صفحه نمایش های جدید اپل(آیفون 8) مجهز تکنولوژی حسگر میکرو LED می شوند

نوشته شده در تاریخ1396-06-19 توسط 2338

اخبار مربوط به اپل حاکی از آن است که این کمپانی به دنبال آن است تا تکنولوژی صفحه نمایشی را عرضه کند که توانایی خواندن اثر انگشت کاربر بدون حسگر اختصاصی را دارد و شایعه شده که این ویژگی با آیفون 8 معرفی می شود. این گوشی پانل صفحه نمایش تعاملی با دیودهای مادون قرمز(IR) خواهد داشت. صفحه نمایشی که در آن از تکنولوژی حسگر میکرو LED به جای سخت افزار ماتریکس فعال موجود در اغلب گوشی ها استفاده شده است.

صفحه نمایش جدید اپل مجهز به تکنولوژی حسگر LED

اپل LuxVue را که شرکت کوچک متخصص در ساخت نمایشگرهای میکرو LED بسیار کارآمد و فناوری مرتبط است را در آوریل 2014 به قیمت نامعلومی خریداری کرد.

از جنبه های دیگر، شامل قابلیت به طور کامل جایگزین کردن اجزای بزرگ حسگر خازنی با استراتژی قرار دادن سنسورها و انتشاردهنده های نور مادون قرمز، این خبر اشاره به طراحی دارد که دارای پانل های تاچ و سنسورهای اثر انگشتی می باشد که تقریبا از سخت افزار مشابهی استفاده می کنند.  

جالب توجه است که این تجسم با شایعه تمام صفحه بودن نمایشگر آیفون 8 مطابقت دارد مخصوصا شایعه هایی که مبتنی بر دکمه صفحه اصلی و سنسور touch id نامرئی هستند.

تکنولوژی حسگر اثر انگشت فعلی اپل نیاز به یک حلقه درایو خازنی دارد تا با انگشت کاربرد در حین عمل در تماس باشد. برای ایجاد صفحه نمایش بدون دکمه و حاشیه صفحه(همانطور که در شایعه های بسیاری در مورد آیفون 8 ذکر شده است)، این شرکت باید حلقه درایو مذکور را از روی شیشه محافظ حذف کند یا با آن ادغام کند.

آیفون 8 چه تفاوت هایی با آیفون 7 خواهد داشت؟

تکنولوژی حسگر میکرو LED صفحه نمایش آیفون 8

به علاوه، ممکن است اپل کلا از شر Touch ID خود را خلاص کند و سیستم پیشرفته جدیدتری را به جای آن معرفی کند.

برای مثال، یک صفحه نمایش لمسی که بتواند به عنوان یک دستگاه ورودی و اسکنر اثر انگشت عمل کند جای کمتری اشغال می کند و انعطاف پذیری بیشتری برای طراحی اپل باز می گذارد. با این حال، یافتن تکنولوژی کار دشوار است چرا که خوانایی سنسور اثر انگشت باید بسیار دقیق باشد، خیلی بیشتر از دقت تاچ اسکرین های قبلی.

حسگر میکرو LED برای تشخیص اثر انگشت آیفون 8

شرکت LuxVue معتقد است که این معما را حل کرده یا حداقل برای انجام آن مصر است. با توجه به شواهد، میکرو LED ها را می توان به عنوان جایگزین آرایه های لمسی استاندارد خازنی استفاده کرد. به طور خاص، دیودهای نوری و حسگر اختصاصی مادون قرمز به مدار محرک و انتخاب متصل می شوند تا یک مدار زیر پیکسل ایجاد کنند. با توجه به اندازه کوچک شان، دیودهای مادون قرمز را می توان در لایه زیر صفحه نمایش در کنار LED های RGB یا بر روی میکرو تراشه‌ای که روی زیرلایه مذکور نصب شده است جاسازی کرد. این آرایش زیرپیکسل ها که اصطلاحا پیکسل های تعاملی اطلاق می شوند می توانند شامل  ال ای دی های قرمز، سبز، آبی، مادون قرمز نوری و مادون قرمز حسی(RGBIRSIR) و نیز دیگر آرایه های رنگی در پانل با وضوح بسیار بالا باشند.

تکنولوژی حسگر میکرو LED در صفحه نمایش آیفون 8

در برخی تجسم ها، این سیستم می تواند کالیبره شود تا هر تعداد عملیاتی را بر حسب ورودی جزء حسگر  اجرا کند. برای مثال، مدار ممکن است به عنوان یک سنسور نور محیطی سنتی عمل کند تا صفحه نمایش را تاریک یا روشن تر کند یا وظیفه تشخیص نزدیکی را انجام دهد تا ورودی تاچ را در طول تماس های تلفنی ببندد.

صفحه نمایش جدید آیفون 8 و حسگر میکرو LED آن

ویژگی های پیشرفته تر مانند تشخیص لمس و تعیین شکل و شمایل سطح هدف(تشخیص اثر انگشت) نیز مشخص شده است. بر اساس شایعات حول آیفون جدید اپل، این کار با انعکاس نور مادون قرمز از انگشت کاربر و برگشت آن به دیودهای حسگر انجام می شود. در طول عملیات، ردیف ها یا در بعضی موارد قسمت های خاصی از صفحه نمایش که شامل پیکسل های تعاملی می باشند که اثر انگشت کاربر را اسکن می کند. هنگامی که یک شیء به اندازه کافی به حسگر نزدیک شود، یک بیت مپ برای اطلاع رسانی به سیستم اطلاعات موقیت یابی مجاورت ایجاد می شود.

تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت آیفون 8

در برخی موارد ، بیت مپ ها شامل اطلاعاتی در مورد شدت نور وردی هستند و اجازه تجزیه و تحلیل عمیق تر شیء و سطح آن را می دهند. برای مثال، با بررسی نقاط تاریک و روشن بیت مپ یک سیستم نمونه می تواند شیارها و برآمدگی های اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد.

با توجه به مسئله امنیت، شواهد می گوید برخی مناطق خاص از صفحه نمایش باید شامل بخش هایی با تراکم بیشتری از پیکسل های تعاملی و تراشه های پشتیبانی باشند. مدارهای نور و حسگر بیشتر تراکم پیکسل ها را بیشتر می کند که در نتیجه منجر به خوانایی دقیق تر اثر انگشت می گردد.

از سویی دیگر، نمایشگر مذکور باید شامل تعداد کافی از پیکسل های تعاملی باشد تا تمام سطح را به یک خوانش از اثر انگشت کاربر تبدیل کند.

دیگر کمانه زنی ها در مورد استفاده از نور مادون قرمز است که به اجزای حسگر اجازه می دهد فعال باقی بمانند حتی موقعی که به نظر می رسد نمایشگر خاموش است که این برای صرفه جویی در شارژ گوشی و عملکرد گوشی در نور محیطی کم بسیار مفید است.

تکنولوژی جدید حسگر میکرو LED آیفون 8

این که آیا اپل قصد دارد تکنولوژی میکرو LED را در آیفون یا دیگر محصولات آینده خود بیاورد معلوم نیست. آن چه بیشتر از همه شایعه شده این است که اپل آیفون 8 را سال 2017 با صفحه نمایشی بدون حاشیه(edgetoedge) معرفی می کند.

اپل قطعا آیفون 8 را با شارژ بی سیم wireless عرضه می کند

چنین طراحی نیازمند آن است که اپل قابلیت های موجود در گوشی های فعلی خود نظیر حسگرهای مجاورت، نور محیطی و ماژول اثر انگشت Touch ID را جابه جا، پنهان یا حذف کند.

حسگر میکرو LED آیفون 8 برای تشیخص اثر انگشت

خبر تاچ اسکرین و تشخیص اثر انگشت میکرو LED اپل اولین بار در ژوئن 2014 درز کرد و مخترعان آن Kapil V. Sakariya و Tore Nauta آن را تایید کردند. 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم