راهنمای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌های هوشمند به همراه نکات آموزشی

نوشته شده در تاریخ1398-03-29 توسط 5657

آموزش تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های هوشمند:

تاچ و ال‌سی‌دی هرگوشی هوشمند به همان میزانی که در زیبایی و جلوه‌ی گوشی اثرگذار است، آسیب‌پذیر و شکننده است. در صورت افتادن یا متحمل شدن ضربه به صفحه ممکن است دچار شکستگی شده و کاربر را وادار به تعویض یا تعمیر تاچ و ال سی دی کند. قطعا سوالاتی از قبیل بهترین روش برای تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی، مدت زمان و هزینه‌ی تعویض تاچ و ال‌سی‌دی، شرایط گارانتی تعویض تاچ و ال‌سی‌دی تلفن‌های هوشمند، کارایی گوشی‌ در صورت استفاده از تاچ ال‌سی‌دی کپی و روش‌های محافظت و دلایل عمده‌ی آسیب دیدن ال‌سی‌دی گوشی‌های همراه برای همه‌مان پیش آمده است. در این مقاله به بررسی و پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

امروزه با بالا رفتن قیمت گوشی های تلفن همراه ، بیش از پیش باید نسبت به مراقبت و سالم نگه داشتن آن‌ها تلاش کنیم . هزینه تعویض و تعمیر گوشی‌های هوشمند نیز به نوبه خود سرسام آور شده است. بیشترین خرابی ها و آمار تعمیر ها مربوط به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌های هوشمند است.
شاید برای شما و یا اطرافیان شما هم اتفاق افتاده باشد که صفحه نمایش گوشی شما هم صدمه دیده باشد. تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌های هوشمند یکی از رایج ترین بخش های تعمیر است و اگر وارد هر تعمیرگاه گوشی‌های هوشمند شوید متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از گوشی های تعمیری مربوط به این بخش است .
اگر به هر دلیلی گوشی شما از دست شما افتاد و صفحه نمایش آن شکست باید مراقب باشید چرا که هزینه تعمیر و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌های هوشمند بسیار بالا می باشد و شاید بتوان گفت که معمولاً تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌های هوشمند هزینه ای به مراتب بیشتر از تعمیر های سخت افزاری دیگر گوشی‌ دارد .
برای اینکه بهتر نسبت به فرآیند تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ پی ببرید باید در ابتدا با قطعات تشکیل دهنده این دو بخش آشنا شوید .

هر صفحه نمایش گوشی‌ معمولاً از 4 بخش عمومی تشکیل می شود:

راهنما تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های هوشمند به همراه نکات آموزشی

بخش اول گلس گوشی‌ است. این گلی گوشی‌ با آن گلس محافظ که شما خودتان تهیه می کنید متفاوت می باشد . این گلس در واقع یک نوع شیشه محافظ است که روی ال سی دی گوشی‌ نصب شده است و از تماس مستقیم انگشتان دست کاربر با ال سی دی گوشی‌ جلوگیری می کند. این گلس به صورت یکپارچه بوده و عموماً تا کناره های کلید اصلی گوشی‌ ادامه دارد . بر روی این گلس عموماً آرم و لوگوی گوشی‌ نیز چاپ می شود.

اگر گلس گوشی‌ شکسته شود نیازی به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ نیست و تنها با تعویض گلس مشکل به راحتی حل می شود.

بخش دوم فریم قاب جلویی گوشی‌ است. این فریم وظیفه نگهداری گلس و ال سی دی را دارد . فرم جزئی از بدنه گوشی‌ است. اگر فریم گوشی‌ی شکسته شود ممکن است اصلاً آسیبی به تاچ و ال سی دی گوشی‌ وارد نشود اما باعث شل شدن اتصالات این بخش ها شود. در این حالت شما با کوچکترین ضربه باید نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ خود اقدام کنید . برای همین همواره باید بدنه گوشی‌ خود را به صورت سالم نگه داری نمایید .

بخش سوم تاچ گوشی‌ است . این بخش وظیفه دریافت اطلاعات وارد شده از سمت کاربر به صوت لمسی را دارد . وظیفه تاچ دریافت اطلاعات از لمس های کاربر بر روی صفحه نمایش است .اگر گوشی شما بر اثر ضربه ای به صفحه نمایش آن دیگر بخش های لمسی اش کار نکند به اصطلاح تاچ گوشی شما خراب شده است . تاچ گوشی‌ نیز به راحتی تعویض می شود. هزینه تعویض تاچ گوشی‌ نیز به مراتب کمتر از هزینه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ با هم است .

بخش چهارم و نهایی خود ال سی دی می باشد. ال سی دی در زیر تاچ نصب می شود و وظیفه نمایش محتوا را بر عهده دارد .در صورتی که ال سی دی گوشی‌ شکسته شود بیشترین خسارت به گوشی‌ وارد می شود چرا که کاربر باید هزینه تعویض گلش ، تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ را با هم پرداخت کند.

اگر بر اثر ضربه ای تاچ شما و یا گلس شما مشکلی پیدا نکند ولی دچار سیاه شدن صفحه نمایش گوشی شود به اصطلاح ال سی دی گوشی‌ شما سوخته است. در این حالت باید ال سی دی گوشی‌ تعویض شود .

حال که با بخش ها مختلف و مهم ال سی دی گوشی‌ آشنا شده اید باید بدانید که در هنگام آسیب دیدن صفحه نمایش گوشی خود کدام بخش ها تعمیر و تا تعویض شوند.

اصلی ترین دلایل آسیب و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی هوشمند

ال سی دی های گوشی‌ ممکن است که به دلایل مختلفی خراب و یا خاموش شوند. اما از مهم‌ترین عوامل خرابی و تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• وارد شدن آب و مایعات به دال ال سی دی و گوشی‌
• ضربه خوردن مستقیم و غیر مستقیم به تاچ و ال سی دی گوشی‌
• قرار گرفتن این وسیله کاربردی در برابر گرما و حرارت بسیار زیاد یا بسیار پایین

اصلی ترین دلایل آسیب و تعویض تاچ و ال سی دی

باید به این نکته نیز اشاره کردن ال سی دی های گوشی‌ ممکن است به شیوه و روش های مختلفی آسیب دیده و خراب شوند . در این حالت روش های مختلفی نیز برای تعمیر و سرویس آن‌ها وجود دارد. بخش های تاچ و ال سی دی معمولاً تعمیر نمی شود و تنها راه برای اینکه دوباره کار کنند تعویض آن‌ها می باشد. در خصوص قاب و فریم گوشی نیز تعمیر راه چاره ای برای قاب های شکسته شده نیست.

اگر تلفن همراه شما در معرض آب قرار گیرد نفوذ آب به درون گوشی و صفحه نمایش آن را دچار اختلال در عملکرد می‌سازد و تأثیرات سویی به گوشی شما وارد می‌آید. پس هنگامی‌که گوشی با رطوبت در تماس باشد و در همان لحظه اقدام به روشن کردن صفحه نمایش گوشی نمایید، احتمال سوختن در آن به مراتب بیار بیشتر می‌گردد. در صورت بروز این اتفاق بجای استفاده از روش‌های غلط گرفتن سشوار روی آن و حرارت دادن به گوشی که نه تنها تأثیر مثبتی ندارد بلکه بدتر با باد داغی که بر گوشی وارد می‌گردد منجر به سوختگی زودتر از موعد مقرر خویش می‌گردد؛ به دفاتر مرکزی تعمیرات موبایل گوشی‌ مراجعه نموده و نسبت تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض تاچ ال سی دی گوشی آیفون خود اقدام ورزید.

علائم ظاهری خرابی ال سی دی و تاچ گوشی

علائم خرابی تاچ و ال سی دی موبایل

• ال سی دی گوشی سیاه شده است و به اصطلاح روشن نمی شود.
• ال سی دی گوشی روشن می شود اما تاچ کار نمی کن .
• بخشی از ال سی دی سیاه شده است.
• نور پشت صفحه ال سی دی در حال روشن خاموش شدن است و نوسان دارد .
• روی صفحه نمای ترک و شکستگی هایی وجود دارد اما صفحه نمایش و تاچ کار می کنند.
در خصوص گلش شکسته شده نیز باید به این نکته اشاره کرد که گوشی شما با گلس شکسته نیز به کار خود به صورت احسن ادامه خواهد داد اما ظاهر و نمای شکسته گلس ممکن است برای خیلی از افراد قابل تحمل نباش .

برای بازدید از گلس‌های شرکتی و اورجینال ماکروتل کلیک کنید: قیمت انواع گلس کحافظ صفحه نمایش

نکات مهم در مورد تعویض تاچ و ال سی دی شکسته گوشی‌:

نکات مهم در مورد تعویض تاچ و ال سی دی شکسته گوشی

در صورتی که ال سی دی گوشی شما شکسته است در اولین قد باید سیم کارت و رم گوشی خود را از گوشی خارج کنید. سپس گوشی را به یک مرکز معتبر و دارای صلاحیت ببرید. در خصوص ارسال گوشی خود به تعمیرگاه های گوشی‌ باید به نکته های زیادی دقت کنید چرا که با توجه به بالا بودن هزینه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ به ویژه در سال های اخیر، لزوم مراجعه به یک مرکز حرفه ای که توانایی تعمیر انواع گوش گوشی‌ را داشته باشد بیش از پیش احساس می شود.
اولین قدم در خصوص تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ ارسال گوشی‌ به تعمیر گاه است اما این کار به دلیل اینکه تعمیرگاه های حرفه ای گوشی‌ انگشت شمار هستند ممکن است برای شما کمی سخت و یا زمان بر باشد. شما باید زمان مناسبی را برای مراجعه به تعمیرگاه گوشی‌ اختصاص دهید.
دومین مسئله مهم در تعمیر گوشی کیفیت تعمیرگاه است. متأسفانه همه تعمیرکاران گوشی‌ حرفه ای و مجرب نیستند و بعضاً نیز مشاهده شده است که نه تنها گوشی گوشی‌ شما تعمیر نشده است بلکه خرابی های بیشتر و مشکلات بیشتر نیز برای گوش گوشی‌ شما به وجود آمده است.
سومین مسئله در خصوص کیفیت اجناس موجود در بازار است. به دلیلی قیمت بالای اجناس اصلی ممکن است بعضی از تعمیرکاران از اجناس کپی و بدون کیفیت برای تعمیر گوشی‌ ها استفاده کنند . وقتی شما گوشی خود را برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ در اختیار تعمیر کار قرار می دهید نمی توانید مطمئن شوید که آیا او از اجناس OEM و باکیفیت استفاده می کند یا خیر!

تعویض تاچ و ال سی دی شکسته گوشی

چهارمین مسئله در خصوص تعمیر گوشی‌ هزینه تعمیر و اجرت آن است. تقریباً هیچ نرخ ثابتی برای تعمیر گوشی‌ وجود ندارد. در کنار این شما باید به نرخ های متفاوت قطعات نیز توجه کنید. با توجه به تنوع اجناس و وجود جنس های تقلبی و بی کیفیت در بازار اصلاً قیمت مشخصی برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ در بازار وجود ندارد .ممکن است قیمت اعلام شده از یک تعمیرگاه با قیمت اعلام شده تعمیرگاه دیگر مقدار قابل توجهی اختلاف داشته باشند.

پنجمین مسئله و مهمترین بخش، مسئله امنیت حریم شخصی است. قطعاً شما نیز د گوشی گوشی‌ خود اطلاعات شخصی مانند اطلاعات عابر بانک ها، رمز ها، پیام رسان ها، برنامه های شبکه اجتماعی و عکس ها و محتوای خانوادگی دارید و قرار دادن این موارد در معرض دیگران می تواند باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای شما شود. حتی ممکن است این اطلاعت با خطر پاک شدن و از بین رفتن مواجه باشند

تعمیرگاه های مجاز تلفن همراه در کنار اینکه به شما خدمات و سرویس های پشتیبانی ارائه می دهند این اطمینان را نیز به شما می دهند که اطلاعات شخصی گوشی گوشی‌ شما به هیچ عنوان پاک نخواهد شد و همچنین این اطلاعات محفوظ بوده و هیچ کسی به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

بهترین روش و محل برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌

شما برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ خود باید به یک مرکز با تجربه و مجرب مراجعه کنید. این مرکز باید از لحاظ قیمت ارائه و کیفیت خدمات ارائه شده در سطح بالا و معتبری قرار داشته باشد. مجموعه ماکروتل به عنوان یک از مراکز دارای صلاحیت و مجرب در زمینه تعمیر انواع گوشی گوشی‌ سال هاست که به هم میهنان عزیز خدمت رسانی می کند.

بهترین روش برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی

ماکروتل دارای نماد اطمینان است که می‌تواند خیال شما از هرگونه سوء استفاده را راحت کند. می‌توانید برای اعتماد بیشتر به فروشگاه اینترنتی ماکروتل به صفحه‌ی چرا به ماکروتل اعتماد کنم؟ در این سایت مراجعه کنید.

خدمات ویژه و تخصصی فروشگاه اینترنتی ماکروتل در خصوص مشکلات رایج گوشی‌های هوشمند سامسونگ و آیفون، با تیم متخصصانی با ۱۳ سال تجربه انجام کار شما را از صحت قطعه‌ی تعویضی و روند تعویض مطمئن خواهند کرد. نمایندگی ماکروتل با ضمانت کالای اصل خود نمونه‌ی OEM این تاچ و ال‌سی‌دی را بفروش می‌رساند

خوشبختانه ماکروتل نه تنها فروشنده‌ی قطعه‌ی اورجینال، که دارای تیم کارآزموده و با تجربه بوده که کار تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی شما را با مهارت انجام می‌دهند. اگر شما در تهران ساکن هستید می‌توانید با مراجعه حضوری به دفتر ماکروتل یا ارسال از طریق پست، نسبت به تعویض تاچ ال‌سی‌دی خود اقدام کرده و اگر در شهرستان ساکنید بازهم از طریق پست سفارشی در چندروز تعمیرات گوشی شما انجام شده و مجددا برایتان ارسال می‌گردد.

کم‌ترین زمان، معقول‌ترین هزینه، بهترین کیفیت!

بهترین محل برای تعویض تاچ و ال سی دی گوشی کجاست؟

شما با مراجعه به این مرکز تعمیرات موبایل ماکروتل در تهران می توانید با خیال آسوده نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ خود اقدام نمایید . مجموعه ما به شما کمک می‌کند که با کمترین هزینه نسبت به تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ خود اقدام نمایید.

کارشناسان این مرکز از مجربت ترین و ماهر ترین کارشناسان و تعمیرکاران می باشند. کارشناسان ما می توانند در کوتاه ترین مدت زمان ممکن نسبت به تعمیر گوشی گوشی‌ شما اقدام نمایند.

قطعات استفاده شده در این مرکز کاملاً اصلی بوده و به دلیل اینکه بدون واسطه اقدام به تأمین قطعات مورد نیاز گوشی‌ ها می کنند هزینه تمام شده این قطعات برای مشتریان بسیار کمتر از هزینه های موجود در بازار می باشد . به همین دلیل هزینه تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ در این مرکز نسبت به مراکز و تعمیرگاه های دیگر بسیار مناسب تر بوده و شما به عنوان مشتری هزینه کمتر و معقول تری را پرداخت خواهید کرد.

محصولات OEM با گارانتی تعویض!

هزینه تعویض تاچ ال سی دی گوشی موبایل

قطعات استفاده شده بر روی گوشی گوشی‌ شما همگی دارای گارانتی اصلی بوده و ما به شما این اطمینان را می دهیم که کیفیت قطعات استفاده شده در این مرکز همانند کیفیت قطعات اصلی استفاده شده در کارخانه می باشد . فروشگاه ماکروتل جهت اطمینان کاربران خود از نظر کیفیت تاچ و ال سی دی خریداره شده، 7 روز مهلت تست در نظر گرفته تا در صورت عدم رضایت کاربر تاچ و ال سی دی را برای شما تعویض کرده یا عودت بگیرد.
در هنگام تعمیر گوشی گوشی‌ شما، گوشی‌ شما به رسم امانت در نزد ما محفوظ خواهد بود و ما به شما این اطمینان را می دهیم که گوشی شما بدون هیچ گونه ایرادی و مشکلی تعمیر خواهند شد.

تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی تنها در 30 دقیقه!

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی در 30 دقیقه

این مرکز با استفاده از دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا نسبت به عیب یابی و رفع عیب گوشی گوشی‌ شما اقدام خواهد کرد .ویژگی منحصر بفردی که تنها در دفتر تعمیرات ماکرواتل می‌توانید ببینید تعویض تاچ و ال‌سی‌دی گوشی تنها در نیم ساعت بوده که در نوع خود مشابه نداشته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.
دفتر تعمیرات گوشی‌ در راستای تعویض تاچ ال سی دی شرکتی گوشی‌های هوشمند شما نیازمند دسترسی به داخل گوشی جهت تست تاچ دارد ولی با سپردن گوشی خود به دفاتر مطمئن و معتبر در سطح شهر یا فروشگاه های اینترنتی مجاز و معتبر مانند تیم ماکروتل می توان اطمینان حاصل نمود که آنان به هیچ عنوان از محتویات شخصی مانند گالری یا مخاطبین شما استفاده نخواهند کرد.

جمع بندی :

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی در 30 دقیقه

همانطور که مشاهده کردید فرآیند تعمیر گوشی گوشی‌ و تعویض تاچ و ال سی دی گوشی‌ می تواند بسیار زمان بر ، پیچیده و مهم باشد . شما در هنگام مواجه شده با خرابی های این‌چنینی باید در ابتدا جوانب احتیاط را رعایت کرده و اطلاعات شخص خود شامل رم و سیم کارت از گوشی خود خارج کنید . سپس با مراجعه به مرکز و تعمیرگاه مجاز مجموعه ها نسبت به رفع خرابی اعلام شده اقدام نمایید.
ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که کارشناسان و تعمیرکاران این مرکز نهایت تلاش خود را برای رفع خرابی ایجاد شده انجام خواهند داد شما با رضایت کامل از مجموعه خارج شوید.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم