اجرای بازی های پلی‌استیشن ۴ با آيفون و آیپد

نوشته شده در تاریخ1399-02-24 توسط 2850

اگر در حال حاضر یکی از چند میلیون کاربرِ کنسول های فوق العاده‌ی پلی استیشن ۴ هستید و هم‌چنین یک دستگاه آیفون یا آيپد دارید، یک خبر خوب؛ اکنون این امکان وجود دارد که بازی های مورد علاقه‌ی خود که به صورت فیزیکی یا دیجیتالی برای PS4 خریده‌اید، به نحوی جذاب در آیفون یا آيپد اجرا کنید. شرکت سونی این قابلیت نرم‌افزاری را ریموت پلی یا Remote Play نام گذاری کرده است.ریموت پلی فقط منحصر به محصولات اپل مانند آيپد، آیفون یا حتی مک نیست و شما می‌توانید در ویندوز یا اندروید نیز به انجام بازی ها به این شکل بپردازید. با ماکروتل در ریموت پلی بین PS4 و آيفون همراه باشید.

نحوه کار قابلیت Remote Play

برای درک بهترِ افرادی که از کنسول ها یا نحوه‌ی کار وسایل دیجیتالی خیلی سر در نمی‌آورند؛ باید به نکته اشاره کرد که با استفاده از قابلیت ریموت پلی شما در اصل دارید بازی را در موبایل یا تبلت خود تماشا و کنترل می‌کنید و هم‌چنان پردازش و اجرای بازی توسط کنسول PS4 انجام می‌شود و نیاز است که کنسول روشن باشد؛ چون از نظر عملی اجرای بازی های پلی استیشن توسط موبایل یا تبلت، در حال حاضر به هیچ وجه ممکن نیست.

کاربرد قابلیت ریموت پلی در بازی های PS4

با خواندن پارگراف بالا شاید برای شما سوالی پیش بی‌آيد که اگر قرار است که همچنان پلی استیشن ۴ روشن باشد، دیگر چه نیازی به استفاده از قابلیت ریموت پلی خواهد بود؟ سهولت! درست خواندید، تمامیِ تلاش مکانیزم Remote Play برای راحتی و سهولت بیشتر شما برای اجرای بازی های پی‌اس‌فور با آيفون یا آيپد است.

چه آیفونی یا آیپدی از Reomote Play پشتیبانی می‌کند؟

برای اتصال آيفون یا آیپد به PS4 و استفاده از قابلیت ریموت پلی، حداقل باید آيفون ۷ یا یکی از آيپد های نسل ششم اپل را داشته باشید و طبیعتا هر چقدر دستگاه شما بزرگتر و با کیفیت‌تر باشد، لذت اجرای بازی ها نیز دو چندان خواهد شد. فریم‌ورک پلی استیشن ۴ شما باید به آخرین نسخه بروزرسانی شود و حداقل سیستم عامل مورد نیاز برای آیفون یا آیپد، iOS 12.1 یا نسخه های جدیدتر است. اگر آيفون یا آيپد شما به iOS 13 یا iPadOS آپدیت می‌شود، بهتر است که این کار را در اسرع وقت انجام دهید. اگر می‌خواهید از قابلیت ریموت پلی همراه دسته‌ی پلی استیشن ۴ یا همان DualShock 4 استفاده کنید، باید حتما iOS 13 روی موبایل یا تبلت اپل شما نصب شده باشد.

پیشنهاد مطالعه: آموزش آپدیت iOS

آموزش استفاده از قابلیت ریموت پلی PS4 در آيفون و آیپد

شاید تعداد مراحل انجام این کار کمی زیاد جلوه کند اما در واقع هیچ پیچیدگی‌ِ خاصی وجود ندارد؛ البته قبل از شروع باید به دو نکته اشاره کرد:

  1. شبکه Wi-Fi: آيفون یا آیپد شما باید در یک شبکه‌ی Wi-Fi یکسان با PS4 متصل شود. اگر در خانه یک مودم دارید، فقط کافی است که موبایل و پلی استیشن خود را به همان مودم وصل کنید.
  2. نصب اپلیکیشن: در شروع کار برای استفاده از قابلیت ریموت پلی باید برنامه‌ی مورد نیاز آن را در آيفون یا آیپد خود نصب کنید. به اپ استور (App Store) بروید و اپلیکیشن PS4 Remote Play را جستجو و سپس نصب کنید.

 امیدوارم آیفون یا آیپد شما از مراحل ذکر شده در بخش های بالایی، سربلند بیرون آمده و حداقل استاندارد های مورد نیاز را داشته باشد. اکنون مراحل زیر را برای استفاده از قابلیت Remote Play در پلی استیشن ۴ دنبال کنید:

با استفاده از دسته‌ی PS4، به سمت راست بروید و روی آیکون یکی مانده به آخر یا Settings (تنظیمات) که علامت یک کیفِ ابزار را دارد بزنید.

ps4 remote play iphone

از منوی تنظیمات به سمت پایین پیمایش (Scroll) کنید و روی عبارت «System Software Update» بزنید. با اینکار اگر به اینترنت متصل باشید و سیستم عامل کنسول PS4 شما به آخرین نسخه آپدیت نشده باشد، عملیات بروزرسانی آغاز می‌شود؛ اگر هم که آخرین ورژن را داشته باشید، فقط نسخه‌ی آن نمایش داده خواهد شد.

remote play ps4

در همان منوی Settings، اگر کمی به پایین‌تر بروید گزینه ای تحت عنوان «Remote Play Connection Settings» وجود دارد، وارد آن شوید.

ریموت پلی ps4 با آيفون و آيپد

مطمئن شوید که تیکِ مقابل عبارت Enable Remote Play فعال باشد و سپس روی Add Device بزنید تا آيپد یا آیفون خود را به آن اضافه کنید.

ریموت پلی آیفون با ps4

یک شماره‌ی ۸ رقمی نمایش داده می‌شود و ۳۰۰ ثانیه فرصت دارید که آن را وارد اپلیکیشن PS4 Remote Play که قبلا نصب کرده‌اید، وارد کنید.

آموزش ریموت پلی آيفون یا پلی استیشن ۴

اپلیکیشن Ps4 Remote Play را اجرا کنید و روی دکمه Start بزنید تا پیکربندی اولیه‌ی اتصال را انجام دهید. سپس باید نام کاربری و رمز Play station Network خود را وارد کنید؛ اگر هنوز ندارید فقط باید در سطح اینترنت نحوه ساخت آن را سرچ کنید و یک حساب بسازید. اکنون آيفون یا آيپد به صورت خودکار شروع به جستجوی پلی استیشنی که در همان شبکه قرار دارد، می‌کند. اگر این کار بیش از چند دقیقه طول کشید می‌توانید به صورت دستی این مراحل را انجام دهید. برای اینکار باید از پایین نمایشگرِ موبایل یا تبلت خود روی دکمه‌ی Register Manually بزنید؛ سپس عدد هشت رقمی که PS4 نمایش می‌دهد را وارد کنید و روی Register بزنید.

وصل کردن ps4 به آیفون

زمانی که آيفون شما به پلی استیشن ۴ متصل شود، تصویری مانند عکس زیر را مشاهده می‌کنید و شما می‌توانید با استفاده از دکمه های مجازی DualShock، کنسول خود را کنترل کنید.

آموزش اجرای بازی های ps4 با آيفون

اگر دوست ندارید که به صورت دکمه های مجازی بازی کنید و استفاده از دسته را ترجیح می‌دهید، باید با استفاده از بلوتوث آيفون یا آیپد خود را به کنترلر PS4 وصل کنید.

پیشنهاد مطالعه: وصل کردن دسته ps4 و xbox به Mac

تبریک می‌گوییم! شما اکنون موفق شدید که با استفاده از قابلیت ریموت پلی با ps4 خود بازی کنید، اما چند نکته را باید متذکر شوم. اگر PS4 شما از نوع اسلیم یا Fat می‌باشد، امکان انجام بازی ها فقط با کیفیت 720p یا HD فراهم است اما اگر PS4 Pro دارید، می‌توانید با رزولوشن 1080p یا FullHD بازی کنید. کیفیت بالاتر به معنای نیاز به پهنای باند و سرعت بالاتر اینترنت شماست؛ اگر اینترنتی ناپایدار و کم سرعتی دارید، باید قید استریم بازی ها را با استفاده از ریموت پلی بزنید چون در حین بازی کردن، امکان قطع شدن زیاد است. نکته آخر آن است که به هیچ وجه انتظار نداشته باشید که کیفیت بازی ها مانند انجام آنها روی کنسول به نظر برسد. کاربرد Remote Play در مواردی است که می‌خواهید در تخت خواب با موبایل خود به بازی کردن بپردازید یا نمونه هایی شبیه به این.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم