چطورمحصولات اپل را به درستی شارژ کنیم؟

نوشته شده در تاریخ1396-05-01 توسط 30253

بایید این حقیقت را بپذیریم که باتری گوشی ها شارژ زیادی نگه نمی دارند مخصوصا اگر از تلگرام یا اینترنت استفاده می کنید روزانه باید چند بار آن ها را به شارژ بزنید. برای حل این مشکل، ما لیستی از ترفندها و راهکارها را برای حداکثر استفاده از شارژ باتری  و نحوه درست شارژ کردن باتری اپل ایفون، ای پد و مک بوک را ارائه می کنیم.

مروری بر نکات اصلی در مورد شارژ باتری های آیفون

1-در مورد شارژرهای میراکل(miracle) توجه کنید که آن ها با عنوان شارژرهای معجزه آسایی که در عرض چند ثانیه شارژ باتری شما را از 0% به 100% می رسانند به فروش می رسند. در مورد آن ها به دو نکته توجه داشته باشید:

  •          آن ها عمر باتری شما را زیاد نمی کنند
  •          به طور عملی آن مقدار شارژی که می بینید را دریافت نمی کنید
  •          شارژ سریع می تواند به باتری شما فشار وارد کند

2-بهتر است باتری گوشی خود را کاملا شارژ یا کاملا خالی نکنید چرا که باتری های لیتیوم یونی نیازی به فول شارژ شدن ندارند. در حقیقت، فشار ولتاژ بالا می تواند باتری تان را فرسوده کند و در نتیجه سریع تر از حالت نرمال شارژ از دست می دهد. به طور مشابه، خالی کردن کامل باتری با افزایش تعداد چرخه های کلی باتری باعث افزایش سن باتری می گردد. معمولا تولیدکنندگان باتری های خود را با چرخه یا سیکل مشخصی روانه بازار می کنند فرضا اگر چرخه عمر یک باتری 2000 باشد یعنی بعد از 2000 بار به شارژ زدن دیگر کارایی اولیه خود را نخواهد داشت.

3-در شارژ سریع دو مرحله برای شارژ باتری وجود دارد. در مرحله اول، که بخش شارژ شدن سریع است زمانی است که ولتاژ به شدت افزایش می یابد. زمانی که کاملا شارژ شد، در این حالت اگرچه فول شارژ شدن را نشان می دهد اما در واقع تا 70% شارژ شده است. در مرحله بعد، شارژ کند آغاز می شود که بسیار زمان بر از حالت قبلی است. این مرحله زمانی شروع می شود که ولتاژ به اوج خود می رسد و بقیه شارژ باتری که از 70% تا 100% بسیار با سرعت آهسته انجام می گیرد.مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن اپل آیفون و آیپد و روش های حل آن چیست؟

4-باتری های لیتیوم یونی نمی توانند بیش از حد شارژ شوند. زمانی که یک باتری لیتیوم یونی کاملا شارژ شود، جریان شارژ باید قطع شود اما نگران نباشید چرا که شارژر خود گوشی این کار را انجام می دهد. این قابلیت IC یا مدار یکپارجه نام دارد که در شارژرهای برخی گوشی ها به کار رفته است. مقایسه باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری گوشی های هوشمند

5-هرگز شارژ باتری خود را زیادی تخلیه نکنید. در این جا هم نیاز نیست نگران باشید چرا که  قبل از این که باتری زیادی مصرف شود گوشی خود به خود خاموش می شود.

زمانی که یک باتری را درون گوشی بلااستفاده ای درون یک کشو قرار می دهید اگر می خواهید بعدا از آن باتری استفاده کنید باید هرزچندگاهی آن را شارژ کنید چرا که اگر باتری های لیتیوم یونی برای مدتی طولانی بدون شارژ رها شوند دیگر کار نمی کنند. باورهای اشتباه در مورد شارژ باتری های موبایل که باید فراموش شوند

6-باتری گوشی شما با شارژ 40% عرضه می شود. دفترچه راهنمای آن را بخوانید و گوشی خود را قبل از استفاده فول شارژ کنید. باتری هایی که با شارژ جزئی عرضه می شوند فشار روی گوشی را کاهش می دهند و باعث می شوند که خودشان در طی ذخیره سازی تخلیه شارژ شوند.

7-گوشی های خود را به دور از گرما یا سرمای شدید قرار دهید. باتری خود را در دمای متعادل نگهدارید و زمانی که حس کردید زیادی داغ شده است برای چند ساعتی از آن استفاده نکنید تا دوباره خنک شود. دمای باتری گوشی هنگام کار باید بین 0 تا 35 درجه سانتی گراد باشد. زمانی که زیادی داغ بود قاب پشت آن را باز کنید تا جریان هوا سریع تر آن را خنک کند و از قرار دادن گوشی خود زیر نور مستقیم خورشید اجتناب کنید. چرا برخی از باتری های لیتیوم یونی منفجر می شوند؟

روش هایی برای افزایش عمر باتری آیفون

نحوه درست شارژ کردن دستگاه های اپل

1-اطمینان یابید که آخرین نسخه iOS روی دستگاه تان نصب است. با هر آپدیت جدید iOS، اپل قابلیت های جدیدی برای آیفون ارائه می کند که عمر باتری و عملکرد آن را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. برای اطمینان از این که آخرین نسخه iOS روی گوشی تان نصب است یا نه، مراحل زیر را طی کنید.

Settings > General > Software Update

2-همیشه یک کابل شارژ دم دست داشته باشید. چند بار اتفاق افتاده که به هتل یا خانه دوست خود رفت باشید و کابل شارژ خود را جا گذاشته باشید؟ چرا کابل شارژی نگیرید که همیشه همراه تان باشد؟

شرکت ChargeTech کابل شارژ مقرون ارزان قیمتی ارائه می کند که مستقیما به دسته کلید شما متصل می شود بنابراین هرگز از آن دور نخواهید بود مگر این که دست کلیدتان را فراموش کنید.

3-روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را کم کنید و آن را روی حالت روشنایی خودکار قرار دهید. با روشن کردن روشنایی خودکار، گوشی آیفون شما به طور اتوماتیک نور صفحه نمایش را تنظیم می کند طوری که با روشنایی محیط اطراف شما هماهنگ شود. بنابراین صفحه نمایش گوشی تان برای دیدن به اندازه کافی روشن هست و از طرف دیگر زیادی هم شارژ باتری را مصرف نمی کند. برای روشن کردن روشنایی خودکار به  Display & Brightness قسمت تنظیمات بروید و روی Auto-Brightness ضربه بزنید.

4-استفاده از قاب شارژ باتری. اگر به دنبال استفاده از قاب محافظی هستید که محافظ آیفون گران قیمت تان باشد، می توانید مدلی را انتخاب کنید که به شما قابلیت دیگر نیز بدهد. قاب های شارژ باتری همان مقدار محافظت را فراهم می کنند و در عین حال مکالمه، گشت و گذار اینترنتی و پیام دادن را هنگام شارژ ساده تر می کند.

به حداکثر رساندن عملکرد باتری ها

نحوه درست شارژ کردن باتری مک بوک

اطمینان یابید که مک بوک شما روی آخرین ورژن Mac OS اجرا می شود. به طور معمول Mac به طور خودکار آپدیت های نرم افزارها را هر هفته چک می کند(با فرض این که در هفته به اینترنت متصل شوید)، اما خودتان نیز می توانید همیشه به طور دستی با کلیک کردن آیکون “” در سمت چپ روی منوی بار و انتخاب «App Store» انجام دهید.

روشنایی را به اندازه روشنایی محیط اطراف تان کاهش دهید. بدیهی است که هر چه صفحه نمایش دستگاه شما روشن تر باشد شارژ بیشتری مصرف می کند. کاهش دادن نور صفحه نمایش در شب یا جایی که تاریک است نه تنها باعث می شود به چشمان آسیب نرسد بلکه شارژ کمتری نیز مصرف می کند.

تمام لوازم جانبی که استفاده نمی کنید را جدا کنید. هاب های USB، مانیتورهای خارجی، دیسک های سخت افزاری اضافه، میکروفون ها، وبکم ها، تمام این لوازم جانبی تاثیر زیادی روی عمر کلی باتری مک بوک شما دارند.

یک منبع شارژ خارجی برای مک بوک خود تهیه کنید. در سال 2015 شرکت ChargeTech به جهانیان اولین شارژر قابل حمل یا پاور بانک را ارائه کرد. این دستگاه به شما اجازه می دهد که شارژر معمولی MacBook  خود را به یک باتری خارجی متصل کنید و از لپ تاب خود در مدت زمان دوبرابر استفاده کنید.

آیا شارژ آیفون تان مشکل دارد؟

نحوه درست شارژ کردن گوشی های اپل، اپل واچ

در طول ورزش حالت Power Saving گوشی آیفون خود را روشن کنید. اگر در حال استفاده از اپل واچ در طول ورزش کردن هستید و متوجه شده اید که شارژ آن در حال تخلیه شدن است بهتر است اپل واچ را روی حالت صرفه جویی شارژ یا Power Saving Mode قرار دهید. شما می توانید این کار را با  رفتن به اپلیکیشن اپل واچ روی آیفون و ضربه زدن روی Workout و فعال کردن گزینه Power Saving Mode انجام دهید. به خاطر داشته باشید که با انجام این کار با غیر فعال کردن مانیتور ضربان قلب روی اپل واچ در مصرف شارژ آن صرفه جویی می کند.

تهیه شارژر هایی با دو سوکت USB

به طور مداوم تعویض کابل اپل واچ و کابل آیفون یا قبل از شارژ کردن منتظر کسی ماندن برای این که شارژ گوشی اش تمام شود بسیار خسته کننده است و گاهی اوقات باعث می شود که شارژ گوشی یا اپل واچ خود را به بعد موکول کنید.

تعویض شارژهای اصلی اپل واچ یا گوشی های آیفون با نمونه های دو سوکته به شما اجازه می دهد که در یک زمان بتوانید دو دستگاه را شارژ کنید درحالی که پریزهای بیشتری روی دیوار را آزاد می گذارد. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم