برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A10 مدل A105

100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند

تاچ ال سی دی سامسونگ گلکسی آ 10 ( Samsung Galaxy A10 ) دارای صفحه نمایش لمسی خازنی است.

تعویض تاچ ال سی دی در دفاتر تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران و شیراز زیر 1 ساعت انجام می‌شود.

قیمت اعلام شده به همراه هزینه تعویض است.

.

گارانتی ماکروتل
  • مهلت تست 7 روزه
کيفيت
مدت زمان تعویض 1 ساعت
قیمت محصول با هزینه تعویض: 1,050,000 تومان
1,450,000 تومان
(موجود) تعمیر ۱ ساعته در ماکروتل
مشاوره و درخواست تعمیرات
توضیحات

مشخصات تاچ ال سی دی سامسونگ Samsung Galaxy A10

شرکت سامسونگ در ساخت گوشی گلکسی A10 از یک صفحه نمایش ۶.۲ اینچی با پنل IPS استفاده کرده است. رزولوشن ال سی دی A10 سامسونگ 1520x720 و نرخ تراکم پیکسلی آن ۲۷۱ پیکسل بر اینچ (271ppi) است. اندازه تاچ ال سی دی سامسونگ A10 همراه با لبه‌های جلویی و بدنه، حدود ۱۵.۷۵ سانتی متر است و میزان ال سی دی نسبت به بدنه نیز حدود ۸۱ درصد می‌باشد. زبان طراحی صفحه نمایش این محصول ناچ (Notch) است که امروزه به یک استاندارد پر کاربرد بدل شده است.

مقدار روشنایی

مقدار روشنایی تاچ ال سی دی Galaxy A10 حداکثر حدود ۴۳۰ نیت (Nit) می‌باشد که شاید عدد خیلی خوبی نسبت به گوشی های دیگر مانند تاچ ال سی دی آيفون ۱۱  با ۶۲۵ نیت یا تاچ ال سی دی سامسونگ A50 با 574 نیت به حساب نرود اما در مجموع رضایت بخش است و رقمی مناسب برای این دستگاه با توجه به قیمت پایین آن به شمار می‌آید.

مقایسه مقدار روشنایی تاچ ال ی سی دی A10 با مدل های هم رده

 مشکل تاچ ال سی دی Samsung Galaxy A10 به هیچ وجه مربوط به میزان روشنایی صفحه نمایش آن نیست بلکه در اقدامی بسیار عجیب، سامسونگ برای کاهش هزینه های ساخت و طراحی، سنسور یا حسگر تشخیص نورخودکار را در این دستگاه حذف کرده است که عملی غیر‌قابل قبول حتی در دنیای موبایل های هوشمند رده پایینِ امروزی قلمداد می‌شود.

نکته: نیت یا Nit یکی از واحد های اندازه گیری شدت درخشندگی و نورانی بودن است.

PWM چیست؟

PWM یکی از مفاهیمی است که کابران بسیار کمی از آن سر‌ در می‌آورند و با خبر هستند. PWM مخفف عبارت Pulse-width modulation است که در ترجمه و معنا به آن مدلاسیون پهنای پالس می‌گویند. با استفاده از PWM می‌توان نوسانات مربوط به شدت نور ال سی دی های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و... کنترل کرد. بعضی از ال سی دی ها و صفحه نمایش‌ها از PWM استفاده می‌کنند و بعضی دیگر خیر؛ به طور مثال ال سی دی سامسونگ گلکسی A10 از PWM برای کنترل نوسانات یا به اصطلاح سوسو زدن نور، زمانی که میزان نور صفحه نمایش را  ۱۰ درصد یا پایین‌تر می‌گذارید، استفاده می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: تشخیص اصل بودن تاچ و ال سی دی موبایل 

PWM در تاچ ال سی دی سامسونگ A10

شاید نرخ مدلاسیون پهنای باند (PWM) در صفحه نمایش ها اصلا به حساب نیاید و حتی اگر دقت کرده باشید در مشخصات یک محصول هوشمندِ دارای ال سی دی چه ارزان و چه گران به هیچ وجه آن را مشاهده نمی‌کنیم. اگر نرخ PWM یک دستگاه از حد مناسبی پایین‌تر باشد حتی می‌تواند باعث سر درد و آسیب دیدگی موقت چشم شود. تقریبا نیمی از موبایل و تبلت های امروزی از PWM برای کاهش نور ال سی دی استفاده نمی‌کنند و نرخ پیشنهادی PWM حدود ۲۰۰ است.

میزان و نرخ مدلاسیون پهنای باند در تاچ ال سی دی سامسونگ A10 حدود ۷۷ هرتز می‌باشد که تا حدی مناسب نیست و می‌تواند اشخاصی که چشم های تیز و خیلی حساسی دارند را اذیت کند؛ اما اصلا جای نگرانی وجود ندارد و اگر قبلا با این مسئله مشکل داشته‌اید، فقط کافی است نور پنل ال‌ سی دی سامسونگ a10 را زیر ۱۰ درصد نگذارید. اگر هم چشم‌ های حساسی ندارید، اصلا متوجه این موضوع نمی‌شوید.

 PWM در تاچ ال سی دی سامسونگ Samsung Galaxy A10

یکی از مهم ترین پارامتر‌ها برای مشخص کردن کیفیت پنل به کار رفته در ال سی دی ها، میزان توانایی پنل در نمایش رنگ سیاه است. تاچ ال سی دی سامسونگ از لحاظ شدت نور سیاه در رده بالایی قرار ندارد اما این باعث نارضایتی شما نخواهد شد و کنتراست (Contrast) آن با نسبت ۲۰۵۰:۱ باعث می‌شود که رنگ ها به اندازه کافی گرم و پر جنب و جوش به نظر برسند.

زمان پاسخ دهی

زمان پاسخ دهی یک صفحه نمایش نشان دهنده آن است که چقدر طول می‌کشد یک پیکسل از رنگی مشخص به رنگ دیگری تبدیل شود. هر چقدر نرخ پاسخ‌دهی پایین تر باشد بهتر می‌باشد و به معنای آن است که ال سی دی زود تر رنگ خود را می‌تواند تغییر دهد. نرخ پاسخ‌دهی بالا باعث آن می‌شود که تصاویر مات یا به اصلاح Ghost شوند و این در بازی ها بیشترین تاثیر منفی را می‌گذارد.

نرخ پاسخ دهی تاچ ال سی دی سامسونگ گلکسی a10

میزان پاسخ‌دهی تاچ ال سی دی سامسونگ A10 از رنگ سیاه به سفید یا بلعکس، به صورت میانگین حدود ۱۶ میلی ثانیه است که رقم مناسبی برای یک تلفن هوشمند با این قیمت به شمار می‌رود. این نرخ برای افزایش غلظت رنگ خاکستری از مقدار ۵۰ درصد به ۸۰ درصد و بلعکس، به صورت میانگین حدود ۳۸ میلی ثانیه می‌باشد که نزدیک به حد متوسط است.

کنتراست و زمان پاسخ دهی مناسب برای تاچ ال سی دی A10 باعث می‌شود که تا حدودی از کمبود و ضعف آن به دلیل نور حداکثری و عدم وجود سنسور خودکار تشخیص نور، چشم پوشی کنیم. پیشنهاد میکنم که زیر نور خورشید متون و کتاب الکترونیکی نخوانید زیرا نتیجه خیلی رضایت بخش نیست و تصاویر رنگ و رو رفته به نظر می‌رسند.

صفحه ال سی دی سامسونگ a10 زیر نور خورشید

به لطف پنل IPS که در تاچ ال سی دی سامسونگ گلسی A10 شاهد آن هستیم که تصاویر از همه زوایا خوب و واضح دیده می‌شوند؛ این موضوع حتی در زاویه های دارای شیب شدید و مایل نیز صدق می‌کند.

زاویه ال سی دی a10

تعویض تاچ و ال سی دی Galaxy A10 در ماکروتل

برای خرید و تعویض تاچ ال سی دی اصلی Samsung Galaxy A10 می‌توانید به دفاتر تعمیرات موبایل ماکروتل مراجعه کنید و در صورت نیاز با شماره های داخل وبسایت که در بخش «تماس با ما» وجود دارد، زنگ بزنید. اگر تهران یا شیراز هستید برای تعویض می‌توانید به صورت حضوری تشریف بیاورید و یا با پیک دستگاه خود را بفرستید و اگر خارج از تهران و شیراز زندگی می‌کنید، به دلیل حساسیت تاچ و LCD نمی‌توان آن را برای شما فرستاد، مگر آنکه موبایل یا تبلت خود را با پست برای ما ارسال کنید. تعویض تاچ ال سی دی A10 زیر ۲ ساعت برای شما مشتریان گرامی انجام خواهد شد.

ادامه مطلب
جزئیات محصول

مشخصات کلی محصول

اندازه صفحه نمایش

6.2 اینچ

نوع صفحه نمایش

IPS LCD

رزولوشن صفحه (پیکسل)

1520 × 720

تراکم پیکسلی صفحه

271 پیکسل بر اینچ

تعداد رنگ صفحه نمایش

16 میلیون رنگ

مدت زمان تعویض

1 ساعت

پرسش و پاسخ (5)

متوسط امتیاز مشتریان

4.4

از مجموع 5 نظر

پرسیدن سوال

5.0
1402-01-08

چطوری می تونم سفارش تاج A10 رو بدم

علیرضا احراری (کارشناس ماکروتل) :

سلام وقت بخیر

متاسفانه ارسال تاچ ال سی دی نداریم و فقط برای تعویض در دفتر موجود هستش.

5.0
1400-05-24

سلام. موجود میکنید دوباره؟

پاسخ از ماکروتل : سلام وقت بخیر برای اطلاع از موجودی می‌تونید از طریق سایت پیگیری کنید یا با شعبه بلوار کشاورز تماس بگیرین. باتشکر
5.0
1399-11-10

چطور ال سی دی رو سفارش بدم

ممنون

Sajedeh Khadang (کارشناس ماکروتل) :

درود

به خاطر شرایط گارانتی و حساسیت تاچ ال سی دی، این قطعه قابل خریداری از روی سایت نیست و ارسال نمیشه فقط در دفاتر ماکروتل توسط متخصصین این مجموعه تعویض میشه و قیمت روی سایت هم به همراه اجرت تعویض هست. جهت تعویض تاچ ال سی دی هم می‌تونید حضوری تشریف بیارید هم گوشی رو ارسال کنید.

جهت اطلاعات بیشتر با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

2.0
1399-07-25

فقط تاچ رو میخوام سفارش بدم نصبش رو خودم میخوام انجام بدم

Sajedeh Khadang (کارشناس ماکروتل) :

درود

متاسفانه قطعه به تنهایی به فروش نمیرسه و فقط در دفتر ماکروتل تعویض میشه تا شما بتونید از گارانتی و مهلت تست استفاده کنید.

5.0
1399-01-21

اقا بدون عوض کردن چقده

Sajedeh Khadang (کارشناس ماکروتل) :

درود بر شما

بدون تعویض نداریم. تاچ ال سی دی فقط در دفتر ماکروتل تعویض میشه و فروش قطعه به تنهایی نداریم.

محصولات مرتبط

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم