اضافه کردن وبسایت‌ها به صفحه اصلی آيفون

نوشته شده در تاریخ1399-02-24 توسط 41745

دوست دارید که یک یا چندین‌تا از وبسایت های مورد علاقه خود را مانند یک اپلکیشن بر روی صفحهٔ آيفون یا آيپد خود، به صورت مستقیم داشته باشید؟ ما در این مطلب کاملا به این موضوع خواهیم پرداخت و نحوه‌ٔ انجام آن را به شما آموزش می‌دهیم. با ماکروتل در اضافه کردن یک وبسایت به صفحه‌ٔ آیفون همراه باشید. امروزه نقش اینترنت پر رنگ‌تر از همیشه است و زندگی بدون آن بسیار مشکل یا شاید برای نسل حاضر غیر ممکن باشد، یکی از مهم‌ترین ستون های دنیای اینترنت را بدون تردید، صفحات وب تشکیل می‌دهد؛ وب‌سایت ها رنگ جدیدی به دنیای خشک و بی‌روحِ بزرگترین شبکه‌ی جهانی یا همان «اینترنت» هدیه دادند.

کاربرد اضافه کردن وب سایت به هوم اسکرین آیفون

add site to iphone home screen

در حال حاضر از نظر محتوایی، می‌توان وب‌سایت ها را در دسته های متفاوتی مانند: خبری، علمی، سرگرمی، خدماتی و انواع دیگری تقسیم‌بندی کرد که هر کدام کاربردهای مختص به خود را دارند. معمولا وب‌سایت های خبری یکی از پر‌بازدید‌ترین ها در نوع خود هستند و اگر شما هر روز علاقه دارید که یک یا چند مرتبه به آن‌ها سر بزنید، چه بهتر که سایت های موردعلاقهٔ خود را به صفحه نمایش اصلی (Home Screen) اضافه کنید که با یک آیکون که معمولا لوگوی اصلی سایت یا حرفِ اول سایت مورد نظر، نمایش داده خواهد شد؛ با اینکار فقط کافی است که مانند یک برنامه یا اپلیکیشن عادی آن را اجرا کنید تا مستقیم شما را به آدرس سایتِ تعیین شده هدایت کند؛ اینگونه در زمان با ارزش خود حتی برای چند ثانیهٔ بیشتر صرفه جویی خواهد شد؛ این قابلیت فقط محدود به آيفون و آیپدها نمی‌باشد و جالب آنجاست که حتی در آیپادها (iPod) نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

اضافه کردن یک صفحه وب به صفحه اصلی سیستم عامل های iOS یا iPadOS به لطف آپدیت سیزدهم، به کار بسیار ساده‌ای تبدیل شده است و حتی برای این امر نیازی به ‌بوکمارک (‌bookmark) صفحه یا سایت مورد نظر هم نخواهد بود. اگر صاحب یک آیفون یا آیپد هستید ولی هیچ اطلاعاتی از بروزرسانی های نرم‌افزار های جدید شرکت اپل ندارید، پیشنهاد میکنم با مطالعه لینک های زیر دانش خود را دربارهٔ ویژگی های جدید آن افزایش دهید:

پیشنهاد مطالعه: بررسی امکانات iPadOS 13

چگونه یک وب سایت را به صفحه آیفون یا آیپد اضافه کنیم؟

اکنون بعد از ذکر مقدمات و توضیحات اجمالی، به سراغ اصل کار خواهیم رفت و قدم به قدم با نحوه الحاق یا اضافه کردن یک وب‌سایت به صفحه اصلی آيفون یا به اصطلاح Home Screen آشنا می‌شویم، پس مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

در شروع کار باید از آيفون یا آیپد خود وارد مرورگر Safari شوید.

اضافه کردن سایت به صفحه آیفون با safari

وارد صفحه یا وب‌سایتی که می‌خواهید به هوم اسکرین گوشی منتقل کنید، شوید.

نکته: اگر می‌خواهید همیشه آخرین خبرها یا پست ها را مشاهده کنید، بهتر است که وارد صفحه اصلی سایت شوید مانند: www.Macrotel.ir.

همانطوردر پایین صفحه‌ٔ مروگر Safari مشاهده می‌شود، یک نوار ابزار وجود دارد که آيکونی در وسط آن به شکل یک مربع که به بالا اشاره می‌کند، قرار گرفته است؛ به این دکمه به اصلاح دکمهٔ Share یا اشتراک نیز می‌گویند، روی آن بزنید.

اضافه کردن سایت به صفحه ios

لیستی از قابلیت های متفاوت مانند کپی، نشانه گذاری یا جستجو دیده می‌شود، روی عبارت Add to Home Screen بزنید تا صفحه‌ای که در آن هستید به Home Screen انتقال پیدا کند.

اضافه کردن سایت به صفحه آیفون

اکنون باید برای آیکون یک نام انتخاب شود، تا به راحتی سایت خود را از صفحه نمایش تمیز دهید؛ این کار باعث صرفه جویی بیشتر در زمان شما خواهد شد؛ در مثال زیر نام «OSXDaily» به آن تخصیص داده شده است.

add website to ios home screen

در انتها برای اطمینان از درست انجام شدنِ مراحل ذکر شده، به صفحه اصلی آيفون یا آیپد خود بروید و نگاهی به برنامه‌ها بیاندازید تا سایت مورد نظر خود را که به تازگی اضافه کرده‌اید، پیدا کنید. طبیعتا با توجه به سایتی که انتخاب شده، شکل ظاهری متفاوتی را نسبت به آنچه که در تصویر زیر می‌بینید، مشاهده خواهید کرد:

آموزش اضافه کردن سایت به صفحه آیفون مثل اپلیکیشن

شما می‌توانید آیکون سایت خود را به هرجایی در صفحه نمایش انتقال دهید؛ حتی Dock نیز از این قضیه مستثنی نیست.

نکته: Dock پایین‌ترین بخشِ صفحه نمایش iOS یا iPadOS است که می‌توانید چند عدد از پر استفاده‌ترین برنامه های خود مانند: مرورگر یا صفحه شماره‌گیری را به آن اضافه کنید.

از نظر ظاهری شما متوجه هیچ‌گونه تفاوتی بین یک آیکون اپلیکیشن و یک آیکون وب‌سایت نخواهید شد؛ با این تفاوت که باز زدن روی آیکون های اینترنتی، شاهد باز شدن آن‌ها توسط مروگری مانند Safari خواهیم بود.

پیشنهاد مطالعه: کاربرد و نحوه استفاده از ویجت‌ها

چه زمانی از بوکمارک‌ها استفاده کنیم؟

روش اضافه کردن یک سایت به صفحه اصلی (هوم اسکرین) برای زمانی است که آن صفحه اینترنتی از اهمیت بالایی برای شما برخوردار است؛ اما اگر تعداد سایت های محبوب شما بیشتر از چند عدد باشد، پیشنهاد می‌شود آن صفحات را به لیست Bookmark اضافه کنید و برای استفاده از آن ها باید به صورت مستقیم به Safari یا مرورگر های دیگری که نصب دارید، وارد شوید؛ البته شما محدودیتی برای اضافه کردن سایت‌ها به صفحه اصلیِ iOS یا iPadOS ندارید، بیشتر به دلیل حفظِ نظم و مدیریت راحت‌ترِ سیستم عامل پیشنهاد می‌شود که از بوکمارک‌ها استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی امکانات iOS 13

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم