تغییر نام کاربری در اینستاگرام

نوشته شده در تاریخ1399-03-14 توسط 4212

اگر در زمانِ ساختِ حساب اینستاگرام، نام کاربری یا نام ظاهری مناسبی را برای خود انتخاب نکرده‌اید، نیازی به نگرانی نیست زیرا می‌توانید به سادگی تغییرش دهید. با ماکروتل در تغییر نامِ کاربری (آیدی) و نام ظاهری در اینستاگرام همراه باشید.

اینستاگرام به بخش مهمی از زندگیِ اکثر مردم تبدیل شده و روزانه به تعداد کاربران آن در حال اضافه شدن است. در لیست فروشگاهِ اپلیکیشن های اندروید، یعنی Play Store به نکته‌ای جالب و کم‌نظیر برخورد می‌کنیم، تعداد دفعاتِ نصبِ اینستاگرام فقط بر روی سیستم عامل اندروید بیشتر از ۱ میلیارد است! تعداد اپلیکیشن هایی که بیشتر از ۱ میلیارد بار نصب شده‌اند، به تعداد انگشت های دو دست هم نمی‌رسد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانیم تصاویر مورد علاقه خود و در حالت عادی ویدیوهایی با حداکثر طولِ ۶۰ ثانیه را با دوستان یا افراد دیگر به اشتراک بگذاریم.

آموزش تغییر نام در اینستاگرام

 در نسخه‌ای که در سال ۲۰۲۰ میلادی در اختیار کاربران قرار گرفت، امکان تغییر پوسته‌ی برنامه به Dark theme نیز فراهم شد؛ اینستاگرام هر ساله قابلیت های جدیدی را مانندِ لایو یا پخشِ زنده به خود اضافه کرده؛ برای مثال هم‌اکنون شما می‌توانید به راحتی با دوستان و آشنایان خود به صورت آنلاین به برقراری تماس ویدیویی (Video Call) بپردازید. با اینکه هنوز کیفیتِ تماس ویدیویی در اینستاگرام به خوبی برنامه هایی مانند Google Duo یا Skype نیست، اما به هر حال کار شما را راه می‌اندازد. برای یادگیری استفاده از تماس ویدیویی در اینستاگرام، به لینک زیر مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: آموزش ویدیو کال در اینستاگرام

در Instagram شما می‌توانید هر زمانی که دوست داشتید، نام کاربری و نام ظاهریِ خود را تغییر دهید. شما به راحتی و با مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب می‌توانید تفاوت این دو، و نحوه تغییر آن‌ها را یاد بگیرید.

تفاوت نام کاربری و نام ظاهری اینستاگرام

در اینستاگرام نام کاربری (Username) و نام ظاهری (Display name) دو مقوله‌ی مجزا از یکدیگر هستند. نام ظاهری در پایینِ آیکونِ پروفایل شما قرار می‌گیرد و نیازی نیست که خاص یا یکتا باشد، اگر دوست داشته باشید می‌توانید در کنار آن ایموجی یا کاراکتر هایی خاص هم اضافه کنید. اما در نقطه‌ی مقابل، یوزر نِیم یا نام کاربری در بالای عکسِ پروفایلِ شما نمایش داده می‌شود و همانطور که می‌دانیم، تمامِ کاربران در اینستاگرام از ID یا نامِ متفاوتی استفاده می‌کنند، پس حتماً باید یکتا و خاص باشد؛ البته برای نام‌گزاری باید یکسری از قوانین را رعایت کنید، نام کاربری باید حداکثر ۳۰ کاراکتر باشد، این کاراکترها می‌توانند از حروف، عدد، نقطه و خط فاصله تشکیل شود.

چگونه نام ظاهری یا نمایشی خود را در اینستاگرام تغییر دهیم؟

برای تغییرِ نامی که در اینستاگرام در پایین عکس پروفایل‌تان نمایش داده می‌شود، می‌توانید از نوار پایینِ صفحه نمایشِ آیفون یا موبایلِ اندرویدی‌تان ، بر روی عکس پروفایل خود بزنید؛ توجه داشته باشید که با توجه به زبانِ دستگاهِ شما، ممکن است مکان آن به جای سمتِ راست، در سمتِ چپ جای گرفته باشد یا بالعکس.

تغییر نام اینستاگرام

از صفحه‌ی باز شده، بر روی «Edit Profile» بزنید.

تغییر نام اینستاگرام

یک باکس برای تغییر نام نمایش داده می‌شود، علامت ضربدر را بزنید تا اسمِ قبلی‌ای که در اینستاگرام  داشته‌اید، پاک شود.

تغییر نام اینستاگرام

اکنون نامی که مدِ نظر دارید را وارد کنید و از بالای صفحه نمایش، بر روی دکمه‌ی Done بزنید؛ لازم به ذکر است که می‌توانید از ایموجی (Emoji) یا کاراکتر های خاصی مانند@ و... نیز استفاده کنید.

تغییر نام instagram

پس از اتمامِ کار، شما به صفحه پروفایل خود هدایت می‌شوید و شاهد عوض شدنِ نام‌تان خواهید بود.

change instagram name

چگونه نام کاربری را در اینستاگرام تغییر دهیم؟

تغییر اسم کاربری یا User Name نیز، درست مانندِ تغییر نام ظاهری است؛ فقط باید این نکته را در نظر بگیرید که نام کاربری شما باید یکتا و منحصر به فرد باشد و هیچکس در هیچ کجای دنیا از آن در حال حاضر استفاده نکند. نام کاربری حکمِ آیدی شما در Instagram را دارد و کاربران دیگر از طریق آن می‌توانند شما را در این شبکه اجتماعی پیدا کنند.

مراحل تغییر نام کاربری یا اکانت در اینستاگرام:

از نوار پایینِ صفحه نمایشِ آیفون یا موبایلِ اندرویدی خود، بر روی عکس پروفایل‌تان بزنید؛ سپس گزینه‌ی «Edit Profile» را انتخاب کنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

بر روی اسمی که در مقابلِ عبارتِ «Username» قرار گرفته بزنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

ضربدری که در انتهای خط مشاهده می‌کنید را انتخاب کنید تا نام کنونیِ شما پاک شود.

عوض کردن نام کاربری instagram

یوزر نیم (Username) مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه‌ی Done را بزنید.

تغییر نام کاربری اینستاگرام

اگر نام کاربری‌ای که وارد کردید تکراری باشد، سیستم به شما اخطار می‌دهد و مجبورید که نام دیگری انتخاب کنید؛ با استفاده از اعداد، نقطه و خط فاصله می‌توانید تا حدِ خیلی زیادی این مشکل را حل کنید؛ سپس با زدن دکمه‌ی Done مجدداً تلاش کنید.

تغییر اسم اکانت اینستا

پس از اتمامِ کار، وقتی به صفحه پروفایل خود برگردید، متوجه تغییر آیدی یا یوزر نیمِ خود خواهید شد و از این به بعد اگر به کسی بخواهید نام کاربری‌تان را در اینستاگرام بگویید، باید آخرین Username که اینستاگرام آن را می‌شناسد معرفی کنید. اگر به هر دلیلی از تغییر نام کاربری خود پشیمان شدید، نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا تا ۱۴ روز اینستاگرام آن را برای شما رزرو یا به عبارتی دیگر نگه می‌دارد تا کسی از آن استفاده نکند اما پس از این ۱۴ روز اگر کسی دوست داشته باشد می‌تواند آن نام را به عنوان یوزر نیمِ خود برگزیند.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم