چرا و چگونه فیس آیدی آیفون را غیرفعال کنیم؟

نوشته شده در تاریخ1399-02-24 توسط 23457

همهٔ ما از کیفیت محصولاتی که توسط شرکت اپل تولید شده، آگاهی داریم و می‌دانیم که این غولِ آمریکایی تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین دستگاه های ممکن را با نهایت کیفیت به دست مشتری برساند و صد البته این موضوع باعثِ افزایش قیمت نسبتا بالای محصولات این کمپانی می‌شود. در کنار کیفیت، امنیت یکی دیگر از ویژگی های آيفون یا آیپد هاست که دلیل آن را می‌توان در ساختار و قدرتِ سیستم عامل های iOS و iPadOS جستجو کرد. اگر نمی‌دانید iPadOS چیست، می‌توانید از لینک زیر، اطلاعاتی راجع به آن به دست آورید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی iPadOS 13

کاربرد فیس آیدی چیست؟

همانطور که می‌دانیم اپل دکمهٔ هوم (Home) را از دستگاه های خود حذف کرده و یکی از تمهیداتی که برای افزایش امنیت سیستم عامل دستگاه های خود اندیشیده، قابلیت فیس آيدی  (Face ID) نام دارد. از فیس آيدی می‌توانیم برای احراز هویت، ورود به سیستم و اپلیکیشن ها استفاده کنیم. فیس آيدی دقت و سرعت بسیار بالایی دارد و همین باعث می‌شود که اکثر افراد آن را به روش های دیگر احراز هویت، مانند رمز عبور (Passcode) ترجیح بدهند.

فیس آیدی چیست

با همه‌گیر شدن ویروس کرونا و برای جلوگیری از پخش شدن آن، مجبور به استفاده از ماسک های صورت هستیم و با استفاده از ماسک‌ها حداقل می‌توانیم شیوع کرونا را تا حدود زیادی کنترل کنیم. این موضوع باعث می‌شود که قابلیت Face ID مانند حالتِ معمول نباشد و کاربرد خود را برای باز کردن قفل آيفون یا آیپد تا حد زیادی از دست بدهد؛ فیس آيدی برای کار با ماسک یا هر ابزاری که صورت را بپوشاند، طراحی نشده است؛ البته دربارهٔ این باره، به هیچ وجه نمی‌توان خدشه‌ای به شرکت اپل وارد کرد. در یک منبع ذکر شده که Face ID حتی زمانی که ماسک بر صورت داریم نیز کار می‌کند اما متاسفانه ما به نتیجه‌ای یکسان نرسیدیم و آيفون از تشخیص چهره به صورت درست و سریع، امتناع کرد؛ حتی وارد تنظیمات آيفون شدیم و تصاویری جدیدی را با ماسک به عنوان نمونه و الگو، برای تشخیص چهره به سیستم اضافه کردیم، اما هم‌چنان شاهد هیچگونه شناسایی چهره از جانبِ دستگاه نبودیم.

چرا باید Face ID را غیرفعال کنیم؟

خاموش کردن face id آيفون

شاید با خود بگویید که اصلا چرا باید فیس آیدی را کنار بگذاریم، آن هم زمانی که می‌توانیم خیلی راحت برای چند لحظه ماسک خود را پایین بکشیم؟ بهداشت! این کار به هیچ وجه شایسته و بهداشتی نیست و فقط کافی است که برای مدت کوتاهی ماسک را از صورت خود برداریم تا سلامت خود و دیگران را در خطر بیاندازیم؛ همانطور که می‌دانیم، دست ها بیشترین تماس با اشیا و افراد را دارند و در حالت طبیعی به محل اصلی آلودگی تبدیل خواهند شد، پس بهتر است که تحت هیچ شرایطی، مگر برای تعویض یا اتمام کار با ماسک، دست ها را به سمت ماسک خود نبریم.

پیشنهاد مطالعه: ۵ کاری که بعد از خرید آيفون باید انجام داد

ما دو راه برای برخورد با این مشکل در پیشِ روی خود داریم؛ یکی آن است که منتظریم شویم بعد از عدم تشخیص هویت توسطِ Face ID، رمز عبور خود را وارد کنیم و دیگری این است که قابلیت Face ID را حداقل به طور موقت غیرفعال کنیم؛ البته باید به این نکته اشاره کرد که خاموش کردن Face ID اصلا به معنای از دست دادن یا کاهش امنیت آيفون یا آیپد نیست و شما می‌توانید از روش های دیگری مانند رمز عبور های عددی که در اصطلاح به آن Passcode یا کدِ عبور می‌گویند استفاده کنید،‌ تا دستگاهتان هم‌چنان در وضعیتی امن قرار گیرد.

آموزش غیرفعال سازی Face ID

نحوه‌ی غیرفعال کردن قابلیت Face ID بیشتر از چیزی که فکر می‌کنید، ساده و آسان است؛ فقط برای این کار باید چند مرحله‌ٔ زیر را دنبال و انجام دهید:

وارد تنظیمات (Settings) آيفون یا آيپد خود شوید.

به سمت پایین پیمایش (Scroll) کنید و روی گزینهٔ Face ID & Passcode بزنید.

اکنون رمز عبور یا همان Passcode خود را وارد کنید تا بتوانید به تنظیمات امنیتی دسترسی داشته باشید.

آموزش غیرفعال کردن فیس آیدی آیفون

در صفحه‌ٔ باز شده که در تصویر بالا هم مشاهده می‌شود، چند گزینه را مشاهده می‌کنید که ما به شرح آن می‌پردازیم:

  • iPhones Unlock: از طریق این گزینه می‌شود مشخص کرد که آیا آیفون یا آیپد  می‌تواند از Face ID به عنوان سیستم تشخیص چهره برای باز کردن قفل دستگاه و شروعِ کار با آن استفاده کند یا خیر؛ بخاطر اینکه هدف ما خاموش کردن Face ID است، باید دکمه را به سمت راست بکشیم.
  • iTunes & App Store: با فعال بودن این گزینه، برای استفاده از خدمات برنامه‌ٔ آيتیونز (iTunes) و همچنین اپ استور، مجبور به استفاده از فیس آیدی خواهیم بود.
  • Apple Pay: اپل پِی یکی از قابلیت های مخصوص شرکت اپل هست که از آن برای پرداخت خرید و مباحث مالی استفاده می‌شود اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و زیر ساخت نامناسب، در ایران کاربرد ندارد.
  • Other Apps: همانطور که تا الان متوجه شده‌اید، فیس آیدی فقط برای باز کردن قفل دستگاه، کاربرد ندارد و می‌توانید برای احراز هویت یا لاگین کردن (Login) در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف نیز از آن استفاده کنید؛ در این بخش می‌توانید برنامه های مورد نظر خود را برای باز شدن از طریق Face ID انتخاب کنید.
محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم