معرفی و بررسی سامسونگ گلکسی ‌بادز (Buds)

نوشته شده در تاریخ1399-02-27 توسط 2230

اگر به دنبال خرید یک هدست بی‌سیم و وایرلس قدرتمند و با قیمتی متوسط هستید، شاید بهتر باشد که به هدست سامسونگ Galaxy Buds نگاهی بی‌اندازید. با ماکروتل در بررسی گلکسی بادز همراه باشید.

گوش دادن به موسیقی به امری جدایی ناپذیر از زندگیِ انسان امروزی تبدیل شده است؛ ابزار های متفاوتی برای گوش دادن به موسیقی وجود دارد، در گذشته گرامافون و دستگاه های پخش این کار را برای ما انجام می‌دادند اما اکنون با رشد و فراگیریِ تلفن های همراه، ما به ابزار های متفاوتی نیاز داریم؛ به همین دلیل هندزفری و هدفون ها به بخش مهمی از ابزار های شنیداریِ عصر حاضر تبدیل شدند؛ کمتر چندین سال است که هدست‌های بی‌سیم یا وایرلس به محبوبیت زیادی در بین مردم دست پیدا کرده‌اند و شرکت های مختلفی هستند که برای افزایش سهم خود از این بازار، تلاش می‌کنند. یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین هدست های وایرلس، سری اپل ایرپادز (Apple Airpods) می‌باشد؛ اپل بخش عظیمی از بازار هدست های Wireless را در دست‌ خود دارد؛ به همین دلیل شرکت های بزرگِ دیگری مانند شیائومی با سری های Mi True یا Airdots و یا سامسونگ با سری های Level یا Buds سعی برای کاهش سهم اپل از این بازار دارند.

قیمت گلکسی Buds

قیمت هدست سامسونگ گلکسی buds

سامسونگ گلکسی Buds در ماهِ مارچِ سال ۲۰۱۹ با قیمتِ ۱۴۹ دلار، به بازار جهانی عرضه شد؛ به دلیل نوسانات ارز در کشور نمی‌توان به صورت خیلی دقیق قیمت داد ولی هزینه‌ی حدودی برای تهیه بادز (buds) بین ۱ میلیون ۴۰۰ تا ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان است که با توجه به فروشگاهی که از آن خرید می‌کنید، قیمت آن تغییر خواهد کرد. مطمئناً قیمت این هدستِ وایرلس سامسونگ خیلی پایین نیست ولی نسبت به سری اپل ایرپادز، تا حد قابل توجهی ارزان‌تر است؛ سامسونگ برای تبلیغ بیشتر محصولات خود، برای افرادی که یکی از سه موبایل این شرکت، یعنی گلکسی S10، گلکسی +S10 یا گلکسی S10e را پیش خرید کرده بودند، یک عدد هدست Galaxy buds به صورت رایگان هدیه می‌داد؛ البته الان برای انجام این کار و پیش خریدِ سری S، خیلی دیر شده است.

طراحی و ظاهر Buds

بررسی گلکسی بادز

گلکسی بادز در سه  رنگ اصلی زرد، سفید و مشکی به بازار های جهانی عرضه شده است؛ البته یک رنگ خاص به نام نقره‌ایِ هاله درخشان (Aura Glow Silver) وجود دارد که به دلیل کمیابی، پیدا کردن آن در بازار ایران دشوار و شاید غیر ممکن باشد. این اولین بار است که سامسونگ در هدست های خود از رنگِ «هاله درخشان» استفاده کرده ولی سال گذشته شاهد به کار بردنِ این رنگ در گلکسی نوت ۱۰ پلاس بودیم که به دلیل خاص بودن، برای تهیهٔ آن باید قیمت بالاتری را نسبت به مدل های دیگر پرداخت می‌کردید. Buds های سامسونگ سِیقل خورده و بسیار خوش فُرم هستند؛ در جعبه‌ی این محصول، سه گوشیِ لاستیکی (برای تغییر سایز) با اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد که همین باعث می‌شود که تمامی سنین با توجه به انواع حالت های گوش، بتوانند از آن به راحتی استفاده کنند، پس نیازی برای نگرانی از اینکه هدست از گوش‌تان بیرون بی‌افتد، نیست؛ حتی در زمانِ ورزش کردن هم این اتفاق رخ نخواهد داد. جنسِ پشت گلکسی بادزها به گونه‌ای است که تا حدی نور را از خود بازتاب می‌دهد و جلوه‌ای هولوگرافیکی (holographic) دارد که زیباییِ محصول را بیش از پیش می‌کند.

رنگ های گلکسی buds

در  پشتِ بدنه‌ی هدست گلکسی buds، دکمه‌ای لمسی قرار گرفته که از طریق آن می‌توانید عمل هایی مانند: توقف، پخش، رد کردن (Skip) موسیقی خود را کنترل کنید و حتی با لمس آن‌ها به تماس های دریافتی پاسخ یا به آن‌ها خاتمه دهید. در تمامی موبایل های هوشمندِ امروزی، دستیار های صوتی مشخصی تعیبه شده است، برای مثال گوگل از Google Assistant، اپل از Siri یا سامسونگ اکنون از بیکسبی (Bixby) استفاده می‌کند که با Galaxy buds می‌توانید فرامینِ صوتی را به موبایل یا تبلت اندرویدی خود منتقل کنید. اینکه با انواع حالت های فشردنِ دکمه‌ی گلکسی بادز چه عملیاتی اجرا شود، بستگی به شما دارد که می‌توانید تمامی شخصی سازی های مربوط به کنترل هدست را با استفاده از اپلیکیشن Wearable App (مخصوص اندروید) شخصی سازی کنید.

پیشنهاد مطالعه: بررسی سامسونگ دکس

یکی از مشکلاتی که بعضی از کاربران با هدست سامسونگ Buds داشتند مربوط به همین دکمه هاست، مکان قرار گیری دکمه های کنترل، مناسب است اما مدتی طول می‌کشد که به استفاده از آن ها عادت کنید؛ زیرا باید کمی وسواس برای میزان و نوعِ فشار انگشتان بر روی دکمه‌ها به خرج دهید و شاید در اوایل نرخ موفقیت شما برای اجرای فرامین، زیاد نباشد؛ مخصوصاً زمانی که در حال انجام ورزش هستید یا موقعیت ثابتی ندارید.

محفظه یا کیس Galaxy Buds

بررسی galaxy buds headset

هدست های وایرلسی که بسیار کوچک هستند، معمولا برای مدت زیادی نمی‌توانند شارژ نگه دارند، پس به همین دلیل شرکت ها برای هدست های کوچک خود محفظه هایی را می‌سازند که علاوه بر جایی برای قرار دادن هدست‌ها، می‌توان شارژ مورد نیاز آن‌ها را نیز در هر مکان و زمانی تأمین کرد. کیسِ این هدست بسیار جمع و جور هست و حتی به راحتی می‌توانید آن را در جیبِ شلوار خود قرار دهید. این کیس نسبت یه کیسِ هدست های بی‌سیمی که سامسونگ قبلاً تولید کرده، ۳۰ درصد کوچک‌تر است.

این محفظه دو LED دارد؛ یکی از آن ها که بر روی بدنه بیرونی است، میزان شارژ باقی مانده‌ی کیس را نشان می‌دهد و دیگری که داخل است و با باز کردن دربِ محفظه می‌توانید آن را مشاهده کنید، مربوط به وضعیت خودِ هدست های Buds برای کامل شارژ شدن است. هم‌چنین آهن‌ربایی برای نگه داشتن هدست داخلِ محفظه هستیم تا به صورت اتفاقی بیرون نیوفتند و اتصالی را هنگام شارژ شدن باتری شاهد نباشیم. پشت محفظه، یک پورت از نوع USB Type C قرار دارد که از طریق آن می‌توانید کیسِ بادز را شارژ کنید؛ باتری های گلکسی buds تا ۶ ساعت و خودِ محفظه نیز می‌تواند تا ۷ شارژ نگه دارد که واقعا مناسب است و تا چند روز می‌توانید بدون دغدغه از  شارژ مجدد، از هدست سامسونگ استفاده کنید.

زمانی که هدست خود را به موبایل یا تبلت خود متصل می‌کنید، اپلیکیشن Wearable App به شما می‌گوید که چه اندازه از میزان شارژ هدست‌ها باقی مانده است اما شما هیچوقت نمی‌توانید از میزان شارژ باقی مانده از محفظه، اطلاع پیدا کنید؛ دقیقاً برعکس ایرپادز های اپل که آن را با شما در میان می‌گذارد. تنها راه برای اطلاع از میزان باتری کیس دستگاه، اعتماد به رنگِ LED بیرونی آن است که خیلی نمی‌شود به صورت دقیق روی آن حساب کرد. یکی دیگر از قابلیت هایی که Galaxy Buds را از دیگر هدست ها متمایز می‌کند، توانایی و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم می‌باشد! اگر در خانه Pad های شارژر بی‌سیم دارید، به راحتی با قرار دادن هدست ها بر روی آن، شاهد شارژ شدن بادز ها به صورت وایرلس خواهیم بود.

قابلیت و بازدهی هدست گلکسی بادز

کیفیت galaxy buds

از هدستی که نسبت به هدست های دیگر قیمت بالاتری دارد، انتظار می‌رود که به راحتی و با سرعت هر چه بیشتر با دستگاه های بلوتوثی دیگر متصل شود؛ خوشبختانه این اتفاق افتاده و خیلی سریع دستگاه ها با یکدیگر جفت (Pair) می‌شوند؛ قطعِ شدن اتصال خیلی کم اتفاق خواهد افتاد، مگر اینکه در محیط هایی که تعداد وسایل و دستگاه های بلوتوثی در آن زیاد باشد؛ البته با دریافت آپدیت جدید برنامه Wearable تا حدود زیادی مشکلات رفع شده است.

با اینکه Galaxy Buds هدستِ بسیار کوچکی است اما صدای آن گرم است و عمق خوبی در صداهای بم دارد، هم‌چنین جدایی و تفکیک فواصل و صدا های مختلفِ آهنگ‌ها به خوبی اتفاق می‌افتد. بادز در زمینه‌ی موسیقی بسیار خوب و مناسب عمل می‌کند که باید آن را مدیون مهندسی صوتی باشیم که توسط متخصصان AKG تنظیم شده است. همانطور که اشاره شد به وضوح می‌توان جزئیات و ظریف کاری های موزیک ها را شنید و تشخیص داد و آهنگ هایی که فرکانس های بم (Bass) در آن زیاد به کار رفته نیز عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند که این برای یک هدست وایرلس مثلِ Samsung Galaxy Buds بسیار رضایت بخش است. اما در فرکانس های میانی (Mid) همه چیز به خوبیِ فرکانس های بم نیست و اگر به صورت حرفه‌ای موسیقی گوش می‌دهید و می‌خواهید صدا را به بهترین نحو بشنوید، باید کمی با تنظیمات و جلوه (Effect) های پخش کننده‌ی موزیکی ( Music Player) که در موبایل یا تبلت نصب کرده‌اید سر و کله بزنید یا شاید هم بهتر باشد که کمی بیشتر هزینه کرده و یک هدستِ رده‌بالا و قوی‌تر تهیه کنید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم