حذف نویز و صدای محیط اطراف در AirPods Pro

نوشته شده در تاریخ1398-09-05 توسط 45763

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باعث تفاوت ایرپاد های معمولی با ایرپادز پرو (AirPods Pro) می‌شود، امکان حذف نویز است. با تیم ماکروتل در بررسی و آموزش روش های فعال کردن حذف نویز در AirPods Pro همراه باشید.

برای خرید انواع هندزفری آیفون روی این لینک کلیک کنید.

AirPods Pro

 نویز چیست؟

قبل از آن که با چگونگی نحوه کار این قابلیت آشنا شویم بهتر است توضیح دهیم که نویز چیست؟ در علوم مخابرات و شبکه هر آنچه که باعث ایجاد اختلال در انتقال سیگنال ها شود را نویز می‌گویند. به عبارتی دیگر نویز سیگنال ناخواسته‌ای است که بر دیگر سیگنال ها اثر گذاشته و آن ها را تغییر می‌دهد. پس با توجه به تعریف بالا، آن را می‌توان نوعی آلودگی صوتی نامید.

نویز در موسیقی

زمانی که هدفون های اپل داخل گوش شما هستند و در حال گوش دادن به موسیقی هستید بدون تردید نمی‌خواهید که صدای محیط اطراف این تجربه را مخدوش کند؛ اینجاست که قابلیت حذف نویز یا Noise Cancellation به کمک شما می‌آید.

حذف نویز یا Noise Cancellation چگونه کار می‌کند؟

این ویژگی فقط مخصوص ایرپادز های اپل نیست و شما در هدفون های رده متوسط و رده بالای برند های معروف دیگر، شاهد آن خواهید بود. در تلفن های همراه هم این امکان چند سال است که استفاده می‌شود و کم‌تر موبایلی را پیدا می‌کنید که خنثی سازی نویز در آن به کار نرفته باشد. در این دستگاه بجای یک میکروفون از دو میکروفون استفاده شده، یکی برای دریافت و انتقال صدا و دیگری برای تشخیص صدای مزاحم بیرونی و نویز.

نحوه حذف نویز در موبایل و هدفون

میکرفون دوم صدای محیط اطراف و پیرامون را تحت سیگنالی گرفته و توسط مدار الکترونیکی تعبیه شده در هدفون یا موبایل آن را معکوس کرده و با خود سیگنال ورودی جمع می‌کند، این امر باعث خنثی کردن سیگنال خراب یا همان نویز می‌شود.

روش های فعال کردن حذف نویز در ایرپادز پرو (AirPods Pro)

روش های متفاوتی برای فعال کردن این قابلیت وجود دارد که در ادامه همه‌ی آن ها را معرفی کرده و آموزش استفاده از آن را ذکر می‌کنیم.حالت  noise cancellation یا حذف نویز باعث جلوگیری از شنیدن محیط پیرامون می‌شود و حالت Transparency mode باعث می‌شود دیگر جلوگیری و ممانعتی برای شنیدن صدای محیط و اطراف وجود نداشته باشد.

نکته: برای استفاده از این قابلیت دستگاه شما حداقل به نسخه 13.2 سیستم عامل iOS بروزرسانی شده باشد.

فعال کردن حذف نویز با استفاده از Siri

ساده ترین و راحت ترین روش برای روشن یا خاموش کردن noise cancellation، استفاده از دستیار صوتی اپل یا همان Siri است.

وقتی که ایرپادز را روشن کرده‌اید فقط کافی‌است عبارت زیر را با توجه به درخواست خود به زبان بیاورید:

فعال یا غیرفعال کردن حذف نویز: "Hey Siri, turn on noise cancellation"

فعال یا غیرفعال کردن حالت شفاف: "Hey Siri, turn on/off transparency."

فعال کردن noise cancellation با سیری

نکته: off به معنی خاموش و on به معنی روشن کردن است.

اکنون زمانی که در محیط های پر سروصدا و شلوغ هستید متوجه تفاوت نسبت به قبل می‌شوید.

فعال کردن حذف نویز از طریق خود دستگاه AirPods Pro

برای روشن کردن این قابلیت از خود ایرپادز پرو کار سختی را در پیش رو ندارید. ایرپادز خود را از محفظه مخصوص آن برداشته و به آیفون خود متصل کنید:

بر روی بدنه AirPods گودی یا شیاری وجود دارد، آن را با انگشت خود به سمت پایین نگه دارید. حواستان باشد که آن را فشار ندهید و ضربه مستقیم نزنید زیرا باعث توقف یا پخش رسانه جاری می‌شود.

فعال کردن حذف نویز از طریق AirPods pro

اکنون شما حالت شفاف یا transparency را روشن کرده اید تا صدای محیط به گوش شما برسد. برای روشن کردن حالت حذف نویز باید مرحله ذکر شده در بالا را مجددا انجام دهید.

اگر روزانه زمان زیادی از AirPods برای مکالمه تلفنی استفاده می‌‌کنید و مصرف باتری آن دغدغه‌‌ی جدی شماست می‌توانید قابلیت حذف نویز را فقط بر روی جفت سمت چپی (روی بدنه L) فعال کنید.

همچنین در تنظیمات آیفون خود که در پایین تر ذکر خواهد شد می‌توانید کاربری شیار موجود را تغییر دهید. به طور مثال بجای آنکه باعث روشن یا خاموشی Noise Cancellation شود، بتوان دستیار صوتی اپل یا Siri را فرا‌خواند.

پیشنهاد مطالعه: مدیریت نوار اعلانات در آيفون و آيپد

فعال کردن حذف نویز از طریق مرکز کنترل (Control Center)

راه دیگر برای این کار، استفاده از مرکز کنترل iOS یا  iPadOS دستگاه‌تان است.

ابتدا Control Center آیفون خود را باز کنید. اگر آیفون شما حسگر اثر انگشت یا Touch ID دارد، انگشت خود را از پایین صفحه نمایش بالا بکشید و اگر آیفون شما از فناوری تشخیص چهره یا Face ID پشتیبانی می‌کند‌، انگشت خود را به صورت مورب از بالا سمت راست به طرف پایین صفحه نمایش بکشید.

فعال کردن حذف نویز از طریق Control Center

در گام بعد دکمه صدا یا ولوم (Volume) را نگه دارید تا علامت و نماد AirPods را مشاهده کنید، سپس بر روی آن بزنید.

اکنون در پایین صفحه سه حالت متفاوت را خواهید دید و می‌توانید بین noise cancellation، transparency و خاموشی یکی را انتخاب کنید.

فعال کردن حذف نویز از طریق تنظیمات آیفون

اگر می‌خواهید به صورت کامل به ویژگی های ایرپادز دسترسی داشته باشید، باید به سراغ بخش تنظیمات یا Settings دستگاه هوشمند خود بروید:

  • برنامه Settings را اجرا کنید
  • به بخش بلوتوث بروید
  • ایرپادز خود را پیدا کنید و علامت آبی رنگ در سمت راست را بزنید
  • در منوی Noise Control شاهد همان تنظیماتی که در Control Center وجود دارد هستید و می‌توانید از سه حالت ممکن، یکی را انتخاب کنید

حذف نویز از طریق setting آیفون

سخن آخر

اگر از طرفداران محصولات اپل هستید و حرفه‌ای ترین هدفون این شرکت یعنی AirPods Pro را خریداری کرده‌اید، ما در این مقاله به بررسی قابلیت transparency و حذف نویز پرداختیم که باعث استفاده هر‌چه بهتر از این دستگاه می‌شود.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم