برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

اسکن تصاویر و متون در آيفون و آيپد

نوشته شده در تاریخ1398-12-15 توسط 118312

اسکن کردن شاید یکی از مواردی است که هر روزه با سر و کار ندارید اما دانستن آن به هیچ وجه خالی از لطف نیست. با ماکروتل در آموزش اسکن تصاویر و اسناد در آيفون و آیپد همراه باشید.

نگاهی به ابزار اسکن در iOS

اسکن عکس در آیفون

یکی از امکانات مهمی که وجود آن در تمامی موبایل و تبلت ها انتظار می‌رود، آن است که بدون استفاده از برنامه های متفرقه یا شخص ثالث (third-party) بتوان تصاویر و عکس ها مورد نیاز خود را اسکن و آنها را تبدیل به فرمت PDF کنیم یا با دیگران به اشتراک بگذاریم. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا وقتی می‌توانیم عکس بگیریم از اسکن استفاده کنیم؟ در جواب به طور کلی می‌توان به این نکته اشاره کرد که هدف از Scan، دسته بندی یا انسجام بیشتر کار است. اگر شما از یک جزوه‌ی قطور یا تعداد زیادی تصویر عکس بگیرید، احتمال تداخل و جا به جایی بین تصاویر وجود دارد و اگر در آینده عکس های بیشتری را در گالری ذخیره کنید، به مرور باید زمان بیشتری را باید برای پیمایش و یافتن آن ها صرف کنید. پس بهترین کار اسکن تصاویر و در صورت نیاز تبدیل آن به یک فایل با فرمت پی دی اف (PDF) است. خوشبختانه اپل در اواخر سال ۲۰۱۷ میلادی و با انتشار iOS 11، قابلیت اسکن مدارک را در سیستم عامل خود قرار داد. قبل از iOS 11 برای اینکار مجبور به عکس گرفتن از اسناد یا مدارک به صورت عادی بودید و به صورت جداگانه برنامه‌ای برای انجام آن وجود نداشت.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ارسال لوکیشن در آیفون

کاربرد های دیگر اسکن در آیفون

در شرایط مختلف و با توجه به نیاز های خود از اسکن استفاده می‌کنیم که از کاربرد های آن می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • رسید یا فاکتور: رسید های بانکی یکی از آسیب پذیر ترین برگه ها در اطراف ما هستند؛ فقط کافی است که مدتی رسید بانکی شما در کیف‌تان قرار داشته باشد تا به مرور تجزیه شدن جوهر و از بین رفتگی آن را مشاهده کنید.
  • جزوه یا تصاویر: اسکن تصاویر مخصوصا برای دانشجویان کاربرد زیادی دارد. برای مثال اگر از کلاس عقب افتاده باشید دیگر نیازی نیست که مطالب از دست رفته را از ابتدا یادداشت کنید، به راحتی می‌توانید جزوه‌ی شخص دیگری را  اسکن کنید.
  • اسناد و مدارک: در بعضی مواقع برای عقد یا فسخ قرارداد با شرکت های اینترنتی یا هر نوع ارگانی، برای مثال نیاز به اسکن کارت ملی، شناسنامه یا هر مدرک دیگری دارید، شاید اسکن و فرستادن آن به صورت یکجا گزینه‌‌ی مناسبی باشد.
  • کارت ویزیت و...

پیش نیاز برای اسکن در آیفون و آیپد

همانطور که قبل تر در پاراگراف های بالایی ذکر شد، قابلیت اسکن اسناد و مدارک به صورت اختصاصی در آيفون توسط اپل، به نسخه یازدهم سیستم عامل iOS مربوط می‌شود؛ پس آيفون یا آیپد شما باید حداقل به iOS یازده آپدیت شده باشد. اگر آيفون ۶ به بعد داشته باشید، مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت. حتی اگر بخواهید اسکن های گرفته شده در آيفون های جدیدتر را در نسخه های قدیمی مانند آيفون ۵ به قبل، مشاهده کنید، هشداری تحت عنوان امکان پذیر نبودن این امر نمایش داده می‌شود.

آموزش اسکن در آيفون و آيپد

در این بخش با شما نحوه اسکن اطلاعات مورد نیاز را آموزش می‌دهیم؛ نگران نباشید از چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است:

آموزش اسکن کردن در آیپد و آيفون

  • اپلیکیشن Notes را در آيفون یا آیپد خود اجرا کنید.
  • در صفحه نمایش علامتی به شکل یک خودکار که در مربعی جای گرفته، مشاهده می‌شود؛ روی آن بزنید.
  • در یادداشتی که ایجاد یا باز کرده‌اید، روی آیکون + که در پایین نمایشگر قرار دارد، بزنید.
  • بر روی گزینه ای تحت عنوان Scan Document را بزنید.
  • قبل از شروع اسکن پیشنهاد میکنم تا روی علامت سه نقطه بزنید و فرمت تصویری خود را انتخاب کنید؛ از فرمت Colour برای تهیه تصاویر رنگی، فرمت Black & White برای تهیه تصاویر سیاه و سفید و از فرمت Photos برای اسکن عکس ها استفاده کنید.

دو حالت خودکار و دستی برای اسکن کردن اسناد و تصاویر وجود دارد:

  1. خودکار: در حالت Auto یا خودکار زمانی که دوربین را به سمت سوژه موردنظر می‌گیرید، به صورت اتوماتیک عملیات اسکن توسط سیستم انجام می شود و نیازی به فشردن دکمه شاتر دوربین نیست؛ این کار افزایش سرعت Scan را برای شما به ارمغان می‌آورد.
  2. دستی: در حالت Manual یا دستی، عملیات اسکن با کسب اجازه از طرف شما انجام می‌شود و هر دفعه باید دکمه‌ی شاتر را برای اسکن فشار دهید.

نکته: اگر هدف شما اسکن کردن متون است، بهتر است که از حالت دستی استفاده کنید.

  • در واقع بعد از اسکن هر عکس و قبل از ذخیره‌ی آن باید لبه یا حاشیه تصاویر را بُرش (Cut) دهید تا جزئیات اضافه و ناخواسته ذخیره نشود؛ البته اجباری برای این عمل نیست ولی برای تمیز کاری بیشتر پیشنهاد میکنم آن را انجام دهید. نگران نباشید اگر تنظیمات مربوطه را مشاهده نکردید، می‌توانید از پایین تصویر اسکن شده روی آیکون برش یا Cut بزنید.

اسکن در ios

  • پس از پایان اولین تصویر اسکن شده، در صورتی که هنوز می‌خواهید تصاویر بیشتری را اسکن کنید، بعد ازمشاهده‌ی عبارت Ready for next scan، دوباره آماده‌ عکس گرفتن شوید.
  • تعداد عکس های گرفته شده در پرانتزی که کنار دکمه‌ی Save قرار دارد، نمایش داده می‌شود. پس از اتمام کار باید آن را بفشارید.

نحوه‌ی اشتراک گذاری و PDF کردن اسکن

اگر بخواهید تصاویر ضبط شده را برای دیگران بفرستید، بهتر است که آن را به فرمت PDF تبدیل کنید؛ در بخش زیر به نحوه انجام این دو کار می‌پردازیم.

به اشتراک گذاری

برای به اشتراک گذاری تصاویر اسکن شده با دیگران، دو سناریو وجود دارد؛ اگر می‌خواهید تمامی تصاویر اسکن شده را بفرستید، باید وارد برنامه‌ی Note و سپس مجموعه‌ عکس های اسکن شده شوید و از بالا سمتِ راست صفحه نمایش روی دکمه Share بزنید، سپس بستر یا برنامه ارتباطی مد نظر خود، مانند اینستاگرام، بلوتوث یا هر چیزی که دوست دارید را انتخاب کنید.

اگر می‌خواهید یک یا فقط تعدادی از تصاویر اسکن شده را به صورت دلخواه بفرستید، باید مرحله‌ی بالا را دنبال کنید اما قبل از زدن روی دکمه‌ی Share، اسکن های مورد نظر خود را با نگه داشتن انگشت انتخاب کنید؛ حالا دکمه‌ی Share را برای به اشتراک گذاری بزنید.

خروجی PDF

گرفتن خروجی PDF دقیقا مانند پارگراف بالاست. در برنامه‌ی Notes تصاویری که قصد گرفتن خروجی  پی دی اف از آن را دارید، انتخاب و از بالا سمتِ راست نمایشگر، روی آیکون Share بزنید؛ سپس Create PDF را انتخاب کنید.

گرفتن خروجی pdf از عکس ها در آيفون

سخن آخر

نرم افزار و اپلیکیشن های زیادی هستند که به صورت مستقل می‌توانند عمل اسکن کردن را برای شما انجام دهند، در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته باشید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید، اپلیکیشن Notes که به صورت پیش فرض در iOS و iPadOS نصب شده است، می‌تواند به شما در این رابطه کمک کنید.

پیشنهاد مطالعه: هر آنچه دوست داریم در ios 14 ببینیم

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> English (USA)...
    • Create a new word list...
  • Copy
  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> English (USA)...
    • Create a new word list...
  • Copy
محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم