معرفی و بررسی هدست شیائومی Redmi AirDots

نوشته شده در تاریخ1398-11-21 توسط 18942

طراحی و ساختار شائومی ایرداتس

در واقع ردمی ایرداتس اولین هدفون بی‌سیم شرکت صاحب نام شیائومی نیست. مانند گوشی های هوشمند شیائومی شاهد عرضه محصولات تحت دو نام Mi و Redmi هستیم. این کمپانی بعضی از هدفون های بی‌سیم خود را به اسم AirDots به بازار عرضه می‌کند. مدل Mi AirDots و Redmi AirDots هر دو ظاهری یکسان و بسیار شبیه به یکدیگر دارند فقط مدل MI کمی کوچکتر است و تنها رنگ سفید آن موجود است اما  مدل AirDots با رنگ مشکی به دست طرفداران خواهد رسید. پس به نوعی رنگ در وهله اول بهترین مشخص کننده تفاوت این دو محصول است. ردمی ایرداتس کاملا از جنس پلی‌کربنات ساخته شده است و همین دلیل سبکی بسیار عالی آن می‌باشد اما به هر دلیل شاید نتواند حس و حال یک محصول با کیفیت و قدرتمند را به ما القا کند؛ البته این به هیچ وجه به معنای پایین بودن کیفیت آن نیست و با توجه به قیمت و کیفیت این هدفون کاملا قابل چشم‌پوشی است.

آيا redmi airdots خوبه؟

به دلیل طراحی گرد Redmi AirDots شاهد قرارگیری مناسب آن در اغلب گوش ها هستیم ولی طبیعی است که برای بخش کمی از افراد استفاده از آن خیلی خوشایند نباشد و بهترین راه استفاده از سرگوشی های مناسب به گوش خود فرد است. بر روی جفت هدفون ها از یک LED بسیار ریز کوچک استفاده شده است که با رنگ های قرمز و سفید، وضعیت را به شما نشان می‌دهد. جنس کیس یا محفظه شارژ ردمی ایرداتس از همان پلی‌کربنات خود هدست ها ساخته شده است. باز هم نیاز به ذکر است که جنس آن نه خیلی مرغوب و نه بی‌کیفیت است.

نقد هدفون redmi airdots

کیس این هدفون بسیار جمع‌و‌جور و کوچک طراحی شده تا به‌راحتی داخل جیب جا گرفته و مزاحم شما نشود. در پشت قاب این دستگاه یک پورت میکرو-یو‌اس‌بی (Micro-USB) قرار دارد که از طریق آن امکان شارژ خود محفظه وجود دارد تا هر زمانی که باتری هدفون ها تموم شد، آن ها را در کیس قرار دهیم تا به سرعت شارژ شوند. در زمان شارژ باتری هدفون و محفظه، شاهد قرمز شدن LED آن هستیم و پس از پر شدن باتری چراغ‌‌ها خاموش می‌شوند.

آیا AirDots ضد آب است؟

ضدآب بودن با مقاوم بودن در برابر آب متفاوت است. محصولات ضدآب در حالت استاندارد هیچ صدمه‌ای به دلیل در معرض آب قرار گرفتن نخواهند دید اما محصولات مقاوم در برابر آب را باید با توجه به استاندارد آن مورد بررسی قرار دهیم. AirDots های شیائومی دارای گواهینامه IPX4 هستند که مقاومت نسبی آن در برابر آب را نشان می‌دهد.

کیفیت صدا Xiaomi AirDots

مهم‌ترین بخش در رابطه با یک هدست یا ایرباد بدون شک کیفیت صدای آن است. صدای Redmi AirDots از حجم و بالانس مناسبی برخوردار می‌باشد و جزئیات به مناسب‌ترین نحو به گوش می‌رسد؛ مخصوصا اگر کنسرت های زنده یا آهنگ ها پر جزئیات را گوش دهید، بهترین متوجه این امر خواهید شد. وضوح صدا وقتی که ولوم (Volume) یا میزان صدا بین ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد، بهترین خروجی و شفافیت را از خود نشان می‌دهد. افزایش صدا بیش از حد ذکر شده در بالا، باعث بی‌نظمی و اعوجاج آن می‌شود.

به دلیل پایین نگه داشتن هزینه تولید Redmi AirDots، شاهد عدم استفاده از  فناوری خنثی‌سازی نویز فعال (Active Noise Cancelling) هستیم و بجای آن، قابلیت Sound Isolation بکار رفته است که به نسبت کیفیت مناسبی دارد تا از صداهای ناخواسته در اطراف جلوگیری کند. کاربرد این قابلیت در محیط های شلوغ مانند فرودگاه یا خیابان‌ها به خوبی خود را نشان می‌دهد تا صدای پخش شده از هدفون، با کمترین نویز ممکن به گوش برسد.

شارژ کردن redmi airdots

پیشنهاد مطالعه: حذف نویز در ایرپادز

هنگام مکالمه تلفنی قضیه به خوبی قسمت بالا نیست و متاسفانه بزرگ‌ترین ضعف ردمی ایرداتس در همین جاست. صدای کسی که صحبت می‌کند به خوبی شنیده می‌شود ولی اگر شما صحبت کنید طرف مقابل خیلی از کیفیت صدای شما راضی نخواهد بود و از وضوح و رسایی بیش از حد صدای پیرامون شما گلایه خواهد کرد. یکی دیگر از مشکلات Redmi AirDots باگ های کوچک آن است. با اینکه این محصول از نسخه پنجم فناوری بلوتوث استفاده می‌کند اما شاهد قطع شدن های کوتاه صدا در بعضی مواقع هستیم مخصوصا اگر به صورت ناگهانی سر خود را به طرفی تکان دهید. البته این وقایع خیلی اتفاق نمی‌افتد و خدشه‌ی بزرگی به شنیدن صدا وارد نمی‌کند. از مزایای بلوتوث ۵ می‌توان به بُرد حدود ده متری و عمر باتری بیشتر آن اشاره کرد.

قابلیت و کارکرد Redmi AirDots

بر هر کدام از AirDots‌ها یک دکمه فیزیکی قرار داده شده که با فشار دادن آن دستورات و عملیات بسیار ساده را می‌توان اجرا کرد. به طور پیش‌فرض با یکبار فشار دادن دکمه‌ها، موسیقی یا رسانه در حال اجرا، پخش یا متوقف (Play & Pause) می‌شود و با دوبار فشار دادن دکمه به صورت متوالی با توجه به نوع موبایل شما، دستیار صوتی اپل یا گوگل اجرا خواهد شد.

دکمه شیائومی ایرداتس

پیشنهاد مطالعه: بررسی Siri، دستیار صوتی اپل

اتصال یا جفت کردن (Pairing) هدفون ها به موبایل یا تبلت بسیار ساده و مانند دستگاه های بی‌سیم دیگر است؛ بار اول باید از منوی بلوتوث که در تنظیمات وجود دارد هدفون ها را جستجو و متصل کنید اما دفعاتی دیگر فقط کافی‌ است که بلوتوث را روشن کنید تا اتصال با سرعت زیاد و به شکل خودکار انجام شود. اگر امکان کنترل بیشتر رسانه ها از طریق خود هدفون‌ها، مانند کاهش یا افزایش صدا وجود داشت، شاهد کارایی به مراتب بهتر آن‌ها می‌بودیم.

نکته: با برداشتن هدفون های ایرداتس از محفظه شارژ، بلوتوث آن‌ها روشن و آماده اتصال خواهد شد.

باتری

ظرفیت هدفون های ردمی ایرداتس برابر ۴۰ میلی آمپر است و با توجه میزان بلندی صدا، بین ۳ تا ۴ ساعت به صورت متوالی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال اگر بلندی ولوم حدود ۸۰ درصد باشد، AirDots باید تا ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه پاسخگوی نیاز ما باشد. فارغ از بحث سبک و ارزان بودن، طبیعتا چهار ساعت زمان مناسبی برای یک هدفون بی‌سیم نخواهد بود؛ اینجاست که کیس ایرداتس به کمک ما خواهد آمد. ظرفیت این محفظه ۳۰۰ میلی‌آمپر است که با توجه به میزان مصرف باتری هدست های چپ و راست، حدود ۱۴ الی ۱۵ ساعت می‌تواند شیائومی ایرداتس را شارژ کند که کاملا رضایت بخش است.

پیشنهاد مطالعه: بررسی Google Assistant، دستیار صوتی گوگل

شارژ کردن شیائومی ایرداتس

چقدر طول میکشد تا ردمی ایرداتس شارژ شود؟

مدت زمان حدودی شارژ هدفون شیائومی ایرداتس از طریق مگنت های موجود در جعبه، ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و مدت زمان شارژ کیس آن حدود ۲ ساعت است. بدون شک این بهترین سرعت شارژ نیست اما کابل میکرو USB فقط همین‌ قدر سرعت دارد.

محتویات جعبه:

  • دو عدد هدفون

  • باکس شارژ
  • تعدادی سرگوشی
  • دفترچه راهنما

مزایا:

  • قیمت
  • پشتیبانی از دستیار صوتی اپل و گوگل
  • گواهینامه IPX4 (مقاومت در برابر آب)
  • طراحی قابل حمل و کوچک
  • عمر باتری
  • کیفیت صدای مناسب

معایب:

  • دسترسی کنترلی محدود
  • برخی باگ ها
  • کیفیت بد در مکالمه
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم