برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آموزش بروزرسانی iOS

نوشته شده در تاریخ1398-12-17 توسط 9433

معمولا زمانی که نسخه‌ی جدیدی از یک سیستم عامل یا برنامه منتشر می‌شود، همه‌ی ما مشتاق دانلود و استفاده از امکانات اضافه شده به آن هستیم. اپل سالی یک بروزرسانی حجیم برای محصولات خود آماده می‌کند که امسال با معرفی iOS 13 قابلیت های زیادی را در دسترس کاربران قرار داد. با ماکروتل در آموزش ارتقا و بروزرسانی آيفون و آیپد همراه باشید.

از آیفون یا آيپد خود بکاپ بگیرید!

بکاپ گرفتن از آیفون

لطفا این اخطار را جدی تلقی کنید؛ اطلاعات از مهم ترین عناصر در دنیای امروزی هستند و ما به هیچ وجه دوست نداریم که فیلم، آهنگ، تنظیمات، یادداشت و عکس های شخصی خود را از دست بدهیم. پاک شدن بعضی از اطلاعات، با از بین رفتن دائمی آن ها مساوی است. به طور معمول در روند بروزرسانی سیستم عامل اتفاقی نمی‌افتد اما نمونه هایی وجود داشته‌اند که بخاطر مشکلات فنی یا دلایل دیگری مانند ناقص بودنِ فایل آپدیت، اطلاعات کاربران پاک شده است. این مشکلات فقط مربوط به iOS نیست و احتمال برخورد با آن ها در سیستم عامل های دیگر، مخصوصا ویندوز (Windows) نیز وجود دارد. بکاپ گرفتن یا تهیه فایل پشتیبان بهترین راه ممکن برای جلوگیری از مسائل ذکر شده است. بکاپ گرفتن به سادگی آپدیت کردن iOS به نسخه‌ی جدیدتر نیست و دارای نکاتی می‌باشد که پیشنهاد میکنم با مطالعه لینک زیر از نحوه و روش های انجام آن مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش بکاپ گرفتن از آيفون و آيپد

دلایل آپدیت iOS و iPadOS

آپدیت یا بروزرسانی آيفون یا آیپد، بهترین کاری است که می‌توانید در حق آن بکنید. انواع متفاوتی از آپدیت ها وجود دارد؛ هدف بعضی از آن ها افزایش حفاظت از دستگاه شما از طریق بسته های امنیتی و هدف برخی دیگر بهبود عملکرد کلی می‌باشد. فایل های بروزرسانی به صورت کاملا رایگان در سیستم عامل های iOS و iPadOS در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

صرفا جهت اطلاع

آپدیت (Update) با آپگرید (Upgrade) متفاوت است. در آپدیت ها به روی همان سیستم عامل فعلی، امکانات جدید یا اصلاحاتی صورت می‌گیرد که باعث افزایش کارکرد دستگاه می‌شود اما آپگرید ها اینگونه نیستند؛ در آپگرید ها ساختار نرم افزارها یا سیستم عامل ها تا حد نسبتا زیادی دچار دگرگونی می‌شود. برای درک بهتر، شما از ویندوز ۷ به ویندوز ۱۰ عمل آپگرید و از iOS 12 به iOS 13 عمل آپدیت را انجام می‌دهید؛ البته خیلی درگیر استفاده و انتخاب بین آپگرید و آپدیت نباشید، به صورت کلی برای راحتی بیشتر به جفت آن ها آپدیت می‌گویند و هدف این قسمت فقط افزایش آگاهی شما بود.

اپل هر سال نسخه‌ی جدیدی از iOS را در سه ماه آخر سال میلادی منتشر می‌کند. بعضی از نسخه های روی بهبود قابلیت های موجود و برخی دیگر بر اضافه شدن ویژگی ها جدید دلالت دارند. چند ماه پیش هم‌زمان در کنار iOS 13 شاهد معرفی سیستم عامل جدیدی به نام iPadOS بودیم که بر پایه iOS می‌باشد. هدف iPadOS افزایش راندمان و کارایی آیپد های اپل است و اگر دوست داشته باشید می‌توانید از لینک زیر اطلاعاتی راجع به آن بدست آورید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی ویژگی های iPadOS

به صورت کلی دو روش برای بروزرسانی آیفون یا آیپد خود به نسخه‌ی جدیدتر وجود دارد: ۱- از طریق تنظیمات (Settings) دستگاه ۲- از طریق اپلیکیشن iTunes یا Finder.

آموزش آپدیت iOS از طریق تنظیمات

امروزه اکثر کاربران برای بروزرسانی آیفون یا آیپد، به صورت مستقیم از خود دستگاه استفاده می‌کنند و دیگر موبایل یا تبلت را به رایانه های شخصی وصل نمی‌کنند. قبل از دنبال کردن مراحل زیر، ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما به نسخه جدید بروزرسانی می‌شود یا خیر؛ برای مثال آیفون ۵ به دلیل قدیمی بودن، از iOS 13 پشتیبانی نمی‌کند و ثانیا اطمینان حاصل کنید که اینترنت شما سرعت مناسبی داشته باشد؛ زیرا در غیر این صورت به دلیل حجیم بودن آپدیت ها، دانلود آن ها طولانی می‌شود.

نکته: بهتر است که ظرفیت باتری آیفون یا آیپد شما بیشتر از ۶۰ درصد باشد تا در زمان دانلود، نصب و بارگیری، باتری دستگاه تمام نشود؛ زیرا در این صورت امکان بروز مشکل وجود دارد.

  • از صفحه اصلی آیفون یا آیپد، روی تنظیمات یا Settings بزنید.

آپدیت ios

  • از منوی تنظیمات، General را انتخاب کنید.

how update ios

  • بر روی عبارت Software Update بزنید.

بروزرسانی آیفون

  • در صفحه‌ی باز شده اطلاعاتی مانند نسخه‌ی حال حاضر iOS خود را  مشاهده می‌کنید و اگر بروزرسانی جدیدی در دسترسی باشد، ویژگی ها و مشخصاتی درباره‌ی آن نمایش داده می‌شود. اگر هنوز فایل آپدیت جدید را دانلود یا نصب نکرده‌اید، روی دکمه‌ی Download and install بزنید.

آپدیت ios به نسخه جدید

زمانی که دانلود آپدیت تمام شد، سیستم به صورت خودکار آن را نصب نمی‌کند و با نمایش پیغامی از شما برای نصب آن اجازه می‌گیرد؛ در صورت نیاز می‌توانید نصب را به زمانی دیگری موکول کنید. اگر در پیغام نمایش داده شده، روی Install Now بزنید، سیستم عامل بروزرسانی را شروع می‌کند و پس از مدتی آیفون یا آیپد شما خاموش می‌شود، بسته بروزرسانی نصب و دستگاه به حالت اولیه بر می‌گردد؛ برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، به دکمه های موبایل یا تبلت زمانی که در حال آپدیت شدن است، دست نزنید.

آموزش آپدیت iOS از طریق iTunes یا Finder

اگر از نسخه‌ی ۱۰.۱۵ یا ورژن های بالاترِ MacOS استفاده می‌کنید، به صورت پیش فرض برنامه‌ی Finder در سیستم عامل رایانه‌ی شما نصب شده است اما اگر ورژن مک بوک شما از ۱۰.۱۴ به پایین است، مجبور به استفاده از iTunes هستید. اگر قصد دارید که از طریق برنامه iTuens در ویندوز یا مک، iOS خود را ارتقا دهید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • آيفون یا آيپد خود را از طریق کابل لایتنینگ (Lightning) به کامپیوتر متصل کنید. در صورتی که بار اولی باشد که دستگاه خود را به رایانه وصل می‌کنید، کادری ظاهر خواهد شد و از شما برای اطمینان به آيفون سوال می‌کند؛ در این حالت باید روی عبارت Trust بزنید.
  • همانند عکس زیر در برنامه‌ی iTunes بر روی آیکون یا علامت آيفون خود بزنید.

آموزش آپدیت ای او اس

  • صفحه‌ی جدیدی باز خواهد شد و اطلاعاتی مانند ورژن کنونی آيفون یا آیپد شما را نمایش می‌دهد. بر روی Check For Update بزنید تا آیتونز شروع به جستجو برای نسخه‌ی جدید کند. اگر نسخه‌ی جدیدی در کار بود، دکمه‌ی Update را بزنید و سپس رمز آيفون یا آيپد خود را وارد کنید تا عملیات بروزرسانی آغاز شود.

دانلود نسخه جدید ios

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم