بهترین شارژر بی سیم (wireless) آیفون بر اساس نتایج تست

نوشته شده در تاریخ1396-10-14 توسط 34801

ما پنج تا از شارژر بی سیم های آیفون را تست کردیم و بهترین آن را شناسایی کردیم. در مقاله قبلی ما تقریبا هر کدام از شارژرهای کابلی آیفون را بررسی کردیم تا بهترین آن ها را شناسایی کنیم. اما کار تمام شد؟ نه کاملا، چون امسال محصولات آیفون اولین گوشی های اپل هستند که به شارژر بی سیم داخلی مجهز شده اند.

بعد از آن، جدیدترین آپدیت نرم افزار اپل برای iOS 11.2 آمد و شرایط نتیجه گیری را کمی گیج کننده کرد و مقدار شارژری که آیفون اپل می توانست به صورت بی سیم مصرف کند را تغییر داد.

بنابراین برای تشخیص این که واقعا چه اتفاقی در حال رخ دادن است، ما طیف گسترده ای از شارژرهای آیفون را که در قیمت های بین 12 دلار تا 90 دلار فروخته می شدند بررسی کردیم تا ببینیم کدام یک از شارژرهای بی سیم آیفون ارزش خرید بیشتری دارند.

نگران نباشید، در این تست ما بالاخره دریافتیم که کدام یک از شارژرهای بی سیم اپل آیفون بهتر از بقیه است.

بهترین شارژر وایرلس برای گوشی آیفون براساس آزمایشات

چطور ما تست شارژرهای بی سیم آیفون را انجام دادیم؟

فرآیند تست بسیار ساده بود. ما هر سه گوشی آیفون که قادر به شارژ بی سیم بودند یعنی آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون x را برداشیتم و شارژ آن ها را تخلیه کردیم تا زمانی که باتری آن ها کاملا تخلیه شارژ شد. آنگاه هر کدام از گوشی ها را روی پدهای شارژ بی سیم قرار دادیم تا دوباره شارژ شوند.

از آن جایی که آیفون ها به طور اتوماتیک خودشان را در طی فرآیند شارژ شدن روشن می کنند، ما میزان شارژ باتری را هر نیم ساعت چک می کردیم.

تمام شارژرها به یک مجموعه از خروجی برق یکسان متصل شده بوند و برای شارژری که با کلگی شارژر خودش عرضه نشده بود، ما از آداپتور اپل که همراه با آیفون x ارسال می شد استفاده کردیم.

این تست را دوبار انجام دادیم و میانگین نتایج را گرفتیم.

یکی از نقاط ضعف این معادله، این بود که بعد از تست کردن تمام شارژرهای آیفون که با سیستم عامل iOS 11.1 کار می کردند، اپل نسخه iOS 11.2 را منتشر کرد که مقدار توان خروجی وایرلس آیفون ها را از 5 وات به 7.5 وات افزایش داد.

بنابراین ما تست های مان را بار دیگر با iOS 11.2 انجام دادیم. اگرچه این کار پرزحمت بود اما حداقل اکنون می توانیم تصویر تقریبا کاملی از نحوه کارکرد شارژر بی سیم های تمام آیفون های 2017 ارائه کنیم.

بررسی تست شارژر بی سیم گوشی های آیفون

همانند شارژرهای سیمی قبلی آیفون، شارژرهای بی سیم آیفون نیز همگی مشابه هم نیستند. توان های خروجی به طور کلی از 5 وات تا 9 یا 10 وات هستند. ارزان ترین شارژر بی سیم که ما تست کردیم پد شارژ Rallen برند ایکیا بود که 12 دلار قیمت داشت و بعد از آن نیز پد شارژ بی سیم پاورپورت Anker با قیمت 19 دلار که خروجی هر دوی آن ها 5 وات بود.

دو شارژر بعدی که ما تست کردیم توسط خود سایت اپل به فروش می رسند؛ پد شارژ بی سیم 60 دلاری بوست آپ بلکین Belkin Boost Up و پایه شارژ بی سیم 60 دلاری موفی Mophie بود که هر دوی آن ها توان خروجی 7.5 وات داشتند.

آخرین شارژر وایرلس که تست کردیم، استند شارژ سریع قابل تبدیل پریمیوم سامسونگ بود که قیمت آن 90 دلار بود و پایه قابل تنظیم و توان خروجی 9 وات داشت.

تست بهترین شارژر وایرلس اپل آیفون بر اساس نتایج آزمایش

برای گوشی هایی که با ios 11 یا 11.1 کار می کردند، نتایج کاملا روشن بود. با هر شارژر، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس به خاطر باتری بزرگ ترشان بعد از نیم ساعت تنها بین 15 و 17 درصد شارژ دریافت کردند و بعد از یک ساعت نیز بین 31 و 34 درصد شارژ دریافت کردند.

در عین حال، زمانی که از شارژر وایرلس 9 وات سامسونگ استفاده شد استاندارد آیفون 8 اندکی بهتر عمل کرد و در عرض 30 دقیقه به 25 درصد شارژ و بعد از یک ساعت به 50 درصد شارژ رسید.

این بدان معنا بود که سرعت شارژ هر چه که باشد بدون در نظر گرفتن قیمت و حداکثر توان خروجی، سرعت های شارژ بی سیم اساسا روی ios 11 و ios 11.1 یکسان هستند.

بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های آیفون کدام است؟

با این حال زمانی که ios 11.2 بیرون آمد همه چیز فرق کرد. نتایج دور دوم تست ما تفاوت فاحشی بین شارژرهای بی سیم 5 وات و شارژرهای گران قیمت 7.5 یا 9 وات نشان داد.

در برخی موارد، پدهای شارژ وایرلس سامسونگ، موفی و بلکین قادر بودند گوشی آیفون را 50 تا 70 درصد سریع تر از قبل شارژ کنند حتی زمانی که دقیقا از همان گوشی و شارژر استفاده می شد.

جالب توجه است، به رغم قیمت و توان خروجی یکسان، دریافتیم که شارژر موفی Mophie اندکی سریع تر از شارژر بلکین Belkin آیفون را شارژ می کند.

به علاوه، با وجود این که استند شارژر وایرلس سامسونگ 30 دلار بیشتر از موفی و بلکین قیمت داشت اما تفاوت سرعت ناچیزی با آن ها داشت، اگرچه این نتیجه قابل انتظار بود چرا که ظرفیت بیشتر سامسونگ روی کشیدن شارژر بالاتر از محدوده 7.5 وات اپل به طور عمده هدر می رفت.

چیز دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برخلاف نتایجی که ما هنگام تست گوشی ها با ios 11.1 به دست آوردیم، اعداد به دست آمده در نتایج تست ios 11.2 ثبات کمتری داشتند به ویژه اعداد مربوط به شارژرهای موفی و بلکین.

دلیل آن به خاطر این است که هر شارژری «نقطه مطبوع» با اندازه مختلف دارد. هر چه قدر کویل یا سیم پیچ شارژ وایرلس گوشی خود را که زیر لوگوی اپل آیفون قرار دارد دورتر از مرکز پد شارژ قرار دهید، برق یا شارژ کمتری به گوشی شما فرستاده می شود.

هنگامی که تلفن ها روی محدوده 5 وات قرار داشتند، به نظر می رسید که مقادیر زیادی از برق اضافی بود که باعث می شد تماس نقطه مطبوع با گوشی از اهمیت کمتری برخوردار باشد.

اما بعد از انتشار عامل ios 11.2 ، محدوده شارژ وایرلس به 7.5 وات رسید، به نظر می رسید که شارژرهای سامسونگ و موفی نسبت به میزان نزدیک بودن به مرکز گوشی حساسیت کمتری داشتند. در عین حال، پد شارژ Belkin حساسیت بیشتری داشت و از این رو نتایج شارژ باتری بی ثبات تری کسب کرد.

نتیجه: بالاخره کدام شارژر بی سیم آیفون بهتر است؟

اگر به دنبال استفاده از شارژ وایرلس آیفون هستید اولین چیزی که باید انجام دهید این است که به ios 11.2 ارتقا دهید که می تواند سرعت آیفون شما را با نصب صرفا چند نرم افزار بهبود بخشد و اگر به دنبال بهترین شارژر وایرلس برای گوشی آیفون خود هستید، ابتدا بررسی کنید که سازگار با Qi باشد و از نوع PMA نباشد و بتواند توان خروجی 7.5 وات را برای شارژ وایرلس تامین کند.

شارژر موفی Mophie بهترین شارژر وایرلس برای گوشی های آیفون سال 2017

بر اساس تست هایی که انجام دادیم، شارژر وایرلس 60 دلاری موفین تعادل خوبی بین قیمت و عملکردش دارد. با این حال، حتی با تنظیمات درست، همواره به یاد داشته باشید که شارژ بی سیم صرفا به اندازه شارژرهای سیمی که همراه با گوشی های اپل عرضه می شود خوب هستند و از آن ها سرعت بیشتری ندارد. با یک آداپتور شارژر 29 وات usb-c اپل یا هر شرکت دیگر و کابل usb-c به لایتنینگ می توانید در عرض 30 دقیقه 50 درصد شارژ باتری دریافت کنید که ایده آل تر و سریع تر از 19 تا 35 درصد شارژی است که در عرض نیم ساعت از پد شارژ وایرلس دریافت می کنید.

با این حال شارژرهای وایرلس مزیت خوبی دارند چرا که استفاده از آن ها راحت تر است. با استفاده از شارژرهای وایرلس قادر خواهید بود که گوشی خود را روی میز و روی پد شارژ تنظیم کنید درحالی که خودتان در حال کار هستید، بعد از ادامه کار می دانید که با گوشی پر از شارژ محل تان را ترک می کنید.

یا می توانید گوشی و پد شارژ خود را روی میز پاتختی تنظیم کنید و بدون نگرانی از این که پای تان به کابل شارژ گیر کند از رخت خواب بلند شوید.

شارژ وایرلس به هیچ وجه یک وسیله ضروری برای گوشی ها نیست(هر چند که کاملا استاندارد است) و بیشتر ماهیت لوکس بودن دارد و مطمئنا روز به روز هم ارزان تر می شود.

هدف ما از این تست تلاش برای کمک به افراد برای خرید عاقلانه و مقرون به صرفه شارژرهای بی سیم آیفون بود. متاسفانه، داستان شارژ بی سیم اپل هنوز به طور کامل تمام نشده است و زمانی که استاندارد AirPower بیرون بیاید و اپل مثلا برای سال بعد، اولین پد شارژ رسمی خود را تولید کند ممکن است همه چیز تغییر کند. اما تا آن زمان این نتایج صحیح است. 

پیشنهاد ما برای شارژ کردن آیفون 12 استفاده از شارژر مگ سیف اپل است که دستگاه‌های زیر هم با این مدل شارژر وایرلس سازگاری کاملی دارند:

  • iphone 12 Pro
  • iPhone 12 Pro Max
  • Phone 12 mini
  • iPhone 11 Pro
  • iPhone 11 Pro Max
  • iPhone 11
  • iPhone SE 2020
  • iPhone XS
  • iPhone XS Max
  • iPhone XR
  • iPhone X
  • iPhone 8
  • iPhone 8 Plus

ایرپاد‌های سازگار با این مدل شارژر وایرلس اپل:

  • AirPods Pro
  • AirPods 2

محصولات مرتبط
5 نظر
  • Amin

    Amin 1398-04-14

    سلام
    استفاده طولانی مدت با وایرلس شارژ به سلامت گوشی آیفون صدمه میزنه!؟
    من یه xs max دارم که میخوام یه وایرلس شارژر بخرم و میخوام بدونم اگه صدمه میزنه نخرم
    اگه میشه یک راهنمایی کنید ممنون میشم
    با تشکر

    • 1398-04-14

      خیر شارژر وایرلس استاندارد بگیرید مشکلی برای دستگاه پیش نمیاد. اتفاقا بهترم هست باعث میشه پورت شارژرتون مشکلی براش پیش نیاد

  • 1
  • ساسان

    ساسان 1398-01-29

    من یک شارژ بلکین که مورد تایید اپل هم هست تهیه کردم و حتی اصالتش را با رجیستر کردن روی سایتش تایید کردم ولی زمانی که گوشی iphone xs max را روی آن گذاشتم و شروع به استفاده کردن شدم گوشی داغ شدن و برای جلوگیری از خرابی باتری فوری قطع کردم و پس دادم. اگه این ایراد همه شارژرهای بی سیم باشه استفاده نکنیم بهتره

    • 1398-01-29

      سلام
      بله مشکل وایرلس دارن گوشیهای ایفون چونکه این گوشیها جزو اولین گوشیهای شرکت اپل هست که از وایرلس پشتیبانی میکنن و مشکلاتی هم دارن که توی گوشیهای بعدی این مشکلات رو حل میکنن
      موفق باشید

  • 2
  • کاوه

    کاوه 1397-12-01

    ممنون بابت این مقاله و البته نتیجه گیری نهایی خوب.

  • 3
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم