برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

هر آنچه که دوست داریم درباره iOS14 بدانیم

نوشته شده در تاریخ1398-09-28 توسط 9461

با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار iOS 13 نگذشته، اما بدون شک طرفداران دوست دارند بدانند که در iOS 14 شاهد چه امکاناتی می‌توان بود. با اینکه نسخه سیزدهم این سیستم عامل قابلیت های جدید و جالبی مانند حالت تاریک (Dark Mode) را به آن اضافه کرد، اما متاسفانه این نسخه خالی از اشکال نبود؛ برای مثال خیلی از کاربران، از قطع شدن ناگهانی تماس ها گلایه کردند یا ایراداتی همچون کار نکردن اپلیکیشن دوربین، مصرف بیش از حد باتری و انواع و اقسام عیب های ریز و درشت که باعث اعتراض شدید کاربران شد؛ به همین دلیل اپل خیلی سریع شروع به انتشار انبوهی از آپدیت ها و بروزرسانی ها کرد تا این باگ ها را رفع کند. نکته جالب و عجیب آن‌جاست که خود آپدیت های جدید باعث ایجاد مشکلات جدید‌تری شدند و این کار اپل را سخت‌تر کرد. 

ممکن است بعد از آپدیت گوشی به IOS 14 دوباره باتری آیفون های قدیمی خراب شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

ios ۱۴

در زمان نگارش این مقاله آخرین بروزرسانی iOS نسخه ۱۳.۳ می‌باشد که تا حدودی این سیستم عامل را پایدار و باثبات کرده است. حداقل انتظاری که از نسخه ۱۴ آی‌او‌اس داریم، این‌است که نسبت به نسخه قبلی کم‌تر باگ داشته باشد. می‌توان دو حالت را برای iOS 14 فرض کرد؛ اپل مانند نسخه ۱۳  قابلیت های زیاد و کاربردی را به سیستم اضافه می‌کند اما شاهد باگ های زیادی نیز خواهیم بود یا آن که مثل iOS 12 شاهد امکاناتی کم‌تری باشیم اما روی کارایی یا بازدهی آن بیشتر کار شده باشد. باید دید که اپل کدام را فدای دیگری می‌کند.

بخاطر‌اینکه فعلا خبری خاصی از نسخه ۱۴ به بیرون نیامده، به تاریخ انتشار حدودی و قابلیت هایی که ممکن است در آن ببینیم، اشاره می‌کنیم.

تاریخ انتشار iOS 14

با اینکه زمان زیادی تا انتشار این سیستم‌عامل باقی مانده است اما با توجه به چرخه انتشار سالانه آپدیت ها، می‌توان تاریخ حدودی آن را با ضریب خطای پایین حدس زد. البته شاید کمی عرضه ورژن جدید بیشتر طول بکشد، زیرا علاوه بر iOS ما شاهد سیستم‌عامل نوظهور iPadOS هم در کنار آن هستیم. اگر اطلاعاتی از iPadOS ندارید روی لینک بزنید تا ما تمام نکات مهم آن را برای شما بازگوکنیم. نسخه ۱۴ آی‌او‌اس ابتدا در دسترس توسعه دهندگان و برنامه‌نویسان قرار می‌گیرد تا مطمئن شوند اپلیکیشن ها با ورژن جدید سازگاری داشته باشد و در غیر این صورت باید سعی کنند که تغییراتی جزئی در آن بدهند تا شاهد اختلال و باگی نباشیم.

با توجه به زمان بروزرسانی نسخه های قبلی، تاریخ انتشار iOS 14 را می‌توان در اواسط ماه میلادی September (اواخر شهریور ۱۳۹۹) تخمین زد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید چند هفته زود تر نیز به نسخه بتای عمومی آن دسترسی داشته باشید اما طبیعتا شاهد باگ های خیلی زیادی خواهید بود و پیشنهاد می‌شود تا تاریخ انتشار نسخه رسمی صبر داشته باشید.

ios 14

آيا آيفون یا آیپد من از iOS 14 پشتیبانی می‌کند؟

با اینکه برای جواب دادن به این سوال کمی زود است اما با نگاه کردن به لیست دستگاه هایی های که از iOS 13 پشتیبانی می‌کردند تا حدودی می‌توان گفت که کدام آیفون ها با ورژن ۱۴ خداحافظی می‌کنند.

لیست آیفون هایی که iOS 13 روی آن ها نصب می‌شود:

  •   iPod touch 7th gen
  •  iPhone 6s & iPhone 6s Plus
  • iPhone SE & iPhone 7 & iPhone 7 Plus
  •  iPhone 8 & iPhone 8 Plus
  •  iPhone X
  • iPhone XR & iPhone XS & iPhone XS Max
  • iPhone 11 & iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max

با توجه به لیست بالا می‌توان حدس زد که دیگر خبری از iOS 14 روی آيفون ۶‌اس‌پلاس و آیفون ۶‌اس نخواهد بود؛‌ زیرا از زمان انتشار iPhone 6S و iPhone 6S Plus که در سال ۲۰۱۵ به بازار آمدند، دیگر وقت خداحافظی با آن ها رسیده است؛ البته احتمال منتشر نشدن آی‌او‌اس ۱۴ برای iPhone SE نیز، شاید دور از انتظار نباشد.

آيا iOS 14 به اندازه iOS 13 باگ داره؟

ورژن ۱۳ واقعا در حوزه باگ (Bug) و مشکلات برای خودش پادشاهی کرد و شاهد انواع اشکالات عجیب و غریب از کرش کردن اپلیکیشن ها گرفته تا عیب های بصری در آن بودیم. تا زمان نگارش این مقاله، حدود ۸ بروزرسانی کوچک و بزرگ در این ۴ ماهی که از انتشار ورژن ۱۳ گذشته، منتشر شده است.

 اپل از همه این مشکلات اگاه است و امیدواریم از اشتباهات خود درس گرفته باشد و قبل از آن‌ که سیستم عاملی را به صورت عمومی در اختیار مردم قرار دهد، آن را به خوبی تست و آزمایش کند و وقت کافی برای توسعه آن کنار گذاشته باشد. این شرکت در iOS11 امکانات زیادی را به سیستم عامل خود اضافه کرد اما دقیقا مانند نسخه سیزدهم این مجموعه، پر از باگ بود و در iOS12 سعی کرد به‌جای آنکه قابلیت های جدیدی را در دسترس قرار دهد،وقت خود را مشغول رفع مشکلات و بهینه سازی سیستم کند.

امکاناتی که دوست داریم در iOS 14 ببینیم

با اینکه تا الان هیچ خبری درباره امکانات نسخه جدید منتشر نشده است اما دوست داریم اپل یک‌سری از ویژگی ها را به آن اضافه کند.

بنر تماس

فرض کنید اپلیکیشن دوربین را باز کرده‌اید و در حال عکاسی یا فیلم‌برداری از سوژه‌ای هستید، ناگهان آيفون شما زنگ می‌خورد و صفحه‌ای باز می‌شود اطلاعاتی مانند شماره، نام تماس گیرنده و امکان قطع و جواب دادن، نمایان می‌شود؛ طبیعتا زمانی که دارید فیلم برداری می‌کنید، گرفتن تمام صفحه به‌خاصر یک تماس ناخوشایند است. این قضیه برای تمامی برنامه‌ها و مخصوصا بازی‌ها صدق می‌کند.

انتظاری که از اپل داریم آن است که مانند سیستم‌عامل اندروید‍، وقتی که در حال اجرای اپلیکیشنی هستیم، اطلاعات تماس مانند یک بنر کوچک در بالای صفحه نمایش داده شود تا اینکه کل نمایشگر را اشغال کند.

بنر تماس در ios14

آپدیت اپلیکیشن‌ها

در iOS13 شاهد حذف بخش یا Tab آپدیت برنامه‌ها از اپ‌استور (App Store) هستیم که جلوه جالبی ندارد و دقیقا مشخص نیست که قصد اپل از این‌ کار چه‌بوده است؛ افرادی که اصطلاحا خیلی گوشی‌باز و وارد نیستند، شاید در بروزرسانی برنامه ها کمی به مشکل بخورند و دوست داریم که بخش Update دوباره به همان شکل قبلی به فروشگاه اپل برگردد.

حذف بخش آپدیت در ios 13

فیلتر Animoji

از سال ۲۰۱۷ که آیفون ایکس به بازار آمد، انیموجی ها یکی از نکات جذابی بودند که Apple روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کرده بود. انیموجی‌ها فقط در آيفون هایی که از Face ID پشتیبانی می‌کنند، قابل دسترسی می‌باشد. یکی از مشکلات Animoji آن است که فقط در برنامه Messages می‌توان ازش استفاده کرد و حداکثر زمان آن باید ۳۰ ثانیه باشد. اگر فرق ایموجی، مموجی و انیموجی را نمی‌دانید این مقاله را مطالعه کنید.

انیموجی در ios 14

امیدواریم که استفاده از انیموجی در iOS14 فقط به برنامه Messages محدود نشود و این قابلیت به دوربین اصلی دستگاه نیز اضافه شود تا صورتک هایی با زمانی بیشتر داشته باشیم که حتی در زمان سلفی گرفتن نیز در کنار ما باشند.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم