برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

همه چیز درباره شارژر فندکی ماشین و تعمیر آن

نوشته شده در تاریخ1398-11-24 توسط 49380

اگر زمان زیادی را در ماشین یا وسیله نقلیه خود به سر می‌برید، احتمالا از یک شارژر فندکی برای تامین نیروی برق باتری موبایل خود نیز استفاده می‌کنید، با ماکروتل در بررسی شارژر فندکی ماشین، تعمیر شارژر فندکی و سایر موضوعات آن همراه باشید.

کاربرد شارژر فندکی

با استفاده از شارژرهای فندکی می‌توانیم هر موبایل یا تبلتی را در ماشین خود شارژ کنیم؛ شارژرهای فندکی از انرژی باتری ماشین برای تامین نیروی برق مورد نیاز خود بهره می‌گیرد و در اصل سوکت تبدیل آن برای شما نقش پریز برق را ایفا می‌کند. تصور کنید در شب گذشته فراموش کرده یا نتوانسته اید که گوشی خود را به شارژ بزنید، بدون شک صبح فردا زمانی مناسب برای پر کردن باتری نیست و اینجاست که شارژر فندکی به کمک شما می‌آید. این نوع شارژرها برای افرادی مانند رانندگان تاکسی بسیار کاربردی است و مخصوصا برای تمامی اشخاصی که در سرویس‌های تاکسی اینترنتی کار می‌کنند به دلیل وابستگی به تلفن همراه حائز اهمیت است.

همه چیز درباره شارژر فندکی ماشین و تعمیر آن

آيا شارژر فندکی ماشین به باتری موبایل آسیب می‌زند؟

متاسفانه استفاده از شارژرهای فندکی به صورت افراطی و روزمره، یکی از دلایل شایعی است که می‌تواند باعث خرابی باتری موبایل شما شود؛ البته این به معنی عدم استفاده از شارژر های فندکی ماشین (Car Charger) نیست. شارژر های فندکی هم دقیقا مانند تمامی شارژر های دیگر دارای انوع مختلفی هستند و به با توجه به قیمت، کیفیت، پورت و جریان خروجی، دسته بندی می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنم به مقاله علت خرابی باتری موبایل مراجعه کنید.

خطر استفاده از شارژر فندکی برای باتری موبایل

قیمت و کیفیت

اگر به سلامت باتری موبایل یا تبلت خود اهمیت می‌دهید، هیچ وقت از آداپتور‌های فندکی ارزان قیمت استفاده نکنید. امروزه همه می‌دانیم که برای خرید وسایل الکتریکی هر چقدر پول کمتری خرج کنیم، جنس بی کیفیت‌تری به دست ما می‌رسد؛ یک موبایل معمولی حداقل ۲ میلیون تومان به بالا قیمت دارد و واقعا برای صرفه جویی چند ده هزار تومانی، ارزشی ندارد که سلامتی باتری موبایل گران قیمت خود را به خطر بیاندازیم.

تکنولوژی 

بعضی از شارژرهای فندکی قابلیت‌های اضافه بر سازمان یا مخصوصی مانند پشتیبانی از شارژ سریع (Quick Charge)، حفاظت در برابر نوسانات جریان و ولتاژ یا کنترل دما دارند؛ البته بدون شک هر کدام از این مزایا باعث افزایش قیمت آداپتور مورد نظر نیز می‌شود.

شارژر فندکی فست شارژ سامسونگ

پورت و جریان خروجی

یکی دیگر از پارامتر های مهم برای خرید شارژر فندکی، قدرت و میزان جریان خروجی و هم‌چنین تعداد پورت شارژ آن است. هر چقدر تعداد پورت های یک شارژر فندکی بیشتر باشد طبیعتا دستگاه های بیشتری را می‌توان به آن متصل کرد؛ البته اگر دو یا چند موبایل را به آداپتور فندکی بزنید، قطعا میزان مصرف انرژی از باتری ماشین نیز افزایش پیدا می‌کند. در حالت استاندارد، خروجی جریان به سه نوع یک، دو و سه میلی آمپری تقیسم می‌شود. معمولا شارژر های فندکی به صورت خودکار جریان مورد نیاز را با توجه به دستگاه مقصد تنظیم می‌کند.

تعمیر شارژر فندکی ماشین

اگر شارژر فندکی ماشین شما مثل روز اول کار نمی‌کند یا به هر دلیلی اگر باتری گوشی شما را به خوبی شارژ نمی‌شود، حتما از اتصال موبایل خود به آن اجتناب نمایید؛ زیرا امکان خرابی باتری و سوختن مدار های شارژ وجود دارد. شارژر فندکی هم مانند تمامی شارژر هایی که در خانه استفاده می‌کنیم، روزی در اثر استفاده نادرست دچار خرابی، قطعی یا اتصالی می‌شود. معمولا اگر شارژر گوشی خراب شود خیلی به فکر تعمیر آن نخواهیم بود چون در اکثر مواقع هیچ کاری از دست‌مان بر نمی‌آيد و نمی‌خواهیم برای هزینه‌ای ناچیزی برای سیم یا آداپتور شارژر، باعث صدمه زدن به موبایل یا تبلت خود شویم. پیشنهاد میکنم اگر از شارژر های فندکی معمولی و ارزان قیمت استفاده می‌کنید، اکیدا به فکر تعمیر نباشید و با پرداخت کمی هزینه‌ یک آداپتور فندکی دیگر تهیه نمایید. اگر وسایل مورد نیاز الکتریکی برای انجام یکسری از مراحل تست و عیب یابی را در دسترس دارید، می‌توانید شارژر فندکی خود را از نظر سلامت تست کنید و تعمیرات محدودی روی آن انجام دهید؛ زیرا این امکان وجود دارد که به جای شارژر ماشین، مشکل از باتری یا آی سی گوشی باشد.

گام اول عیب یابی شارژر فندکی ماشین

شما برای انجام این تست ساده فقط به یک مولتی‌متر، آداپتور فندکی و یک منبع ۱۲ ولتی مانند باتری ماشین نیاز دارید، پس وسایل مورد نیاز خود را آماده نمایید؛ شاید به هویه نیز احتیاج پیدا کنید.

تعمیر شارژٰر فندکی

گام دوم عیب یابی شارژر فندکی ماشین

سوکت یا سر کابل میکرو یو اس بی (Miro-USB) یا هر کابلی که در حال استفاده از آن هستید را به یک برد برک اوت (BreakOut) یا برد توزیع پاور وصل کنید و انتهای کابل را به یک منبع ۱۲ ولتی مانند همان آداپتور فندکی ماشین متصل کنید؛ چون در حال کار با جریان الکتریکی، هر چقدر هم پایین، هستیم اما هم‌چنان امکان صدمه دیدن وسایل جانبی حساس وجود دارد؛ به همین دلیل از یک برد جداگونه برک اوت استفاده می‌کنیم.

تعمیر شارژٰر فندکی ماشین

گام سوم عیب یابی شارژر فندکی ماشین

زمان کار با مولتی متر (Multimeter) فرا رسیده است؛ مولتی‌متر را روی حالت VDC بگذارید. ولتاژ باید حدود ۵ ولت باشد. اگر ولتاژ از ۵ پایین تر است جریان خروجی منبع تغدیه را بررسی کنید که بالای ۶ ولت باشد؛ در این صورت مراحل پایین را دنبال نمایید.

تعمیر شارژٰر فندکی - دلایل خرابی باتری

گام چهارم عیب یابی شارژر فندکی ماشین

حلقه‌ای فلزی مانند یک واشر، در راس و سر آداپتور فندکی وجود دارد، آن را بچرخانید تا بخش جلویی باز شود؛ سپس فیوز را از شارژر خارج کنید. حتما به ترتیب و نحوه باز شدن دقت کنید تا در زبان آماده سازی و بستن مجدد دچار مشکل نشوید.

شارژر ماشین

گام پنجم عیب یابی شارژر فندکی ماشین

دو سر مولتی متر را به دو سر فیوز وصل کنید تا پیوستگی و دوام اتصال را متوجه شوید؛‌ اگر نشد جای سیم های مولتی متر که به فیوز متصل می‌شود را جا به جا کنید.

دلایل خرابی باتری

گام ششم عیب یابی شارژر فندکی ماشین

اگر تست های بالا را انجام دادید و مشکلی از طرف فیوز وجود نداشت، باید بدنه آداپتور را باز کنید؛ مراقب باشید که فنر کوچکی که در شارژر وجود دارد یکدفعه بیرون نپرد و گم نشود. احتمال دارد که به دلیل بد استفاده کردن از آداپتور، مشکلاتی مانند قطع شدن یا شکستی یک قسمت از لحیم، به وجود آمده باشد که می‌توانید با استفاده از هویه آن را مجددا جوش دهید و اگر قسمتی از مدار یا برد شکسته شده، باید به سراغ خرید یک شارژر فندکی دیگر باشید. 

خرابی شارژر فندکی

برای خرید شارژر اصلی سامسونگ و انواع گوشی‌های دیگر می‌توانید به‌صورت حضوری به دفتر ماکروتل مراجعه کرده و یا از لینک‌های زیر برای خرید استفاده کنید.

برای خرید انواع شارژر گوشی و کابل شارژ به این لینک مراجعه کنید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم