد را در گوگل سرچ کنید.

4) من از یک شارژر گوشی برای شارژ موبایل خود استفاده کردم و علامت ضربدر قرمز X روی آیکون باتری مشاهده کردم. چرا این اتفاق می افتد؟

علامت ضربدر قرمز روی باتری به شما می گوید شارژری که در حال استفاده از آن هستید تنها مقدار شارژ کمی برای گوشی شما فراهم می کند و ممکن است آن را با سرعت مجاز شارژ نکند. در این مورد خطری وجود ندارد و شما می توانید به شارژ گوشی خود ادامه دهید، منتهی سرعت آن کم است.

5) گوشی من از تعریف شارژ باتری 1.1 یو اس بی پشتیبانی نمی کند، اکنون چه کار باید بکنم؟

در این مورد، شما مجبورید از شارژر گوشی که همراه دستگاه تان ارسال شده استفاده کنید. اگر شارژر اصلی گوشی خود را گم کرده اید، باید شارژر دیگری با همان نوع کانکتور که از ولتاژ خروجی هم اندازه با شارژر اصلی تان پشتیبانی می کند استفاده کنید.

استفاده از هر شارژر برای شارژ کردن گوشی تان مشکلی ندارد؟

6) من مقالات زیادی مطالعه کرده ام که گفته اند نباید از شارژر گوشی ها به طور مشترک استفاده کنید. چرا شما چیزی متفاوت می گویید؟

بسیاری از افراد هنوز اطلاعات درستی در این زمینه ندارند زیرا آن ها فکر می کنند شارژرهای خود را باید به همانگونه که قبلا استفاده می کردند استفاده کنند. آن ها ممکن است در مورد استاندارد های جدید چیزی نشنیده باشند و فکر کرده باشند که تغییری رخ نداده است.  

من این را با افرادی که هنوز می گویند باتری گوشی موبایل خود را تا زمانی که کاملا خالی نشده است به شارژ نزنید مقایسه می کنم. اطلاعات کهنه مانند این باعث شده که اطلاعات غلط زیادی در مورد شارژرهای usb انتشار یابد.

2 نظر
  • علی

    علی 1398-08-10

    گوشی من بعد از 2007 ساخته شده lg k10 2017 است و از شارژر گوشی سامسونگ j2 براش استفاده میکنم شارژر دو تیکه نیست و یه سره است، مشکلی پیش میاد؟

  • 1
  • حمید مرادی

    حمید مرادی 1397-07-09

    ممنون

  • 2
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم