روش صحیح شارژ کردن باتری موبایل (کاملا اصولی)

نوشته شده در تاریخ1397-01-29 توسط 81128

چگونه گوشی را شارژ کنیم که باتری خراب نشود؟ باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟ اصول شارژ باتری موبایل چیست؟ بهترین روش برای شارژ کردن گوشی‌های هوشمند کدامند؟

پاسخ تمام این سوالات را در مقاله‌ی روش صحیح شارژ باتری موبایل به شما می‌دهیم.

چگونه گوشی را شارژ کنیم که باتری خراب نشود؟

روش صحیح شارژ باتری موبایل چیست؟

یکی از موثرترین دلایل خرابی و کاهش عمر باتری موبایل بر می‌گردد به چگونگی شارژ کردن موبایل توسط کاربر است. همانطور که در مقاله‌ی دلایل خرابی باتری موبایل گفتیم؛ اگر شما گوشی را شب تا صبح به شارژ بزنید یا از شارژر نامناسب و پاور بانک‌های غیر اصل استفاده کنید؛ خیلی سریع عمر باتری موبایل‌تان تمام شده و باید آن را تعویض کنید. اما روش صحیح شارژ باتری موبایل برای افزایش عمر آن چیست؟

روش صحیح شارژ باتری موبایل و افزایش عمر آن

باتری موبایل عمر مفیدی بین 3 تا 4 سال دارد که بعد از این مدت استفاده باید تعویض شود. اما اگر با اصول شارژ کردن باتری موبایل آشنایی نداشته باشید ممکن است این زمان به 1 سال یا حتی کمتر نیز برسد. پس نکات زیر را با دقت بخوانید و به آن‌ها عمل کنید تا عمر باتری‌تان بیشتر شود.

‌‌‌‌‌توجه:  روش‌هایی که برای شارژ کردن باتری موبایل به شما می‌گوییم توسط تیم ماکروتل مورد بررسی قرار گرفته و کاملا اصولی هستند. شما با پیاده‌سازی این روش‌ها می‌توانید عمر باتری دستگاه خود را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهید. پس باما همراه باشید

1- بهترین روش شارژ کردن گوشی‌های هوشمند؛ استفاده از شارژر اصلی است

روش صحیح شارژ باتری موبایل استفاده از شارژر اصلی هست

اگرچه شارژرهای اندروید عمومی است و روی همه‌ی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند، اما به این معنی نیست که شدت جریان ورودی آن‌ها به دستگاه نیز یکی است. این یعنی اگر قصد خرید شارژر گوشی دارید؛ حتما از فروشنده تقاضا کنید سازگاری ولتاژ و شدت جریان ورودی شارژر به دستگاه‌تان را بررسی کند و مناسب با باتری دستگاه‌تان به شما شارژر بدهد.

در صورت امکان از شارژری که همراه با گوشی‌تان عرضه می‌شود استفاده کنید تا رتبه صحیحی داشته باشید یا مطمئن شوید شارژری که تهیه کرده‌اید توسط سازندگان گوشی‌ها تایید شده است. جایگزین‌های ارزان قیمت موجود در فروشگاه‌ها به گوشی شما صدمه می‌زنند و تاکنون چند مورد گزارش شده که شارژرهای ارزان قیمت در واقع موجب آتش سوزی و انفجار باتری های لیتیوم یون شده‌اند.

برای خرید انواع کابل و شارژر گوشی با کیفیت اصل و ضمانت 30 روزه روی لینک کلیک کرده و یا از بخش دسته بندی کالا‌ها؛ برند مورد نظر خود را پیدا کرده و خرید کنید. برای کسب اطلاعات و مشاوره با دفتر ما تماس بگیرید

2- هنگام شارژ کردن؛ گوشی را در حالت پرواز قرار دهیم؟

شارژ کردن گوشی در حالت پرواز

هرچه گوشی‌تان حین شارژ کمتر کار کند، سریع تر شارژ خواهد شد. حالت پرواز / هواپیما گوشی امواج وایرلس و رادیویی را روی گوشی تان مسدود می‌کند و قابلیت‌های گوشی را کاهش می‌دهد و باعث می شود گوشی‌تان زودتر شارژ شود. البته در این حالت، تماس و پیام‌ها را نیز دریافت نمی‌کنید ولی ارزش آن را دارد.

3- آیا هنگام شارژ گوشی را خاموش کنیم؟

خاموش کردن گوشی باعث می‌شود باتری آن حتی از حالت پرواز نیز سریع‌تر شارژ شود. مجددا باید یادآور شویم در این حالت ممکن است پیام، تماس و غیره را از دست بدهید ولی اگر می‌خواهید گوشی‌تان سریع‌تر و بهینه‌تر شارژ شود حتما آن را خاموش کنید. با این تفاسیر به‌نظرتان باید گوشی را خاموش شارژ کنیم یا روشن؟

4- آیا پاور سیوینگ برای گوشی ضرر دارد؟

روش صحیح شارژ باتری موبایل با استفاده از حالت ذخیره باتری

گوشی‌های اندرویدی یک حالت ذخیره‌ی نیرو دارند که معمولا در تنظیمات باتری آن وجود دارد. زمانی که گوشی‌تان شارژ می‌شود می‌توانید این حالت را فعال کنید تا انرژی کمتری مصرف شود.

در گوشی‌های آیفون نیز این قابلیت با نام Low Power Mode مشاهده می‌شود. این قابلیت تمامی اپلیکیشن‌هایی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را میبندد تا گوشی شارژ کمتری مصرف کند و زودتر شارژ شود.

درکل شارژ کردن گوشی در حالت پاور سیوینگ (حالت ذخیره نیرو) نه تنها برای گوشی شما ضرر ندارد بلکه باعث افزایش عمر باتری نیز می‌شود.

5- قابلیت‌های غیر ضروری را غیر فعال کنید

اگر قابلیت‌های غیر ضروری مانند بلوتوث، GPS، وای فای یا NFC گوشی‌تان روشن هستند آنها را غیر فعال کنید تا باتری گوشی زودتر شارژ شود. هم چنین بک‌آپ اتوماتیک گوشی یا آپدیت اپلیکیشن‌ها را غیر فعال کنید.

6- هنگام شارژ کردن؛ از گوشی استفاده نکنید

هنگام شارژ کردن گوشی از آن استفاده نکنید

سعی کنید خیلی از گوشی‌تان استفاده نکنید چون صفحه نمایش گوشی بیشترین سهم را در مصرف انرژی دارد. هر چه گوشی‌تان بیشتر روشن باشد دیرتر شارژ می شود و هرچه عمل شارژ کردن بیشتر زمان ببرد؛ باتری زودتر خراب می‌شود.

7- باتری موبایل را تا چند درصد شارژ کنیم؟

کارشناسان با تخلیه‌ی کامل باتری و شارژ مجدد آن مخالف هستند و پیشنهاد می‌کنند فقط ماهانه یک بار باتری را کاملا خالی کنید و سپس فول شارژ کنید تا عمل کالیبره باتری اتفاق بی‌افتد.

بهترین بازه برای شارژ باتری موبایل بین 20 تا 80 درصد استاما اگر برایی‌تان سوال پیش آمده که چه زمای گوشی را شارژ کنیم باید بگوییم بهترین بازه برای شارژ کردن گوشی بین 20 تا 80 درصد است. چراکه وقتی گوشی زیر 20 درصد می‌آید و آن را به شارژ می‌زنید؛ باتری فشار زیادی برای بالا اوردن درصد خود تحمل می‌کند. همینطور وقتی گوشی بالای 80 درصد باشد خیلی دیرتر از حالت عادی شارژ می‌شود و همه‌ی این مسائل نگران کننده‌ست.

8- چند ساعت گوشی را شارژ کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم؛ بهترین بازه برای شارژ کردن باتری موبایل بین 20 تا 80 درصد هست. دلیل این هم کاملا مشخص است. وقتی گوشی به 100 درصد می‌رسد شارژ آن قطع شده و مصرف باتری در بک‌گراند آغاز می‌شود. دوباره باتری به 99 درصد می‌رسد و عملیات شارژ تا 100 درصد انجام می‌شود و هی این اتفاق تکرار می‌شود که تکرار مداوم آن باعث خراب شدن باتری‌تان می‌شود.

در گوشی‌های فست شارژ باید حدودا 35 دقیقه گوشی را به شارژ بزنید تا از 20 به 80 درصد برسد و گوشی‌های معمولی حدودا 1 ساعت باید در شارژ باشند. (این مسئله کاملا به نوع گوشی و باتری‌تان بستگی دارد)

9- سعی کنید از پاوربانک و فندکی ماشین استفاده نکنید

با پاور بانک و فندکی گوشی رو شارژ نکنید

برای بهتر شارژ شدن گوشی موبایل‌تان بهتر است از پاوربانک‌ها استفاده نکنید چراکه نوسان آمپر آن باعث می‌شود باتری موبایل یا مدار شارژتان خراب شود. فندکی ماشین هم شرایطی مشابه با پاور بانک دارد و استفاده از آن برای شارژ کردن تلفن همراه باعث خرابی باتری می‌شود.

 نتیجه: 

در این مقاله چگونگی شارژ کردن گوشی برای افزایش عمر آن و مدت زمانی‌که باید گوشی در شارژ باشد را به شما گفتیم تا از خراب شدن باتری‌تان جلوگیری کنید

در آخر اگر باتری موبایل‌تان خراب شده می‌توانید به‌صورت حضوری به دفتر تعمیرات موبایل ماکروتل برای تعویض این قطعه تشریف بیاورید و یا در صفحه‌ی تعمیرات موبایل برای ما درخواست ثبت کنید. اگر نمی‌دانید باتری‌تان سالم است یا خراب؛ به مقاله‌ی از کجا بفهمیم باتری گوشی خراب است مراجعه کنید.

تعویض انواع باتری‌های موبایل در دفتر ما بین 20 دقیقه تا 2 ساعته انجام می‌شود.

46 نظر
  • سامان

    سامان 1398-12-01

    باسلام خسته نباشید گوشی منa70هس دوسه باره بعد4 5 دقیقه از100میشه 98بدون اینکه99 شه بعد2 3 دقیقه بعد97 باقیش نرمال کم میکنه اسکرن دهیشم خوبه میخواستم بدونم مشکل باطریه یازیاد حساس شدم به این2 3 درصد؟ البته وقتی بازصدشدباکد0228زدم عدد98نشون داد الان خالیش میکنم خاموش شد بعدفول شه روشنش میکنم مشکلش درصدنشون دادنش حل میشه؟

    • 1398-12-01

      سلام
      ممکنه این مشکل از طرف نرم افزار گوشیتون هست
      اگه شارژ دهی باتری خوبه نیازی نیست کاری انجام بدید

  • 1
  • امین

    امین 1398-11-23

    سلام . خواهرم یه باتری جدید خریده و باتری رو کامل خالی کرده . وقتی گوشی تو شارژه علامت باتری میاد و یه مثلث که توش علامت باتری خالی رو نشون میده و گوشی اصلا شارژ نمیشه چکار باید بکنیم؟

    • 1398-11-23

      سلام
      با یه کابل و شارژر دیگه امتحان کنید، باتری رو یه بار در بیارید دوباره جا بزنید، اگه باتری قبلی هم همین مشکلو داشته مشکل از سوکت شارژ یا آی سی شارژ گوشی هست
      در غیر این صورت باید باتری تعویض بشه

  • 2
  • پارسا

    پارسا 1398-11-16

    من گوشی a10sخریدم و دو بار ۶ساعت به شارژ زدم ایا اسیبی به باتری من رسیده

    • 1398-11-16

      سلام
      خیر معمولا اگه تعداد دفعات کم باشه آسیبی به گوشی وارد نمیکنه ولی نباید بیشتر کرار کنید

  • 3
  • معین

    معین 1398-11-09

    سلام ببخشید من چند روز پیش گوشی a10sخریدم از ۱۴ درصد زدم شارژ تا ۴ساعت قبلا این ک شارز ب ۱۴ برسه انقدر دیر خالی میشد ولی بعد ۴ ساعت ک شارژ اولیش تموم شد بعد چند روز حس کردم داره شارژ خالی میکنه من تویی ی روز شاید دوباره بزنم ب شارژ تاز گوشیم باتریش ۴۰۰۰هزار امپر بنظرتون مشکل از گوشی یا باطر خراب یا من حساس شدم ممنون

    • 1398-11-09

      سلام
      بستگی به میزان استفاده شما از گوشی داره برنامه هایی مثل اینستاگرام درصورت استفاده مداوم در کمتر از 6 ساعت شارژ گوشی رو کامل خالی میکنن
      درصورتی که استفادتون معمولیه از دستگاه، اگه گوشی گارانتی داره به مرکز خریداری شده مراجعه کنید. در غیر این صورت گوشی رو فلش کنید احتمالا درست بشه

  • 4
  • محمدرضا

    محمدرضا 1398-11-03

    سلام خسته نباشید من گوشی سامسونگs4 دارم وقتی میزنمش تو شارژر خود به خود شارژر کم میکنه دلیلش چیه؟

    • 1398-11-03

      سلام
      با یه کابل و شارژر دیگه امتحان کنید اگه درست نشد مشکل از سوکت شارژ یا آیسی شارژ گوشیتون هست
      موفق باشید

  • 5
  • محمد

    محمد 1398-10-25

    سلام علیکم
    من الان یک گوشی نو با باتری لیتیوم یونی خریده‌ام برای شارژ اولیه بهترین کار چیه؟

    • 1398-10-25

      سلام


      بذارید گوشی به 5 درصد که رسید برای فول شارژ کنید و بذارید یه نیم ساعت هم اضافه توی شارژ بمونه


      موفق باشید

  • 6
  • یگانه

    یگانه 1398-10-24

    سلام
    من حدود دو هفته هست که گوشی redmi note 8 رو خریداری کردم، خیلی نگران باطریش هستم و توی اینترنت خیلی مطالبِ ضد و نقیضی برای حفاظت از باطری وجود داره، نمیدونم باید به کدومشون اعتماد کنم. میشه راهنماییم کنید که چطور بهتر از باطریش محافظت کنم؟؟

    • 1398-10-24

      سلام


      شارژ گوشی به 20 درصد که رسید بزنید به شارژ و وقتی 80 درصد رسید از شارژ بکشید 


      با شارژر اورجینال خودش شارژ کنید و از پاور بانک و فندکی ماشین زیاد استفاده نکنید


      موفق باشید

  • 7
  • عرفان

    عرفان 1398-10-20

    سلام گوشی a30 گرفتم از شارژش راضی نیستم زود خالی میکنه چیکار کنم

    • 1398-10-20

      سلام


      شاید استفادتون از گوشی زیاده شما دقیق توضیح ندادین چقد شارژ نگه میداره و چه اپلیکیشن هایی رو استفاده میکنید


  • 8
  • ارش

    ارش 1398-10-20

    سلام ببخشید من a30 سامسونگ دارم خیلی زود شارژ میشه قابلیت شارژ سریع همیشه فعال باشه همیشه زود شارژ شه عمر باتری کم نمیشه ضرر نداره

    • 1398-10-20

      سلام


      خیر مشکلی نداره گوشیتون به این شکل طراحی شده و مقاومه دربرابر شارژر سریع


  • 9
  • علی

    علی 1398-10-10

    سلام. من تازه گوشی سامسونگ a70 خریدم. و از 15 درصد گذاشتمش وقتی نوشت کاملا شارژ شد کشیدم. کمتر از دو ساعت بود. با شارژ سریع هم شارژ شد. مشکلی پیش نمیاد؟
    این شارژ سریع همیشه عمل میکنه؟ نمیشه غیر فعالش کرد؟

    • 1398-10-10

      سلام


      اگه گوشیتون قابلیت شارژ سریع رو داشته باشه مشکلی پیش نمیاد ولی میتونید این قابلیت رو از تنظیمات گوشی غیر فعال کنید

  • 10
  • بهمن

    بهمن 1398-10-06

    باسلام من گوشی a10sرو چند هفته هست خریداری کردم لطفا نحوه درست استفاده شارژ کردنش چطوره راهنمایی کنی ممنون میشم

    • 1398-10-06

      سلام


      به 20 درصد که رسید شارژ کنید و 80 درصد از شارژ بکشید که عمر باتری بیشتر بشه


      و فقط با شارژ اورجینال خودش شارژ کنید


      موفق باشید

  • 11
  • مجید

    مجید 1398-09-03

    سلام.من گوشیم گلکسی m20 هست.بار اول باطریشو خالی کردم و دفعه بعد تو ۵ درصد شارژ کردم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • 1398-09-03

      سلام


      برای دفعات بعد به 20 درصد که رسید بزنید به شارژ و 80 درصد از شارژ بکشید اینجوری عمر باتری بیشتر میشه


      موفق باشید

  • 12
  • علی

    علی 1398-08-20

    سلام من و پدرم دو تا گوشی سامسونگ A20 خریدیم ولی هر دو مون از یه جا نخریدیم.
    به پدرم فروشنده گفت ۸ ساعت بزن شارژ
    ولی فروشنده گوشی من گفت ۳ ساعت بزن شارژ
    من الان سر دو راهی موندم ۸ ساعت بزنم یا ۳ ساعت مممنون میششم جوااب بدید

    • 1398-08-20

      سلام


      استفاده کنید 5 درصد که رسید فول شارژ کنید و بذارید نیم ساعت اضافه بمونه


      برای a20 فک کنم 2 ساعت کافی باشه

  • 13
  • اشکان

    اشکان 1398-08-11

    سلام با تشکر از متنتون من گوشی a10 دو سه روزه خریدم شارژ اولیه که ۱۸درصد شد اونو شارژ زدم تا ۸ ساعت آیا مشکلی داره با تشکر

    • 1398-08-11

      خیر
      سعی کنید زیاد به شارژ نزنید 100 که شد بکشید از شارژ که باتریتون خراب نشه
      موفق باشید

  • 14
  • Najla

    Najla 1398-08-03

    سلام خسته نباشین من چند روز پیش گوشی A10 گرفت واسه شارژ اولیه از ۱۵ در صد تا ۱۰۰ در صد گذاشتم الان سوالم اینه دفعه های بعدی از چند تا چند بزارم؟

    • 1398-08-03

      بین 20 تا 80 درصد نگه دارید خوبه

  • 15
  • سمیرا

    سمیرا 1398-07-23

    سلام من گوشی سامسونگ a20 گرفتم شارژشو چقدر بزارم خالی بشه و بعد تا چند درصد بزارم بمونه تو شارژ؟برای شارژ اولیه

    • 1398-07-23

      برای اولثین بار 2 ساعت
      دفعات بعد بین 20 تا 80 درصد نگه دارید باتری تون رو
      موفق باشید

  • 16
  • علی اصغر

    علی اصغر 1398-07-22

    سلام خدمت شما مدیر سایت ممنون میشم درمورد گوشی نوکیا 3.2 جهت شارژ راهنمایی بفرماید اینکه درراه اندازی گوشی 54دصد شارژاولیه داشت جسارتا بگید به چند درصد برسه لازم به شارژ بزنم؟ وچند ساعت که برای اولین شارژشم هست باید تو شارژ باش هچنین برای دفعات بعد ممنون از شما

    • 1398-07-22

      سلام
      بین 20 تا 80 نگه دارید شارژ گوشیتون رو
      موفق باشید

  • 17
  • متین

    متین 1398-06-17

    درود وقت بخیر
    خسته نباشید
    گوشی a7 2018 چند ساعت باید تو شارژ اولیه بمونه ؟ من پنج درصد شد زدمش تو شارژ البته خاموش ... ممنون.

    • 1398-06-17

      سلام
      با آلارم به شارژ بزنید و با آلارم هم از شارژ بکشید
      بین 15 تا 80 خوبه

  • 18
  • سعید

    سعید 1398-04-14

    سلام جناب مدیر یه سوال داشتم از خدمتتون. الان حدود سه هفته میشه سامسونگ مدل a50 نو خریداری کردم و سه بار کلا شارژ کردم تو این سه هفته البته استفاده خیلی جزئی کردم اما سوال من اینه چرا وقتی شارژ میرسه به ۱۰۰درصد همچنان علامت شارژ روی ⚡ باتری میمونه و پیغام شارژ کامل شد نمیده؟

    • 1398-04-14

      این مشکلات بدلیل تکنولوژی جدید سامسونگ هستش که نرم افزار با سخت افزار ست نشده. باید صبر کنید اندروید ورژن جدید رو بزنن که این سری مشکلات رو داخل گوشی های جدید رفع کنن

  • 19
  • محمد

    محمد 1398-03-09

    سلام خسته نباشید ببخشید من گوشیمو سه بار زیر 20 درصد زدم به شارژ یه بار 15 بود دو بار دیگش زیر 10 و 4 درصد بود این مشکلی برای گوشیم پیش نمیاره؟ البته بخاطر اینکه دور از منزل بودم.
    اما بیشتر از 20 یا 25 میزنم به شارژ تا 98 آیا این روند خوب هستش مشکلی پیش نمیاره؟
    و یک سوال دیگه . چجوریه یک بار گوشیو میزنی به شارژ تا دو سه روز حتی بیشتر شارژ داره همراه با کار کردن باهاش ، ولی بعضی وقتا یک روزه تقریبا میرسه به 50 درصد؟ توی 12 ساعت
    ممنون میشم راهنماییم کنید. با تشکر.

    • 1398-03-09

      سلام وقت بخیر
      خیر مشکلی نداره
      دستگاه رو ریست فکتوری بکنید احتمالا باگ های نرم افزاری شارژ زیاد مصرف میکنن

  • 20
  • امیر علی

    امیر علی 1397-11-25

    من میخوام بدونم چجوری میشه باطری بدون گوشی شارژ کنیم وقتی که پر شد خودش قطع کنه .مرسی

    • 1397-11-25

      سلام


      این کار فقط برای برخی از باتری ها ممکنه که به وسیله دستگاه مخصوص انجام میشه ولی باتری رو به مرور زمان خراب می کنه.

  • 21
  • kamyab

    kamyab 1397-10-24

    سلام مطلب مفیدی بود تشکر ولی من امروز سامسونگ جی 6پلاس خریدم ‌برای شارژ‌اولیه شارژش رو صفر کنم بزنم شارژ یا 15 شد بزنم شارژ‌اصلا موقع شارژ خاموش باشه یا ن ممنون میشم زود جواب بدین
    تشکر

    • 1397-10-24

      سلام وقت بخیر
      زیر 5 درصد که رسید 2 ساعت به شارژ بزنید سری بعدی سیع کنید شارژ دتسگاه بین 20 تا 80 باشه و زیاد تو شارژ نمونه و توی شارژ استفاده نکنید ازش اینطوری میتونید بالای 3 سال با همین باتری اورجینالخودش کار کنید
      موفق باشید

  • 22
  • saeed

    saeed 1397-09-08

    سلام یه چیزی درموردباتری گوشی هست که این گوشی های هوشمند اگه شارژشون به صددرصد برسه یه پیغامی میده که باتری به طور کامل شارژ شده و علامت درحال شارژ شدن گوشی ازبین میره وباتری دیگه شارژ نمیشه و گفته شده اگه بیشتراز صددرصد گوشی تو شارژ باشه به گوشی آسیب می رسه درحالی که اینطور نیست سیستم اندرویداجازه این کارنمیده و نیازی به نصب برنامه های مختلف برای باتری که هشدارشارژباتری میده نیست درواقع اگه گوشی نو بگیرین و شارژ باتری به صددرصد برسه گوشی دیگه شارژ نمیشه حتی اگه هشت ساعت شارژ اولیه تو شارژ باشه درواقع اگه شارژ به صددرصد رسید و گوشی روشن باشه و علامت درحال شارژ گوشی روی نشانگرباتری هست بعدازچنددقیقه سیستم اندرویدپیغامی میده باتری به طور کامل شارژ شده و علامت شارژ ازنشانگرباتری برداشته میشه و دیگه شارژ نمیشه و اجازه ندین باتری به ۲۰ درصد برسه بعد به شارژبزنید تابه صددرصد برسه و زمان زیادی میبره تا شارژ بشه و بین ۵۰ درصد تا۱۰۰ درصد نگه دارین چون اگه بین ۴۰ درصد تا ۸۰ درصد یا نوددرصد نگه دارین مجبورمیشین دم به دقیقه گوشی به شارژبزنید و اگه باتری زیادازحدخالی بشه باعث آسیب رسیدن به باتری میشه و اگه خواستین تاصددرصدشارژکنید اجازه بدین پیغام باتری به طور کامل شارژ شده سیستم اندرویدبده و نصب برنامه های مختلف باعث زود خالی شدن باتری میشه و یه استراحتی به گوشی بدین و گوشی به بازیابی کارخانه ببریم یا اینکه گوشی فلش کنید و این تاثیربسیارخوبی روی باتری و گوشی مبایل داره و برنامه های مختلف با حجم زیاد نصب نکنید

    • 1397-09-08

      سلام


      هیچ گوشی موبایل قطع کن نداره ما با آمپر سنج تست کردیم. روی گوشی میزنه باتری شارژ شد و علامت شارژ میره اما گوشی آمپر ورودی داره و باعث خرابی باتری میشه

  • 23
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم