برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چطور کمتر در معرض تشعشع و امواج تلفن همراه قرار بگیریم

نوشته شده در تاریخ1396-03-20 توسط 9825

هم اکنون تقریبا 7 میلیارد اشتراک موبایل فعال در سرتاسر جان وجود دارد. این تعداد زیاد دستگاه های تلفن همراه مربوط به بیش از 95% جمعیت سراسر جهان است. با افزایش روزمره این تعداد، پیش بینی می شود که به زودی تعداد موبایل های فعال سرتاسر جهان بیشتر از جمعیت افراد آن باشد. همانطور که روز به روز بر تلفن های همراه سرتاسر جهان افزوده می شود به طور بالقوه ما بیشتر در معرض خطرات ناشی از تشعشعات و امواج گوشی های موبایل قرار می گیریم.

اگرچه تحقیقات متناقض و بی نتیجه ای در این مورد وجود دارد اما این نگرانی وجود دارد که تشعشعات غیریونیزه که تلفن های همراه انتشار می دهند می تواند به عنوان عوامل سرطان زا عمل کند.

تشعشعات تلفن همراه چه خطراتی دارد

آژانس بین المللی تحقیقات بر روی سرطان، انجمن سرطان آمریکا و موسسه ملی بهداشت محیط و جامعه همگی اتفاق نظر دارند که بر طبق گفته موسسه ملی سرطان مطالعاتی که برخی از نگرانی ها و تحقیق و بررسی بیشتر در این زمینه را مطرح کرده است باید لحاظ شوند.

اما برخی از ارگان ها در مورد خطرات تشعشات غیریونیزه حساسیت بیشتری به خرج داده اند. برای مثال در سال 2011، سازمان بهداشت جهانی بعد از مروری بر شواهد مطالعه ای که توسط 31 دانشمند در سرتاسر جهان در مورد تشعشعات تلفن همراه انجام شده بود، تشعشعات غیریونیزه را در کنار عواملی چون اگزوز موتور و کلرفروم ها در دسته «مواد سرطان زا» طبقه بندی کرد.

دکتر Keith Black رئیس بخش مغز و اعصاب در مرکز پزشکی Cedars-Sinai لس آنجلس می گوید:«چیزی که تشعشعات مایکروفر در ساده ترین شرایط روی بدن ما انجام می دهد شبیه همان چیزی است که روی غذا در مایکروفر اتفاق می افتد یعنی در این حالت مغز ما شروع به داغ شدن و پخته شدن می کند. بنابراین تشعشعات غیریونیزه علاوه بر رشد سرطان ها و تومرها اثرات دیگری چون تحت تاثیر قرار دادن عملکرد حافظه ادراکی مغز دارد چرا که لوب های گیجگاهی حافظه جایی قرار گرفته اند که ما تلفن ها را موقع مکالمه نگه می داریم. بزرگترین مشکلی که ما داریم این است که قبل از شناسایی عوامل مخرب زیست محیطی و قبل از پی بردن به عواقب ناشی از آن چندین دهه در معرض آن قرار می گیریم.

اثرات مخرب امواج موبایل روی مغز

مانند هر کشف پزشکی و فیزیولوژیکی رسیدن به نتیجه قطعی برای سلامت یا سرطان زا بودن این اشعه ها چندین سال زمان می برد. بنابراین با توجه به در نظر گرفتن احتمالات باید چه کار انجام دهید تا مطمئن شوید «ایمن هستید» و از سلامتی خود محافظت می کنید؟

روش های به حداقل رساندن مدت زمان در معرض قرار گرفتن تشعشعات موبایل

  • هنگام استفاده از گوشی همراه خود آن را تا جای ممکن از بدن خود فاصله بدهید. هر چه تلفن همراه تان از شما دورتر باشد، امواج از شما دورترند. برای تماس برقرار کردن یا جواب دادن تماس سعی کنید در صورت امکان در حالت بلندگو صحبت کنید یا از دستگاه بلوتوث بی سیم برای این کار استفاده کنید.خیلی جالب است که در دفترچه راهنمای اکثر گوشی های تلفن همراه رعایت کردن فاصله ایمنی از گوشی قید شده است که این بیانگر آن است که تولیدکنندگان گوشی ها به نگرانی از اثرات و خطرات تشعشعات اذغان دارند. زمانی که گوشی تان در حال رومینگ یک سیگنال است آن را خاموش کنید یا کاملا دور از بدن خود قرار دهید.
  • مردان نباید هنگامی که رانندگی می کنند تلفن همراه خود را روی زانو یا بین پاهای خود نگهدارند یا این که برای مدت طولانی گوشی خود را در جیب شلوار خود بگذارند یا روی کمربند خود وصل کنند. ده مطالعه انجام شده توسط گروه محیط زیست جهانی منجر به نتایج قابل توجهی شد که نشان می داد تشعشعات تلفن های همراه با کم اسپرمی مردان، اسپرم های ضعیف و مسائل تناسلی مرد ارتباط دارد.
  • از گوشی با 10% شارژ باتری استفاده نکنید. در این حالت تشعشع امواج آن 1000 بار قوی تر می شود. 

کاهش امواج و تشعشع تلفن همراه

  • خانم ها و آقایان نباید گوشی خود را در لباس های زیر خود بگذارند و حتی الامکان آن را از قلب خود دور کنند
  • در هنگام خواب گوشی تان نباید روی تخت و یا میزی که نزدیک سرتان است باشد.
  • اگر مجبور هستید که تلفن همراه خود را در جیب خود حمل کنید، صورت آن را به سمت بیرون قرار دهید تا آنتن امواج را به سمت بیرون از بدن تان هدایت کند. ضمنا گوشی خود را به طور مرتب بین جیب چپ و راست جابه جا کنید تا از در معرض قرار دادن طولانی یک بخش از بدن تان در برابر امواج جلوگیری شود.

روش های مسدود کردن امواج و تشعشعات موبایل

  • از کیف های ضد اشعه موبایل که برای تغییر جهت دادن امواج از بدن تان طراحی شده است استفاده کنید. 

محصول توصیه شده برای مسدود کردن امواج گوشی

اگر مجبورید از گوشی خود در اطراف کودکان تان استفاده کنید یا اگر آن ها دوست دارند مرتب با پدربزرگ و مادربزرگ شان با تلفن صحبت کنند، پیش نهاد می کنیم از کیف موبایل ضد امواج که در معرض قرار گرفتن تشعشعات را به حداقل می رساند استفاده کنید. برخی از کیف های ضد امواج موبایل هستند که نه تنها میزان تشعشعات را کاهش می دهند بلکه سیگنال های تلفن را نیز تقویت می کنند. این کیف های موبایل از طریق آنتن داخلی که دارند با دورکردن تشعشعات از گوشی و بدن شما عمل می کنند.

شيوه هاي مقابله با امواج تلفن همراه

با خرید کیف موبایل ضد امواج با کیفیت تا حدود 82% خطر اشعه ها کم می کند. به علاوه این کیف موبایل ها سبک و برای استفاده راحت هستند. به محض این که گوشی خود را داخل آن قرار می دهید خود را از در معرض قرار گرفتن آن محافظت می کنید. کارکرد دیگری که این کیف های موبایل دارد این است که گوشی شما را در برابر ضربات و لیزخوردن های تصادفی ایمن می کند.

امواج تلفن همراه و کودکان در حال رشد

تشعشعات موبایل روی مغزهای در حال رشد کودکان و نوزادان تاثیر بیشتری نسبت به افراد بالغ دارد. اگرچه اجازه دادن کودکان برای بازی کردن با گوشی لذت بخش است اما باید آن ها را از خطرات امواج موبایل آگاه کنید.

خطرات امواج موبایل برای کودکان و نوجوانان

روش هایی برای حداقل رساندن خطر امواج موبایل برای کودکان

زمانی که می خواهید گوشی خود را برای بازی کردن به کودک تان بدهید آن را روی حالت هواپیما قرار دهید. اگر آن ها خواستند با گوشی تماس بگیرند یا این که خود شما وقتی کنار کودکان تان هستید زیاد از تلفن همراه استفاده می کنید در این صورت از یک قاب محافظ استفاده کنید که موجب کاهش و یا تغییر مسیر امواج می شود.

عوارض خطرناک امواج موبایل روی کودکان

اگر در طول دوره های شیردهی از گوشی موبایل خود استفاده می کنید از پوشش یا کاور ضد امواج استفاده کنید تا نوزادتان در معرض امواج قرار نگیرد.

اگر جزو خانم های باردار یا شیرده هستید و از گوشی موبایل خود زیاد استفاده می کنید بهتر است از شکم بندهای ضد امواج موبایل استفاده کنید. شرکت Belly Armor در راستای آگاه کردن اذهان از خطرات و تاثیرات تشعشعات بر روی کودکان و جنین، خط تولیدی از محصولات خود را برای ایمنی مادران اختصاص داده است.

روش هایی برای مقابله با خطرات امواج موبایل

در این شکم بندها از تکنولوژی RadiaShield استفاده شده که این تکنولوژی منسوجات نقره ای است که توانایی محافظت مشابه با یک لایه ورقه آلمینیومی با ضخامت 1.4 اینچ(3 و نیم سانتی متر) دارد. این شرکت محصولاتی چون شکم بند، تیشرت و روانداز ضد امواج تولید می کند تا می توانید در دوران حاملگی و شیردهی بپوشید تا کودک نورس خود را تا 99.9 درصد از خطر تشعشعات خطرناک تولید شده توسط گوشی های موبایل و دیگر دستگاه ها ایمن نگه دارید.

راه های دفع امواج موبایل از کودکان

همه این محصولات فوق العاده راحت هستند و به سادگی در ماشین لباس شویی قابل شست و شو هستند و فاقد هر گونه فلز سنگین و مواد سمی در الیاف و رنگ شان هستند. 

1 نظر
  • یونس

    یونس 1398-11-21

    عالی و کافی بود

  • 1
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم