بررسی شیائومی نوت ۸

نوشته شده در تاریخ1398-09-20 توسط 9889

شیائومی در حال طی کردن مسیر شرکت هواوی است و سعی دارد موبایل هایی تولید کند که در عین کیفیت، هزینه بسیار مناسبی داشته باشد که در این امر نیز موفق شده است. اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده و به‌صرفه را دارید، با ماکروتل در بررسی مشخصات و ویژگی های شیائومی نوت ۸ (Xiaomi Note 8) همراه باشید.

طراحی

طراحی نوت ۸ بسیار شبیه به نسل هفتم سری Redmi Note است و شیائومی تغییرات زیادی را در زبان طراحی آن، ایجاد نکرده است. جنس بدنه از گوریلا گلس ۵ ساخته شده و فریم دور گوشی از پلاستیک مقاوم و با کیفیت است. لوگوی Redmi در پایین نمایشگر به چشم می‌خورد و مثل موبایل های امروزی شاهد بریدگی صفحه نمایش یا ناچ در بالای صفحه هستیم.

طراحی نوت ۸

در پنل پشتی نوت ۸ شاهد سنسور اثر انگشت و ۴ دوربین که به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، هستیم. سنسور اثر انشگت به سرعت قفل گوشی را باز می‌کند و شما با سرعت زیادی می‌توانید از دستگاه خود استفاده کنید. وزن ۱۹۰ گرمی Note 8  باعث شده که این موبایل هوشمند از نسل قبل سنگین‌تر و ضخیم‌تر باشد، با این حال استفاده از آن شما را اذیت نمی‌کند و می‌توان آن را جزو گوشی های خوش‌دست قلمداد کرد.

صفحه نمایش

Redmi Note 8 دارای صفحه نمایش مناسب و خوبی می‌باشد که البته خالی از ایراد هم نیست. یکی از مشکلاتی که پنل به کار رفته در این موبایل دارد، افراط در نمایش رنگ های سرد است که باعث می‌شود تصاویر و ویدیو هایی که در آن مشاهده می‌کنیم کمی غیر‌طبیعی به‌نظر برسد و در غلظت رنگ ها اغراق شده باشد. شیائومی از پنل IPS برای نمایشگر خود استفاده کرده است.

صفحه نمایش شیائومی نوت ۸

اندازه صفحه نمایش به کار رفته در این مدل، ۶.۳ اینچ و دارای رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس (+Full HD) با نسبت تصویر ۱۹.۵ در ۹ می‌باشد که امروزه بسیار در بین دستگاه های میان‌رده و حتی بالارده بکار می‌رود.

آيکون ها و متون واضح و باکیفیت دیده می‌شوند، با توجه به این قضیه بسیار برای وب‌گردی و مطالعه می‌تواند گزینه‌ای مناسب به شمار بی‌آید. برای محافظت بهتر از نمایشگر، از نسل پنجم گوریلا گلس (Gorilla Glass 5) استفاده شده است. میزان روشنایی صفحه حدود ۴۳۰ نیت (nit) می‌باشد و استفاده از آن زیر نور مستقیم خورشید مشکل چندانی را برای شما به وجود نمی‌آورد و هنوز می‌توانید تصاویر و متن‌ها را به خوبی مشاهده کنید. 

پیشنهاد مطالعه: بررسی Huawei Y9 Prime 2019

قدرت و کارایی Xiaomi Note 8

تراشه ۱۱ نانومتری بکار رفته در شیائومی نوت ۸ از مدل اسنپ‌دراگون ۶۶۵ (Snapdragon 665) است که جزو پردازنده های میان‌رده به حساب می‌رود؛ قدرت این پردازنده، دقیقا مانند مدل قدیمی خود، یعنی اسنپ‌دراگون ۶۶۰ است که قبل‌تر در Xiaomi note 7s آن را دیده بودیم و فقط پردازنده گرافیکی، کمی از نسخه ۶۶۰ قدرتمند‌تر است. پردازنده مرکزی (CPU) از هشت استفاده می‌کند، ۴ هسته از نوع kyro 260 Gold با فرکانس ۲ گیگاهرتز و ۴ هسته از نوع Kryo 260 Silver با فرکانس کاری ۱.۸ گیگاهرتز می‌باشد. چندوظیفه‌ای یا اجرای چند برنامه به صورت همزمان و سوییچ بین آن ها، معمولا روان و خوب به نظر می‌رسد و شما را نامید نخواهد کرد.

مشخصات xiaomi note 8

این دستگاه از چیپ گرافیک Aderno 610 استفاده می‌کند که می‌تواند بازی ها را در سطح متوسطی پردازش کند و نباید از آن انتظار زیادی داشت؛ به طور مثال در بازی PUBG Mobile اگر تنظیمات را در حالت low یا کم‌ترین درجه بگذارید، حدود ۳۰ فریم یا در بازی آسفالت ۹ اگر تنظیمات را روی low بگذاریم حدود ۲۰ تا ۲۶ فریم خروجی دریافت می‌کنیم که امیدوار کننده نیست ولی در بازی هایی مانند Dead Trigger 2 یا Arena of Valor به صورت میانگین ۴۵ تا ۶۰ فریم می‌گیریم که بسیار مناسب است. با توجه به مثال های زده شد باید گفت که Note 8 شما را در بازی های عادی و بهینه شده به خوبی همراهی می‌کند اما در بازی های سنگین و پر جزئیات مانند PUBG حرف خاصی برای گفتن ندارد. شیائومی نوت ۸ در دو نسخه ۴ و ۶ گیگابایتی با حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار شده است.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و بررسی شیائومی نوت ۸ پرو

باتری

یکی از نقاط قوت شیائومی Note 8 ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری آن است که شما را در طول روز تنها نخواهد گذاشت و اگر به صورت معمولی از موبایل خود استفاده کنید، و سراغ بازی و اپلیکیشن های سنگین یا پرمصرف که نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارند نروید، می‌تواند یک روز کامل به شما خدمت کند.

باتری شیائومی نوت ۸نکته هیجان انگیز‌تر از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری را باید پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی شرکت کوالکام ( Qualcomm) قلمداد کرد؛ البته شارژر مخصوص خود دستگاه از نوع ۱۰ واتی است که می‌تواند در ۳۰ دقیقه ۳۰ درصد و در ۲ ساعت ۱۵ دقیقه به صورت کامل باتری دستگاه را شارژ کند. لازم به ذکر است که این دستگاه از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند. با این ظرفیت باتری حدود ۱۶ ساعت وبگردی و حدود ۱۴ ساعت امکان تماشای فیلم وجود دارد که واقعا عالی است.

بلندگو

اسپیکر نوت ۸ نسبت به یک موبایل میان‌رده، بسیار مناسب و شایسته ظاهر شده است و می‌توان آن را جزو بلندترین بلندگو ها در موبایل های امروز خواند. باس (Bass) اسپیکربه اندازه نیاز، کافی می‌باشد و کیفیت صدا اگر چه خیلی عالی نیست اما کاملا رضایت بخش به گوش می‌رسد. به صورت کلی کیفیت و بلندی صدای شیائومی نوت ۸ حتی از دستگاه هایی مانند سامسونگ A30 یا هوآوی p30 lite بهتر است.

نرم افزار

نوت ۸ با اندروید نسخه ۹ یا Pie به بازار آمد است و در رابط کاربری (UI) از MIUI 10 که توسط شرکت شیائومی شخصی سازی شده، استفاده می‌کند؛ به صورت پیش فرض نسخه ۱۰.۳ این رابط کاربری روی Note 8 نصب شده است و نسخه ۱۱ هم به مرور اضافه می‌شود. MIUI بسیار روان و جذاب به نظر می‌رسد و از کار کردن با آن لذت خواهید برد. به زودی هم شاهد انتشار MIUI 11 خواهیم بود.

miui 10

نکته مهم: گوشی های شیائومی امروزه در دو نسخه چینی (Chinese) و جهانی (Global) به بازار عرضه می‌شوند. این دو نسخه به صورت سخت‌افزاری هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و فقط در زمینه نرم‌افزاری متفاوت هستند. در نسخه جهانی یا گلوبال به تمام سرویس های گوگل دسترسی دارید (مانند موبایل کنونی خود)، اما ورژن چینی شامل فروشگاه (Play Store) و سرویس های اختصاصی گوگل مانند Google Maps نمی‌شود. قبل از خرید حتما مطمئن شوید که نسخه گلوبال را می‌خرید. ورژن چینی معمولا ارزان‌تر هستند، پس اگر در فروشگاه اینترنتی یا مغازه‌ای همین گوشی را با قیمت خیلی پایین تر دیدید، حواستان به این قضیه باشد و از فروشنده درباره نسخه آن سوال کنید.

دوربین Xiaomi Note 8

شیائومی در حال بسیار به دوربین های دستگاه های خود اهمیت می‌دهد حتی در نسخه های میان‌رده هم، تمام تلاشش را کرده است که بهترین تجربه ممکن را برای کاربران پیاده‌سازی کند. از چهار دوربین برای نوت ۸ استفاده شده است که شامل دوربین ماکرو، دوربین اولتراواید، دوربین استاندارد واید و البته حسگر تشخیص عمق می‌شود. دوربین اصلی به کار رفته در Note 8 همان دوربینی است که در Note 7S استفاده شده بود. برای درک بهتر دوربین ها و نوع آن ها، به لیست زیر توجه کنید:

دوربین عقب

  • دوربین اصلی یا استاندارد‌ واید: ۴۸ مگاپیکسل یا دیافراگم ۱.۸
  • دوربین اولتراواید (Ultra-wide): ۸ مگاپیکسل یا دیافراگم ۲.۲
  • دوربین ماکرو (Macro): ۲ مگاپیکسل یا دیافراگم ۲.۴
  • سنسور عمق (Depth sensor): ۲ مگاپیکسل یا دیافراگم ۲.۴

دوربین جلو (سلفی)

  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۰

دوربین شیائومی نوت ۸

 

Note 8 می‌تواند تا ۲ برابر زوم دیجیتالی را انجام دهد. تا زمانی که نور محیط مناسب باشد رنگ ها نیز به خوبی به نظر می‌رسند. عکس ها را می‌توان با نهایت وضوح ممکن ثبت کرد اما پیشنهاد میکنم از تنظیمات پیش‌فرض استفاده کنید زیرا تفاوت آن با عکس استاندارد خیلی زیاد نیست و حجم بیشتری را هم اشغال نمی‌کند.

نوت ۸ فاقد لرزش‌گیر اپتیکال است که باعث می‌شود که در شب ها تصاویر آنطور که انتظار داریم ثبت نشده و نویز زیادی داشته باشند؛ به همین دلیل حالت شب یا Night Mode در بخش نرم‌افزاری دوربین دستگاه، قرار گرفته است تا با کنترل و تنظیم کردن لنز ها بهترین عکس های ممکن را بگیرد.

سخن آخر

شیائومی نوت ۸ گوشی بسیار خوش ساخت و خوش قیمتی است. صفحه نمایش، اسپیکر، دوربین و قدرت سخت‌افزاری این دستگاه، با توجه به هزینه‌ای که برای آن می‌شود، شما را اصلا نامید نمی‌کند؛ اگر از این موبایل خوشتان آمده و می‌خواهید با هزینه ای بیشتر دستگاهی قدرتمند تر داشته باشید، می‌توانید به سراغ برادر بزرگ‌تر این محصول یعنی نوت ۸ پرو (Xiaomi Note 8 Pro) بروید که با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی شما را شگفت زده می‌کند. نوت ۸ با سه رنگ آبی، سفید و مشکی راهی فروشگاه ها شده است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی سامسونگ گلکسی A60

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم