مشخصات، بررسی تخصصی و خرید تاچ ال سی دی و باتری گوشی موبایل LG G2

نوشته شده در تاریخ1397-09-06 توسط 2096

گوشی LG G2 در واقع گوشی هوشمندی است که شرکت LG برای رقابت با گوشی های Samsung Galaxy S4 و HTC One M8 رونمایی کرده است. با اینکه این گوشی زیاد بزرگ نیست اما ویژگی ها و مشخصات خوبی دارد که ممکن است رقیب برترین گوشی های جهان شود.
تاکنون شرکت LG فاصله زیادی با شرکت های Samsung و HTC در زمینه فروش و معروفیت موبایل های هوشمند داشته است و همانطور که می دانید در بین این دو، شرکت Samsung از شهرت بالایی برخوردار است.
این گوشی LG G2 به نظر می رسد که تقریبا تمام ویژگی های خود را مانند گوشی Galaxy S4 ساخته است. این گوشی بزرگ و از پلاستیک ساخته شده، شکل و بسته بندی آن نیز شبیه به گوشی Galaxy S4 است و ویژگی های بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

اولین و واضح ترین تغییراتی که شرکت LG در این گوشی خود داده است قرار دادن دکمه های پاور و ولوم است. با توجه به توضیحی که شرکت LG داد، آن های در ساخت این گوشی از الگوهایی که کاربران پیشنهاد داده بودند استفاده شده است.
با این حال به نظر شما گوشی LG G2 می تواند در فروش، گوشی های Galaxy S4 و HTC One را شکست دهد؟ به نظر می رسد که بدون یک بازاریابی بالقوه ممکن بسیار سخت باشد اما ابتدا به بررسی مشخصات این گوشی در برابر رقیبان اندرویدی خود بپردازیم.

سخت افزار


اگر بخواهیم درمورد نقاط ضعف و قوت این گوشی حرف بزنیم اولین چیزی که متوجه آن می شوید یک صفحه نمایش 5.2 اینچی با کیفیت 1080 در 1920 است که تراکم پیکسلی آن 424ppi می باشد. چیپ ستی که درون آن قرار گرفته Qualcomm MSM8974 Snapdragon 800 یک پردازنده Karit 400 چهار هسته ای 2.26GHz است. به نظر می رسد که این گوشی در رابطه با پردازنده ها عملکرد خوبی داشته باشد.
گوشی LG G2 دارای نسخه های 32 گیگابایتی و 64 گیگابایتی و حافظه رم 2 گیگابایتی است. از نظر اتصالات شامل Wi-Fi، بلوتوث، NFC، پورت مادون قرمز و شبکه 4G LTE می باشد.

دوربین پشت این گوشی 13 مگاپیکسل به همراه یک فلش LED کوچک می باشد. درست مانند دیگر گوشی های بالا رده ی اندروید، دارای ترفند هاییست که آن را به یک دوربین خوب تبدیل می کند.

شرکت LG درمورد باتری نیز در این گوشی بسیار خوب عملکرده است. باتری این گوشی که یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3000 ملی آمپر است، به گونه ای طراحی شده است که بتواند تا حدی که ممکن است در گوشی جا بگیرد.
برای اینکه بهتر متوجه شوید، باید گفت درب پشت خمیده آن باعث شده که باتری بهتر بتواند در گوشی جای بگیرد. البته اگر باتری بصورت خمیده طراحی می شد به شکل قابل توجهی ظرفیت باتری در این گوشی افزایش می یافت.

طراحی

گوشی LG G2 یک گوشی با طراحی زیبا و خوشدست است که به راحتی در دست جای می گیرد. این گوشی که دارای یک صفحه نمایش 5.2 اینچی می باشد، به گونه ای طراحی شده که از نظر اندازه متوسط است و وزن کمی نیز دارد که در هنگام دست گرفتن موجب احساس سنگینی نمی شود.

نمیتوان بطور دقیق تفاوت بین این گوشی و گوشی Galaxy S4 را مشاهده کرد، اما چیزی که کاملا مشخص است، دکمه های ولوم بالا و پایین است که در پشت این گوشی و زیر دوربین قرار گرفته است. این مدل طراحی فلسفه خاص خود را دارد و به نظر می رسد این کار برای راحتی کاربر برای زوم در هنگام عکس برداری و فیلم برداری است اما به طور کلی باید گفت که این دکمه ها همان وظایف قبلی خود را انجام می دهد فقط مکان قرار گیری آن ها در گوشی تغییر کرده است. همچنین دکمه پاور گوشی هم از کنار حذف شده و پشت گوشی بین دکمه های ولوم قرار دارد که و می توان گفت شما از دیگر در کناره های گوشی شاهد هیچ گونه دکمه ی مزاحم نخواهید شد. ممکن است برای برخی افراد، این تغییرات جزئی ناخوشایند به نظر برسد و به راحی رایج دیگر گوشی ها عادت کرده و نتوانند به راحتی خود را با طراحی جدید وفق دهند، همچنین ممکن است در روز های اول مکان دقیق دکمه ولوم را تشخیص نداده و برای روشن کردن گوشی به اشتباه دکمه های ولوم بالا یا پایین را فشار دهید، اما مانند تمام چیز های دیگر بعد از چند بار استفاده به این طراحی نیز عادت می کنید دلایل شرکت LG را بهتر درک خواهید کرد.

در مورد پورت شارژ و هدفون نیز باید گفت که از همان طراحی معمول دیگرگوشی ها استفاده شده است، یک پورت هدفون 3.5 میلیمتری و یک پورت شارژ Micro-USB در پایین گوشی به همراه یک اسپیکر و میکروفون قرار دارد.

روی صفحه نمایش شما دیگرهیچ گونه دکمه ی فیزیکی ای را نخواهید یافت، دکمه های منو، هوم و برگشت به عقب همگی به کلید های نرم تبدیل شده که با بازخورد لمسی نیز کار می کنند مگر اینکه این ویژگی را غیرفعال کنید.

رابط کاربری اندروید که در گوشی های LG، HTC و یا Motorola ممکن است تا به حال کمی بد جلوه داده باشند، اما در نسخه های جدید آن ها درحال بهتر شدن رابط کاربری هستند.
درمورد رابط کاربری LG G2 باید گفت تا حدودی شبیه به گوشی LG Optimus G Pro است اما در نسخه جدید دارای گزینه های شخصی سازی بسیار زیادی است که باعث شده که اندروید در گوشی LG G2 بسیار خوب جلوه کند. پس از اینکه شرکت LG تصمیم گرفت برای قرار گیری دکمه های پاور و ولوم محل جایگزینی پیدا کند، ایده ای نیز درمورد تغییر در ظاهر سیستم عامل به فکرشان رسید که دارای ویژگی های زیادی می باشد. از جمله آن ها این است که شما می تواند در قسمت صفحه قفل تا پنج میانبر برای اپلیکیشن های خود اضافه کنید و این یعنی دیگر نیازی نیست برای وارد شدن به اپلیکیشن دوربین، مخاطبین، تلفن و یا هر اپلیکیشن مورد نظرتان ابتدا قفل صفحه را باز کرده و سپس وارد آن ها شوید. می توانید لیستی از پرکاربرد ترین اپلیکیشن های خود تهیه کرده و 5 تا از آن ها را روی صفحه قفل قرار دهید. همچنین ویژگی بسیار جالبی که درمورد این گوشی موبایل وجود دارد این است که شما می توانید مانند گوشی های سری Note شرکت سامسونگ، دو اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کرده و استفاده کنید. جزئیات بسیار زیاد دیگری نیز درمورد رابط کاربری جدید اندروید در این گوشی وجود دارد که باید به صورت جدا و تخصصی مورد بحث قرار گیرد.

کارایی

پس از اینکه در مورد رابط کاربری و صفحه نمایش و دیگر ویژگی های خیره کننده گوشی LG G2 صحبت کردیم، نوبت به آن رسیده که کمی هم درمورد کارایی یا بقولا سیستم این گوشی توضیح دهیم. چیزی که افراد حرفه ای و کسانی که به سرعت گوشی موبایلشان توجه زیادی دارند اول از همه چیز به آن توجه می کنند. گوشی LG G2 دارای پردازنده Qualcomm Snap Dragon 800 چهار هسته ای و با پهنای باند 2.26 گیگاهرتز می باشد. که می توان گفت در زمان خود یکی پر سرعت ترین گوشی های موبایل موجود در بازار بود.
پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 330 و به همراه 2 گیگابایت حافظه رم DDR3 است که باعث می شود استفاده از اپلیکیشن های گرافیکی و همچنین وب گردی با این گوشی بسیار لذت بخش باشد.
با این ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری، علاوه بر اینکه اپلیکیشن ها بسیار سریع اجرا می شوند، هیچ موقه گوشی هنگ یا اپلیکیشن درحال اجرا کرش نمی کند.

عمر باتری

عمر باتری چیزی است که امروزه جزو مهمترین خصوصیات یک گوشی موبایل هوشمند محسوب می شود. همانطور که می دانید با هوشمند شدن گوشی ها و همچنین استفاده از سخت افزار های قوی به همراه تاچ و ال سی دی بزرگ و با کیفیت موجب شده است عمر باتری در یک گوشی موبایل بسیار کاهش یابد. درمورد گوشی LG G2 باید گفت که این گوشی در زمینه باتری غوغا کرده به صورتی که شما می توانید به راحتی یک روز کامل بدون استفاده از حالت ذیره باتری یا پاور بانک، با گوشی کار کرده و در آخر روز هنوز شارژ در آن باقی مانده باشد. در مقایسه با باتری سامسونگ S4 گوشی LG G2 تنها با 4 درصد صفحه نمایش بزرگ تر دارای 15 درصد باتری بیشتر است. ظرفیت باتری گوشی LG G2 سه هزار میلی آمپر است و به خوبی می تواند جوابگوی نیاز های روزمره شما باشد. این گوشی با اینکه زمان زیادی از ساخت آن می گذرد، هنوز جزو بهترین گوشی ها به شمار می رود و کاربرانی زیادی دارد.

دوربین

camera

گوشی LG G2 از دوربین بسیار خوبی برخوردار است به صورتی که با یک سنسور 13 مگاپیکسلی عکس هایی با رزولوشن 4160 در 3120 و فیلم ها را با کیفیت 1080 با سرعت 60 فریم بر ثانیه ثبت می کند. در مورد دوربین جلو نیز ویدیو ها را با همین کیفیت و با سنسور 2.1 مگاپیکسلی ثبت می کند.

رابط کاربری دوربین این گوشی از دوربین گوشی Optimus G Pro تاثیر گرفته و برای عکاسی در نور کم نیز بسیار خوب عمل می کند. برای عکاسی این گوشی دارای 12 حالت دوربین است که به شما این امکان را می دهد که عکس های خود را بدون هیچ برنامه مرتبطی افکت دهید.

همچنین لرزش گیر اپتیکال که در دوربین این گوشی وجود دارد باعث می شود نویز های تصویر تا و لرزش دست تا حد زیادی گرفته شود.

6
تاچ و ال سی دی گوشی LG G2 از نوع True HD-IPS به علاوه صفحه نمایش لمسی خازنی LCD با 16 میلیون رنگ می باشد. صفحه نمایش این گوشی 5.2 اینچ و نسبت صفحه نمایش به بدنه چیزی حدود 76 درصد است. رزولوشن تصویر در این گوشی 1092 در 1080 است و تراکم پیکسلی آن 424 پیکسل بر اینچ است.
تاچ و ال سی دی این گوشی دارای محافظ Gorilla Glass نسخه 2 می باشد. محافظ صفحه نمایش در این گوشی غیر قابل تعویض است یعنی اگر گلس تاچ و ال سی دی گوشی شما بشکند ولی تاچ و ال سی دی سالم باشد باید صفحه نمایش بصورت کلی تعویض شود بنابراین در نگهداری گوشی دقت کنید. همچنین می توانید از گلس های ضد خش و نشکن موجود در بازار برای محافظت از تاچ و ال سی دی گوشی استفاده کنید تا آسیب های احتمالی را تا حدودی کاهش دهید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم