قابلیت های جذاب WatchOS 6 چیست؟

نوشته شده در تاریخ1398-07-30 توسط 4487

فروش ساعت های هوشمند اپل روز به روز بیشتر شده و بخش بزرگ تری از بازار سودآور ساعت های هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد.در این مقاله به بررسی ويژگی های جذاب WatchOS 6 می‌پردازیم .با ماکروتل همراه باشید.

 انواع سری اپل واچ در نیمه دوم سال 2019 میلادی حدود 46 درصد از فروش ساعت های هوشمند جهان را به خود تخصیص داده است و در مقایسه با همین زمان در سال 2018 شاهد رشد دو درصدی این کمپانی هستیم و با معرفی سری جدید خود یعنی Apple Watch 5 و همچنین نسخه ششم سیستم عامل WatchOS انتظار می‌رود سهم بیشتری هم در اختیار بگیرد.

اپل ماه گذشته آپدیت بزرگ و جدیدی را برای آیپد و آیفون ها در دسترس کاربران قرار داد و در کنارش، آپدیتی برای تلویزیون ها (Apple TV) و ساعت های هوشمند Apple Watch منتشر کرد. آخرین بروزرسانی اپل برای دستگاه های پوشیدنی خود نسخه 6 سیستم عامل WatchOS بود که شامل امکاناتی تازه مانند Voice Memos و همچنین قابلیت اعلام صوتی زمان با لمس دوانگشت می‌باشد. سیستم عامل WatchOS 6 به صورت پیش فرض برای سری پنجم اپل واچ ها نصب شده و دیگر نیازی به بروزرسانی نیست و می‌توانید حداکثر لذت را از گجت پوشیدنی خود ببرید. از ویژگی های سری جدید خانواده اپل واچ می‌توان به قطب نمای تعبیه شده در آن اشاره کرد.

آپدیت به WatchOS 6

لازم به ذکر است قبل از استفاده از سیستم عامل WatchOS 6 ابتدا باید آیفون خود را به آخرین نسخه یعنی iOS 13 بروزرسانی کنید. پس از نصب iOS 13 به بخش Software Update درقسمت General تنظیمات آیفون خود بروید. مطمئن شوید که به اندازه کافی اپل واچ شما شارژ داشته باشد تا در حین بروزرسانی مشکلی متوجه شما نشود. نصب آپدیت حدود 20 تا 60 دقیقه زمان می‌برد و این بستگی به سرعت اتصال اینترنت شما دارد.

WatchOS 6 در حال حاضر برای سری های سوم، چهارم و پنجم اپل واچ در دسترس می‌باشد و برای کسانی که نسخه های اول و دوم این مجموعه را دارند در ادامه سال جاری منتشر می‌شود.

حذف اپلیکیشن های اپل

اکنون می‌توانید برنامه هایی که دیگر نیازی به آن ها ندارید را به صورت مستقیم از طریق اپل واچ خود حذف کنید. برای این امر ابتدا باید انگشت خود را مدتی بر روی آیکون برنامه مورد نظر نگه دارید تا علامت ضربدر (X) را بالای آن مشاهده کنید حالا کادری باز شده و منتظر تایید شما برای حذف می‌شود.

نکته : اگر به صورت سهوی برنامه ای را پاک کردید نگران نباشید، از طریق برنامه Apple Store بر روی Apple Watch می‌توان دوباره آن را باز نصب کنید.

applewatchbattery

Apple Store اختصاصی

اپل برنامه Apple Store خود را به صورت سفارشی سازی شده در WatchOS 6 اضافه کرده و حالا می‌توانید اپلیکیشن های خود را به صورت مستقیم بر روی ساعت هوشمند خود نصب نمایید ولی ابتدا مجبورید اپلیکیشن را قبل از ساعت، بر روی آیفون خود نصب کنید. با باز کردن برنامه Apple Store در اپل واچ می‌توانید لیستی از برنامه های پیشنهادی را مشاهده کرده، برنامه های مورد نظر خود را جستجو و یا بروزرسانی کنید.

apple-store

اجتناب از صدمه شنوایی

پس از نصب WatchOS 6 برنامه جدیدی تحت عنوان Noise App را مشاهده می نمایید. Noise App میزان دسیبل صدای موجود در اطراف و پیرامون شما را نمایش می‌دهد و اگر میزان سر و صدای محیط بالاتر از 80 دسیبل برود شما را مطلع می‌کند و هشدار می‌دهد زیرا 80 دسیبل آستانه وارد شدن صدمات شنوایی به گوش انسان است و حتی امکان دارد میزان حساسیت و مرز اعلام هشدار را به صورت دلخواه مشخص کنید.

noiseApp

جستجوی آهنگ

به مراتب پیش آمده که به صورت تصادفی آهنگی را شنیده و از آن خوشتان بیاید سپس دنبال نام آن می‌گردید ،برنامه Shazam حالا به صورت پیش فرض در اپل واچ نصب شده و اگر دنبال آهنگی در حال پخش هستید فقط کافیست که از دستیار صوتی خود یعنی سیری(Siri) درخواست کنید که نام آهنگ را به شما بگوید. فقط چند ثانیه بعد نام قطعه موسیقی همراه با نام خواننده در صفحه نمایش پدیدار می شود. برای دسترسی به سیری می توانید مچ دست خود را بالا بیاورید و با سیری صحبت کنید یا از دکمه دیجیتالی کنار ساعت استفاده کنید و همچنین می‌توانید عبارت “hey siri” را به زبان آورده و سوال “?What song is this ” را بپرسید. پس از آنکه مشخصات آهنگ به نمایش در‌آمد می‌توانید آن را به بخش Apple Music خود منتقل نمایید.

ماشین حساب

شاید عجیب باشد ولی تا قبل از نسخه WatchOS 6 هیچ ماشین حساب پیش فرضی توسط خود کمپانی اپل بر روی اپل واچ ها نصب نبود ولی حالا این امکان مهم و روزمره در اختیار شما قرار گرفته و هر آنچه که از یک ماشین حساب استاندارد انتظار دارید را برآورده می‌کند.اپل حتی پا را فراتر گذاشته و دکمه ای تحت عنوان Tip را در ماشین حساب قرار داده که شما می توانید از طریق آن میزان انعام مناسب به گارسون را نیز حساب کنید.

calTIP.

طراحی بهبود یافته

رابط کاربری Apple watch حالا روان تر و زیباتر به نظر می‌رسد،برنامه ها دارای آیکونی بزرگتر و متنی برجسته تر هستند و همین پیمایش بین لیست ها و اپلیکیشن ها را راحت تر می‌کند.

ارسال Memoji و Animoji 

اکنون با ورژن ششم این بروزرسانی می توانید Memoji ها و Animoji هایی که قبلا در آیفون خود آن ها را اضافه کرده اید را در پاسخ به پیام ها بفرستید.

کتاب صوتی

برنامه AudioBook هم از تغییرات بی‌نصیب نمانده و در حال حاضر امکان گوش دادن به کتاب های صوتی مورد علاقه خود را دارید و دیگر نیازی به آیفون برای پخش اولیه آن نیست.

سخن آخر

در نهایت با نصب WatchOS 6 از امکانات متنوعی برخوردار خواهید شد که ما در اینجا به چند نمونه کاربردی و جذاب آن نگاهی انداختیم. امیدوارم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم