بهترین گوشی‌های هوشمند سال 2019 از نظر باتری

نوشته شده در تاریخ1397-12-18 توسط 9034

عمر باتری یکی از مهمترین چیزهایی است که در هنگام خرید یک گوشی هوشمند جدید به آن فکر می کنید. شما نمی خواهید گوشی تلفن همراهی که تمام طول روز از استفاده میکنید خاموش شود و کارایی خود را از دست بدهد، یا زمانی که سعی می کنید فیلم پخش کنید یا بازی کنید، سریعا با یک باتری خالی مواجه شوید.
تصمیم گیری در مورد خرید اسمارت فون کار ساده ای نیست. همه ما نیاز به یک گوشی با عملکرد بالا و یک دوربین عالی برای اینستاگرام مان داریم. اما عمر باتری گوشی های هوشمند یک فاکتور بسیار مهم است که درصورت نداشتن عملکرد خوب تمامی نیازهای مارا تحت تاثیر قرار می‌دهد. مهم نیست که گوشی جدید شما با چه نام تجاری چه قدر گران قیمت است، اگر شما همیشه مجبور به شارژ آن باشید عملا نمی توانید برای طولانی مدت از آن استفاده کنید و کارا نیست.

پیدا کردن گوشی هوشمند با بهترین طول عمر باتری به آسانی مقایسه ظرفیت آن ها نیست. بعضی تلفن ها می توانند یک باتری بزرگ داشته باشند اما سریعا تخلیه می شوند، در حالی که سایر دستگاه ها باتری های کوچکتر ولی با مصرف پایین تری دارند.

طی بررسی‌های شده از تعداد کثیری گوشی و آزمودن آن‌ها در مواردی همچون اینکه چقدر شارژ می شوند و اگر رسانه ها مثل فیلم یا موزیک یا سرویس های شبکه های اجتماعی در حال اجرا باشند باتری چگونه و به چه میزان مصرف و شارژ می شود، به چندین گوشی هوشمند با بهترین عملکرد برای باتری هایشان در لیست بهترین گوشی ها از نظر باتری در سال 2019 دست پیدا کرده ایم.

ما در این مقاله به بررسی دو تست انجام شده در سال 2019 پرداخته و بهترین گوشی های تلفن همراه از نظر باتری را از دو دیدگاه بررسی می کنیم. شما می توانید با مقایسه ی این دو آزمایش انجام شده و گوشی هایی که رنکینگ بالاتری را به خود اختصاص داده اند باتوجه به خصوصیات آن ها برای خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

تست اول: پخش ویدئو

برای اندازه گیری عمر باتری گوشی هوشمند، ما یک تست پخش ویدیو پیوسته را اجرا می کنیم. فایل ویدئویی شامل چندین صحنه از Spider-Man 2 بوده است. ما از برنامه MX Player که در هر دو اپلیکیشن Google Play یا Apple App Store برای پخش فایل موجود می باشد، استفاده می کنیم و مدت زمان پخش را از راه اندازی ثبت می کنیم. ما همچنین گوشی را در حالت هواپیما تنظیم کردیم، تنظیمات اتوماتیک روشنایی و حالت sleep را خاموش کردیم و روشنایی صفحه نمایش را به170 CD/M استاندارد تنظیم کرده ایم.
حالت هواپیما همه ویژگی های بی سیم گوشی را خاموش می کند و به طور طبیعی، عمر باتری را افزایش می دهد. مشکل بزرگ حالت روشن این است که سیگنال از اپراتور به تلفن ارسال و تلفن نیز سیگنال برگشتی ارسال می کند که این امر موجب می شود تلفن برای دریافت و ارسال از باتری به مقدار پیوسته استفاده کند و این شرایط آزمایش را تحت تاثیر قرار می دهد. در ادامه به نتیجه تست اول میپردازیم.

تست باتری

بهترین باتری گوشیها هوشمند سال 2019: نتایج تست اول

همانطور که می توانید از نمودار زیر ببینید، عمر باتری گوشی هوشمند، با وجود رکود کمی در سال های اخیر، به سرعت در حال بهبود است. در مجموع 18 مورد از 20 تلفن در تست انجام شده بیش از 20 ساعت توان نگهداری باتری را قبل از نیاز به شارژ مجدد دارند و این در نوع خود بی نظیر بوده و می توان از این تلفن ;ها بعنوان بهترین ها یاد کرد

Lenovo P2 برای مدت تقریبا دو سال سردسته ی این گروه بوده و طول عمر باتری آن 28 ساعت باقی مانده است - گرچه متاسفانه دیگر در لیست پرفروش ها نیست و تنها می تواند توسط نمایندگی های فروش شخص ثالث پیدا شود.

10 Huawei Mate، با 26 ساعت و 43 دقیقه و Moto G7 Power با 26 ساعت و 22 دقیقه در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. سامسونگ و Huawei همزمان با مجموع پنج گوشی هوشمند، بالاترین جایگاه لیست برترین ها را به خود اختصاص داده اند، در حالی که اپل نتوانست آن ها را شکست دهد. اگر کنجکاو هستید بدانید گوشی هوشمند آیفون SE طولانی ترین مدت 16 ساعت و 46 دقیقه است که بهترین کمپانی اپل می باشد. در مورد اینکه چرا برخی گوشی های اندروید می توانند سریع تر از آیفون اپل شارژ شوند این مقاله را از دست ندهید.

پنج گوشی در چند ماه گذشته رونمایی شده اند. Moto G7 Power در رتبه سوم قرار دارد، درحالیکه Mi 9 محصول عالی Xiaomi با 22 ساعت و 54 دقیقه به مقام هفتم می رسد.

نتیجه تست باتری گوشیهای جدید 2019

Galaxy S10 Plus سامسونگ به تازگی وارد فروشگاه شده است و با 21 ساعت و 17 دقیقه در رتبه‌ی 12 ام لیست قرار می گیرد. این کمپانی از شرکت Huawei که اخیرا با بیرون دادن گوشی P30 Pro با مدت زمان نگهداری باتری که 21 ساعت و 21 دقیقه به طول انجامیده و عمر باتری آن 46 درصد افزایش داشته عقب مانده است. در نهایت، Fablet Mate 20 X Huawei در جایگاه 14 را به خود اختصاص داده است.

هنوز هم بعضی از اسمارت فون ها با عمر باتری طولانی مدت در نظر گرفته شده اند که متأسفانه دراین لیست قرار نمی گیرند. در خارج از 20 امین گوشی لیست بهترین ها، شما می توانید تعدادی از گوشی های هوشمند سامسونگ را مشاهده کنید، از جمله Galaxy A7 با 17 ساعت 43 دقیقه، Galaxy A8 با 17 ساعت 34 دقیقه و Galaxy J5 با 17 ساعت و 50 دقیقه. موتورولا لنوو نیز با مدت زمان 17 ساعت و 35 دقیقه نیز در پس این لیست قرار دارد.

برخی از گوشی های هوشمند دیگر را نیز می توان نام برد که البته نتایج چندان چشمگیری نداشتند. پیکسل 3 گوگل فقط یک بار شارژ 12 ساعت، اما Pixel 3XL اندکی دارای عملکرد بهتر است و فقط 13 ساعت می تواند با یکبار شارژ کارا باشد.

آیفون های اخیر به طور مشابه در امر بازدهی باتری غیر قابل تحسین هستند. آیفون Xs، با تراشه A12 Bionic، به مدت 12 ساعت و 45 دقیقه دارای عملکرد تقریبا بهتر نسبت به بقیه و آیفون ارزانتر iPhone XR کمی بهتر از نوع مشابه خود عمل کرد. بلندمدت ترین تلفن اپل iPhone Xs Max در 14 ساعت و 18 دقیقه جزء بهترین های این کمپانی محسوب می شود.اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد نحوه درست شارژ کردن باتری یک گوشی موبایل و ترفندهای مراقبت از باتری هستید میتوانید از لینک دیدن کنید.

تست دوم :

در تست دوم تعدادی از گوشی ها با شرایط دیگری مورد بررسی و آزمایش قرار گرفتند. لیست زیر ده گوشی جدید است که اخیرا بهترین عملکرد باتری را از آن خود کرده اند.
در این آزمایش از تست باتری Geekbench 4 استفاده شده است. تا نگهداری باتری را در دقیقه و ثانیه بتوان ثبت کرد.

در تمام آزمایشات، روشنایی صفحه نمایش به همان سطح برای اطمینان از منصفانه بودن آزمون در 120CD / M2  تنظیم شده است. تلفن به طور کامل باتری خود را تخلیه می کند و تنظیمات صفحه عوض نمی شود و یا کم نور و پرنور نمی شود.

نتایج چه چیزی را نشان می دهند؟

به عنوان مثال، اگر یک تلفن در آزمون 8:15 نمره بگیرد این بدان معناست که، 8 ساعت و 15 دقیقه با صفحه نمایش روشن نگاه داشته شده و فرآیندهای تست اجرا شد.. همچنین آزمایشات Geekbench با استفاده از دنیای واقعی تایید می شود که این تلفن ها دارای عمر باتری بسیار عالی هستند که طی یک روز و فراتر از آن استفاده شده است.

در این مقاله به همه چیز درباره عمر باتری گوشی‌های موبایل میپردازیم

  1. Motorola Moto G7 Power

    moto g7 power
    امتیاز:5/4
    نمره آزمون باتری: 14:02
    اندازه باتری: 5000mAh

    این گوشی یک تلفن قدرتمند نیست و بازی هایی با کیفیت بالا را به خوبی اجرا نمی کند اما اگر عمر باتری مهمترین پارامتر برای گوشی هوشمند شما باشد، هیچ اسمارت فونی از این گوشی برای شما بهتر نیست.

  2. Huawei Mate 20 Pro

    mate 20 pro
    امتیاز: 5/4.5
    نمره آزمون باتری: 11:35
    اندازه باتری: 4200mAh

    تلفن های همراه با باتری های بزرگ و صفحه نمایش کم مصرف به طور معمول در بالای این نمودار هستند، بنابراین Huawei Mate 20 Pro محصول شگفت انگیز که نه تنها بهترین تلفن سال که بهترین طول عمر باتری را نیز به خود اختصاص داده است. کمپانی Huawei کار بزرگی در افزایش طول عمر باتری انجام داده است، یک گوشی با صفحه نمایش شگفت انگیز، سه دوربین فوق العاده عقب و حتی شارژ بی سیم از دیگر ویژگی های این محصول فوق العاده به حساب می آیند.

  3. Huawei P30 Pro


    p30 pro huawei
    امتیاز: 5/4.5
    نمره آزمون باتری 11:30
    اندازه باتری: 4200mAh

    با اندازه مشابه باتری Mate 20 Pro، P30 Pro نتایج تقریبا یکسان در آزمایش باتری با تنها پنج دقیقه اختلاف با آن عمل می کند. نمایشگر این گوشی 1080 پیکسل بوده. دوربین این محصول کاملا شگفت انگیز است که میتواند زوم اپتیکال 10 برابر را به دست آوردید.
  4. Motorola Moto E5 Plus


    MOTO E5 PLUS
    امتیاز: 5/3.5
    نمره آزمون باتری: 11:22
    اندازه باتری: 5000mAh

    این تلفن دارای عمر باتری فوق العاده است. همچنین دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6 اینچی است. اگر شما بدنبال تلفنی هوشمند هستید که ارزان قیمت باشد و عمر باتری طولانی تری داشته باشد پیشنهاد ما به شما این تلفن همراه است.
  5. Huawei Mate 20 X


    MATE 20 X
    امتیاز:5/4
    نمره آزمون باتری: 10:48
    اندازه باتری: 5000mAh

    با یک باتری عظیم، این محصول Huawei پرچمدار یک صفحه نمایش بزرگتر از Mate 20 Pro است. این گوشی نیز دوربینی مشابه آن دارد Huawei این گوشی را به عنوان یک تلفن همراه بازی معرفی کرده و با قیمتی ارزان تر (اما هنوز هم گران) جزء ده گوشی برتر از نظر طول عمر باتری است.
  6. Asus ZenFone Max Pro M1


    ZenFone Max Pro
    امتیاز:5/4
    نمره آزمون باتری: 09:59
    اندازه باتری: 5000mAh

    ZenFone Max Pro M1 دارای یک باتری بزرگ است و از نظر عمر باتری قابل توجه قرار گرفته است. با این وجود، این محصول به آرامی آن را شارژ می‌شود. قیمت آن با توجه به صفحه نمایش 6 اینچی بزرگ مناسب است. دوربین های دوتایی و ساخت جامد این گوشی را جزء گزینه ای خوب قرار می دهد.
  7. Sony Xperia XA2 Ultra


    xa 2 ultra
    امتیاز:5/3.5
    نمره آزمون باتری: 09:57
    اندازه باتری: 3580mAh

    XA2 Ultra یک گوشی بزرگ است، اما این بدان معنی است که یک باتری عظیم نیز بهمراه خود دارد. شما یک صفحه نمایش بزرگ در پیش رو می بینید. این محصول یک پردازنده کارآمد، Android Oreo و یک صفحه نمایش با وضوح پایین تر از گوشی های دیگر دارد. اگر اندازه و وزن آن را نادیده بگیرید، انتخابی عالی است.
  8. Motorola Moto G6


    moto g6
    امتیاز:5/4.5
    نمره آزمون باتری: 09:15
    اندازه باتری: 3000mAh

    Moto G6 یک گوشی با باتری بسیار کاراست. همانند سایر گوشی ها در این دسته بندی، این یک گوشی متوسط است، اما دارای عملکردی ضعیف تر از سایر گوشی ها می باشد و پردازش آن اندکی طول می کشد.
  9. Oppo RX17 Pro


    Oppo RX17 Pro
    امتیاز: 5/3.5
    نمره آزمون باتری: 08:57
    اندازه باتری 3700mAh

    Oppo RX17 Pro در اروپا بعنوان بهترین گوشی ای از نظر عمر باتری همراه با شارژ سریع که تا به حال آزمایش شده است می باشد. طراحی این محصول فوق العاده است، عملکرد بالاتر از حد متوسط است. دوربین های سه تایی و باتری ای قهرمان از ویژگی های برجسته ی این تلفن همراه است.
  10. BlackBerry Motion


    blackberry motion
    امتیاز:5/3.5
    نمره آزمون باتری: 08:45
    اندازه باتری 4000mAh

    این گوشی BlackBerry یک اسمارت فون قدرتمند نیست اما دارای عمر باتری فوق العاده در Geekbench است و به دلیل اینکه این گوشی از کمپانی BlackBerry است، شما به روزرسانی های منظم امنیتی را دریافت می کنید.
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم