سرویس اشتراک بازی اپل آرکید

نوشته شده در تاریخ1398-11-08 توسط 19675

اپل آرکید چیست؟

در سال ۲۰۱۹ شرکت اپل  از اولین سرویس اشتراک بازی های ویدویی خود رونمایی کرد. این سرویس Apple Arcade نام دارد و با پرداخت مبلغی، می‌توانید عضو آن شده و از خدمات فروشگاه اپل (App Store) در حوزه گیم (Game) استفاده کنید.

آيا خرید اشتراک Apple Arcade ارزش دارد؟

جواب این سوال کاملا بستگی به زمان و پول شما دارد؛ اگر در طول ماه هزینه‌ای بابت بازی‌های موردعلاقه خود پرداخت نمی‌کنید و ترجیح می‌دهید که از گیم‌های رایگان استفاده کنید، عضویت در این پلتفرم احتمالا برای شما مناسب نیست ما اگر زمان زیادی را صرف بازی های با کیفیت و پولی در اپ‌استور می‌کنید و ماهیانه بیشتر از ۵ دلار برای این موضوع پرداخت می‌کنید، صد در صد عضویت در سرویس Apple Arcade  برای شما مناسب و با ارزش خواهد بود. با خرید این اشتراک دیگر نیازی به هیچ گونه پرداخت اضافی و درون برنامه‌ای برای بازی های پولی که در لیست اپل آرکید قرار گرفته است، ندارید و هیچ تبلیغی در طول زمان بازی برای شما نمایش داده نمی‌شود.

اپل آرکید چیست

پرداخت ۵ دلار در ماه برای اشخاصی که درآمد دلاری دارند، هزینه اصلا زیادی نیست اما با‌این‌حال در ایران هم اگر آيفون یا آیپد داشته باشید، این هزینه خیلی سنگین نیست. برای درک بهتر سیستم قیمت گذاری اپل می‌توان به بازی های کنسول نینتندو (Nintendo Switch) سوئیچ نیز نگاهی انداخت تا به مقرون به صرفه بودن این سرویس پی‌ببریم.

از دیگر مزایای Apple Arcade می‌توان به قابلیت به اشتراک گذاری این سرویس با اعضای خانواده اشاره کرد. اگر در قسمت بالا هر اشتراک را برای یک نفر در نظر بگیریم، شاید خیلی برای خرید این سرویس وسوسه نشوید اما برگ برنده اپل اینجاست که با خرید یک اشتراک و با استفاده از سرویس Family Sharing می‌توانید اپل آرکید را با تمامی اعضای خانواده که از محصولات شرکت اپل استفاده می‌کنند، به اشتراک بگذارید.

 اپل آرکید

اپل آرکید در چه کشورهایی قابل دسترسی است؟

سرویس اشتراک گیم اپل آرکید در بیش از ۱۵۰ کشور در دسترس است. به صورت کلی هر کشوری که قابلیت دسترسی مستقیم به فروشگاه اپل (AppStore) را داشته باشد، می‌تواند از این سرویس نیز استفاده کند.

چه دستگاه هایی از اپل آرکید پشتیبانی می‌کنند؟

اپل آرکید با انتشار سیستم‌عامل iOS 13 معرفی شد. طبیعتا متوجه شده‌اید که برای استفاده از آن باید iOS آيفون خود را به نسخه سیزدهم بروزرسانی کنید. برای آیپد ها نیز باید iPadOS 13 روی آن‌ها نصب باشد. اگر از لپ‌تاپ و کامپیوتر هایی که Mac-OS هستند استفاده می‌کنید باید آخرین نسخه سیستم عامل مک یعنی نسخه Catalina را نصب کنید. برای تلویزیون های هوشمند اپل هم چنین موضوعی صدق می‌کند و باید به ورژن tvOS 13 آپدیت شده باشند.

 یکی از قابلیت های فوق العاده سرویس اپل آرکید، جابجایی بازی به صورت بلادرنگ بین دستگاهاست؛ فرض کنید در حال انجام یک بازی مخصوص هستید که ناگهان باتری آیپد شما تمام می‌شود، دیگر نگران از دست دادن امتیاز یا دستاورد های خود در بازی نباشید؛ زیرا به راحتی می‌توانید آن گیم را در آیفون یا مک‌بوک نیز ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: معرفی و بررسی iPadOS 13

چگونه اشتراک Apple Arcade را تهیه کنم؟

بالاتر به این موضوع اشاره کردیم اما دوباره لازم به ذکر است که قبل هر‌چیزی دستگاه شما باید به آخرین نسخه سیستم‌عامل خود بروزرسانی شده باشد؛‌ حالا می‌خواهد آیپد باشد یا هر دستگاه دیگری. برای آپدیت کردن iOS یا iPadOS، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

 System Prefrences>General>SoftWare Update

ابتدا از دستگاه خود فایل پشتیبان یا بکاپ بگیرید: آموزش گرفتن فایل پیشتیبان از آيفون و آيپد

بعد از آپدیت، به اپ‌استور (AppStore) بروید. به نوار پایین صفحه نمایش نگاه کنید، بدون شک متوجه تغییر و اضافه شدن گزینه‌ای تحت عنوان Arcade خواهید شد؛ روی آن بزنید تا کادر دعوتی برای عضویت آزمایشی مشاهده کنید، پس از پرداخت هزینه می‌توانید از این قسمت به بازی و گیم‌ها دسترسی داشته باشید.

ماه اول رایگان!

اپل در اقدامی مثبت، یک ماه اشتراک رایگان برای کاربران خود در نظر گرفته است. شما در این یک ماه می‌توانید تمامی گیم های پشتیبانی شده توسط این سرویس را بازی کنید و در نهایت اگر رضایت داشته باشید، می‌توانید هزینه آن را پرداخت کنید. اگر قصد دارید فقط از همان یک ماه استفاده کنید و به انجام بازی های پولی به صورت رایگان بپردازید، هیچ مشکلی نیست ولی باید حواس‌تان باشد که با کنسل کردن مدت زمان استفاده آزمایشی (Free Trial)، زمان باقی مانده به اصلاح سوخت شده و از بین می‌رود.

آیا می‌توان برای اپل آرکید از دسته استفاده کرد؟

بله این امکان وجود دارد ولی به هیچ‌وجه لزومی برای وجود آن‌ نیست. تمامی بازی های که در سرویس Arcade قرار دارند به صورت پیش‌فرض با تاچ و استفاده لمسی سازگار هستند. اگر دوست داشته باشید می‌توانید دسته های با کیفیتی مانند DualShock 4، nimbus یا Xbox Controller را به سیستم متصل کنید؛ این امر بدون شک باعث افزایش لذت و بهروری در بازی ها می‌شود و تاحدودی حس ‌و ‌حالی شبیه به کنسول ها را برای ما به ارمغان می‌آورد.

وصل کردن دسته به اپل آرکید

اتصال دسته PS4 به اپل آرکید

برای اتصال دسته کنسول پلی‌استیشن ۴ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. از روی کنترلر، دکمه PS که در وسط صفحه قرارد دارد و دکمه Share را چند ثانیه نگه دارید تا چراغ تاچ‌پد یا پشت دسته روشن شود.
  2. بلوتوث آيفون، آيپد، تلوزیون یا مک‌بوک خود را روشن کنید.
  3. در لیست دستگاه مجاور، دسته DualShock 4 را انتخاب کنید.

وصل کردن دسته ps4  به آيپد

اتصال دسته Xbox به اپل آرکید

برای اتصال دسته کنسول پلی‌استیشن ۴ باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دسته را با دکمه Xbox روشن کنید.
  2. دکمه اتصال را که در بالای دسته قرار دارد، چند ثانیه نگه دارید (۳ ثانیه).
  3. بلوتوث آيفون، آيپد، تلوزیون یا مک‌بوک خود را روشن کنید.
  4. در لیست دستگاه مجاور، Xbox Controller را انتخاب کنید.

وصل کردن دسته ایکس باکس به آيفون و آيپد

بازی‌ های Apple Arcade

اپل به کاربران خود قول بیش از ۱۰۰ بازی را داده است و تا الان حدود ۸۰ گیم متنوع وجود دارد و ۵ بازی به صورت انحصاری برای پلتفرم دستگاه‌های اپل ساخته شده است.

اپل با استدیو و ناشر های مشهور و بزرگی در حوزه ویدیو-گیم مانند:

  • Sega
  • Capcom
  • Devolver Digital
  • Annapurna Interactive
  • Konami

برای تولید بازی های خود قرارداد بسته است. بازی های آپل آرکید ترکیبی از سبک های پازل و انواع ژانر های دیگر است و سازندگان آن‌ها شرکت های بزرگ و هم شرکت های مستقل هستند.

بازی های Apple Arcade

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم