علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ و راهکار رفع این مشکل

نوشته شده در تاریخ1398-04-15 توسط 116082

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ علل مختلفی دارد که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. این مشکل یکی از مشکلات رایج در گوشی‌های سامسونگ و برخی از سری‌های آن است.

گوشی سامسونگ به عنوان یکی از انواع برندهای پرطرفدار در کشورهای مختلف، از آن دسته گوشی‌هایی است که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کند. عمده‌ترین مشکل برخورد طیف زیادی از افراد جامعه با گوشی‌های همراه، عدم آشنایی به بخش زیادی از قابلیت‌های گوشی خود است. اغلب ما تنها از چند قابلیت گوشی خود آگاهیم و آن را به صورت پیوسته استفاده می‌کنیم؛ مانند گوش دادن به موزیک، عکس گرفتن، پیام دادن، تماس معمول و چند مورد محدود دیگر.به همین دلیل هنگام بروز مشکل برای گوشی خود، درک درستی از واقعیت رخ داده در گوشی خود نداریم.

اغلب به صورت اتفاقی به موردی برمی‌خوریم و وجه تازه‌ای از قابلیت‌های گوشی خود را پیدا می‌کنیم. این عدم آگاهی نسبت به کارکردهای گوشی‌ها موجب می‌شود که حتی در خرید گوشی هم نسبت به برخی از توانایی‌های سخت‌افزاری گوشی‌ها بی‌توجه باشیم. این نکته در مورد ضعف‌های گوشی‌ها هم صادق است و باید از پیش این ضعف‌ها را شناسایی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. سیاه و شدن صفحه گوشی سامسونگ یکی از این مسائل می‌باشد.

علت سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ

برای بررسی علت سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ باید به بررسی روند پیشرفت این گوشی در این سال‌ها بپردازیم.

در طی سالیان گذشته، برند سامسونگ در بازار گوشی‌های هوشمند پیشرفت زیادی حاصل کرده و با قیمت مناسبی هم که دارد، به خوبی جای خود را در میان استفاده کننده‌ها باز کرده است. این میان اما، عدم آگاهی خیل عظیمی از کاربران این گوشی از برخی قابلیت‎های آن، باعث شده تا در برخی موارد سردرگمی‎هایی برای کاربران در مورد اشکالات به وجود آمده در نحوه‎ی سرویس‎دهی و استفاده از این گوشی به وجود بیاید. یکی از این موارد که بسیار هم در میان کاربران گوشی سامسونگ شایع است، سیاه و سفید شدن صفحه‎ی گوشی سامسونگ می‎باشد.

مشکلی که در بسیاری از موارد اساساً مشکل نیست و تنها با روشن و خاموش کردن یک آپشن در داخل گوشی قابل رفع می‎باشد و مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ مرتفع شود.

سیاه و سفید شدن صفحه سامسونگ، نه به عنوان مشکل، بلکه به عنوان قابلیت دستگاه

یکی از مدل‎های گوشی سامسونگ که بسیار دچار مشکل سیاه و سفید شدن صفحه‎ی مانیتور می‎شود، گوشی مدل S6 سری گلکسی است. این مورد البته در دیگر مدل‎های سری S نیز شایع است. شاید باور نکنید، اما عمده‎ترین دلیل بروز این مشکل در این سری از گوشی‎ها، فعال شدن حالت رنگ خاکستری در این گوشی است. به دلایلی مانند فعال شدن گوشی در داخل جیب یا کیف، و روشن شدن حالت رنگ خاکستری، گوشی از حالت رنگی درآمده و تمام رنگ‎ها به صورت طیف رنگ خاکستری در می‎آیند. در این حالت به منوی accessibility بروید، و مطمئن شوید که این گزینه روشن نباشد. اساساً این منو برای تنظیمات حالات مختلف گوشی است. هر گاه مشکلی در مورد تنظیمات گوشی خود پیدا کردید، به این منو بروید و تیک‎های مرتبط با روشنایی، رنگ، زبان، و دیگر چیزها را کنترل کنید، تا مطمئن شوید مشکل از تنظیمات گوشی شما نیست. البته مشکل سیاه و سفید شدن صفحه‎ی گوشی سامسونگ فقط در همین یک مورد خلاصه نمی‎شود. در ادامه به بررسی بیشتر مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ و راه حل‎های احتمالی آن می‎پردازیم.

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ نه به عنوان مشکل به عنوان قابلیت دستگاه

در مورد مشکل یاد شده پیرامون سیاه و سفید شدن صفحه‌گوشی سامسونگ، که به تنظیمات گوشی برمی‌گشت، برخی راه حل خارج کردن باتری گوشی و دوباره وصل کردنش را پیشنهاد داده‌اند. این راه حل شاید در برخی موارد چاره‌ساز باشد، اما باز هم پاک کردن صورت مسأله است. این راه حل در موارد دیگر نیز حتی برای پی‌سی و لپتاپ نیز از قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفت، و به مرور مشخص شد که نمی‌تواند به عنوان چاره‌ی دائمی محسوب شده و به تدریج به اجزای سخت‌افزاری گوشی یا سیستم کامپیوتری آسیب می‌زند. ضمن این که مدام خارج و وارد کردن باتری گوشی، خطر تحلیل فیزیکی باتری و سوکت آن را نیز افزایش می‌دهد. در واقع باید گفت این راه حل هم با توجه به عدم شناخت درست قابلیت‌ها و موارد اشکال آن توصیه می‌شود. در بالا گفتیم که گوشی روی حالت رنگ خاکستری می‌رود. در برخی از مدل‌ها حالات دیگری نیز تعریف شده است، مانند حالت خواندن. در واقع وقتی گوشی روی این حالت قرار می‌گیرد، رنگ صفحه از بین می‌رود تا کاربر بتواند با خیرگی کمتری مطالب طولانی مدت نظیر ایبوک یا مطالب اینترنتی را بخواند. باز هم مشکل تنها با لمس یک گزینه که همان Reader mode است و خاموش کردن آن حل می‌شود. همانطور که می‌بینید در بسیاری از موارد اساساً مشکلی وجود ندارد و تنها عدم شناخت برخی از فواید گوشی باعث بروز سردرگمی در میان کاربران می‌شود. البته در برخی از مدل‌ها هم این حالت در میان گزینه‌های Setting قرار ندارد و به صورت یک گزینه مجزا تعریف شده است. با اندکی جستجو این گزینه هم به راحتی قابل ردیابی است و با تغییر تنها یک تنظیم، دیگر مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را می‎توانیم رفع کنیم.

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ در Reader View، Comfort View و Grayscale View

تنظیمات Comfort View می‌تواند در جهت عکس موجب سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ شود. همانطور که از اسم آن پیداست، این گزینه برای راحتی کاربر تعبیه شده است، اما با فعال شدن آن صفحه‌ی گوشی دارای طیف رنگی خاکستری می‌شود و کاربر نگران سلامت دستگاه خود می‌گردد. بنابراین اگر کلیه‌ی موارد بالا را چک کردید و همگی خاموش بودند، این گزینه را کنترل کنید تا مطمئن شوید که مشکل از برهم ریختن تنظیمات گوشی شما نیست. در واقع همه‌ی این گزینه‌ها یک نقش را ایفا می‌کنند و در مدل‌های مختلف به صورت‌های مختلف و با نام‌های متفاوت مشخص می‌شوند. در واقع آدرس دقیق این تنظیم به این صورت می‌باشد که ابتدا به Setting رفته، از منوی Display یکی از حالات Reading یا Grayscale را انتخاب کنید و آن را خاموش کنید. این احتمال وجود دارد که با انجام این روش، مسأله سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ برطرف گردد.

یکی دیگر از مواردی که در تنظیمات گوشی سامسونگ ممکن است موجب سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ شود، تنظیمات مربوط به آپشن‌های پیشرفته (Developer Options) باشد. در اینجا ممکن است یکی از گزینه‌های «Invert Color» یا «Simulate Color Space» موجود باشد و تیک آن خورده باشد. در واقع در مورد اول تنها یک تیک وجود دارد که آن را بردارید، و در مورد دوم ممکن است حالت Monochrome انتخاب شده باشد. در اینجا می‌توانید با غیر فعال کردن گزینه‌ی «Simulate Color Space» این احتمال را هم بررسی کنید. اگر هیچ کدام از این گزینه‌ها موجود نبود، به بالای این صفحه بروید و آپشن‌های پیشرفته را به کل خاموش کنید. باید ذکر کرد که این گزینه‌ها در اغلب مدل‌های گوشی سامسونگ موجود نیست. بنابراین یک بار گزینه‌ی آپشن‌های پیشرفته را خاموش و روشن کنید، یا در صورت امکان آن را روی حالت پیش‌فرض تنظیم کنید. این مورد البته نسبت به موارد پیشین کمتر دیده شده است. با این حال ممکن است این هم یکی از دلایلی سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ باشد.

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ در Reader View، Comfort View و Grayscale View

راه حل دیگری هم که برای بسیاری از مشکلات سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود، آپدیت کردن گوشی برای دریافت راه حل‌های اصلی تجویز شده از سوی خود شرکت سازنده (سامسونگ) می‌باشد. این روش هم در برخی مواقع موجب برطرف شدن مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ شود.

مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلایل سخت افزاری

سیاه وسفید شدن صفحه گوشی سامسونگ یا دیگر گوشی‎های اندرویدی دلایل فنی دیگری دارند که در ادامه به برخی از آنها می‎پردازیم. این موارد که اکثراً حاصل بی‎احتیاطی و عدم مراقبت از گوشی می‎باشد، می‎توانند با پیامدهای دیگری غیر از سیاه شدن صفحه نمایش گوشی اندرویدی باشند.

اما سیاه و سفید شدن نیز در مورد آنها گزارش شده است. باید یادآوری کرد که این موارد در برخی موارد بازگشت‎ناپذیر بوده و سخت افزار آسیب دیده باید تعویض یا تعمیر گردد. در برخی موارد هم بازگرداندن گوشی به حالت ابتدایی خود، می‎تواند چاره‎ساز باشد و مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را برطرف کند.

مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلایل سخت فزاری

سیاه و سفید شدن صفحه نمایش می‌تواند ناشی از نصب یک نرم‌افزار ناهمخوان با گوشی یا ویروسی بودن آن نرم‌افزار باشد. موارد کمی از این مورد گزارش شده است. در این مورد شاید بازگرداندن حالت پیش‌فرض گوشی می‌تواند گره‌گشا باشد. این نکته را باید ذکر کرد که کلیه‌ی مواردی که پس از این بیان می‌شوند، باید پس از چک کردن موارد ذکر شده در مورد تنظیمات گوشی کنترل گردند. البته احتمال این که بتوانید حدس بزنید کدام نرم‌افزار یا فایل وارد شده این مشکل را به وجود آورده، چندان مشکل نیست. چرا که زمان ایراد این مشکل مشخص است و نرم‌افزارهای تازه نصب شده هم مشخص هستند. حذف آنها می‌تواند در صورت عدم ایجاد آسیب دائمی،گوشی شما را به حالت اول بازگرداند و مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ را رفع کند.

ممکن است سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به خاطر شارژ طولانی مدت دستگاه باشد. و یا این که از شارژی نامناسب استفاده کرده باشید. در این مورد احتمال رسیدن آسیب دائمی به برخی از سخت‌ ا‎فزارهای گرافیکی وجود دارد. در این مورد شاید باید کمی صبر کنید تا از موقتی بودن این آسیب مطمئن شوید. مورد دیگری که در این راستا می‎تواند ذکر شود، تحلیل رفتن باتری و انقضای تاریخ مصرف آن باشد. این مورد چاره‎ی راحت‎تری دارد و تعویض باتری می‎تواند بازگو کننده‎ی این باشد که آیا مشکل از باتری است یا نه. سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به خاطر ضعف باتری یکی از مواردی است که چاره‎ای آسان دارد و بهتر است مشکل گوشی تنها از همین جنس باشد.

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلیل مشکلات شبکه اینترنتی

مشکل دیگری که موجب سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ می¬شود و به سرعت قابل شناسایی است، مشکلاتی است که به خاطر شبکه‎ی اینترنتی به وجود می‎آید. در این موارد خروج از اینترنت یا شبکه‎ی داخلی می‎تواند نشان بدهد که تا چه میزان مشکل سیاه و سفید شدن گوشی شما به خاطر شبکه‎ی ارتباطی است. این مورد خیلی نادر است و اساساً مشکل اینترنتی نمی‎تواند موجب بروز اختلال در سخت‎افزارها گردد.با این حال به محض مشاهده‎ی این مشکل در گوشی خود، ارتباط‎تان را با اینترنت چک کنید تا ببینید گوشی شما مشکلی داخلی دارد یا اتصال با فضای مجازی موجب سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ شده است.

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلیل مشکلات شبکه اینترنتی

سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ به دلیل خطاهای انسانی وآسیب به نرم افزاری

از دیگر موارد فیزیکی منجر به سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ می‌توان به مواردی همچون روشن و خاموش کردن‌های متوالی، کمبود حافظه گوشی، پاک کردن سهوی نرم‌افزارهای مرتبط با گرافیک سیستم و موارد دیگر اشاره کرد. همانطور که پیشتر گفته شد، تمامی این موارد می‌توانند آسیب‌های دیگری را هم به گوشی وارد کنند و لزوماً منجر به ایجاد مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی نمی‌شوند. در تمام این موارد فیزیکی، معمولاً اولین راه حل، خاموش کردن و خارج کردن باتری و روشن کردن آن پس از مدتی می‌باشد. شاید بتوان گفت تمام روش‌های مورد استفاده در سیستم‌های کامپیوتری برای رفع مشکلات گرافیکی مانیتور، اینجا برای گوشی‌های همراه نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. نمونه‌ای از این راه حل‌ها می‌تواند بوت کردن گوشی در حالت Safe Mode می‌تواند باشد. پاک کردن کش پارتیشن گوشی نیز می‌تواند برای رفع مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ مورد استفاده قرار گیرد. در این روش با انجام مراحل ریکاوری، گزینه‌هایی پیش روی شما ظاهر می‌شوند که یکی از آنها پاک کردن کش پارتیشن گوشی می‌باشد. پس از اتمام مراحل، گوشی را ریبوت کنید. اگر مشکل به کش پارتیشن گوشی مرتبط باشد، با این عمل گوشی به حالت اولیه‌ی رنگی خود باز می‌گردد. لازم به ذکر است که این راه حل بیشتر در مواردی که صفحه‌ی گوشی سیاه می‌شود، مورد استفاده دارد. در رابطه با این معضل باید دقت داشت که اولین کاری که باید انجام داد، نجات دادن اطلاعات روی گوشی است، چرا که با ریبوت کردن گوشی امکان از دست رفتن داده‌ها بسیار زیاد است. دیگر روشی که مشابه روش قبلی می‌باشد، همان روش مرسوم مورد استفاده در سیستم‌های کامپیوتری است:

ریست فکتوری: در این روش هم باز به مانند روش قبل گوشی را باز به حالت ریکاوری ببرید و گزینه‌ی پاک کردن داده‌ها و ریست را انتخاب کنید. پر واضح است که با انجام این عمل، گوشی به حالت ابتدایی خود بازگشته و تمام داده‌های اضافه شده به گوشی در طول زمان، پاک خواهند شد. بنابراین حواستان به گرفتن بک‌آپ باشد تا در موقع سیاه و سفید شدن صفحه گوشی سامسونگ و بازگرداندن آن به حالت قبل اطلاعات گوشی از دست نروند. در این مقاله می‌توانید آموزش ریست فکتوری سامسونگ را بخوانید

سیاه شدن صفحه گوشی سامسونگ گلکسی بدلیل مشکلات نرم افزاری

مشکل سیاه وسفید شدن ال سی دی سامسونگ در صورتی که به نرم افزار مرتبط باشد، در اغلب موارد موجب از دست رفتن اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی می‌شود. بنابراین، نکات واضحی که در مورد سیستم‌های کامپیوتری باید رعایت شود، در مورد گوشی‌های همراه نیز صادق است. مانند ریختن اطلاعات و نرم‌افزارهای معتبر بر روی گوشی، به روزرسانی مداوم گوشی و مواردی از این دست. در نتیجه مراقبت از گوشی و آگاهی به نقاط ضعف آن، کلیدی‌ترین نکته در جلوگیری از ایجاد مشکل برای صفحه نمایش گوشی و سیاه و سفید شدن آن است. در هنگام خرید گوشی، به ظرفیت گوشی خود از جنبه‌های مختلف دقت کنید تا بتوانید در مدت زمان بیشتر و به صورت کارآمدتری از آن استفاده کنید. یکی از عمده‌ترین اطلاعاتی که باید در این زمینه کسب کنید، همخوانی مناسب CPU و گرافیک گوشی می‌باشد. پس هنگام بروز مشکل سیاه و سفید شدن صفحه گوشی از عدم مشکل نرم‌افزاری و روشن نبودن گزینه‌های گرافیکی مطمئن شوید و سپس از راه حل‌های کم‌هزینه‌تر شروع کنید تا به آخرین راه حل که راه‌هایی سخت‌افزاری و تعویض قطعات است، برسید. 

بیشتر بخوانید: هنگ کردن گوشی سامسونگ و راهکار حل این مشکل

7 نظر
  • As

    As 1398-11-09

    سلام ممنون خدا خیرتون بده من هم با گزینه accessibilityگوشیم درست شد

  • 1
  • خ

    خ 1398-11-02

    سلام تبلت من لنوو قدیمی هس .چندبار سیم کارتو در آوردم و زدم صفحه اش سفید موند .بعد از یه مدت حالا فقط زمانی که میزنمش به برق صفحه اش سفید میشه ووقتی که از پریز میکشمش کلا صفحه خاموش میشه.وباتری رو نمیتونم در بیارم آخه یه جورایی پرس هس.
    به نظرتون چیکار کنم؟؟؟

    • 1398-11-02

      سلام
      احتمالا مشکل از لایت صفحه نمایش هست به باتری مربوط نیست. به مراکزی که تعمیرات لنوو رو انجام میدن مراجعه کنید
      موفق باشید

  • 2
  • مهدی

    مهدی 1398-10-29

    عالی بود

  • 3
  • Afshin

    Afshin 1398-10-15

    با درود وخسته نباشید
    واقعا از اطلاعات و آموزشهای شما بی نهایت سپاسگزارم.

  • 4
  • یوسف

    یوسف 1398-09-26

    سلام...خیلی خیلی ممنون وسپاس.....گوشی من تکنو فانتوم بود گزینه اولتونو امتحان کردم گوشیم درست شد...همیشه زنده باشید

  • 5
  • سیمین

    سیمین 1398-07-23

    واقعا مرسی بابت اموزشتون
    عااااالیییی
    دفعه قبل گوشیم حالت سیاه و سفید پیدا کرده بود
    بردم تعمیرات گفتن حدود ۱ تومن تاچ و ال سی دی باید تعویض بشه
    بردیم یه جای مثلا منصف گفتن با ۲۵۰ درست میشه
    بنطرتون باید با چنین ادمایی چکار کرد؟یعنی باید بابت یه تنظیمات ساده ۲۵۰ تومن پول داد؟
    خیلی خیلی ممنون بابت اموزشتون
    ان شاء الله که همیشه روزیتون پر خیر و برکت باشه

  • 6
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم