اپلکیشن های کاربردی برای iPad

نوشته شده در تاریخ1398-10-05 توسط 11025

دستگاه های اپل با اینکه نسبت به اندروید، برنامه و کاربران کم‌تری دارد، اما تقریبا هیچ‌وقت کمبودی را به‌خاطر نبود برنامه های مورد نظر احساس نمی‌کنید. اپ‌استور (AppStore) پر است از برنامه ها و بازی های کوچک و بزرگ. در این مقاله تعدادی از آن‌ها به شما معرفی می‌شود و امیدواریم که تا انتها با ما همراه باشید.

کاربردی ترین برنامه های آیپد

مدیریت حساب کاربری

1Password

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که امروزه با آن دست‌ و پنجه نرم می‌کنیم فراموش کردن رمز و نام کاربری است. با توجه به نیاز، در سایت ها و اپلکیشن های زیادی ثبت نام می‌کنیم و همین باعث می‌شود که انبوهی از اطلاعات مربوط به گذرواژه و نام کاربری را به خاطر بسپاریم که در گذر زمان به کاری غیرممکنی تبدیل می‌شود. پیشنهاد من به شما نصب برنامه «1Password» است که می‌تواند اطلاعات امنیتی تمامی اپلیکیشن ها را ذخیره کند تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنید. برنامه 1Password با قابلیت Touch ID، در دستگاه های اپل نیز، سازگار است.

برنامه 1password

قیمت: رایگان

تولید محتوا و مستندات

iWork

ما همیشه به کامپیوتر یا لپ‌تاپ شخصی خود دسترسی نداریم و بعضی وقت‌ها باید خیلی سریع اطلاعاتی را در قالب مستندات، به‌وجود آوریم. یکی از بهترین نرم‌افزار های مخصوص این کار، iWork نام دارد که با آن مستنداتی مانند برنامه Microsoft Office درست کنید. نکته جالب و کاربردی این اپلیکیشن، سازگاری آن با محصولات شرکت مایکروسافت است و خیلی راحت می‌توانید متون یا تصاویر آن را بعدا در Word یا... ویرایش کنید.

برنامه iwork

قیمت: رایگان

Microsoft Office

اگر با ظاهر و محصولات مایکروسافت بیشتر کارکرده‌اید و آن را به iWork ترجیح می‌دهید، به راحتی می‌توانید آن را دانلود و از قابلیت های بیشمار مجموعه Office استفاده کنید. سه نرم‌افزار اصلی مجموعه آفیس که شامل پاورپوینت، اکسل و ورد می‌شود به صورت رایگان قابل استفاده است اما اگر حساب Office 365  را خریداری کرده‌اید، می‌توانید به یک‌ترابایت حافظه ابری (Cloud) برنامه OneDrive نیز دسترسی داشته باشید.

آفیس برای آیپد

قیمت: رایگان

Fabtastical 2

اگر با ظاهر تقویم در سیستم‌عامل iOS یا iPadOS خود ارتباط برقرار نمی‌کنید و دنبال یک تقویم فوق‌العاده هستید، برنامه Fabtastical 2 همان چیزی است که به آن نیاز دارید یک تقویم عالی و قدرتمند برای ثبت و ذخیره کردن رویداد ها، نوشتن نوت (Note) و تنظیم آلارم یا هشدار برای زمان های مشخص شده می‌باشد. تنها مانع پیش‌رو، قیمت بالای این اپلیکیشن است که برای استفاده از قابلیت ها و امکانات عالی آن، باید حدود ۹.۹۹ دلار هزینه کنید.

دانلود fabtastical 2

قیمت: ۹.۹۹ دلار

مدیریت مالی و دارایی

(YNAB (You Need A Budget

YNAB یکی از بهترین نرم‌افزار های مدیریت حساب و بودجه است. با استفاده از آن می‌توانید درآمد و سرمایه خود را تقسیم‌بندی کنید و شاهد نمودار و میانگین های ماهیانه یا سالیانه از سرمایه خود باشید. این اپ به شما کمک می‌کند که با آگاهی هرچه بیشتر پول های خود را خرج و ذخیره کنید.

YNAB

قیمت: رایگان

حافظه ابری در آیپد و آيفون

Google Drive

همانطور که از نام آن پیداست، Google Drive فضای ابری شرکت گوگل است که دقیقا هر کاری که در دراپ‌باکس امکان انجام آن را داشته‌اید را برای شما فراهم می‌کند. از طریق گوگل‌داکس (Google Docs) نیز می‌توانید به صورت هم‌زمان روی یک فایل کار کرده و تغییراتی را ایفا نمایید.

قیمت: رایگان

DropBox

اگر آیپد یا آيفون 256 گیگابایتی دارید احتمالا مشکل کمبود حافظه را تجربه نمی‌کنید؛ اپل محصولات خود را از نظر حافظه داخلی در دسته‌بندی های متفاوتی روانه بازار کرده است که متاسفانه قیمت دستگاه هایی که از فضای بیشتری برخوردار هستند خیلی منطقی نیست. دراپ‌باکس (DropBox) اینجا به کمک شما می‌آید و می‌توانید اطلاعاتی مانند: عکس، ویدیو و مستندات را در آن آپلود یا بارگذاری کنید و در سرتاسر دنیا از طریق شبکه اینترنت به آن دسترسی داشته باشید.

دراپ باکس

قیمت: رایگان

OneDrive

وان‌درایو فضای ابری ساخته شرکت مایکروسافت است که یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال اطلاعات بین iPad و کامپیوتر های ویندوزی نیز می‌باشد. به صورت پیش‌فرض وقتی وارد OneDrive می‌شوید، همانند iCould، شما ۵ گیگابایت حافظه در دسترس دارید و اگر به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیاز است؛ می‌توانید با مبلغ ماهیانه ۲ دلار ظرفیتی حدود ۵۰ گیگابایت را تهیه کنید. حتی زمانی که آفلاین هستید و به اینترنت دسترسی ندارید، امکان استفاده از اطلاعات را خواهید داشت و می‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید، تا هر وقت که دستگاه به شبکه متصل شد، تغییرات اعمال شود.

onedrive

اگر کاربر ویندوز هستید، بهترین نرم‌افزار برای استفاده از فضای ابری همین OneDrive است که به‌صورت مستقیم امکان نصب آن در ویندوز وجود دارد.

قیمت: رایگان

نرم‌افزار های مطالعه و کتاب‌خوانی

Kindle Reader

دانلود اپلیکیشن Kindle Reader دقیقا مانند استفاده کتابخوان شرکت آمازون است . زمانی که از آمازون کتابی الکترونیکی‌‌ می‌خرید یا دانلود می‌کنید، می‌توانید به صورت مستقیم آن را به این برنامه منتقل کنید و به‌محض وارد اپ شدید کتاب‌ها برای شما دانلود می‌شود. با کیندل‌ریدر تمام آنچه که از یک کتابخوان انتظار دارید، برای‌تان فراهم خواهد شد.

قیمت: رایگان

OverDrive

با استفاده از برنامه اوردرایور (OverDrive) می‌توانید کتاب های الکترونیکی (e-Book) را به صورت رایگان یا پولی خریداری کنید و به دنیای مرموز و زیبای کتاب ها وارد شوید بدون آنکه حتی از اپلیکیشن بیرون بروید.

overDrive

قیمت: رایگان

Comics By comiXology

اگر از طرفداران پروپاقرص ابرقهرمانان و کمیک ها هستید؛ این اپلکیشن همان چیزی است که به دنبالش می‌گردید. مالک کنونی ComiXology شرکت غول‌پیکر آمازون است که اگر در Kindle، کمیک دارید می‌توانید در کمیکسولوژی نیز از آن استفاده کنید. کمیک ها در دو دسته: اصلی و مستقل در این نرم‌افزار قرار می‌گیرند. بعضی از کمیک‌بوک ها رایگان و تعداد زیادی نیز پولی هستند.

قیمت: رایگان

ساخت موزیک

GarageBand

اگر دوست دارید که در آیپد خود موزیک بسازید و سرگرم شوید GarageBand  به خوبی به شما کمک می‌کند. با استفاده ازGarageBand می‌توانید صدای ساز ها را با یکدیگر ترکیب کنید و یا صدای خودتان را از طریق میکروفون روی ترک‌ها (Tracks) ضبط کنید و خیلی راحت از آن خروجی بگیرید.

garageBand

قیمت: رایگان

Audiobus 3

آیپد دستگاه بسیار مناسبی برای ساخت و ایجاد موسیقی است و در اپ‌استور (AppStore)، صدها نرم‌افزار خوب دیگر نیز برای این کار وجود دارد یکی از آن‌ها AudioBus 3 است که امکانات زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد از ایجاد حلقه‌ها (Loops) گرفته تا خلق و ترکیب اصوات مصنوعی با یکدیگر.

قیمت: ۹.۹۹ دلار

سخن آخر

لذت استفاده از آیپد به‌قدری زیاد است که خرید تبلت از شرکت های دیگر سخت به‌نظر می‌رسد. صفحه نمایش بزرگ و کیفیت عالی اپلکیشن ها در iOS 13و iPadOS باعث می‌شود که تجربه کار با آیپد دو چندان شود.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم