حل مشکلات باتری گوشی LG X5

نوشته شده در تاریخ1397-05-08 توسط 1743

چرا باتری گوشی ال جی من سریع تمام می شود؟

کاربران اندروید مشکلات مشترکی دارند که وابسته به برند گوشی آن ها نیست. مهم نیست گوشی شما برند LG، HTC، Motorola، Google، oppo، Huawei یا هر برند دیگری است کاربران مشکلشان یکسان است. در این پست ما می خواهیم راهکار هایی را به شما معرفی کنیم که به کمک آن بتوانید مصرف باتری LG X5 خود را کاهش دهید. بعد از خواندن این پست مطمئن هستیم که می توانید شارژدهی LG X5 خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.

حل مشکلات باتری گوشی ال جی 5 ایکس


در حقیقت این مطلب را به این خاطر نوشتیم که بسیاری از کاربران ما از ما در خواست کرده بودند تا مطالب بیشتری جهت افزایش اطلاعات کاربران بنویسیم پس ما هم تصمیم گرفتیم مطلبی پر از مطالب مفید بنویسیم! اول از همه باید بگوییم که همیشه مصرف زیاد باتری را به گردن گوشی نیدازید بعضی وقت ها مقصر خود شمایید! معمولا عمر مفید یک باتری 1 تا 2 سال است و بعد از آن باید آن را تعویض کنید. اما اگر بعد از تعویض آن همچنان با مشکل مواجه اید پس این پست مخصوص شماست.

استقاده از حساب (Account) های متعدد

راه های جلوگیری از تخلیه شارژ سریع ال جی 5 ایکس

معمولا این اشتباه را بعد از 1 سال استفاده از گوشی مرتکب می شوید. برای اینکه ببینید حقیقت را می گوییم یا خیر کافی است ببنیید چند حساب مختلف گوگل یا سایر حساب های دیگر بر روی موبایلتان ذخیره شده! در بعضی از گوشی ها ممکن است حتی 5 یا 6 حساب گوگل ذخیره شده باشد!
برای اینکه ببینید چه تعداد حساب روی گوشی دارید به تنظیمات رفته و قسمت حساب ها را باز کنید. برای اینکه حساب های غیر ضروری را حذف کنید آن ها را انتخاب کرده و گزینه حذف و راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.

آیا LG X5 شما داغ می کند؟

گرم شدن گوشی امری طبیعی است زیرا همه لوازم الکترونیکی در حین کار گرم می شوند. اما مشکل از جایی شروع می شود که این گرما بیش از حد طبیعی خود باشد و گوشی شما قطعا عیب و ایرادی دارد. اگر شما نیز این مشکل را دارید بهتر است این مطلب ما را در این باره مطالعه کنید. این مطلب تمام علت های داغ شدن گوشی را بررسی می کند.

بلوتوث (Bluetooth) ، ان اف سی (nfc)، وای فای (wi-fi)، مکان یابی (Location)، هات اسپات (Hotspot) و همگام سازی فعال اند.

آیا تا به حال دقت کرده اید که چه تعداد از قابلیت های گوشی فعال اند؟ خیلی وقت ها این قابلیت ها بدون اطلاع شما فعال می شوند. اگر باتری شما زود به زود کاهش می یابد به این دلیل است که گوشی مجبور است حافظه رم (Ram) و سایر سخت افزار ها را به این قابلیت ها اختصاص دهد. بهتر است که اگر از قابلیتی استفاده می کنید پس از اتمام کارتان حتما از خاموش شدن آن مطمعن شوید.

صفحه نمایش LG X5 من تمیز نیست.

اثر انگشت شما به راحتی می تواند صفحه نمایش را کثیف کند و ممکن است شما آن را مانند یک مه بر روی صفحه گوشی مشاهده کنید. مشکل آن جاست که گوشی شما این آلودگی ها را به عنوان دستور لمس همزمان دریافت می کند بنابر این با اختصاص رم بیشتر سعی می کند فرمان های لمسی شما را سریع تر انجام دهد و این به خودی خود باعث مصرف بیشتر باتری می شود. پس همیشه صفحه گوشی را تمیز نگه دارید.

بازگرداندن به تنظیمات کارخانه (Reset factory) با موفقیت انجام نشده است

فکتوری ریست گوشی ال جی 5 ایکس

بعضی اوقات ما گوشیمان را ریست می کنیم چون می خواهیم سریع تر شود یا مصرف باتری بهتر شود. اما اگر این کار به درستی صورت نگیرد می تواند مشکل را بدتر کند. پس بهتر است که ریست کامل را انجام دهید. قبل از انجام اینکار بهتر است بدانید که در هنگام بازگردانی به تنظیمات کارخانه تمام حافظه گوشی شما پاک خواهد شد پس حتما مطمعن شوید که قبل از آن یک پشتیبان از اطلاعات گوشی خود تهیه کنید.

گوشی LG X5 خود را روت (Root) کرده اید.

این روز ها همین که یک گوشی جدید می خریم به دنبال روت کردن آن هستیم و بعد از روت کردن و نصب برنامه های پیشرفته نصب انواع مود های مختلف سعی می کنیم تا قابلیت هایی مانند OTG که گوشی از آن ها پشتیبانی نمی کند را فعال کنیم. به این دلیل رم بیشتر مصرف می شود و باتری سریعتر کاهش پیدا می کند.

حساب شما بدون هیچ نظارتی فعال است

می دانیم که ممکن است حتی اسم کلمه همگام سازی را نیز نشنیده باشید. اگر حتی از یکی از حساب هایتان نیز استفاده نمی کنید به تنظیمات رفته و از قسمت حساب ها قابلیت همگام سازی را برای حساب های غیر ضروری خود غیر فعال کنید. در غیر این صورت این همگام سازی ها هر دقیقه بر روی گوشی اجرا می شوند و هم سرعت گوشی کم می شود هم مصرف باتری افزایش پیدا می کند.

مکالمه یا ارسال پیامک در حالی که گوشی در شارژ است

اکثر مردم این عمل نادرست را انجام می دهند! وقتی باتری موبایل کم است با آن تماس نگیرید چراکه این کار هم عمر باتری را کاهش می دهد و هم برای خودتان خطرناک است.

نور صفحه نمایش گوشی موبایلتان زیاد است و مدت زمان معین شده برای خاموش شدن صفحه زیاد است

اگر گوشی شما دارای تنظیم خودکار نور صفحه نمایش نیست پس شما محبورید خودتان آن را تنظیم کنید. سعی کنید همیشه آن را کم نگه دارید و همچنان مطمئن شوید که صفحه بعد از 15 ثانیه استفاده نکردن از گوشی خاموش شود. اگر از پس زمینه های متحرک استفاده می کنید آن ها را حذف کنید و به جای آن از پس زمینه های ثابت با تم سیاه استفاده کنید.

گوشی موبایلتان بی وقفه در حال استفاده است

اگر از یک گوشی پایین رده استفاده می کنید عمرباتری گوشی سریعا کاهش پیدا می کند پس حتما بعد از استفاده طولانی برای دیدن ویدیو یا انجام بازی های سنگین به آن استراحت دهید. چرا که رم بیش از اندازه مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف باتری افزایش پیدا می کند.

بهینه سازی مصرف باتری ال جی 5 ایکس

نرم افزار Clean Master به درستی نصب نشده، روت کنید و از نرم افزار Greenify استفاده کنید.

اکثر مردم می گویند Clean Master بهترین برنامه برای پاکسازی است اما برخی دیگر می گویند که جوابگو نیست. چرا کلین مستر برای برخی درست کار نمی کند؟ چون آن را درست نصب نکرده اید. ابتدا گوشی را ریست کنید و پس از نصب کلین مستر در قسمت تنظیمات به آن اجازه خاموش کردن برنامه ها را بدهید اگر مشکلتان حل نشد گوشی را روت کرده Greenify را نصب کنید و دسترسی های لازم را به آن بدهید. Greenify یک برنامه محبوب برای کاهش مصرف باتری است که نیاز به دسترسی روت دارد.

بهینه سازی برنامه ها برای کاهش مصرف باتری گوشی ال جی

از تعداد زیادی برنامه استفاده می کنید

این مشکل عمده اکثر گوشی های اندرویدی است. چه تعداد برنامه بر روی گوشی هوشمندتان نصب کرده اید؟ 60 تا؟ 80 تا؟ 100 تا؟ اگر ظرفیت رم گوشیتان زیاد نیست تعداد زیادی برنامه غیر ضروری نصب نکنید زیرا گوشی شروع به داغ کردن می کند پس به نصب برنامه های ضروری اکتفا کنید.

افت باتری پس از نصب آخرین آپدیت LG X5

بعضی ها می گویند تا قبل از نصب آپدیت گوشی من به راحتی یک روز شارژ نگه می داشت اما بعد از نصب آن خیلی سریع تر از قبل شارژ خالی میکند. اگر شما هم اینطور فکر می کنید پس از طریق ریکاوری (Recovery) به پاک کردن حاقظه کش (Cash) گوشی بپردازید.
اگر جواب نداد گوشی را ریست کنید. معمولا این اتفاق بعد از فلش رام (Flash Rom) می افتد پس یکبار دیگر رام رسمی گوشی را فلش کنید.

اخرین راه حل: ریست یا فلش رام رسمی

اگر شما مشکلات سیستمی دارید این کار به شما کمک می کند تا کل گوشیتان را نو کنید. شما دو راهکار دارید: یکی ریست کامل و دیگری فلش رام رسمی. هر دوی این ها تمام برنامه ها اطلاعات شما را پاک می کند پس قبل از انجام آن ها حتما پشتیبان (Backup) تهیه کنید. برای آموزش کامل نحوه ی فلش کردن رام رسمی گوشی موبایلتان می توانید از وب سایت های معتبر فارسی کمک بگیرید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم