چطور بدون شارژر و کابل شارژ موبایل خود را شارژ کنید

نوشته شده در تاریخ1396-05-04 توسط 58676

آیا تا به حال برای تان پیش آمده که باتری موبایل تان شارژ خالی کرده باشد و شما در شرایط اضطراری باشید، یا شارژ باطری دوربین تان دقیقا همان زمان که نیاز به عکس گرفتن دارید تخلیه شده است و در این موقعیت ها نیز با خودتان هیچ باتری یا پاوربانک به همراه نداشته باشید؟

شما که همیشه با خود شارژر گوشی و یا پاوربانک ندارید. برای آن هایی که دوست دارند یا نیاز دارند تا از روش های آنی و فی البداهه برای شارژ کردن استفاده کنند توصیه های زیر ممکن است به کارشان بیاید.

1-استفاده از یک باتری برای شارژ باتری موبایل یا دوربین

باتری را از دستگاه خود خارج کنید. شما باید دسترسی به نقاط اتصال باتری موبایل تان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که باتری ها در برخی از گوشی های خاص قابل دسترس هستند که به آن ها باتری های جداشدنی یا قابل تعویض گفته می شود. 

شارژ کردن باتری موبایل بدون شارژ و پاور بانک

پس ببینید که گوشی شما از چه نوعی است شاید باتری جدانشدنی و یا داخلی داشته باشد. در بیشتر گوشی های اندرویدی و ویندوز وفون قاب یا درب پشت شان به سادگی با اندگی فشار به نقطه ای مناسب باز می شود ولی نباید این کار را را با بیشتر محصولات اپل انجام دهید چرا که اکثر گوشی های اپل باتری از نوع جدانشدنی دارند.

چند باتری قلمی(AA) یا نیم قلمی(AAA) و یا باتری 9 ولتی پیدا کنید. برخلاف شارژی که از پریز برق(جریان متناوب) هدایت می شود، شارژ موجود در باتری های قلمی متداول از آن چه که باتری گوشی موبایل یا دوربین شما استفاده می کند متفاوت نیست.

شارژ کردن باتری موبایل بدون شارژر

شاید از این که کسی استفاده از یک باتری برای شارژ باتری دیگر را پیشنهاد می کند متعجب شده باشید. شاید پیش خودتان فکر می کردید که ما قرار است یک ترفند جادویی آموزش دهیم که شارژ باتری گوشی شما را بدون پیدا کردن منبع جایگزین برای جریان برق افزایش دهد. در واقع، این کار امکان پذیر نیست. یکی از قوانین اساسی فیزیک(قانون بقای انرژی/جرم) بیانگر این است که شما نمی توانید در ازای هیچ به چیزی برسید، حتما باید یک نیرو یا انرژی باشد که آن را تبدیل به انرژی دیگر کنید.

قبل از شروع بحث باید بگوییم که توصیه می شود که به جای تلاش برای استفاده از دستگاه های الکترونیکی خود از باتری یدکی استفاده کنید. چرا که در روش های زیر اگر کمی دقت نکنید ولتاژ و شدت جریان اشتباه می تواند مدار پیچیده گوشی تان را خراب کند. بنابراین این روش ها را در جایی به کار ببرید که ارزش چنین ریسک کردنی را دارند.

قطب های مثبت و منفی هر کدام از باتری ها را پیدا کنید. روی باتری های قلمی و دیگر باتری های خانگی آن ها خودشان مشخص شده اند. در بیشتر باتری های گوشی های موبایل، قطب مثبت نزدیک ترین کانکتور به لبه باتری است درحالی که قطب منفی کانکتوری است که از لبه باتری دورترین فاصله را دارد(معمولا روی باتری گوشی ها سه یا چهار کانکتور وجود دارد اما کانکتور یا کانکتورهای وسطی برای تنظیم دما و سایر توابع باتری استفاده می شوند نه برای شارژ شدن).

ترفند شارژ کردن باتری گوشی بدون شارژر

ولتاژ باتری که می خواهید شارژ کنید را با دیگر باتری های قلمی تنظیم کنید. در حال حاضر معمولا باتری گوشی های امروزی نیاز به جریان بیشتر از 3.7 ولت DC دارند تا شارژ شوند. بنابراین چند باتری قلمی و نیم قلمی یا یک باتری 9 ولتی برای فراهم کردن این مقدار شارژ ایده آل است. در نظر داشته باشید که باتری های قلمی یا نیم قلمی در مصرف خانگی روزانه هر 1.5 ولت را فراهم می کنند. بنابراین برای به رسیدن به بیش از 3.7 ولت نیاز به سه باتری قلمی یا نیم قلمی دارید که به صورت سری(پشت سرهم) وصل شده باشند. چرا که در این صورت جمع ولت های آن ها 1.5v+1.5v=1.5v=4.5v  می شود که می توانید از آن به عنوان منبع تامین جریان شارژ استفاده کنید.

چطور با باتری قلمی باتری موبایل را شارژ کنیم؟

دو تکه سیم بردارید. در حالت ایده آل، آن ها باید به جز در قسمت های انتهایی باید با عایق یا روکش پلاستیکی پوشیده باشند. این سیم ها را به باتری تامین کننده شارژ و نیز باتری که قرار است شارژ شود با استفاده از نوار چسب متصل کنید.

این سیم ها ممکن است در حین شارژ کردن داغ شوند. به علاوه زمان شارژ کردن از طریق آن ها زمان زیادی می برد.

روش شارژ باتری موبایل بدون شارژر

اگر از باتری های قلمی و نیم قلمی استفاده می کنید می توانید قبل از اتصال شان به باتری نیازمند شارژ، آن ها را به صورت موازی به یکدیگر وصل کنید. این بدان معناست که باید از سیم ها برای اتصال قطب های منفی تمام باتری های کوچک به قطب منفی باتری نیازمند شارژ و به طور مشابه تمام قطب های مثبت باتری های کوچک به باتری نیازمند شارژ استفاده کنید.

شارژ کردن باتری موبایل با باتری قلمی

بعد از چند لحظه، باتری گوشی تان بایستی شارژ شود. در نظر داشته باشید که نمی توانید از این طریق باتری تان را کاملا شارژ کنید اما حداقل نیازهای اساسی تان را می توانید برآورده کنید. چطور در عرض 5 دقیقه باتری آیفون خود را شارژ کنید.

2-استفاده از ترفند مالش

باتری دستگاه الکترونیکی خود را جدا کنید. آن را در دستان خود بگیرید. باتری را با استفاده از دو دست خود به شدت مالش دهید تا اصطکاک و گرمای کافی تولید شود. این کار را به مدت 30 ثانیه تا چندین دقیقه ادامه دهید.

آموزش شارژ باتری موبایل بدون شارژر

توجه داشته باشید که از این طریق هم باتری شما زیادی شارژ نمی شود و فقط می توانید با آن کارهای اضطراری خود را انجام دهید. بعضی کاربران اینترنت این طور تفسیر کرده اند که با مالیدن باتری باعث افزایش شارژ آن می شود و این به خاطر تولید الکتریسیته ساکن است. این تفسیر کاملا نادرستی است. چرا که باتری های لیتیوم یونی، همانند تمام باتری های اصلی، به علت واکنش های شیمیایی برق تولید می کنند. همانطور که از معادله آرنیوس پیش بینی شده است، این واکنش های شیمایی با افزایش گرما تشدید می شوند. اساسا شما با مالیدن باتری قابلیت رسانایی آن را از طریق افزایش دما زیاد می کنید. اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن باتری یا گوشی در حال شارژ زیر نور آفتاب باعث کاهش عمر آن ها می شود.

شارژ کردن باطری گوشی بدون استفاده از شارژر

بعد از مالش اگر باتری را درون دستگاه خود قرار دهید می بینید که اندکی شارژ شده است و می توانید از آن استفاده کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم