باتری گوشی نوت samsung galaxy note 4 و مشکلات مربوط به سریع شارژ خالی کردن آن

نوشته شده در تاریخ1396-10-27 توسط 21092

 تنها تعداد انگشت شماری از گوشی ها هستند که بعد از گذشت 2 سال از انتشارشان همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند. گوشی سامسونگ گلگسی نوت 4 یکی از این گوشی هاست. نوت 4 به خاطر داشتن تراشه 805 اسنپ دراگون، رم 3 گیگ، صفحه نمایش سوپر امولد 5.7 اینچی و دوربین 16 مگاپیکسلی اکنون هم توسط بسیاری از افراد استفاده می شود. آپدیت های نرم افزاری ثابت که این گوشی دریافت می کند نیز به محبوبیت آن افزوده است.

اگرچه سامسونگ نوت 4 خودش را به عنوان یک گوشی قوی و قابل اعتماد ثابت کرده است اما نمونه هایی وجود دارد که در برخی موارد خاص دچار مشکل شده است که ما در این مقاله به مشکل تخلیه شارژ سریع نوت 4 و دیگر مسائل مرتب و راه حل های آن می پردازیم.

بیشتر بدانید: ساختار باتری موبایل چیست؟

1) باتری نوت 4 سریع شارژ خالی می کند

 سوال کاربر: مشکل تخلیه سریع باتری نوت 4 گوشی من دو هفته بعد از این که باتری آن در آورم و سیم کارت را تعویض کردم(من دوباره سیم کارت اصلی را سر جایش قرار دادم چون می خواستم اکانتم را روی سیم کارت دیگری که هنگام سفرهای خارجی استفاده می کنم چک کنم ) شروع شد.

من میزان استفاده باتری از صفحه نمایش را صرف نظر از تنظیمات خود صفحه نماش از جمله مقیاس خاکستری روی 46% تنظیم کردم، پیکربندی مجدد انجام دادم، اپلیکیشن safe mode  و بیشتر اپلیکیشن های sd  کارت را چک کردم، زمان روشن بودن صفحه نمایش را کاهش دادم و سالم بودن باتری را آنالیز کردم که خوب بود. من تعداد زیادی اپلیکیشن گوگل پلی/درایو و غیره داشتم و کش هر کدام را ریست کردم اما مشکل تخلیه شارژ باتری نوت 4 همچنان ادامه دارد و صدای پخش در تماس های تصویری فوق العاده کم است اگرچه تنظیم صدا روی حداکثر می باشد. چطور این مشکل را حل کنم؟

راه حل: آیا اکنون میکرو sd کارت نصب شده روی گوشی خود دارید؟ اگر دارید آن را بردارید چون این کارت ممکن است قسمت های معیوبی داشته باشد که باعث شود گوشی مرتبط به گرفتن اطلاعات از کارت تلاش کند که این خود شارژ باتری را تخلیه می کند.

زمانی که کارت میکرو sd را به عنوان منشاء احتمالی مشکل تخلیه سریع باتری note 4 جدا کردید قدم بعدی این است که تعیین کنید آیا مشکل مربوط به باتری است یا نرم افزاری؟

برای انجام این کار نیاز دارید تا ابتدا از داده های گوشی خود بک آپ بگیرید سپس تنظیمات کارخانه انجام دهید. وقتی تنظیمات کارخانه کامل شد هنوز هیچ اپلیکیشنی روی آن نصب نکنید. ابتدا گوشی خود را شارژ کنید تا شارژ باتری آن به 100% برسد سپس ببینید آیا هنوز هم سریع شارژ خالی می کند. اگر با تنظیمات کارخانه مشکل سریع خالی شدن شارژ باتری نوت 4 شما حل شد پس مشکل نرم افزاری بوده است اما اگر همچنان این مشکل را داشتید آن گاه نیاز به تعویض باتری galaxy note 4 دارید.

2) گوشی نوت 4 خاموش می شود سپس مرتبط ریبوت می شود

سوال کاربر: من درست شش ماه پیش گوشی سامسونگ نوت 4 خریداری کردم. گوشی من کاملا خوب کار می کرد تا این که اخیرا به طور اتفاقی خاموش شد و بعد از آن در حالت ریبوت باقی می ماند و دیگر بالا نمی آمد. من همه چیز از جمله عیب یابی با نگهداشتن دکمه پاور+کلید خانه+کلید صدا و نیز تنظیمات کارخانه را انجام دادم. قبل از این که گوشی نوت 4 را تنظیمات کارخانه کنم فقط زمانی روشن می شد که به شارژ می زدم و به محض این که از شارژر می کشیدم دوباره شروع به ریبوت شدن می کرد اما بعد از ریست کردن(تنظیمات کارخانه) تقریبا نیم ساعتی روشن ماند و دوباره به طور ناگهانی خاموش شد درحالی که من در حال استفاده از آن بودم و این مشکل بارها و بارها اتفاق افتاد و گوشی نوت 4  من دیگر مثل قبلش نشد. آیا راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ 

 راه حل: از آن جایی که قبلا تنظیمات کارخانه را امتحان کرده اید می توانیم با اطمینان بگوییم که نرم افزار گوشی باعث ایجاد چنین مشکلی نبوده است. پس سعی کنید باتری گوشی نوت 4 را تعویض کنید چرا که احتمالا مشکل از باتری است. اگر بعد از تعویض باتری هم با چنین مشکلی روبرو شدید باید به مرکز خدمات موبایل مراجعه کنید تا گوشی شما را چک کنند. 

3) گوشی باتری نوت 4 درحالی که هنوز شارژ قابل توجهی دارد خاموش می شود

من دو سال است که گوشی سامسونگ نوت 4 دارم و عکس ها، دوربین، کیبورد و ...آن را دوست دارم. اما اکنون گوشی سامسونگ نت 4 من خوب کار نمی کند و درحالی که شارژ آن بین 50 تا 82 درصد است خاموش می شود. اغلب هنگام گرفتن عکس گوشی نوت 4 من خاموش می شود و سپس پشت سرهم ریبوت می شد تا زمانی که به طور کامل شارژ آن تخلیه شود. گاهی اوقات زمانی که می خواهم متنی را بفرستم گیر می کند و یکی از آن ها(کلمات متن پیام) که دریافت می شود دیگر اجازه نمی دهد تایپ کنم و باید منتظر بمانم تا متن پیام واضح شود تا پیام من را بفرستد.

راه حل: یکی از دلایلی که باعث خاموش شدن گوشی هنگام عکس گرفتن می شود معیوب بودن باتری است. سعی کنید باتری جدیدی برای گوشی نت 4 خود خریداری کنید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل تان حل شده است یا نه. اگر همچنان مشکل داشتید می توانیم مراحل عیب یابی توصیه شده در زیر را دنبال کنید:

با گذاشتن گوشی در حالت Safe Mode متوجه می شوید که آیا مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن هایی است که دانلود کرده اید یا خیر.

اگر گوشی شما زمانی که روی حالت sage mode بود دیگر ریبوت نشد آن گاه مشکل مربوط به یکی از اپلیکیشن هایی است که دانلود کرده اید. اپلیکیشن مذکور را پیدا و حذف کنید.

سعی کنید پارتیشن حافظه پنهان(کش) گوشی خود را از حالت بازیابی پاک کنید. این کار داده های موقت سیستم را که در صورت خرابی می توانند مشکلات مربوط به شارژ باتری را ایجاد کنند پاک می کند.

از داده های گوشی خود بک آپ بگیرید سپس تنظیمات کارخانه را انجام دهید.

اگر تمام مراحل عیب یابی بالا را انجام دادید و شکست خورید پیشنهاد می کنیم گوشی خود را به مرکز خدمات تعمیر موبایل ببرید تا علت اصلی مشکل با دقت بیشتری مشخص شود. 

4) گوشی نوت 4 دیگر روشن نمی شود

سوال کاربر: حدود 2 هفته است که با گوشی نوت 4 مشکل دارم ابتدا این مشکل از زمانی شروع شد که گوشی من خود به خود خاموش و روشن شد. من باتری جدیدی خریداری کردم و بسیاری از اپلیکیشن های گوشی ام را نیز حذف کرده ام اما این مشکل همچنان وجود دارد.به نظر می رسید که باتری نوت 4 من زیادی داغ می شود و اگر باتری جدیدی درون آن قرار دهم یا بگذارم سرد شود شروع به کار می کرد اما دیروز آن را ریستارت کردم و اکنون دیگر روشن نمی شود. من تمام روش های استارت امن را امتحان کرده ام اما تاثیری حاصل نشد، آیا روشی برای دوباره روشن شدن آن وجود دارد؟

راه حل: پیشنهاد می کنم که گوشی خود را به شارژر اصل آن بزنید و بگذارید حداقل 20 دقیقه شارژ شود. اگر نشانگر شارژ باتری گوشی نوت 4 شما روشن نشد آنگاه سعی کنید ابتدا پورت شارژ را با استفاده از هوای فشرده تمیز کنید. همچنین می توانید کابل شارژ دیگری استفاده کنید. اگر باز هم مشکل داشتید پیشنهاد می کنیم گوشی خود را به مرکز تعمیرات موبایل ببرید تا آن را بررسی کنند.

راهنما: همه چیز درباره عمر باتری گوشی های موبایل

5) گوشی نت 4 کار نمی کند مگر زمانی که در حال شارژ باشد

سوال کاربر: زمانی که باتری گوشی سامسونگ نت 4 من پر شارژ می شود آن را از پریز جدا می کنم. به محض جدا شدن از منبع برق خود به خود ریبوت می شود تا زمانی که دوباره آن را به برق وصل کنم. تا زمانی که گوشی note 4 من به شارژ باشد کار می کند. من تنظیمات کارخانه انجام داده ام و کش گوشی را نیز پاک کرده ام اما فایده ای نداشت. پیشنهاد شما چیست؟ آیا نیاز به خرید باتری نوت 4 جدید دارم؟

مشکل مشابه دیگر: من یک گوشی نت 4 ارم و فکر می کنم که باتری آن معیوب است زیرا زمانی که شارژ گوشی به زیر 30 درصد می رسد به طور ناگهانی خاموش می شود و من آن را روشن می کنم روشن می شود و شارژ 0% را نشان می دهد و دوباره خاموش می شود. من آن را به شارژ می زنم و از 0 درصد به 100% می رسد اما اگر زمانی که گوشی خاموش شود باتری آن را دربیاورم و دوباره سر جایش بگذارم همان درصدی را نشان می دهد که قبلا داشت و من می توانم آن را از همان درصد شارژ کنم اما همچنان مشکل خاموش شدن ناگهانی آن وجود دارد. آیا مشکل از باتری است؟

راه حل: به احتمال زیاد شما نیاز به خرید باتری جدید برای گوشی نوت 4 خود دارید. ابتدا باتری آن را تعویض کنید و ببینید آیا مشکل هنوز هم وجود دارد یا خیر. اگر باز هم مشکل داشتید باید گوشی خود را به مراکز تعمیرات موبایل بفرستید.

6) گوشی نت 4 هنگام استفاده از دوربین خاموش می شود

سوال کاربر: گوشی سامسونگ نت 4 من مشکل دارد، هنگامی که از دوربین آن استفاده می کنم خاموش می شود حتی اگر درصد شارژ قابل توجهی داشته باشد.  ما باتری آن را تعویض کردیم، تنظیمات کارخانه انجام دادیم و اپلیکیشن های شخص ثالث را نیز حذف کردیم اما همچنان این مشکل وجود دارد. قبلا هم حالت safe mode و پاک کردن کش را امتحان کردیم.

راه حل: به احتمال زیاد مشکل گوشی شما به خاطر یک قطعه درونی معیوب است و ما پیشنهاد می کنیم که حتما گوشی نت 4 خود را به مرکز خدمات موبایل تحویل دهید تا آن را چک کنند.

محصولات مرتبط
16 نظر
  • دیاکو

    دیاکو 1398-10-30

    من گوشیم وقتی از شارژ می کنمش خط تلفن می پره بعد خود به خود خاموش روشن میشه و شارژه باطی اگر روی ۱۰۰باشه میشه ۰

    • 1398-10-30

      سلام
      باید باتریو تعویض کنید

  • 1
  • داریوش قاسمی

    داریوش قاسمی 1398-09-13

    سلام گوشی نوت 4دارم.بیش از حد داغ میشه و خودبه خود خاموش میشه.و خیلی زود شارژ خالی میکنه خواهشن راهنمایی کنین

    • 1398-09-13

      سلام


      گوشی رو یه بار فلش کنید اگه درست نشد باتری رو عوض کنید


      اگه با تعویض باتری هم مشکل حل نشد قطعات روی برد گوشی مشکل داره


      موفق باشید

  • 2
  • جلیل اسیابی

    جلیل اسیابی 1398-02-26

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم امکانش هست دوربین جلوی نوت ۴ رو بتونم عوض کنم و یه دوربین قویتر بزارم در صورت امکان بهم پیغام بدید ممنون میشم از راهنماییتون

    • 1398-02-26

      درود
      خیر نمیشه باید دوربین خودش باشه

  • 3
  • Hj

    Hj 1398-01-23

    سلام
    گوشی نوت۴ من مشکل باتری دارد
    هنوز ۶ ماه نیست که باتری ان را عوض کرده ام ...
    مشکل اینجاست که گوشی من بدون اتصال به شارژر روشن نمیشود و همان باتری نو هنگامی که به شارژر هم متصل است آرم شارژ را نشان میدهد و قطع میشود در اصل شارژ نمیشود ...یک باتری دیگر هم که از قبل بخاطر همین مشکل عوض کردم بدون اتصال به شارژر اصلا روشن نمیماند
    دو هفته پیش همین مشکل را داشت و با فلش کردن گوشی درست شد
    اما اینبار با فلش کردن هم درست نشد ...
    چه راه حلی پیشنهاد میکنید

    • 1398-01-23

      سلام وقتتون بخیر
      باید دستگاه رو بیارید دفتر بررسی کنیم مشکل گنگی هست و نیاز به بررسی تخصصی توسط تعمیرکار داره

  • 4
  • افشین

    افشین 1397-12-15

    سلام
    صدای دریافت مکالمه گوشی Note 4 من بسیار ضعیف هست آیا راه حلی داره؟
    با احترام

    • 1397-12-15

      سلام


      با سرویس اسپیکر گوش مشکل شما حل میشه 


      موفق باشید

  • 5
  • امین

    امین 1397-12-08

    سلام.من عید سال ۹۴گوشی نوت ۴خریدم کارکردش خوب بوده ولی مشکلی که فقط پیدا کرد این بود که دیر شارژ میکنه چند بار تعمیرش کردم بیش ازیک ملیون تا حالا خرجش کردم یه بارم درست شد ولی بعد چندماه باز خراب شد میگن مشکل از ای سی هست دهنم سرویس شده

    • 1397-12-08

      سلام


      گوشی Note 4 کلا خرابی تو شارژ و مسیر شارژ زیاد داشته متاسفانه نمیشه درستش کرد


      موفق باشید

  • 6
  • مینا

    مینا 1397-07-29

    با سلام و عرض ادب دقیقا این مشکلات رو گوشی بنده نیز دارد با شارژ 80 خاموش میشه و بقیه معایبی که دار و این نقص این گوشی ها می باشد و یا تقلبی است چطور همه با هم از این مدل گوشی این عیوب مشترک را دارد

    • 1397-07-29

      گوشی سامسونگ note  مشکل باتری و شارژ زیاد داره پیشنهاد من اینه گوشی رو بیارید بررسیش کنیم مشکلش رو برطرف کنیم


      موفق باشید

  • 7
  • Reza

    Reza 1397-03-10

    گوشی نوت ۴ من گاهی اوقات با اینکه شاژش بره جای مموری کارت از پشت کلی داغ میشه گوشی یهویی خاموش میشه و دیگه روشن نمیشه باید باتریشو در بیارم دوباره روشن کنم میشه راهنمایی کنید

    • 1397-03-10

      سلام. می‌تونید با بخش فنی شرکت تماس بگیرید تا توضیحات رو بهتون بدن. شماره تماس پایین سایت موجوده

  • 8
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم