تعمیرات موبایل و عمده ترین مشکلات تلفن همراه

نوشته شده در تاریخ1398-03-08 توسط 6954

تعمیرات تلفن همراه یک معضل بزرگ و پر دردسر می‌باشد و شامل برخی از تعمیرات اعمال شده روی تلفن همراه می باشد که عملکرد طبیعی موبایل را به خطر انداخته است و در راستای تعمیر نمودن این وسیله مفید و کارآمد می بایست به تعمیرکارهای معتبر و مطمئن مراجعه نمود تا در صورت بروز هر گونه مشکلی که در تلفن های همراه به وجود می آیند، آن ها را برطرف نموده و آن را به حالت طبیعی خود هر چند که موقت بازگردانند. با توجه به اینکه امروزه استفاده از موبایل تبدیل به یکی از وسایلی شده است که نبود آن حتی برای چند ساعت هم عملکرد روزانه زندگی بشری را دچار مختل می سازد؛ لذا لازم می آید که از این وسیله هوشمند به نحو احسن مراقبت نمود و در صورت بروز هر گونه مشکلی به تعمیرکارهای متخصص و البته مطمئن دل سپرد. البته بجر تخصص، ابزار تعمیرات موبایل نیز در تعمیر کردن تلفن همراه نقش بسازیی دارد.

تیم تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران با سابقه 13 ساله در عرصه تعمیرات موبایل در جهت خدمات تعمیر گوشی و تعویض قطعات موبایل به شما یاری میرساند.

تعمیرات موبایل

مشکلات ناشی از خرابی موبایل و مراجعه به دفاتر تعمیرات موبایل

برخی از مراکز تعمیرات موبایل در سطح شهر هستند که کاربر برای مراجعه به آنها دچار مشکلات و ابهامات مختلفی میشود این مشکلات عبارتند از:

1- اعتماد به تعمیرکار

همواره اولین دغدغه و معضلی که به محض خرابی تلفن همراه برای فرد پیش می آید، سپردن گوشی شخصی خود به دست فردی مطمئن است تا مبادا اطلاعات شخصی او را برباید و از آن سوء استفاده نماید.

2- اتلاف زمان

اتلاف زمان نیز از جمله مشکلات دیگر است که برای یافتن یک تعمیرکار خوب، فرد زمان زیادی را سپری می کند. از طرف دیگر فرآیند تعمیرات موبایل نیز به نوبه خود زمانبر است.

3- برآورد هزینه تعمیرات موبایل

اکثر دفاتر تعمیر گوشی هزینه تعمیرات موبایل را نمی توانند به طور دقیق برآورد کنند؛ چرا که هر یک از تعمیرکاران ممکن است برای یک چیز واحد، چندین قیمت متفاوتی را ارائه دهند که موجب سردرگمی فرد می شود.

4- عدم تضمین قطعه تعویض گشته

معمولا تعمیرات موبایل در دفاتر خدماتی به شیوه ای پیگیری می شود که فرد تعمیرکار هیچ گونه گارانتی یا ضمانتی را در قبال تعمیر صد در صدی موبایل به فرد نمی دهد و ممکن است همان قطعه بعد از مدت زمانی دوباره خراب شود.
به همین منظور سرویس آنلاین تعمیر موبایل به عنوان تنها روش مرسومی شناخته شده است که تمامی این معضلات را از بین می برد و با استفاده نمودن از این سرویس آنلاین تعمیرات موبایل می توان بدون اتلاف وقت و تنها از طریق اینترنت نسبت به درخواست تعمیر موبایل خود مبادرت ورزید.

مزیت های استفاده از سرویس آنلاین تعمیر موبایل. ثبت سفارش آنلاین تعمیرات موبایل در بر دارنده ی یک سری مزیت های است از جمله:

1-صرفه‌جویی در زمان
2-تعمیرکاران مجرب و قابل اعتماد

3-سرعت عمل بالا
4-بکارگیری بهترین و با کیفیت‌ترین قطعات
5-قیمت مناسب و بهینه
6-ضمانت تعمیرات موبایل

همانطور که ملاحظه می کنید این سرویس تمامی مشکلات بالا را برطرف نموده تا افراد با خیالی آسوده یک منبع تعمیرات موبایل مطمئن با کادری مجرب را دریابند و از خدمات آن بهره جویند.

تعمیرات موبایل در هران

عمده ترین دلائل مراجعه به دفاتر تعمیرات موبایل

1- شکستن تاچ و ال سی دی

شکستن ال سی دی رایج ترین دلیل مراجعه افراد به تعمیرات موبایل به شمار می رود. ال سی دی گوشی های هوشمند بنا به دلایل مختلفی دچار خرابی و شکستگی می شوند. اصلی ترین دلیل آن، آب خوردگی و ضربه خوردن از روی سهل انگاری می باشد. هزینه تعمیر ال سی دی هم همواره یکی از گرانترین قطعات موبایل به شمار می آید.
اجزاء و قطعات تشکیل دهنده تاچ ال س دی شامل: گلس محافظ ال سی دی، تاچ یا دیجیتایزر، ال سی دی و بک لایت و فریم ال سی دی می باشد. ال سی دی و تاچ گوشی موبایل بعد از خرابی به شیوه های گوناگونی می بایست نسبت به تعمیر آن مبادرت ورزید. عمده ترین مسائلی که در این قطعه حساس و شکننده ممکن است پیش آید، به قرار زیر است:

1- ال سی دی گوشی سیاه شده و روشن نمی‌شود

سیاه شدن کامل صفحه نمایش به منزله سوختن ال سی دی است که بر اثر ضربه یا فشار زیاد به دستگاه رخ می دهد و در برخی از شرایط هم نفوذ آب به داخل گوشی منجر به سوختن ال سی دی می شود. تنها راه حل در قبال سوختگی ال سی دی، تعویض کامل تاچ ال سی دی گوشی است که هزینه بر می باشد.

2- ال سی دی روشن می‌شود اما تاچ کار نمی‌کند

گاهی اوقات پیش می آید که در اثر ضربه ای که به گوشی تلفن وارد می گردد، ال سی دی آن به مشکل می خورد که در این شرایط ال سی دی روشن است و تصویر بالا می آید ولی تاچ آن کار نمی کند که این امر نشان دهنده ی سوختن تاچ یا دیجیتایزر است. برای رفع چنین مشکلی می بایست تاچ ال سی دی گوشی را به طور کامل تعویض نمود چرا که نمی توان تاچ را به تنهایی تعویض نموند.

3- بخشی از ال سی دی سیاه شده است

گاهی شدت ضربه آنقدر نیست که منجر به سوختن تاچ یا ال سی دی گوشی شود، بلکه تنها بخشی از ال سی دی آن سیاه می شود و گوشی محتوای لازم را نشان نمی دهد، در این صورت نیز باز باید تاچ ال سی دی بطور کامل تعویض گردد.

سیاه شدن صفحه نمایش گوشی های اندرویدی و راه حل برطرف کردن این مشکل

4- نور ال سی دی گوشی سو سو می‌زند

در برخی از مواقع بر اثر ضربه و فشار به گوشی ال سی دی گوشی سوسو می زند که برای رفع این مشکل نیز می بایست تاچ ال سی دی گوشی بطور کامل عوض شود. البته در برخی مواقع سوسو زدن صفحه نمایش منوط به شرایط خاصی است. مثلا در هوای سرد گوشی سوسو می زند یا هنگامی که نور صفحه نمایش کم باشد این فرآیند شکل می گیرد. در این حالت نیز تعویض تاچ ال سی دی لازم می آید.

5- روی صفحه نمایش ترک و شکستگی وجود دارد اما تاچ ال سی دی آن کار می‌کند

در موارد نادری ضربه وارده به گوشی منجر به شکستن گلس ال سی دی می شود اما به تاچ و خود ال سی دستگاه آسیبی وارد نمی گردد که در این صورت علی رغم شکستگی هیچ مشکلی برای استفاده از تلفن پیش روی صاحب تلفن نمی باشد و تاچ و ال سی دی بدون هیچ مشکلی کار می کنند. در این شرایط فقط نیاز به تعویض گلس موبایل است.

این موارد پنج گانه که ذکر شد، از اصلی ترین حالت هایی به شمار می آیند که ممکن است در هر نوع تلفن همراهی به وجود بیایند و فرد را به دفاتر تعمیرات موبایل بکشاند.

هزینه تعمیر تاچ و ال سی دی گوشی و گلس شکسته موبایل

تعویض نمودن تاچ ال سی دی یکی از گرانترین قطعاتی است که در تلفن همراه تعمیر می گردد همین مسئله با توجه به کیفیت صفحه نمایش های انواع تلفن های همراه و بزرگ شدن ابعاد آن ها بیشتر نمود پیدا می کند. هر چند که ممکن است در بازار یک سری ال سی دی های کپی و غیر اورجینالی هم وجود داشته باشد که قیمت آن ها به مراتب پایین تر است ولی کیفیت و کارایی ال سی دی های اصلی را به هیچ عنوان ندارند. اگر فقط با تعویض گلس موبایل بتوان مشکل آن را حل کرد که هزینه کمتری را در بر دارد اما بدلیل ضرر هایی که برا گوشی دارد تعمیر گلس را پیشنهاد نمیکنیم

برای این که درک بهتری از تاچ و ال سی دی و گلس صفحه نمایش گوشی خود داشته باشید به مقاله تاچ و ال سی دی چه ارتباطی با یکدیگر دارند مراجعه کنید

هزینه تعمیر تاچ و ال سی دی شکسته موبایل

خدمات تعمیرات موبایل دفتر ماکروتل در تهران

تعویض قطعات موبایل از قبیل: باتری، تاچ و ال سی دی و دیگر قطعات آن مسلما زیر مجموعه تعمیرات موبایل به حساب نمی آیند، بلکه تعمیرات موبایل به قسمت هایی اطلاق می گردد که تعمیرکار موبایل مستقیما روی بُرد گوشی کار کرده و یا رو به سرویس موبایل می آورد. چنین قسمت هایی شامل: تعمیر آی سی، هارد، تعمیر یا سرویس سوکت شارژ، سرویس اسپیکر گوشی و ... می باشند که در این بین تعمیر آی سی دی ها از آنجایی که روی برد گوشی اعمال می گردند، بسیار حساس بوده و هزینه و مدت زمان تعویض و تعمیر آن ها نیز به مراتب بالاست.

تعمیر گوشی های خاموش

در برخی از مواقع ممکن است تلفن همراه خاموش شده باشد و دیگر قابلیت روشن شدن را نداشته باشد در این مواقع اولین چیزی که به ذهن خطور می کند، مشکل باتری موبایل است. البته در برخی مواقع نیز ممکن است که بُرد گوشی خاموش شده باشد. در راستای تشخیص دادن مشکل تلفن همراه در این مواقع می بایست تلفن همراه را به شارژر وصل نمود، در صورتی که علامت شارژ روی صفحه نمایش پدیدار نگشت، این خود به منزله خاموشی برد گوشی است که ممکن است یکی از آی سی های روی برد آسیب دیده باشد پس خیلی دقیق و موشکافانه می بایست تمامی آی سی های روی برد بررسی شود تا مشکل تلفن همراه حل گردد. به طور کلی آی سی ها بر اثر عوامل زیادی از جمله آب خوردگی یا ضربه دیدن خاموش می گردند که در هر صورت باید تعمیرات موبایل اقدام به تعمیر گوشی تلفن نماید.

حل مشکل عدم آنتن دهی تلفن همراه

برای برطرف نمودن مشکل آنتن دهی تلفن همراه می بایست گوشی را در وهله نخست ریستات یا همان راه اندازی مجدد نمود. در صورت برطرف نگشتن مشکل یا مشکل نرم افزاری گوشی می باشد که باید در این مواقع گوشی تلفن فلش گردد و یا اینکه مشکل سخت افزاری دارد و مربوط به فلت داخلی گوشی است که در هر صورت با سپردن گوشی به تعمیرات موبایل ماکروتل مشکل تلفن شما حل میگردد

مشکل هارد و بالا نیامدن گوشی موبایل

اگر به هر طریقی تلفن های همراه ضربه ببینند، ممکن است باعث آسیب دیدگی هارد گوشی گردد. نشانه خرابی هارد این است که گوشی پشت سر هم خود به خود ریستارت می شود و یا در هنگام روشن کردن گوشی روی آرم برند گوشی قفل می شود و ریستارت می شود. در برخی مواقع نیز حتی امکان دارد که هارد گوشی مشکلی نداشته باشد ولی بعلت حافظه کم آن نیاز است که هارد گوشی موبایل را ارتقاء بخشید.

تعمیرات تلفن همراه

سرویس تلفن های همراه

اگر بنا به هر طریقی آب به داخل تلفن های همراه نفوذ کند، موجب آب خوردگی پورت شارژ می شود و هر مقدار آب در داخل گوشی به منزله ایجاد رسانایی در تلفن همراه است و عدم توازن در شارژ گوشی و ورم کردن باتری گوشی در این مواقع به عنوان کم آسیب ترین بخش از تلفن همراه به شمار می آید. نکته ای که بعد از آب خوردگی تلفن همراه می بایست مورد عنایت و توجه قرار داد این است که به هیچ عنوان نباید در آن لحظه تلفن همراه را روشن کرد تا به این ترتیب از آسیب دیدگی بیشتر گوشی همراه جلوگیری به عمل آورد و سریعا می بایست به تعمیرات موبایل رجوع نمود تا گوشی آب خورده را سرویس نماید.

حل مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل

گاهی اوقات گوشی خوب شارژ نمی کند که در این مواقع یا مشکل از شارژر است و یا از کابل آن می باشد. پس می بایست شارژر را روی گوشی های دیگری امتحان کرده اگر مشکلی پیش نیامد، پس شارژر و کابل سالم است و مشکل می تواند از فلت شارژ یا آی سی شارژ و آی سی تغذیه گوشی یا در نهایت خود باتری گوشی باشد. لذا می بایست موبایل را بصورت دقیق بررسی نمود تا مشکل آن را تشخیص داده و آن را برطرف نمود.

دلایل داغ شدن گوشی های موبایل و تعمیر آن

از جمله مشکلات دیگری که برای تلفن های همراه پیش می آید، مشکل داغ شدن آن هاست که این گرم شدن وسایل الکترونیک به طور کلی امری طبیعی است. اما در صورت داغ شدن تلفن های همراه که گرمای آن از حد مجاز خود به مراتب بالا رود، ممکن است مشکل نرم افزاری یا سخت افزاری گوشی باشد. داغ کردن گوشی در مورد گوشی های اندروید و به خصوص گوشی های سامسونگ به دلیل مشکل نرم افزاری که دارند، امری رایج و مرسوم می باشد. پس باید هر 6 ماهی یک بار نسبت به فلش نمودن تلفن همراه اقدام نمود تا در این صورت تمامی مشکلات نرم افزاری گوشی برطرف گشته و از بین بروند و در غیر این صورت اگر مشکل حل نگشت، می بایست به دفاتر تعمیرات موبایل مراجعه نمود تا برد و باتری گوشی را مورد بررسی قرار دهند تا بالاخره مشکل آن را تعمیر و برطرف نمایند.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم