افزایش مدت زمان شارژ نگه‌داشتن و عمر باتری آی‌پد های اپل

نوشته شده در تاریخ1396-06-06 توسط 7323

با ارائه هر آی پد جدید یک چیز ثابت مانده است. آی پدها پرسرعت تر و پرسرعت تر می شوند و گرافیک شان هر ساله بهتر می شود اما همچنان عمر باتری یا مدت زمان شارژ نگهداشتن ای پد 10 ساعت ثابت مانده است. برای بسیاری افراد که در طول روز از آی پد خود استفاده می کنند نمی توانند تا پایان روز بدون استفاده از شارژر از تبلت اپل آی پد خود استفاده کنند و هیچ چیز بدتر از این نیست که در حال پخش ویدئو از طریق Netflix باشید و پیام اخطار باتری آیپد در حال تمام شدن است پخش ویدئو را قطع کند.

خوشبختانه ترفندهایی برای صرفه جویی در مقدار مصرف باتری آی پد وجود دارند که می توانید به کار ببرید. با به کارگیری راه های زیر می توانید از حداکثر زمان ممکن از شارژ باتری تان استفاده کنید.


مقالات مرتبط:

مشکل شارژ نشدن یا کند شارژ شدن اپل آیفون و آیپد و روش های حل آن

8 راه برای شارژ سریع آیفون و آیپد


ترفندهایی برای به حداکثر رساندن مدت زمان شارژ نگهداشتن باتری آیپد

1-تنظیم روشنایی

آی پد دارای قابلیت روشنایی اتوماتیک می باشد که بهآن کمک می کند خود را بر اساس کیفیت نور اتاق تنظیم کند اما این قابلیت کافی نیست.

تنظیم روشنایی کلی ممکن است بهترین گزینه واحدی باشد که می توانید با آن اندکی بیشتر از باتری گوشی تان شارژ مصرف کنید.

شما می توانید روشنایی را با باز کردن تنظیمات آی پد و انتخاب Display & Brightness از منوی سمت چپ و حرکت دادن نوار لغزنده روشنایی تنظیم کنید.

باید روشنایی را طوری تنظیم کنید که برای خواندن صفحه نمایش گوشی راحت باشید و در عین حال درست به اندازه تنظیمات پیشفرض روشن نباشد.

ترفندهایی برای افزایش مدت زمان شارژ نگهداشتن آی پد

2-بلوتوث را خاموش کنید

بسیاری از ما هیچ دستگاه بلوتوث متصل به آیپد نداریم، بنابراین تمام خدمات بلوتوث که در اختیار ماست در واقع شارژ باتری آی پد ما را به هدر می دهد. اگر هیچ دستگاه بلوتوثی ندارید، مطمئن شوید که بلوتوث آی پدتان خاموش باشد. یک راه سریع برای تغییر دکمه بلوتوث باز کردن کنترل پنل آی پد با کشیدن از لبه پایین صفحه نمایش به سمت بالاست.

ترفندهایی که باعث افزایش طول عمر شارژ باتری آیفون میشوند

3-خاموش کردن سرویس های موقعیت مکانی

درحالی که حتی مدل های صرفا wi-fi آی پد کاربرد خوبی در تعیین موقعیت مکانی دارند ولی اکثر ما از سرویس های موقعیت یابی روی تبلت های آی پد به اندازه های که روی گوشی های آیفون استفاده داریم استفاده  نمی کنیم. خاموش کردن GPS یک راه سریع و آسان برای صرفه جویی در میزان شارژ باتری ای پد است و به یاد داشته باشید که اگر نیاز به GPS داشتید می توانید همیشه آن را مجددا روشن کنید. شما می توانید سرویس موقعیت مکانی را در تنظیمات آیپد زیر قسمت Privacy خاموش کنید.

11 روش برای افزایش عمر باتری آیپد

4-خاموش کردن پوش نوتیفیکیشن Push Notificatio

درحالی که Push Notification قابلیت بسیار خوبی است اما شارژ باتری را کاهش می دهد چرا که دستگاه مرتب چک می کند ببیند آیا نیاز به کشیدن یک پیام در صفحه نمایش هست یا نه. اگر دنبال این هستید که تا جای ممکن استفاده از باتری تان را بهینه سازی کنید می توانید قابلیت Push Notification را به طور کامل خاموش کنید. به علاوه شما می توانید آن را برای برخی برنامه های فردی خاموش کنید که تعداد پوش نوتیفیکیشن هایی که دریافت می کنید را کم می کند. برای خاموش کردن Push Notification در تنظیمات و زیر قسمت Notifications بروید.

11ترفند برای افزایش دوام شارژ و طول عمر باتری آی پد

5-چک کردن ایمیل های دریافتی را کمتر کنید

به طور پیشفرض، ای پد هر 15 دقیقه چک می کند که آیا ایمیل جدیدی دریافت شده است یا نه. تغییر این مقدار به 30 دقیقه یا یک ساعت باعث می شود باتری شما بیشتر شارژ نگهدارد. برای این کار به سادگی می توانید به تنظیمات رفته و سپس گزینه تنظیمات ایمیل را انتخاب کنید و روی گزینه Fetch New Data کلیک کنید. این صفحه به شما این امکان را می دهد تا تعیین کنید آی پد هر چند وقت یکبار دریافت شدن ایمیل های جدید را بررسی کند.حتی گزینه ای وجود دارد که می توانید زمان تعیین نکنید و خودتان به صورت دستی ایمیل های خود را چک کنید.

11 راه برای افزایش دوام شارژ آی پد و عمر باتری آن

6-خاموش کردن 4G

بیشتر اوقات ما از آی پد در منزل مان استفاده می کنیم که یعنی بیشتر از اتصال wi-fi بر روی آن استفاده می کنیم و برخی از ما هم منحصرا از وای فای استفاده می کنیم. اگر مرتب با مشکل کاهش باتری روبرو می شوید، یک روش خوب این است که اتصال داده 4G را خاموش کنید. این باعث می شود زمانی که از آن استفاده نمی کنید هیچ شارژی مصرف نکند.

7-غیرفعال کردن برنامه Background App Refresh

برنامه بروزرسانی اپلیکیشن های پس زمینه(background app refresh) که اولین بار در iOS 7 معرفی شد با رفرش کردن برنامه ها هنگامی که آی پد در حالت idle است یا شما در برنامه دیگری هستید آن ها را بروز نگه می دارد. این می تواند مقداری از شارژ باتری شما را مصرف کند، بنابراین اگر برای تان مهم نیست که آی پد فیدهای خبرخوان فیس بوک شما را رفرش کند و آن ها را تا زمان خواندن شما نگهدارد به تنظیمات آی پد رفته و تنظیمات عمومی را انتخاب کنید و صفحه را اسکرول کنید تا به گزینه Background App Refresh برسید.

در این قسمت شما می توانید کلا این سرویس را غیر فعال کنید یا آن را برای برنامه های شخصی که رفرش کردن شان اهمیتی برای تان ندارد غیرفعال کنید.

چگونه زمان شارژ باتری آیپد را به حداکثر برسانیم؟

8-ببینید کدام یک از اپلیکیشن ها بیشترین مقدار مصرف شارژ باتری را دارند

آیا می دانید که می توانید میزان استفاده از باتری آی پد خود را چک کنید؟ این روش خوبی برای متوجه شدن این که از بین اپلیکیشن هایی که زیاد استفاده می کنید کدامشان بیشتر از حد نرمال شارژ باتری شما را مصرف می کند. شما می توانید این را در تنظیمات آی پد با انتخاب Battery از منوی سمت چپ بررسی کنید.

چطور مدت زمان دوام شارژ آی پد را بیشتر کنیم؟

9-آی پد خود را همیشه بروزرسانی کنید

همیشه مهم است که آی پد خود را با آخرین نسخه سیستم عامل ارائه شده توسط اپل بروزرسانی کنید. این کار نه تنها به بهینه سازی عمر باتری آی پد کمک می کند بلکه با این کار مطمئن می شوید که از مزیت آخرین راه حل های امنیتی و پاک سازی هر گونه اشکالاتی که قبلا وجود داشت بهره مند شده اید و این خود موجب بهتر کار کردن آیپد می شود.

10-کاهش موشن گرافیک ها

این ترفندی است که در میزان شارژ باتری شما صرفه جویی می کند و تبلت ipad شما را واکنشگراتر می کند. رابط آی پد شامل تعدادی از انیمیشن ها نظیر بزرگنمایی و کوچک نمایی پنجره ها و افکت پارالاکس آیکون هاست که باعث می شود نسبت به تصویر پس زمینه شان شناور نشان داده شوند. شما می توانید خاموش کردن این جلوه های رابط را با رفتن به تنظیمات و بخش تنظیمات عمومی و ضربه زدن بر روی Accessibility and touching و سپس Reduce Motion انجام دهید.

11 ترفند برای افزایش زمان شارژ نگهداشتن باتری آی پد

11-استفاده از کیف یا قاب محافظ هوشمند

کیف محافظ هوشمند می تواند عمر باتری شما را با قرار دادن آی پد در حالت بیکار بودن زمانی که کیف محافظ را می بندید افزایش دهد. این به نظر می رسد که تاثیر چندانی نداشته باشد اما اگر عادت ندارید هنگامی که کارتان با گوشی تان تمام شد دکمه Sleep/Wake را فشار دهید با استفاده از کیف محافظ هوشمند در پایان روز 5، 10 و یا حتی 15 دقیقه بیشتر از قبل شارژ خواهید داشت.

چطور عمر باتری اپل آی پد را به حداکثر برسانیم؟


مقالات مرتبط:

چطور گوشی های اپل را به درستی شارژ کنیم؟

کدام شارژر اپل برای آیفون شما مناسب است؟


آیا iPad دارای قابلیت صرفه جویی باتری Low Power Mode هست؟

به تازگی اپل ویژگی جدید و پرکاربردی برای آیفون ها به نام «Low Power Mode» اضافه کرده است. این ویژگی در درصدهای شارژ 20% و 10% هشدار می دهد که باتری شما در حال کم شدن است و بهتر است حالت Low Power Mode را روشن کنید. با روشن کردن این قابلیت بسیاری از ویژگی ها که به طور معمول خاموش نیستند مانند گرافیک های ویژه که در رابط کاربری استفاده می شوند خاموش می شوند. این روش خوبی برای صرفه جویی در باتری است اما متاسفانه این ویژگی هنوز در آی پد ها ارائه نشده است. 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم