11 تا از بهترین و شگفت انگیز ترین ویژگی های گوشی موبایل مایکروسافت lumia 950xl

نوشته شده در تاریخ1396-03-16 توسط 2946

ما گوشی هایی با سیستم عامل ویندوز را مشاهده کرده ایم که به عنوان یک سیستم عامل موبایل در ماه ها و سال های اخیر در کش مکش بوده اند اما مایکروسافت در مورد راه اندازی گوشی های جدید Lumia 950XL و lumia 950 بسیار با اعتماد به نفس وانمود می کند.

مایکروسافت اخیرا از آخرین و بهترین اسمارت فون خود تا کنون پرده برداری کرده است. گوشی های همراه قدرت گرفته با سیستم عامل ویندوز 10 با باری از ویژگی های هیجان انگیز و منحصربه فرد بسته بندی می شوند.

در این پست، من به شما 11 دلیلی که باعث می شود لومیا 950xl در میان انبوه گوشی ها بدرخشد را بازگو می کنم.

خصوصیات گوشی لومیا 950xl

خصوصیات گوشی lumia 950xl

11 تا از بهترین ویژگیهای گوشی مایکروسافت لومیا 950xl

صفحه نمایش شگفت انگیز

مایکروسافت ایده انتخاب صفحه نمایش OLED در گوشی lumia 950xl را رها نکرد و در حقیقت این نمایشگر برای ارائه رزولوشن  (Quad HD (1440 x 2560 در یک تاچ ال سی دی 5.7 اینچی پوشیده شده با گوریلا گلس 4 بروزرسانی شده است. پیکسل ها با تراکم 518 پیکسل بر اینچ کنار هم قرار گرفته اند تا خروجی تصویر با وضوح عالی و شفافیت کریستالی فراهم کنند.  

این صفحه نمایش یکی از بهترین نمایشگرهای اسمارت فون است که ارزش هزینه کردن دارد. علاوه بر این، این صفحه نمایش از تکنولوژی نوآورانه گلنس صفحه نمایش(glance screen) پشتیبانی می کند که بدین معناست شما می توانید به سرعت بدون باز کردن قفل گوشی و با استفاده از حداقل شارژ باتری نیم نگاهی به تایمر، نوتیفیکیشن ها، آب و هوا و غیره بیندازید.

صفحه نمایش لومیا 950xl برای خوانایی در فضای بیرون به اندازه کافی روشن است و خروجی رنگ پویا و باطراوت دارد و زوایای دید آن عالی است.

بررسی صفحه نمایش گوشی لومیا 950 ایکس ال

پردازنده سریع

همانطور که گفته شد، گوشی جدید Lumia 950 XL مجهز به اسنپ دراگون 8 هسته ای پیشرفته و جی پی یو  Adreno 430 می باشد. این گوشی سرعت کلاک 2 گیگاهرتز و هشت هسته ارائه می کند که منجر به قدرت بیشتر و بیشتر برای استفاده اصلی و نیز استفاده شرکتی می شود. اسنپ دراگون 810 خصوصیات تماما مثبتی ندارد اما مایکروسافت راه حل خوبی برای محدودیت های این SoC پیدا کرده است.

لومیا 950 XL برای بازی های پیشرفته، وبگردی و حتی وظایف چندگانه عالی است و بدون هیچ زحمتی می تواند تمام کارهای اداری شما را بهتر از نوع گوشی دیگر موجود در بازار سر و سامان دهد.

مشخصات پردازنده گوشی لومیا lumia 950xl

ماژول دوربین

دوربین گوشی Lumia 950 XL برای ما یادآور روزهای خوب گذشته نوکیاست، موقعی که گوشی هایش بهترین دوربین ها را داشتند و به عنوان آینده دوربین های گوشی های اسمارت فون توسعه یافتند. این گوشی یک سنسور عقب 20 مگاپیکسلی دارد که به چراغ سه گانه LED« فلش طبیعی» و لنز زایس متصل است.

این چراغ LED سه گانه کمک می کند نور کم جرقه بزند و عکس هایی با کیفیت واقعی و طبیعی تولید کند. این دوربین از خصوصیاتی چون نسل پنجم مکانیسم تثبیت کننده نوری تصویر، تشخیص چهره، سنسور BSI، فوکوس خودکار متوالی و برچسب گذاری جغرافیایی پیشتیبانی می کند. دوربین لومیا 950 ایکس ال قادر به ضبط کردن ویدئوهای 4K نیز هست.

خصوصیات دوربین گوشی مایکروسافت لومیا lumia 950xl

ساده اما با طراحی و کیفیت ساخت محکم

گوشی لومیا 950xl از یک طراحی حماسه ای دم نمی زند، اما بدون شک در میان هوشمندترین طراحی های گوشی های بازار قرار می گیرد. ویندوز تلاش کرده است تا ظاهر آن را ساده نگهدارد اما همچنان شبیه یک گوشی درجه یک به نظر برسد که صفحه نمایش زیبای بزرگی در جلوی خود دارد و به خاطر ضخامت 8.1 میلی متری اش قابل تحسین است و این باعث می شود که به راحتی درون جیب بلغزد.

این گوشی همراه برای در دست نگهداشتن بسیار محکم است و حتی با وجود صفحه نمایش بزرگش، استفاده از آن با یک دست دشوار نیست. جلوی صفحه lumia 950xl با شیشه Gorilla Glass 4 پوشیده شده است و بدنه آن از پلی کربنات با کیفیتی که آن را در برابر ضربه ها و زمین خوردن های اتفاقی فوق العاده محکم می کند ساخته شده است.

بررسی طراحی گوشی لومیا lumia 950xl

ادغام ویندوز 10

گوشی Lumia 950 XL شامل آخرین نسخه موبایل ویندوز 10 می باشد. گوشی های لومیا 950 و لومیا 950xl اولین گوشی هایی هستند که  سیستم عامل موبایلی ویندوز 10 روی آن ها اجرا شده است. برای این سیستم عامل خصوصیات و قابلیت های شگفت انگیزی تعریف شده که هیچکدام از دیگر سیستم عامل ها تا کنون ارائه نکرده بودند.

آخرین سیستم عامل به خوبی برای گوشی های موبایل طراحی و بهینه سازی شده است و گوشی lumia 950xl قابلیت های OS را به بهترین شکل عرضه می کند. سیستم عامل ویندوز 10 شاید نقطه فروش اصلی این گوشی باشد از آن جایی که به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اپلیکیشن های ویندوز PC شان را به سادگی با استفاده از پشتیبانی اپلیکیشن جهانی ویندوز به نسخه موبایلی تبدیل کنند.

ویژگی های نرم افزاری lumia 950xl

قابلیت جالب Continuum

قبل از این که گوشی lumia950xl راه اندازی شود ما عبارت هایی در مورد اصطلاح «Continuum» برای جذب کردن مشتری به عنوان یکی از ویژگی های برجسته این گوشی چیزهایی شنیده بودیم. این واقعا یکی از بهترین ویژگی های گوشی Lumia 950 XL است چرا که به کاربران اجازه می دهد تا گوشی خود را به Display Dock متصل کنند و با استفاده از یک مانیتور خارجی به سادگی از گوشی ویندوزهای خود به عنوان یک PC استفاده کند. تمام برنامه ها و داده های موجود در Microsoft office خودش را با صفحه نمایش بزگتر تطبیق می دهند و رابط کاربری شبیه کامپیوتر ارائه می کنند.

با استفاده از ویژگی Display Dock شما می توانید تلفن همراه خود را به یک مانیتور، موس و نیز یک کیبورد متصل کنید. هنگامی که نصب انجام شد، رابط کاربری روی مانیتور به چیزی که شبیه دکستاپ ویندوز 10 است تغییر پیدا می کند که شامل منوی استارت و آپشن های دیگر است.

قابلیت های منحصر به فرد لومیا lumia 950xl

اسکنر عنبیه(Iris Scanner) و قابلیت ویندوز Hello

ویندوز راهکار متفاوتی در احراز هویت بیومتریک اتخاذ کرده است و به جای تکیه بر سنسور انگشت در گوشی Lumia 950 XL از قابلیت ویندوز hello بتا استفاده کرده است. این قابلیت در واقع یک اسکنر عنبیه است که در کنار Hello Beta در پایان نرم افزار کار می کند. در گوشی لومیا 950xl از تکنولوژی دوربین مادون قرمز استفاده شده تا به صورت امن کاربران بالقوه را با نگاه کردن به چهره های آن ها شناسایی کند.

اسکنر عنبیه گوشی لومیا 950 ایکس ال

این ویژگی زحمت قرار دادن اثر انگشت برای باز کردن قفل گویش را رفع کرده است و اکنون شما می توانید به سادگی صفحه را روشن کنید و در دوربین مادون قرمز واقع در حاشیه بالای گوشی خیره شوید تا قفل صفحه باز شود. بنا به گفته مایکروسافت، این تکنولوژی آستانه پیشرو بعدی در تکنولوژی بیومتریک است.

مایع خنک کننده

بیشتر ما همیشه از زیادی گرم شدن اسمات فون ها آگاه هستیم و اذیت می شویم. همانطور که می دانیم، گوشی لومیا 950xl چیپ ست اسنپ دراگون 810 دارد که تا حد زیادی به مشکلات گرم شدنش شناخته شده است. برای مقابله با این مشکل، ویندوز از تکنولوژی مورد استفاده خود در تبلت های مرکزی اش مانند Surface Pro بهره برده است که این تکنولوژی به عنوان مایع خنک کننده شناخته شده است. این مایع خنک کننده به همان شیوه درون کامپیوترها کار می کند که با خنک کردن فضای داخلی مانع از زیادی گرم شدن آن می شوند. مایع خنک کننده در لومیا 950 ایکس ال طراحی شده است تا CPU و اسنپ دراگون 801 را حتی بعد از استفاده پی در پی خنک نگهدارد.

پشتیبانی از MicroSD و دوسیم کارت

برخلاف پشینیان خود، گوشی لومیا 950xl اسلات توسعه حافظه ارائه می کند. این گوشی با یک حافظه داخلی 32 گیگ عرضه می شود که می توان آن را با استفاده از microSD یا microSDHC یا کارت microSDXC تا 200 گیگ افزایش داد. این چیز بسیار نادری در بین دیگر دستگاه های فلگ شیپ تولید شده در سال 2015 است.

پشتیبانی گوشی لومیا 950 ایکس ال از مموری کارت

اگر وجود اسلات microSD یک اتفاق غیرمنتظره بود پس اجازه بدهید بگوییم که لومیا 950xl اسلات های سیم کارت هم ارائه می کند که هر دو از نانو سیم پشتیبانی می کنند. این سیم کارت ها را می توانید صرفا با برداشتن درب پشت لومیا 950xl و درآوردن باتری جداشدنی در سر جای شان قرار دهید. اتصال دو سیم کارت یکی از ویژگی هایی است که تقریبا در بین گوشی های فلگ شیپ اصلی دیگر وجود ندارد.

ویژگی های اسلات مموری گوشی lumia 950xl

USB نوع C

بسیاری از تولیدکنندگان از استاندارد میکرو USB 2.0 به سمت استاندارد نوع C برای USB گرایش پیدا کرده اند و این گوشی مایکروسافت نیز در زمره این گوشی های USB نوع C قرار دارد. شرکت مربوطه انتقال تا 5GB/s و سرعت شارژ شدن از 0-50% در تنها 30 دقیقه را وعده داده است. هرچند ما مطمئن نیستیم که چنین سرعتی آیا در بیشتر مواد دست یافتنی است یا نه اما موافقیم که USB های نوع C به سرعت انتقال داده و نیز شارژ شدن سریع تر کمک می کند.

پشتیبانی از کابل type-C در لومیا 950 ایکس ال

باتری بزرگ با پشتیبانی شارژ سریع

مایکروسافت نسبت به باتری که در لومیا 950 ایکس ال استفاده می شود بسیار دست و دل باز کار کرده است. این گوشی با باتری 3340 میلی آمپری عرضه می شود بنابراین قطعا پشتیبانی شگفت انگیزی از این واحد پرظرفیت انتظار می رود. با چنین باتری بزرگی لومیا 950xl به سادگی با یک بار شارژ شدن از صبح زود تا شب شارژ نگه می دارد و حتی اگر شارژ باتری تان تمام شد این گوشی از شارژ سریع پشتیبانی می کند که ادعا شده شارژ گوشی را در عرض 30 دقیقه از 0 درصد به 50 درصد می رساند. 

بررسی باتری قابلیت فست شارژ در گوشی لومیا 950 ایکس ال

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم