چطور مشکل عمر باتری آیفون X را حل کنیم؟

نوشته شده در تاریخ1396-11-22 توسط 10521

چطور مشکلات عمر باتری را بعد از آپدیت به iOS 11 یا ارتقاء به آیفون 8 یا آیفون x حل کنیم؟ در این جا راهکارها و روش های حل مشکل عمر باتری آیفون X و آیفون 8 را ارائه می کنیم.

اپل در حال حاضر آیفون 8 ، آیفون 8 پلاس، آیفون 7 و آیفون 7 پلاس، آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس و گوشی کوچک تر آیفون se را ارائه می دهد. عمر باتری این گوشی ها با فعالیت هایی نظیر وبگردی، بررسی ایمیل و چت کردن بین 10 تا 12 ساعت رتبه بندی شده است.

اما اگر به تازگی به iOS 11 بروزرسانی کرده اید یا از گوشی های قدیمی تر به آیفون 8 یا آیفون x رو آورده اید، ممکن است تخلیه شارژ جدی باتری را تجربه کرده باشید.

به جای ناسزا گفتن و پرت کردن گوشی آیفون تان، راهکارهای زیر را انجام دهید تا مشکل عمر باتری گوشی های آیفون خود را حل کنید و بتوانید از عمر باتری اصلی آن ها بهره مند شوید.

راهکارهای حل مشکل عمر باتری گوشی های آیفون از جمله آیفون x و آیفون 8

  • منتظر ماندن
  • تست در حالت استندبای
  • ریست کردن
  • برسی استفاده اپلیکیشن ها
  • ریستور کردن از نو(تنظیمات کارخانه)
  • کاور شارژ باتری و پاوربانک ها
  • حالت کاهش مصرف باتری (Low Power Mode)
  • حفظ سلامت باتری

1) منتظر ماندن

چه از نسخه پشتیبان از قبل تهیه شده یا تنظیمات به عنوان جدید(تنظیمات کارخانه) استفاده کنید، آیفون جدید یا ورژن بروز iOS 11 می تواند با دانلود اپلیکیشن ها، گیم ها، ایمیل، عکس ها و دیگر محتواها مقادیر زیادی از شارژ را مصرف کند. 

چطور مشکل باتری گوشی های آیفون، آیفون x و آیفون 8 را حل کنیم؟

به همین دلیل است که رادیو وای فای برای مدت زمان طولانی باقی می ماند و Spotlight «سیستم جستجوی iOS» باید همه چیز را فهرست کند.

برخی اپلیکیشن ها نیز کتابخانه ها و پایگاه های داده خود را بازسازی می کنند. هنگامی که رادیوها و پردازنده ها نمی توانند در حالت اسلیپ بمانند، مصرف شارژ باتری به شدت بالا می رود.

اگر به تازگی گوشی جدید آیفون 8 یا آیفون x را خریده اید یا گوشی خود را به iOS 11 بروزرسانی کرده اید، اگر 1 روزی صبر کنید همه این فعالیت ها تمام می شود و همه چیز به حالت نرمال خود برمی گردد. اگر بعد از آن مشکل گوشی تان حل شد که خوب، اگر نه ادامه مطلب را بخوانید.

2)تست کردن در حالت استندبای

علاوه بر این که سیستم مدت زمانی را برای پایان دادن به انتقال همه چیز نیاز دارد، ما هم معمولا با خرید گوشی ها جدید و قابلیت های جدید آن ها زمان زیادی را با آن ها می گذرانیم.

این به خصوص در مورد چیزهایی مانند Animoji ، نورپردازی پرتره، و اپلیکیشن های واقعیت افزوده(AR) صدق می کند.

بنابراین صفحه نمایش روشن می ماند، فضای ذخیره سازی پر می شود، وای فای و شاید رادیوهای تلفن همراه روشن می ماند و از این رو باتری بیشتر مصرف می شود.

حل مشکل عمر باتری ایفون X

به عبارت دیگر، اگر احساس می کنید که شارژ باتری شما نصف زمان مورد انتظار عمر می کند، اولین گام برای رفع آن این است که ببینید آیا دارید از آن دوبرابر مصرف می کنید؟

برای این کار مقدار شارژ باتری که از دست می دهید را یادداشت کنید. سپس گوشی تان را برای 20 الی 40 دقیقه کنار بگذارید. زمانی که دوباره آن را برمی دارید دوباره یادداشت کنید که در طی این مدت چقدر شارژ از دست داده اید. اگر بین این دو مقدار اختلاف شدیدی بود پس اشکال از باتری شما نیست و عمر باتری تان زمانی که استفاده شما به حالت نرمال برگردد درست می شود(بعد از این که از قابلیت های جدید گوشی تان خسته شدید و برای تان عادی شدند).

اگر گوشی آیفون تان پیوسته در حال از دست دادن شارژ بود، حتی زمانی که از آن استفاده نمی کردید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

3)ریست کردن

راه حل مشکل عمر باتری آیفون X

ریبوت، ریستارت و ریست کردن یکی از قدیمی ترین روش های کلیشه ای برای حل و فصل مشکلات هر گوشی است. گاهی اوقات ریست کردن تمام چیزی است که برای حل اشکالات ایجاد شده نیاز دارید.

آیفون X و آیفون 8 برای ریست شدن نیاز به ترکیب دکمه مختلفی نسبت به آیفون های قبلی دارند:

دکمه افزایش صدا(Volume Up) سریع فشار دهید و ول کنید.

دکمه کاهش صدا(Volume Down) را سریع فشار دهید و ول کنید.

دکمه جانبی(دکمه خاموش روشن، sleep/wake) را فشار داده و نگهدارید.

چطور مشکل عمر باتری گوشی های جدید آیفون را حل کنیم؟

برای آیفون 7:

دکمه خاموش/روشن را که روی سمت راست گوشی است فشار داده و پایین نگه دارید. در حالی که همچنان دکمه خاموش و روشن را نگه داشتید، دکمه کاهش صدا را که در سمت چپ گوشی قرار گرفته فشار داده و پایین نگه دارید.

هر دو دکمه را با هم پایین نگهدارید تا صفحه گوشی خاموش شود و همچنان آن ها را پایین نگه دارید تا صفحه گوشی دوباره روشن شود و لوگوی اپل روی صفحه ظاهر شود.

چطور مشکل عمر باتری آیفون X ، آیفون 8 و 8 پلاس را حل کنیم؟

برای گوشی آیفون 6 و آیفون های قدیمی تر:

دکمه Sleep/Wake و دکمه هوم را همزمان فشار داده و نگهدارید تا لوگوی اپل را در صفحه مشاهده کنید. سپس رها کنید.

راه حل مشکل عمر باتری گوشی های آیفون جدید(آیفون x و آیفون 8)

در گوشی های ایفون se، آیفون 5 اس و آیفون های قدیمی تر، دکمه پاور بالای گوشی قرار دارد. زمانی که آیفون شما ریبوت شد، مراحل قبلی را تکرار کنید و ببینید که آیا وضعیت تخلیه باتری شما به حالت نرمال برگشته است یا نه. اگر برنگشته بود راهکارهای بعدی را مطالعه کنید.

ترفندهای حل مشکل عمر باتری آیفون X و آیفون های جدید

4)بررسی مصرف باتری

سیستم عامل iOS شامل قابلیت بررسی میزان مصرف باتری دقیق و کارآمد است که به شما اجازه می دهد بدانید دقیقا کدام اپلیکیشن ها و خدمات و چگونه در حال استفاده از باتری هستند.

حل مشکل باتری آیفون های جدید از جمله آیفون x

به قسمت تنظیمات از روی صفحه اصلی گوشی تان مراجعه کنید. روی گزینه باتری بزنید.

اندکی صبر کنید تا استفاده باتری محاسبه شود.

چطور مشکل عمر باتری آیفون 10 را حل کنیم؟

بر روی دکمه نشان دادن جزئیات بیشتر  که آیکونی شبیه ساعت دارد کلیک کنید تا شکلی از استفاده باتری در پیش زمینه و پس زمینه را رویت کنید.

روی گزینه 7 روز گذشته ضربه بزنید تا چشم انداز گسترده تری در مورد مصرف باتری در طول زمان به دست بیاورید.

روش حل مشکل عمر باتری آیفون های جدید از جمله آیفون x

شاید درک آن سخت باشد اما راهکار آن بدین صورت است که اگر کتابخانه عکس iCloud را در آن جا می بینید و به تازگی آن را بروزرسانی کرده اید، این نشانه آن است که گوشی شما در حال دانلود کردن ریز عکس ها می باشد و زمانی که آن ها انجام شدند همه چیز به حالت عادی باز می گردد و اگر فیس بوک را در آن جا می بینید که مصرف باتری روی صفحه نمایش آن 4% و در پس زمینه 40% است، این نشانه وجود یک مشکل است.

در این مورد، می توانید اپلیکیشن مشکل دار را از روی کش ببندید و احتمالا مصرف باتری گوشی تان به حالت طبیعی باز می گردد.

1-برای این کار دوبار روی دکمه خانه کلیک کنید تا سوئیچ سریع اپلیکیشن را بالا بیاورید. با این کار اپلیکیشن هایی که اخیرا استفاده کرده اید بالا می آیند.

2-اپلیکیشنی را که می خواهید ببندید به سمت بالا بکشید.

3-کارت مربوط به اپلیکیشن را لمس کنید و آن را به سمت بالا و خارج از صفحه گوشی بکشید.

چطور مشکل عمر باتری آیفون X را حل کنیم؟

روی آیفون X نیز به روش پایین می توانید یک برنامه را از روی کش گوشی پاک کنید:

1-قسمت پایین صفحه ایفون X را لمس کنید. انگشت خود را به سمت بالا بکشید و برای چند لحظه ای نگهدارید تا رابط کاربری چند وظیفه ای کارت مانند ظاهر شود.

آموزش حل مشکل عمر باتری گوشی آیفون X

2-روی اپلیکیشنی که می خواهید ببندید ضربه بنزید و نگهدارید تا دایره قرمز با علامت «-» در گوشه سمت چپ و بالای آن ظاهر شود.

3-سپس برای بستن، برنامه را بالا ببرید یا که روی دایره قرمز ضربه بزنید.

آموزش حل مشکل عمر باتری iphone X

اگر با این کار هنوز هم اپلیکیشن مذکور مشکل داشت می توانید آن را مجددا نصب کنید یا حتی آن را با اپلیکیشن مشابه تغییر دهید یا به جای اپلیکیشن از وب سایت مربوطه برای برخی از فعالیت های خود استفاده کنید.

5)ریستور کردن از نو(تنظیمات کارخانه)

گاهی اوقات ریستور کردن از یک بک آپ قدیمی، مخصوصا از بک آپ دستگاه های دیگر مانند آی پد، زیاد ایده آل نیست. خطاهایی به وجود می آید و چیزها آن طور که باید و شاید کار نمی کنند. گاهی اوقات نیز تنظیمات راه اندازی شما که زمانی جدید بودند رو به کهنگی می روند. اگر فکر می کنید که این امر برای شما صدق می کند، پس شاید بهتر باشد پا روی دلتان بگذارید و تنظیمات آیفون خود را از نو ایجاد کنید.

بله، این تصمیم شاید دشوار باشد، اما اگر مشکل جدی و پیوسته داشته باشید و هیچ چیز دیگر نتوانسته آن را حل کند، ریستور کردن از نو(تنظیمات کارخانه) می تواند راه حل خوبی باشد.

ترفندهای حل مشکل عمر باتری آیفون های جدید از جمله iphone x

این بدون شک، سخت ترین راه حل است. چون باید تقریبا همه چیز را مجددا تنظیم کنید از جمله پسوردها و تنظیمات و تمام داده های ذخیره شده نظیر لول های بازی ها و... را از دست خواهید داد اما در اکثر موارد، عمر باتری شما بهتر از قبل خواهد شد.

6)کاور شارژ باتری و پاور بانک ها

اگر به عمر باتری بیشتری نسبت به آن چه باتری داخلی آیفون تان فراهم می کند نیاز دارید، یکی از راهکارها این است که باتری خارجی خریداری کنید. برای خرید باتری خارجی می توانید از پاوربانک ها یا کاور شارژ باتری استفاده کنید.

کاور شارژ باتری به پشت گوشی شما متصل می شود اما از نظر منبع ذخیره شارژ و سایز محدودیت دارد. علاوه بر آن کاور شارژ باتری آیفون باعث می شود که گوشی تان دیگر داخل جیب تان جا نشود و معمولا نیز دستگاه های دیگر را نمی تواند شارژ کند و سازگار با یک مدل گوشی می باشد.

آموزش حل مشکل عمر باتری آیفون X، ایفون 8 و آیفون 8 پلاس

اما پاوربانک ها در هر سایز و شکلی عرضه می شوند و اغلب چندین دستگاه را حتی همزمان شارژ می کنند. برای این که بتوانید چندین دستگاه را همزمان شارژ کنید باید پاوربانک هایی با چند پورت شارژ خریداری کنید. هم کاور شارژ باتری و هم پاوربانک ها به ویژه برای مسافرت بسیار عالی هستند.

7)استفاده از حالت کاهش مصرف باتری(Low Power Mode)

اگر عمر باتری شما نرمال است اما می خواهید مدت شارژ نگهداشتن باتری گوشی خود را افزایش دهید می توانید حالت کاهش مصرف باتری را فعال کنید. این قابلیت تمام فرآیندها را غیرفعال کرده و از این رو تا جای ممکن در مصرف شارژ صرفه جویی می کند.

برای فعال کردن این گزینه روی تنظیمات در صفحه اصلی کلیک کنید.

روی گزینه باتری ضربه بزنید. سپس گزینه Low Power Mode به حالت فعال دربیاورید. شما می توانید زمانی که حالت کاهش مصرف باتری فعال است را با نگاه کردن به رنگ آیکون باتری تشخیص دهید، رنگ آن به زرد تبدیل می شود.

راه حل مشکل عمر باتری آیفون X چیست؟

این قابلیت به طور خودکار هر زمان که سطح شارژ گوشی شما به بالای 80% برسد خاموش می شود، بنابراین اگر می خواهید آن را همیشه روشن نگه دارید، باید آن را هر بار به حالت on تغییر دهید.

علاوه بر این شما می توانید سریعا با استفاده از Siri حالت Low Power Mode را فعال کنید. فقط باید جمله«Hey Siri, turn on low power mode! » را بگویید.

توجه: روی گوشی های آیفون 8 و آیفون X، حالت کاهش مصرف باتری می تواند فرکانس به روزرسانی GPS را نیز کاهش دهد. اگر حتی حالت کاهش مصرف باتری نیز به کار شما نمی آید، مثلا در یک بیابان گیر کرده اید یا در کنفرانس مهم هستید و شارژ ندارید چند راهکار دیگر نیز وجود دارد که می توانید امتحان کنید.

روشنایی صفحه نمایش را کاهش دهید

قفل خودکار صفحه را روی 1 دقیقه تنظیم کنید.

اگر در حال گوش دادن به صوت یا موزیک هستید از هدفون یا هندزفری به جای اسپیکر استفاده کنید. اپلیکیشن ساعت را در پوشه ای پنهان کنید زیرا که انیمیشن آن از دورهای پردازنده GPU استفاده می کند.

8)حفظ سلامت باتری

باتری ها از گرما متنفرند. گرما طول عمر باتری ها را به شدت کاهش می دهد. اگر تابستان است، سعی کنید آیفون را زیر نور مستقیم خورشید یا در شرایط محیطی بسیار داغ رها نکنید. در زمستان نیز مواظب باشید که گوشی آیفون تان را نزدیک هیتر و شوفاژ قرار ندهید حتی اگر در ماشین هستید.

اگر آیفون شما زیادی داغ شود، این را از طریق کاهش روشنایی صفحه نشان می دهد و یا تا جای ممکن شارژ گوشی را تخلیه می کند و در نهایت ممکن است به شما هشدار گرمایی بدهد و برای جلوگیری از آسیب خود به خود خاموش شود. اجازه ندهید که در این حد برسد که خود به خود خاموش شود.

به همین ترتیب، زمانی که شب ها به رخت خواب می روید نیز از شارژر کم قدرت تر و کندتر استفاده کنید. شما می توانید از شارژ سریع هم استفاده کنید اما این کار گرمای بیشتری ایجاد کرده و عمر کلی باتری شما را کاهش می دهد.

اگر در شرایط اضطراری هستید و برای شارژ کردن عجله دارید استفاده از آن خوب است اما اگر زمان کافی دارید اجازه دهید گوشی تان با سرعت نرمال شارژ شود. خرید باتری آیفون

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم